Reklama
Strona 7 z 11 PierwszaPierwsza ... 56789 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 91 do 105 z 154

Temat: Rozkodowany 469, język beholderów...

  1. #91
    Avatar BialyMis
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    159
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Morze kiedys sie uda rozszyfrowac ale ja nadal pozostaje ze to tylko dla "upiekszenia" gry

  2. #92
    konto usunięte

    Domyślny

    Dobra widze że tu trochę było paplaniny. Są tylko 2 opcje co do tego języka:

    1.To poprostu taka "dekoracja" żeby można było bardziej wczuć się w gre tworzy to klimat.

    2.Ten jęzor da się rozkodować.

    Jak zacząć?
    Trzeba znaleźć kogoś ktos zna się na tych wszystkich znanych i nie znanych szyfrach żeby złamał ten język a jak to nie wypali to lipa ale myślę że to nie szyfr ale podpucha bo tam gdzieś czytałem że ktoś próbował podstawić tu język chyba hebrajski czy jakiś taki i każdej liteże odpowiadała liczba i przyjmimjy że 1 to "a", 2 to "b", 3 to "c" i 132 to "d".

    pisząc "acb" wyjdzie nam 132 - acb ale może to być także "d" bo nie ma tu odstępów --> 1 3 2 a w książkach beho sa odstępy ale nie co np. 2 cyfre ale na końcu linijek np.

    347484684984959595969
    46457846857959696969

    a gdyby to napisać w jedenj lini wyszło by

    34748468498495959596946457846857959696969

    bo w książkach tibi nie można pisać ciurkiem bo kawałek tekstu się przenosi niżej więc w tych książkach musieli zrobić odstępy

    widziałem taką teorię że wszystkie liczby odpowiadające literom dodaje się do siebie i powstaje słowo, użyje tu też tego przykładu wyżej tylko trochę tu zmienie

    5 - l
    10 - o
    20 - k
    pisząc np.

    lol = 5+10+5 =20 - 20 oznacza lol ale jakaś litera może mieć tą cyfrę jako swój odpowiednik w tym szyfrze w tym przypadku litera "k"

    tak więc widzicie albo to jest szyfr albo napisano w tych książkach byle co po to żeby dodać trochę klimatu i żeby można było się potrudzić nad zagadką nie do rozwiązania chociaż może da się ją rozwiązać...

  3. #93
    konto usunięte

    Domyślny

    A co wy powiecie na takie coś. Język beho nazywa się 469. Mają oni też 5 oczu. 5 można zapisać jeszcze jako 2+3. I uwaga: 2*2=4, 2*3=6, 3*3=9 (mnożę każdą cyfrę z każdą). Otrzymujemy wtedy 469 :) Ja sam nic więcej z tym nie zrobię ale może wam to pomoże :)

  4. Reklama
  5. #94
    Yeti

    Domyślny

    Cytuj LaskoS napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    A co wy powiecie na takie coś. Język beho nazywa się 469. Mają oni też 5 oczu. 5 można zapisać jeszcze jako 2+3. I uwaga: 2*2=4, 2*3=6, 3*3=9 (mnożę każdą cyfrę z każdą). Otrzymujemy wtedy 469 :) Ja sam nic więcej z tym nie zrobię ale może wam to pomoże :)
    Wątpie w twoją teorie gdyż 5 można też zapisać pod kilkoma innymi kombinacjami. Zagadka tego języka to chyba tylko próba przywrócenia klimatu RPG do gry

  6. #95
    konto usunięte

    Domyślny

    Wow ;) No to się udało Lece na Questa xP

  7. #96
    konto usunięte

    Domyślny

    Dzieki za wszystko chociaz jestes szczery bo napisales ze to nie twuj tekst . Ja prubowalem to przetluamczac ale jakos mi to nie wychodzilo .
    Ostatnio zmieniony przez Mandarke : 03-12-2007, 19:22 Powód: naprawiam bugi

  8. Reklama
  9. #97
    Markus827

    Domyślny

    Cytuj nastyfreakz napisał
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Nic nie jest w nim nawet wyjasnione z kad mozemy wiedziec czemu Cipsoft Z edytowal Oczy Beho
    Ja na przykład wiem :)
    I to jest raczej jasne... Tylko trzeba pomyśleć ;o

    @Edit
    Może nie tyle co wiem ale oczy beho są tu kluczowym detalem...
    Ostatnio zmieniony przez Mandarke : 03-12-2007, 19:22 Powód: naprawiam bugi

  10. #98
    konto usunięte

    Domyślny

    Cytuj Markus827 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ja na przykład wiem :)
    I to jest raczej jasne... Tylko trzeba pomyśleć ;o

    @Edit
    Może nie tyle co wiem ale oczy beho są tu kluczowym detalem...
    Coś mi mówi że nie podzielisz się z nami tą informacją :( Chciałbym tylko wiedzieć czy poprzednie beho było z błędem??? Tzn. czy pomylili się w nim robiąc mu 6 oczu czy to jest bez znaczenia???

