Odpowiedziałem ci na poprzedniej stronie:)
Odpowiedziałem ci na poprzedniej stronie:)
Dałem przykład tylko, za swojego hexagona v6 dałem 999zł z 2010 r. bo akurat promocja 300zł była.
W sumie z tymi hexagonami jest dziwnie, bo co drugi sklep internetowy czy na allegro ma inny osprzęt (inne siodełka, amortyzator, przerzutki itp.) więc radzę się upewnić jakbyś go miał brać.
nic się nie powinno stać.
Napisał już że chce jeździć po mieście i na długie trasy , więc rower do XC będzie odpowiedni...
W miarę dobre rowery zaczynają się od 1500 zł ... poszukaj jakiegoś krossa level A4 , A6 lub coś takiego. Najwyżej wrzuć tutaj pare interesujących Cię rowerków to podpowiemy który najlepszy ;]
Up
No to nawet dobry przykład podałem bo Ten kellys to rower do xc/maratonu ; d.
Pare pytan.
1.Mam tarczówke hydrauliczna na przodzie 203mm, ale jest to zwykly mtb do jazdy po miescie i w trasy, czy taka duza tarcza moze powodowac ze klocki sie szybko zuzywaja ? Hamuje praktycznie tylko przodem, czesto z duzych predkosci i co sezon musze zmieniac klocki.
2.Osprzet ma przebieg w okolicach 3tys km po roku jazdy i mam pytanie, wymienic naped ? (lancuch korby i kasete) Czy wystarczy zmiana samego lancucha, bo to z nim jest problem
@palek~
o to chodziło ;]Cytuj:
Chcesz jeździć bardziej MTB/XC lub Maratonowo czy może Freeride albo Dirt Jumping. Rower musi dobrany pod ciebie i pod twój styl jazdy i preferencje.
1. po kiego huja Ci tarcza 203 do jazdy po mieście? zmień na zwyczajną 160...
2. ja zmieniam napęd (łańcuch + kaseta) co sezon , ale korby raczej nie musisz tak często zmieniać... zresztą jak dbasz o komponenty to możesz zostawić na kolejny sezon
btw.
NIGDY nie zmieniaj samego łańcucha ani samej kasety... łańcuch będzie ciągle przeskakiwał przez co dostaniesz pierdolca :)
Cytuj:
Yetiii;4892333
btw.
[B napisał
Nie zawsze, jeśli łańcuch "nie zżył" się z kasetą to będzie wszystko ok.Gorzej jeśli wymieniasz te rzeczy po dużej ilości km to wtedy odrazu z kasetą.
Ja wymieniłem w szosie tylko łańcuch to przesmarowałem i było wszystko ok
@Down
Ja tak zrobiłem i u mnie było akurat dobrze, ale byłem przygotowany na kupno nowej kasety
po kiergo mi ta tarcza bo byla okazja i tanio kupilem komplet na przod, jezdze na takiej bo nie mam szczegolnie kasy na to zeby to zmienic.
jak pisalem naped zrobil juz ponad 3 tys km, z czego korba wiecej bo byla uzywana, wiec dodam, podczas ostatnich paru jazd widac po lancuchu ze jest juz zmeczony, jest druga spinka bo sie rozpadl raz podczas jazdy, lancuch chce zmienic ale nie wiem co z reszta, moze najpierw sam lancuch, a jak bedzie zle to reszte ?
Kup porzadne, metaliczne klocki, np EBC Gold/Red, Goodridge.
Co do napedu to kaseta i lancuch nie sa takie drogie..
nie chodzi mi o to ze drogie, na to mam kase, tylko mysle co po kolei zmienic, walne kasete i lancuch, zobaczymy jak korba ogarnie.
http://allegro.pl/klocki-polmetalowe...370699258.html
te klocki mam zamiar kupic
http://allegro.pl/kpl-kaseta-shimano...394902897.html
a tutaj lancuch + kaseta
No to kupuj.. Pol sezonu dla klockow widze, dla napedu moze sezon jak sie poszczesci.
Jak wyżej, ta kaseta i łańcuch to prawie najniższa półka Shiamno (niżej jest chyba tylko Tourney). Jeśli masz kasę to kup coś z półki Deore/Deore XT(Nie mówię o XTR bo nie wiem czy aż tak hardkorowo jeździsz i to raczej spory wydatek bo za samą kasetę to 400-700zł.)
