Tak tylko że benzyna/ropa "czyści" łańcuch a nie smaruję, po takim zabiegu odczekać i nasmarowac jakimś profesjonalnym smarem
przecież pisałem żeby najlepiej smarować profesjonalnym smarem ... - czytaj uważnie.
jeśli chodzi o ropę to się z tobą nie zgadzam. Wiele osób po zabiegu z ropą nie ma problemu z łańcuchem , chodź bardzo szybko schnie. Przyznaje też że sam czyszczę łańcuch ropą/benzyną , po czym smaruje profesjonalnym smarem :)
planuje kupić jakieś nie drogie oponki do górala na zimę, coś z doooobrym bieżnikiem no i nie drogo, a przodu na pewno mi się zmieści nawet 2.50, ale z tylu nie wiem, wiec będę się raczej ograniczał do 2.3, tak wiec polecacie coś niedrogo ? Nie chodzi mi tu o zimówki z kolcami, bo to nie na moja kieszeń..
Jaki amortyzator na przód polecacie do 250-300 zł? Co nieco czytałem i wiem, ale chciałbym jeszcze wiedzieć co sądzicie o takim amorku ;)
http://allegro.pl/amortyzator-suntou...250122411.html
@Down
Amor przede wszystkim ma służyć do jazdy po różnym terenie (asfalt, żwir, kamienie,) na dalekich dystansach. Głównie XC, FR. Street nie wchodzi w grę.
Siema, mam problem z hamulcem tarczowym tylnym. Chodzi o to, że klocek hamulcowy po naciśnięciu hamulca i tak nie dotyka tarczy (może ruszy się z milimetr max). Nie wiem jak go do niego przysunąć (?), czy coś takiego. Myślałem, że ten klocek jest już zużyty, zaniosłem go do gościa, a typ mówi 'panie, przecież ten klocek jest nowy'. Co proponujecie? Czy to tylko kwestia pokręcenia odpowiednimi śrubami (czego w ogóle nie ogarniam- jak za mocno ścisne to koło nie chce sie kręcić, a jak za słabo to wszystko lata)
down
nie hydrauliczny, tylko ten mechaniczny, czy jak on sie nazywa
wystarczy naciagnac linke, skoro to mechanik
@edit
ten bieżnik w tej knarly da sobie rade na zime, zeby w miare przyczepnie jezdzic, nie chodzi tu o dh itd, jazda mtb po sniegu ;)
Wie ktoś jak zamontować telefon Samsung Galaxy S na kierownicy w rowerze? Potrzebuję podczas jazdy zmienić muzykę, albo napisać smsa, i nie wygodnie tak z kieszeni wyciągać...
Ale szkoda mi wywalac tyle siana na opony na ktorych pojezdze tylko 2-3 miesiace..
Może coś takiego załatwi sprawę?
http://telshop.pl/sklep/index.php?p5...utm_content=59
Panowie (i panie?) POMOCY!!!
W moim mieście w końcu skończyli robić skatepark, a z racji, że ja raczej się na dechę nie nadaję (a rolki mi nie podchodzą) szukam BMX'A!
kwota - MAX 1200 zł (i cieszyłbym się gdybym miał wydać mniej :))
przeznaczenie - no park, do tego street też byłby fajnym dodatkiem
Aha - jestem dosyć dużych rozmiarów (193 cm wzrostu i 90 kg wagi), czy to będzie mi przeszkadzać w robieniu tricków ?
w tej cenie to tylko używki:
http://allegro.pl/prawie-nowy-lekki-...258442249.html
http://allegro.pl/eastern-bikes-bmx-...266868634.html - tutaj wywal rotor , przedni hamulec i wsadź dłuższą linkę do tylnego hebla
P.S
to że jesteś wysoki , to tylko pomoże w robieniu tricków , aczkolwiek na dircie na tak małym rowerze może Cię znosić :)
Yo!