    Edit: No tak, napisałeś że ma to znaczenie nie spojrzałem ;) Ale powiedz czy w czasach gdy beho miał 6 oczu można było rozszyfrować ten język?
    Ostatnio zmieniony przez Mandarke : 03-12-2007, 19:22 Powód: naprawiam bugi

  11. #99
    Veneos

    Domyślny

    Wydaje mi sie ze nie bez powodu zmienili liczbe oczu. Moze to byla wskazowka, ze wlasciwie ilosc oczu nie ma znaczenia? To jest szyfr jak dla mnie. Glupio zrobili bo te same kombinacje sie powtarzaja. Niedlugo zrobie atak statystyczny na niego chyba bo to moze zadziala. Probowalem tez innego szyfru, a mianowicie cos takiego:

    A = 1 = 1
    B = 2 = 2
    C = 3 = 3
    D = 4 = 4
    E = 5 = 5
    F = 6 = 6
    G = 7 = 7
    H = 8 = 8
    I = 9 = 9
    J = 1+0 = 1
    K = 1+1 = 2
    L = 1+2 = 3
    M = 1+3 = 4
    N = 1+4 = 5
    O = 1+5 = 6
    P = 1+6 = 7
    Q = 1+7 = 8
    R = 1+8 = 9
    S = 1+9 = 0
    T = 2+0 = 2
    U = 2+1 = 3
    V = 2+2 = 4
    W = 2+3 = 5
    X = 2+4 = 6
    Y = 2+5 = 7
    Z = 2+6 = 8


    To by calkowicie tlumaczylo wystepowanie zer. Niestety ilosc kombinacji jest ogromna, a jesli pomieszali ten szyf dodatkowo np. z szyfrem Cezara to juz w ogole kapa.

    Dla tych co zajmuja sie rozkodowywaniem polecam wikipedie ;)

    EDYTA: Kurde, zle to rozpisalem. Poprawka.
    Ostatnio zmieniony przez Mandarke : 03-12-2007, 19:22 Powód: naprawiam bugi

  12. Reklama
  13. #100
    konto usunięte

    Domyślny

    Cytuj Veneos napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    A = 1 = 1
    B = 2 = 2
    C = 3 = 3
    D = 4 = 4
    E = 5 = 5
    F = 6 = 6
    G = 7 = 7
    H = 8 = 8
    I = 9 = 9
    J = 10 = 1
    K = 11 = 2
    L = 12 = 3
    M = 13 = 4
    N = 14 = 5
    O = 15 = 6
    P = 16 = 7
    Q = 17 = 8
    R = 18 = 9
    S = 19 = 0
    T = 20 = 2
    U = 21 = 3
    V = 22 = 4
    W = 23 = 5
    X = 24 = 6
    Y = 25 = 7
    Z = 26 = 8
    Mały błąd. 1+9=10, 1+0=1 a nie zero (wydaje mi się że tak to liczyłeś). Wtedy nie ma szans na 0 i szyfr diabli biorą :(
    Ostatnio zmieniony przez Mandarke : 03-12-2007, 19:23 Powód: naprawiam bugi

  14. #101
    konto usunięte

    Domyślny

    Cytuj ls666ls napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ciekawe ale wydaje mi się że to element RPG i nic nie znaczy. Jest poprostu zeby gra była ciekawsza...
    A mi sie wydaje, ze nie masz racji. Ksiazki nie zostaly jeszcze w pelni przetlumaczone, a ty juz mowisz, ze to bez znaczenia! Pacan!
    Ostatnio zmieniony przez Mandarke : 01-12-2007, 16:36

  15. #102
    konto usunięte

    Domyślny

    Cytuj Elizium napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Wszystko to jest totalnie zmyślone a gość sobie jaja robi. I do tego skutecznie skoro udało mu się nabrać tylu ludzi. :D

    Po pierwsze to CIPY nie edytowały ilości oczu u beholderów. Może nie każdy pamięta jak wyglądały kiedyś beholdery. Edytowana została ilość łapek. Kiedyś behuś miał 5 łapek: 4 łapki normalnie i piątą pionowo u góry. I na lażdej łapce oko. Za to nie było oka na brzuszku.
    Jeszcze dawniej pierwszy beh jaki powstał miał 5 łap i oko na brzuszku ale wtedy nie było jeszcze Ab i Hellgate. I chyba nie na każdej łapce było oko.
    Teraz beholder ma oko na brzuszku i 4 na łapkach czyli ciągle 5.