Tu masz całkiem dobry zestaw:
http://allegro.pl/zestaw-shimano-xt-...398540202.html
Co do hamulców się nie wypowiadam, ja jeżdżę na szczękowych XTR.
mam 7 rzędową manetkę, jesli wloze wyzsza kasete to i manetka do wymiany, poza tym nie wiem czy na moje kolo mozna wlozyc 8-9 rzedowke
Poza tym na calosc mam ~200 zl wiec takie wydatki odpadaja
@up
z tego co mi wiadomo to porządnych kaset siedmio rzędowych nie produkują raczej... Chyba jest jakaś shimanowska siedmio rzędówka ale jakością ona nie grzeszy :/
Witam, mam pytanie otóż na sezon (w sensie jak skonczy się zima) chcę kupić nowe opony. Teraz mam opony cst (2,00) używam je od września, ale sądze, że będą mocno dobite po tej zimie. Chciałbym sobie kupić nowe opony tak do 100 zł za jedną (może być allegro). A te stare będę używał zimą. Co byście polecili, jeżdżę po różnych terenach, od lasów do terenów miejskich.
Myślałem o:
Kenda K1016 KINIPTION
http://kenda.pl/uploads/images/produ...ecia/k1016.jpg
Kenda K1047 SBE - SMALL BLOCK EIGHT
http://kenda.pl/uploads/images/produ...ecia/K1047.jpg
Kenda K1030A SHORT TRACKER
http://kenda.pl/uploads/images/produ...cia/K1030A.jpg
Chodzi mi tylko o to aby opony nadawały się do ogólnej jazdy. Która z nich najlepsza? Proszę pomóżcie!
@up
Do normalnej jazdy niepotrzebne Ci są takie opony. Te modele są przystosowane pod dirt/park a nie miasto :D
moim zdaniem bez sensu jest wydanie kasy na opony które nie są przystosowane do jazdy miejskiej. Ja w swoim rowerku XC mam Shwalbe Black Jack i jestem meega zadowolony - są niedrogie a komfort jazdy jest bardzo spoko. Zobacz jeszcze Shwalbe land cruiser - też niedrogie i podobno niezłe.
Wybór należy do Ciebie
Pzdr.
@Edit
Te ostatnie kendy są w miarę spoko...
Larsen TT, SBE.
Chcialbym w tym sezonie rozpoczac przygode ze streetem. Znajde jakis sensowny komplet kol do 300 zl?
Dobra, dorwe jakiegos w miare fajnego górala za 500-600 zl?
Nie jezdze duzo rowerem i planuje to zmienic. Cudow nie potrzebuje...
Lepiej kupic gotowego czy sobie zlozyc? Jesli gotowego, to mozecie dac pare linkow do przejzenia, jezeli zlozyc i komus by sie chcialo to rzucajcie czesci + ich cene, tak mniej wiecej ; )
Dzieki!
Komplet na pewno nie, za same piasty musiał byś mniej więcej tyle dać.
Jeśli chodzi o koło tylnie, w zasadzie jedyną "tania opcją" będzie coś takiego:
http://www.rowerowy.com/czesci/piast...rbitalssprotyl lub coaster ss pro (praktycznie to samo co orbital). A, i w tylniej pieście tylko i wyłącznie draiver, za chiny nie łap się za wersje z wolnobiegiem.
+
http://www.rowerowy.com/czesci/obrec...or_fortress_24
+
szprychy - Sapimy lub DT champion
Koło przednie w zależności od tego czy chcesz sztywnego czy uginacza można okroić o piaste, aczkolwiek jak dla mnie jest to bez sensu, bo glupie joytechy na kulkach potrafia sie lamac i pod amorem. Dlatego proponuje cos takiego:
http://www.rowerowy.com/czesci/piast...d/ns_rotary_10
+
http://www.rowerowy.com/czesci/obrec...moor_raider_24
+
szprychy.
Sam mam przyjemność śmigać na podobnym setupie, i się sprawdza, co nie zmienia faktu, ze jak dla mnie jest to tańsza alternatywa. Nie opłaca się ciąć po kosztach i brać coś tańszego na kulkach (ofc chodzi mi o piasty), chyba że chcesz stracić zęby.