Jestem obecnie na etapie składania roweru do DH i wiadomo, że jestem skupiony na szukaniu części, a kask miał być kupiony na końcu, ale bardzo zainteresowały mnie trzy kaski:
1. http://allegro.pl/kask-sixsixone-661...268104385.html
2. http://allegro.pl/cratoni-full-face-i1272781140.html
3. http://allegro.pl/super-nowosc-kask-...271981881.html
Co prawda pierwszy i drugi są używane, ale wyglądają na takie w dobrym stanie i do tego można wyłapać je tanio.
Co sądzicie o tej trójce? Warto kupić jakikolwiek z nich? A jeśli nie, to możecie mi podać jakieś dobre kaski full face do DH za max 200 złotych?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!
ten o'neal i six to jest praktycznie to samo... natomiast w cratona bym sie nie pakował... nie wygląda na zbyt solidny , a poprzednich kaskach jest w miarę głóśno (sam jeździłem w sixie) :)
Yo, mam taki problem z moim DJ3 ciągle się coś dzieje ze przestaje tłumic ocb?:<
2@ osobiście wolał bym sixsixone ale nówkę jeśli składasz rower do dh to stać cie na wydanie 600zl za kask
Nie stać mnie.
Pisząc, że składam rower do DH na myśli nie miałem kupowanie od razu Kony Stinki z ósemkami, tylko będę zaczynał jazdę na Dragstarze (tak, połowa osób u mnie w mieście zaczynała zjazdy na ramach do dirtu), a dopiero później sprowadzę jakąś używkę z Anglii do DH, albo dokupię marcoki szóstki do tego Draga i będę zjeżdżał w miarę komfortowo (kumpel ma mojego Draga z 6, jeździ na nim 3 lata i sobie chwali). Na rower nie mam zamiaru obecnie przeznaczyć dużej ilości pieniędzy, szczególnie, że dopiero będę się uczył, więc na kask też nie mam zamiaru wydawać więcej niż 200złotych, bo przez najbliższe 1-2 lata szaleć wielce nie będę, tylko ćwiczyć.
Jednak wielkie dzięki za opinie i chciałbym poprosić o jeszcze kilka. ;)
Pozdrawiam!
btw w marketowce znajomemu tylne kolo sie poluzowalo - co moze byc tego przyczyna i jak to zrobic? ; p
Jak nie ma luzu a wypada z hakow to raczej rama do wyjebania, ew. mozna sie ratowac takimi podkladkami z zabkami i zahaczyc o jakas dziure w ramie.
http://runo.sklep.pl/allegro/rowery_.../p1030186d.jpg
O, cos takiego, ta podkladka miedzy hakiem a sruba.
Witam, znalazłem coś takiego na chacie:
Mind 100 - szybko penetrujący środek do zapieczonych, zakleszczonych i skorodowanych części metalowych, elementów złącznych itp. Ponadto skutecznie usuwa wodę i konserwuje różnorodne mechanizmy i elementy.
to w sprayu - nada sie do popsikania łancucha? Powinienem to zrobić jakies 200 km temu ; /
nie wiem czemu tyle ludzi kupuje bmxa potem stwierdza, ze to nudne i kupuje rower do dh, macie albo za malo ambicji albo za duzo chajsu
cze
Możecie polecić jakąś nową kolarzówkę do 1500 - 1700zł? Szukałem ale nie umiem znaleźć
chłopaki mam taki problem. mam manitou, który jest strasznie miękki. w sensie, że jak siadam na rower, to sam sie obniża, prawie do połowy, tak jakby nie było w nim sprężyny. i tu pojawiają sie pytania. czy mam racje, jeśli myśle że chodzi tu o to że jest ona troche za miękka? czy ciężko będzie sie ją wymieniało? bo powoli mnie to irytuje i myśle nad zmianą, tylko boje sie że sobie nie dam rady bo to by było moje pierwsze rozkręcanie amortyzatora z otwartą kąpielą ; p.
