Cześć, sam z kompa nie korzystam za bardzo już ale potrzebuje pomocy dla kogoś,

mianowicie Blender niemiłosiernie muli przy większej ilośći elementów (projekt szachownicy z pionkami), sam plik o dziwo zajmuje 690 mb, gdzie jeden pionek zajmuje kilka mb, a np dwa/trzy w jednym pliku już 50/. Gdy wszystkie pionki są już razem nie ma możliwości przesunięcia ich, program się zawiesza lub reakcja opóźniona o kilkadziesiąt sekund, brak odpowiedzi, jest problem nawet z wyłączeniem blendera bo nawet w procesy wtedy wejść trudno. U Wspólokatora na stacjonarce 6gb ramu , i3 jakaś i GF 550 Ti jest to samo, a u innego na laptopie starszym z jakims radeonem wszysko dziala..

Tu jest laptop samsunga i3-2370m , 4gb ramu gf 610m, windows 7 64 bit aktualny.

Blendra próbowalem już od wersji 2.4x przez 2.5x/6x do najnowszej.

Próbowałem przestawiac na korzystanie z CUDA, a w opcjach nvidi na wydajność, AF off, wyłącznie AA tekstu, VBOs zaznaczone i niezazoczne różne kombinacje próbowałem, zawsze prawie to samo już nie wiem co może być nie tak? za słaby laptop? na tej stacjonarce to samo a blender ma małe wymagania...więc szukam tu pomocy.

Reinstallowalem wiele razy czyściłęm catche, appdata ect. Pisze tu bo mało korzystam z neta, a potrzebuje szybkiej pomocy, z góry dzięki!