No chyba jednak nie, na allegro te ktore znalazlem kosztuja 800+
chyba, ze zle szukam ; d
sorry źle napisałem, chodziło mi o V2
http://allegro.pl/nowy-rower-mtb-kro...433392299.html
Chcesz jakieś foto czy cos pytac, pytaj
Górala za 500 zl to mozesz w tesco kupic. Poszukaj w dechatlonie, tam zawsze jest cos ciekawego, ale nie za 500 tylko ponad 800 zl.
Fundusze raczej mi narazie nie pozwalaja na kupno takich kol, dlatego myslalem o czyms tanszym.
Z takim zestawem wyjdzie mi kolo 500 zl.
Obrecze
http://www.rowerowy.com/czesci/obrec...t_street/dm_24
Piasta Tyl
http://www.rowerowy.com/czesci/piast...yl/orbital_tyl
Piasta Przod
http://www.rowerowy.com/czesci/piast...zod/orbital_20
Szprychy
http://www.rowerowy.com/czesci/szpry...rychy_dartmoor
Warto?
Wiec w tym momencie jasno się określ, czy chcesz jezdzić w streecie i smigac tak jak nalezy, czy po prostu masz koncepcje złożenia sobie czegoś w stylu signa.
Obrecze wybrales w zasadzie nie glupie, co do tylniej piasty, jest ona pod kasete, co ni jak wiaze sie ze streetem poniewaz przerzutka delikatnie piszac tylko przeszkadza, co do przedniej piasty może i by jeszcze była, aczkolwiek to model pod 20 mm, a wątpię abyś miał widel pod taka szerokosc, dlatego juz bardziej byl bym za http://www.rowerowy.com/czesci/piast...astern_classic .
Natomiast co do szprych, taniej by wyszlo, gdybys wziął sapimy, są mocne tak samo jak te darta (a moze i nawet mocniejsze) a wyjda taniej o jakies niecale 40 zlotych na dwa kola, jedyne czego im brakuje to kolorow. http://www.rowerowy.com/czesci/szprychy/sapim_leader
Dlatego byl bym bardziej za, gdybys jednak bardziej szczegolowo okreslil co i jak, poniewaz nie oplaca sie skladac czegos na 'odpierdziel sie'.
obręcze jak najbardziej spoko (w tej cenie to chyba najlepsza opcja) , piasty też niezły wybór (chociaż jak byś zmotał trochę więcej kasy to proponuje jakieś Ns'y) co do szprych to odradzam , zainwestuj w DT championy - może nie mają tak wyszukanej palety barw , ale wytrzymają naprawdę dużo ( a skoro zaczynasz to wytrzymałość się przyda)
Btw.
może na początek złóż jakiś fun bike? Pamiętam jak kiedyś byłem zajarany na street i kupiłem dość drogiego BMX'a ... po miesiącu strasznie żałowałem tej decyzji.
#Palladini
jak chcesz kupić rower za 500 czy tam 600 zł to nawet tu nie pisz tylko idź do sklepu i weź pierwszy lepszy w tej cenie.
Jak dla mnie to 1000zł za rower to minimum :)
Rób jak chcesz.
Myslalem, ze cos da rade ; d
No coz, nie stac mnie w tej chwilii na wiekszy wydatek niz te 500-600 zlotych, bo poza tym na wiosne musze troche kasy wpakowac w auto...
Najwyzej bede jezdzil wolniej i z otwartymi oknami...
Rzulf, wejdz na bikeaction.pl -> forum -> gielda -> sprzedam -> kola i obrecze. Szukaj uzywek mozna naprawde znalesc spoko kola za rozsadna kase tylko dobrze wszystko ogladaj na zdjeciach i czytaj opsiy jak sie rozwaznie kupuje uzywki mozna miec lepszy rower tanszym kosztem.