    A z książkami to jest tak że fragmenty każdej książki powtarzają się w innych. To nie jest język tylko najwyżej jakiś zaszyfrowany kod. Kolejność użycia jakichś itemków albo coś takiego. I to nie jest na 100% aż tak skomplikowane jak się ludziom wydaje. CIPY to nie geniusze matematyki. Trzeba by było kogoś kto ma naprawdę wielki talent żeby opracował taki język. :PPP Ludzie szukają za głęboko. Założę się że tajemnica książek beholderów jest znacznie prostsza niż się wszystkim wydaje. Albo jeszcze lepiej - nie ma żadnej tajemnicy a książki są tylko po to żeby robić klimat. Pamiętajcie że ludzie którzy tworzyli Tibię studiowali informatykę. Kiedyś studia informatyczne zaczynało się od idiotycznej nauki podstawowych języków programowania... które już w momencie rozpoczęcia studiów były przestarzałe. Ludzie rzygali tym i robili sobie jaja na lewo i prawo. Będę się śmiać jak kiedyś okaże się że cały wielki tajemniczy tekst beholderów po odszyfrowaniu będzie brzmiał: "Mój nauczyciel od C++ (i tu nazwisko) to stary jeb**** ku****".

    Mi się wydaje, że były takie beho co miały jedno oko główne, te 5 na mackach, nie przypominam sobie takich co by miały na mackach (5), a tego najważniejszego nie, bo wtedy język beho nie może być używany (jest to gdzieś wspomniane)

    Co do całej tajemnicy tego szyfru, to pewnie jednak wielka podpucha, by kupować pacca i szperać gdzie się da. A nawet jeśli coś to znaczy to pewnie tak jak tu zacytowany przeze mnie pan napisał, to będzie jakiś żart, easter egg (coś w stylu Rockstara)
    Ostatnio zmieniony przez Mandarke : 01-12-2007, 16:36

  16. Reklama
  17. #103
    konto usunięte

    Domyślny

    Raczej to jest Mit niz prawda....
    Ostatnio zmieniony przez Mandarke : 01-12-2007, 16:36

  18. #104
    konto usunięte

    Domyślny

    fajnie jecze by było jakbyś to na polski przetłumaczył
    Ostatnio zmieniony przez Mandarke : 01-12-2007, 16:37

  19. #105
    konto usunięte

    Domyślny

    A ja napisze tak:

    Cipsoft zakodowal ten jezyk, a kluczowymi liczbami moga byc 1 (porownywalne do Tibia) i 5 (jako liczba oczu). Quest ten (jesli to jest quest) byl trudny, i nikt go nie mogl rozwiazac. Cipsoft rozwazal taka teorie: Beholder uzywa 5 oczu do porozumiewania sie (te, ktore mial kiedys na mackach, 6 zas mialo sluzyc jak juz ktos wspomnial do obserwacji rozmowcy.) Nikt questa nie rozwiazal, wiec Cipy mogly pomyslec, ze owe dodatkowe oko jest mylace i gracze uzywaja liczby 6 do rozkodowania, a nie liczby 5, ktora powinni uzyc. Wtedy zmienili grafike Beholdera tak aby mial on 5 oczu. < To tlumaczy wskazowke o zmianie liczby oczu.

    A teraz pojawianie sie zer:

    A > 1 > 1
    B > 2 > 2
    C > 3 > 3
    D > 4 > 4
    E > 5 > 5
    F > 6 > 6
    G > 7 > 7
    H > 8 > 8
    I > 9 > 9
    J > 10 > 1*0 > 0
    K > 11 > 1*1 > 1
    L > 12 > 1*2 > 2
    M > 13 > 1*3 > 3
    N ...
    O ...
    P ...
    Q ...
    R ...
    S ...
    T > 20 > 2*0 > 0
    U > 21 > 2*1 > 2
    V > 22 > 2*2 > 4
    W > 23 > 2*3 > 6
    X ...
    Y > 25 > 2*5 > 10 > 1*0 > 0
    Z > 26 > 2*6 > 12 > 1*2 > 2

    (Zmienilem troche system innego uzuszkodnika.)

    To by tlumaczylo duza ilosc zer. W tym systemie bewne litery mialyby takie same odpowiedniki, co utrudnia tlumaczenie tekstu.
    Ewentualnie moznaby zaczac od 0 (przypisujac A jako 0) wtedy alfabet zaczynalby sie na zero i na nie konczyl.)

    (To tylko propozycja szyfru, Cipy zapewne uzyly czegos prostego np '27659386795768' - pajak na numerycznej :rolleyes:)
    Ostatnio zmieniony przez Mandarke : 01-12-2007, 16:37

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 05-11-2023, 07:20
  2. Język Niemiecki + Język Angielski
    Przez Mysterious Boy w dziale Szkoła i nauka
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-10-2015, 12:50
  3. Odpowiedzi: 64
    Ostatni post: 06-06-2014, 23:41
  4. Nowa wskazówka do języku beholderów.
    Przez spacyjka1 w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 26-06-2008, 21:41
  5. Język Beholderów "469" (Tylko Dekodowanie)
    Przez konto usunięte w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-06-2007, 22:39

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •