Avarion napisał
Witam,
ponieważ za kilka dni opuszczam na zawsze świat Tibii postanowiłem opublikować tutaj informacje o sekretach Tibii oraz o queście nad którym pracowałem tyle czasu, w którym nagrodą są Winged Helmet oraz Grey Tome - w skrócie nazwijmy quest go WHQ.
Quest ten zostal wprowadzony do gry 14 lipca 2002 r. i do tej pory wykonano go zaledwie dwa razy - na Antice oraz Premii. Ani razu nie był testowany publicznie, wciąż uchodzi za tajemnicę.
Rozpoczyna się w Hellgate, wiąże się oczywiście z kodem beholderów. W tym miejscu podziękowania należą się panu prof. Jerzemu Nowakowskiemu którego ten sekret pochłonął bez reszty i który pomógł mi złamać szyfr. Całości prac nie udostępnię tutaj, wyjaśnię tylko pokrótce metodę odszyfrowania tekstu. Otóż złamanie tego szyfru wykracza poza zdolności nas wszystkich wzięte razem - kod beholderów opiera się na gematrii starohebrajskiej, która następnie jest poddawana działaniom z zakresu algorytmów kryptografii asymetrycznej przy użyciu macierzy którą podałem kilku osobom (nie znam sie na matematyce więc nie wiem o co tu chodzi).
Książki z Hellgate Library to klucz do wszystkich sekretów w Tibii. Dwie z nich służą otwarciu WHQ.
61143128895003624968475601996585506499670467261145 8003690422046484
51911889521977128895219594576552364672119118003575 7654600364671180
01401525517
HUMAN ENTITY RETREATED MOURN DEATH LIFE KEY HIDDEN AND SEALED
Autor mial tu na myśli jednego z Nightmare Knightów który uciekł z PoHu zabierając cześć informacji i klucz. Pamiętacie tę książkę z PoH:
Uhgly beholda stollen ki we gut from slain humi nigt. Tohk it 2 stinky place, noone will go thare fur guud king of cyclops. Beholda bat und ughly, to manni eyes.
To co ukradli beholderzy jest teraz schowane w Hellgate Sealed Library (której broni gs, a sposób wejścia tam opisuje jedna z beholderowych książek). Nie róbcie sobie apetytu, to tylko książki ostatniego druida z Crunor Caress, które opisuja los Yenny the Yentle oraz całego bractwa, a także wooden key 4013. Uzbrojeni w tę wiedzę (i klucz) możemy teraz wejść do Femor Hills Tower, gdzie Crunor Caress miało swoją siedzibę za dawnych czasów, a która jest zarośnięta trawą. Podpowiem tylko że kluczem do wieży jest yellow rose, które zdobywamy w trakcie.
We wieży znajdujemy 7 książek które pozwalają na rozpoczęcie WHQ (a także pewną sukienkę). Teraz czas na Thais trolle. Korzystając z wiedzy która pochodzi ze starożytnej Antici składamy ofiarę w Sali Pamięci (to jest w książkach) i teleportowani dostajemy sie do środka. Zdobywamy tam książki, scroll z napisem "utevo lux", klucz 0008 oraz "a remains of an ancient sword". Ten to Ancient Sword musimy przekuć u Cyklopa w Ab'dendriel, wykonując dwie misje. Zgadnijcie co się stanie gdy mając ten miecz w bp trzy osoby staną na przełącznikach w bibliotece na pustyni... Tu korzystając z książek z biblioteki oraz mocy talonów (pozdrowienia dla wszystkich tych którzy sprzedali swoje talony z Paradox Questu u NPC Rachel) trzeba trochę pokombinować, by na przedostatnim piętrze Triangle Tower otworzył sie teleport do banshee.
Dalej już jak z płatka - NIE PRZEŁĄCZAJĄC switcha u banshee wchodzimy w teleport by znaleźć się The Dead Villa (to ten Void pod pustynią). Dead Villa to świetne afk place oraz genialna zagadka logiczna pod tytułem - tak przestaw dźwignie żeby teleporty połączyły się w odpowiedni sposób. Jeśli przełączniki będą źlę ustawione, znajdziecie się u wejścia Triangle Tower, jeśli dobrze będziecie mogli zbadać co jest za magicwallami w Shadowthorn. (podpowiedź - pod bangami między Venore a Elf Fortem są ruiny czegoś, przypatrzcie sie co to jest i już macie wskazówkę).
Za magic wallem ofiarujemy krew na ołtarzu by uzyskać część duszy zmarłego przywódcy Teshial, tam też jest wyjaśnienie sekretu "podniesienia gruntu wokoło jeziora Amroos. Tak, dokonuje sie tego u Adreniusa, aktywując przełącznik (po złożeniu ofiary jesteśmy w stanie juz go aktywować). Teraz możemy suchą stopą wejść na wyspę Amros by wziąć z martwego ciała... jacket, short sword i list, w którym wymienionych jest tych "7 nekromantów". Po lekturze listu będzie wiadomo o czym z nimi rozmawiać. "Nekromanci" wyjawią nam resztę sekretu Crunor Caress i pozwolą wejść za mrugające drzwi u Hoggla, które prowadzą do teleportu...
Teraz tylko aktywacja przełącznika u banshee (to powinno być zrobione jeszcze przed tp u Hoggla), kolejny przełącznik w spike sword quest area, zabijamy 3 smoki, drabinką w górę, korytarzem do schodów i stajemy otoczeni magic wallami, mając naprzeciwko nas warlocka i 4 behemoty. Po zwycięstwie zabieramy nagrody.
Nie posiadając pacc nie ukończysz questa.
Jezus Maria co za bzdety... Część tych informacji może być przydatna, ale połączenie tego wszystkiego w całość to już przesada, już tłumacze dlaczego:
-Po pierwsze ta twoja druga najważniejsza książka o której wspominasz ( o beho kradnących klucz) pojawiła się dopiero w 7.92 i prowadzi do klucza do Poi na venore Swamps
-Po drugie Crunors Caress mieli swoją siedzibę South of Mt Stermun a nie na Femur Hill (Paradox Quest się kłania, pomieszałeś wątek druida Minza z wyznawcami Crunora, nieładnie)
-Po trzecie Teshial to rasa elfów, nie przywódca na dodatek zaginiona w wyniku wypadku z Dream Realms
-Po czwarte te ruiny "czegoś" pod Venore Swamps to część Dreamer's Questa
-Po piąte nie ma już nawet spr scrolli a co dopiero ich samych w grze, zostały usunięte dawno temu ze względy na 'przedobrzenia" jakie oferowały. Ta część z teleportem mogła istnieć jeszcze za czasów starego Thais znanego wtedy jako Tibia City, choć i to jest mało prawdopodobne.
Tak więc podsumowując: poczytałeś pare książek, zaszpanowałeś przed ludźmi nieznającymi głebiej Tibi, ale ten cały twój "quest" to tylko zlepek błędnych wniosków i przypuszczeń
@
A te wszystkie wasze filmiki i gadania, że "Bubble ma 5 w helmetów" opierają się na tym, że chociażby na Antice i Novie ten helmetjest rare, ale nie pochodzi z tego "waszego" questa
@Edit 2
Key 0008 to dawny flat key, teraz nie otwiera absolutnie nic.
Zakładki