@Palladni
Sam smigam na v2 i powiem, że daje rade o ile o niego dbasz. No i mega trudnych tras nim nie rób, bo może ci długo nie potrzymać, przynajmniej ja staram się omijać hardcorowe zjazdy, ale rower imho wart swych pieniedzy i daje rade
Nie wiem, ktora wybrac przednia piaste. Zastanawiam sie miedzy tym
http://www.rowerowy.com/czesci/piast...astern_classic
a tym
http://www.rowerowy.com/czesci/piast...y_przod/A2643B
czy moze jednak cos innego?
Mam dosc ograniczone fundusze i chce w tym sezonie kupic jeszcze pare czesci, wiec ta piaste chcialbym kupic za okolo 100 zl.
http://allegro.pl/komplet-kol-disc-m...416620507.html
Co o tym myslicie?
No ten rower napewno nie bedzie mi sluzyl do 'hardcorowych zjazdow'.
Bardziej do terenow takich polnych, czasem jakis krotki zjazd po wybojach wiekszych lub mniejszych. Czesciej szosa.
Na wiosne planuje zaczac troche kondycje robic, moze nawet cos schudnac ; d
Szkoda tylko, ze wiekszosc czasu bede siedzial w szczecinie i rower tylko na wakacje i weekendy...
Z przodu standardowa piasta to 9mm tak?
Chce sobie kupic nowy amortyzator i nie wiem czy bedzie pasowac. Amortyzator moze byc pod 10mm?
Kod:http://allegro.pl/suntour-duro-130-mm-siodlo-do-dualu-gratis-i1429077200.html
To normalne haki jak w każdym rowerze, jak masz zwykła piaste to na pewno będzie pasować, ale kupowanie tego amortyzatora mija się z celem. Sto razy lepiej dołożyć te 50 czy 100zl i szukać używanych dirt jumperow, lub rst space jumpow te szczególnie duzo wytrzymają - naprawdę ten amortyzator nie jest do skakania, i ja bałbym sie na nim o swoje uzębienie. Sam teraz sprzedaje dj2, pod haki 9mm, tyle ze on jest w super stanie i jeszcze ma gware wiec w twoim budżecie sie nie zmieścimy [450zl chce], ale jeśli masz jakieś pytania lub nie wiesz gdzie szukać amortyzatorów to wal na pw wszystko Ci wytłumaczę, wszyscy zresztą możecie pisać bo tutaj rzadziej zaglądam niz na pw, pjona ;)
Jeśli rowerkiem chcesz jezdzic jak najczesciej i bezproblemowo to napewno ten Kross nie da rady... Trzeba się liczyć z wydatkiem rzędu 1200-1500 zł i to nadal nie jest ideał.
http://allegro.pl/rower-rowery-merid...431987103.html
W tańszych rowerach korba jest na kwadrat !!! I zawsze musisz sie liczyc z tym ze bedziesz wracal do domu z korbą w rękach. Tani wolnobieg który od nowości przeskakuje. Amortyzator który wogle nie działa i zawsze jest szansa ze ci rura sterowa wyjdzie z korony itd. Ta Merida to absolutne minimum. Tym Krossem to kilka 100 km wycieczek i mozesz zlomowac. W serwisie tez ci powiedzą ze do takich high-endów nie będą się dotykać, a jak ktoś z boku stoi to wstyd sie przyznac do takiego rowerka. Mam rower za około 6 tyś i nie mówcie mi ze jestem bogatym kidem. Po prostu pierwszy rower miałem za 1000 zł i to sprzed kilku epok wiec sporo lepszy od tych teraz po 1500 zł, porażka. Drugi za 2000 zł, po sezonie amor XCR cała korona pordzewiała, w środku pordzewiałe, sprezyna walila. Suport zatarty, bębenek w piaście rozdupcony. Przerzutka przednia (Alivio) miała taki luz ze sie poddawala otarciom łańcucha, wiec nie przerzucala. Tylna zmieniała jak chciała (Deore). Manetki Deore tez sie powalily i miały problemy z indeksacją. Stwierdziłęm ze dość dziadostwa i kupiłem sobie coś lepszego.
Panowie ma tu ktoś hamulce tarczowe TEKTRO IO? Jeśli tak to może ktoś mi podpowiedzieć, która śruba jest do czego? Od strony sprzych są 3 śruby z czego 2 na imbus..one są do regulacji? I jak się patrzy frontalnie na przerzutkę czyli na odwrót niż w/w to są 2 śruby..jedną da się rozkręcić cały hebel i w środku jest taka sprężynka i guma to tam chyba nie ma żadnej regulacji bo wczoraj to rozkręcałem i nic się nie ruszyło, a druga śruba jest przy lince to ona jest do regulacji?
Pozdro mam nadzieje, że ktoś pomoże :P
EDIT:
Kolego u góry,
O taki rower trzeba jeszcze dbać, smarować, czyścić. NIe dziw się jak po maratonie w deszczu zjechałeś na chatę postawiłeś rower w piwnicy i Ci zardzewiał..ziomek ma takiego Krossa V2 od jakiś 2 lat i jeździ mu to ładnie..przez 2 lata wymienił łancuch(po prostu zużył się) i tylną przerzutkę gdyż podczas zjazdu w lesie zachaczył o drzewo i się rozpadła..tylko, że on naprawdę dba o ten rower co 3-6 miesięcy wszystko co się da smaruje, jak śmigamy w deszczu to wszystko po przyjeździe wyciera. Także nie mów, że taki Kross nie jest wystarczający do weekendowych pojeżdżawek. Jedynie czego mi w nim brakuje to blokady skoku amora..bo na płaskim trochę przez to się traci, ale nie jest aż tak źle.
Rozumiem, ze mowa o moim hexagonie v2?
Doskonale zdaje sobie sprawe z tego, ze taki rower nie jest najwyszych rzedow, ale jak sie nie ma co sie lubi... Ale ja jestem raczej amatorem przejazdzek rowerowych, nie sadze bym robil nim jakies niesamowicie dlugie trasy po kilkadziesiat kilometrow takze powinien mi spokojnie wystarczyc.
Jak juz tez mowilem, nie mam pieniedzy zeby kupic sobie rower za takie pieniadze o jakich Ty mowisz, a nawet gdybym mial to sa wazniejsze wydatki i bylo by mi szkoda wywalic 2k na rower.
Dziekuje za ostrzezenia, zanotowalem ale nic drozszego raczej nie wezme - no chyba, ze bedzie nagly przyplyw gotowki, jakies lotto czy cos... ; )
kup sobie jakiegoś super monstera , ew. jak nie masz kasy to dirt jumpera :)
ziomek... może byś najpierw napisał do jakiej jazdy potrzebny Ci jest amortyzator?
przecież wyboje i leśne przejażdżki dla takiego sprzętu to ostry downhill... :P
cóż. Nadal Cię będę namawiał żebyś zmotał więcej kasy i kupił coś lepszego :)
nie mogę patrzeć na to co ty piszesz...
po cholere Ci w rowerku rekreacyjnego lepsza korba? wiele niezłych rowerów XC ma korbę na kwadrat i jakoś nic się z nimi nie dzieje(sam w swoim XC miałem kwadrat) Nie pisz także że rower za mniej niż 1000 zł rdzewieje bo to nie prawda... jak się nie dba o rower to nawet sprzęt za 10000000 będzie rzdewiał. To że twój amortyzator się rozleciał i support zatarł to tylko i wyłącznie twoja wina.
Jedyną kwestią w której się z tobą zgadzam to ta , że za 650 zł roweru na dobrym osprzęcie nie kupisz.
Pzdr.
Nie przesadzaj, wczesniej jezdzilem na duzo gorszym rowerze, tzw. czolgu i sluzyl mi dobre pare lat, a wcale go nei szczedzilem. Troche wyroslem z ramy, wiec postanowilem kupic cos wiekszego.
Jezeli sie wstrzymam i poczekam az dostane zwrot podatku, to moze cos tam jeszcze wyskrobie ale bedzie to dodatkowe 200~ zl, czyli waszymi kryteriami - ciagle za malo na rower ; d
@up
No poczekaj to coś dorwiesz ;]
spoko . Tylko teraz odpowiedz sobie na pytanie czy chcesz coś co będzie "po prostu jeździło" , czy chcesz rower który będzie funkcjonalny , wyjedziesz nim w teren itp. Jeśli to pierwsze , to nie warto płacić tych 600 zł tylko kupić jakiegoś składaka z marketu(i mówie całkiem serio! to niezła opcja).
http://static.rowerowy.com/GetFile/6853/addict.jpg
Stało by się coś jakbym poodcinał rzeczy które trzymał hamulec? tylko te coś na ramie i tam gdzie hamulec powinien być (nie do końca)
pytanie do posiadaczy licznika rowerowego:
Jaką macie średnią prędkość przejazdu na takich wypadach 1-2 godzinnych? I jak ktoś już będzie odpowiadał to napisz jaki rower: mtb, szosówka czyli popularnie nazywana 'kolarka' czy jakiś rower miejski typu holender powiedzmy lub inne.
Z góry dzięki za odp.
od siebie moge powiedzieć tylko tyle że na rowerku treningowym(domowym) trzymam stałą prędkość 25km/h przez jakieś 20min , czasem pół godziny :)
chodzi o piwoty? możesz poodcinać delikatnie jakimś brzeszczotem , te na linki też raczej możesz... nie powinno się nic stać
Składak z marketu?!
Przecież tam jest wrzucany największy syf do tych rowerów, obojętnie czy za 500 czy za 1000zł, rowery z marketów typu Tesco, Carrefour itp. to syf.
Jak miałem te 9-10 lat na takim niestety musiałem jeździć przez 4 lata, kosztował chyba 800zł czy 900zł, więc najtańszy nie był. Taki rower firmy np. Kross będzie o niebo lepszy, kolega ma hexagona v3 jest ok!
Ja mam v6 (kupiłem za 1k zł, trafiłem na promocję z 1,3k na 1k) i też jestem zadowolony. Przykładowo odcinek 20km, na tym z marketu - nogi mnie nawalają, w trakcie musiałem kilka razy się zatrzymać itp. hexagonem na luzie, w miarę szybko, 0 zmęczenia.
Tak więc nie polecam niczego z marketu. Lepiej iść do jakiegoś rowerowego i coś wybrać...
Wiem, że moja v6 wg. torgowych znawców ma słaby osprzęt itp. ale np. tutaj mogę inwestować w jakiś lepszy osprzęt z czasem, bo w takim z marketu do wymiany - wszystko.
Tak btw.
Jakie polecicie mi pedały platformowe z wymiennymi pinami do 60-70zł?
Co sądzicie o Octane One?
@up
Na domowym to jest inaczej, nie masz podjazdów, zjazdów, jak jedzie się z innymi to praktycznie zmęczenia nie czujesz.
http://p.alejka.pl/i2/p/48/02/43f58530c1fc4_0_b.jpg
szczerze to wolał bym coś takiego niż rower za cenę 600zł , i pisząc o składaku z marketu chodziło mi właśnie o takie coś :)
nie oszukujmy się... V3 jest dobry jako rower miejski którym rano pojedziesz po bułki i to wszystko, za to V6 już bardziej przyjazny.
Kiedy odkryłeś to że domowy rowerek treningowy to nie to samo co jazda na prawdziwym rowerze ;o? Pisząc tamten post od razu napisałem że chodzi mi o rowerek treningowy a nie normalny więc dla wszystkich powinno być oczywiste o co chodzi...
pedały za 70-80 zł? octane one są dość spoko , ale od siebie polecam Bop Can Can - niby dość szybko łapią luzy , ale ja je posiadam już trzeci sezon , i uważam że w tym przedziale cenowym około 50 zł) jest to zajebista opcja.
Jak sie robi napinacz z przerzutki? Ktos mi mowil, ze sie da, ale nie wiedzial dokladnie jak, a 70 zl nie chce wydawac na sam napinacz. Chcialem sobie zrobic normalnego singla, ale podobno nie warto z takim hakiem jaki ja mam, bo sie lancuch rozciaga.
Hak mam taki:
http://allegro.pl/nowy-hak-przerzutk...438089555.html
To prawda, ze z takimi hakami nie robi sie singli?
Jeszcze nie kupiłem tych pedałów, bo po prostu jeszcze nie jeździłem.
O tych bop can can czytałem, że dosyć szybko się niszczą, a te octane sa jedynie w wersji po 100 coś złotych.
Tak więc co brać?
Muszą być platformowe ofc.
Spawa taka bo zapomniałem:d Blizzard czy Fortress jest na przód? Bo mam te i te obręcz i zapomniałem która gdzie <pokerface>