Jeśli w tej cenie chcesz szosę kupić to na pewno nie nowątylko używaną w dobrym stanie. Bo nowa będziesz mial na ramie z Tesco i osprzęcie od MTB. Lepiej żebyś poszukal sobie jakiegoś Treka czy Meridke, który ma 2(nie musi być 2) lata, jest mało jeżdżony i na dobrym osprzęcie.
Szukaj bo sezon sie kończy.
Kup STARĄ, dobrą kolarzówkę. Zapłacisz dużo dużo mniej,a będziesz miał bardzo dobry sprzęt. Kiedyś rowery robili z dbałością i precyzją, dziś większość rowerów to masówki, chyba że te z wyższej półki.
http://allegro.pl/szosa-10-kg-shiman...300520529.html
Lub coś podobnego
Szukaj w Bianchi, Campagnolo, Columbus
manitou stance. właśnie nie ma tu komory. tylko problem polega na tym, że nigdy nie rozkręcałem amortyzatora który jest zalany olejem, nie mam bladego pojęcia jak to wygląda i ogólnie, więc nie bardzo wiem czy dałbym sobie rade zmienić tą sprężyne sam.
da rade wyrwać twoje gg?
no powiem ci że troche mi puszcza, więc możliwe że jest go za mało, ale żeby aż tak przez to wchodził? :P jak już mówiłem skok sie obniża ze 60mm przy samym wsiadaniu na rower. a jest 100mm, to troche bezsens.
no właśnie wychodzi mi to praktycznie bez problemu. stojąc w miejscu potrafie wcisnąć go tak że zostaje 10mm skoku, a co gorsza go nie wybija. dopiero jak zejde z roweru. jak moge sprawdzić ten olej tak żeby nie zjebać i jaki polecasz dokupić w razie czego?
Prawy korek odkrec kluczem nasadowym i sprawdz czy jest dosc oleju.. Jak nie ma to zakup sobie motoula 2.5w i zalej go. Jak masz olej to na 100% sprezyna do wymiany (lewa golen)
no kurwa, i tyle mi wystarczy!
masz u mnie piwo :D
2.5w jest gęstszy niż np. 7.5w, czy odwrotnie?
no i tyle chciałem wiedzieć :P
no to jutro szykuje sie gruby remont w rowerze :D
Otóż w tym tygodniu chce przygotować rower na zimę.
Niestety nie będę mógł jeździć, bo z moją odpornością po 10 minutach jazdy bym musiał z tydzień leżeć.
Oczywiście po pierwsze go umyje itp.
Jaki smar polecacie żeby nasmarować łańcuch? Czy jak mam w domu WD40 to może być, czy lepiej jednak zainwestować w smar?
U siebie w rowerze mam tarczówki, jednak pod koniec lata jakiś cwel wziął mi je czymś spryskał (coś typu WD40), przeczyściłem je benzyną, jednak dalej średnio chodzą... Co mam z nimi zrobić, żeby je przywrócić do dawnej sprawności? I obecnie podczas hamowania tak jakby skrzypią...
wd 40 nie nadaje sie do lancuch kup rohloffa albo finishline zielonego
co do tarczowek to wspolczuje takiemu to tylko wpierdolic :)
Nie gestszy tylko bardziej lepki.. Kazdy olej ma taka sama gestosc (ok. 0.8kg/dm3)
7.5w jest bardziej lepki od 2.5w.. Przy jednym producencie. Bo motorex 5w jest bardziej lepki niz motul 7.5w
Co do tarcz to klocki do piekarnika na 230*, 30 min najlepiej. + potem czyscisz denaturatem i papierem sciernym. To samo z tarcza, tylko, ze bez wypiekania :)
Ok...
A na jaki program w piekarniku?
Jak się klocki z hamulców wyjmuje?
a jak wsadze bardziej lepki olej, to będzie ciężej chodził, czy nie?
i jaki będzie lepszy, jak mi troche puszcza uszczelka? chyba bardziej lepki? :P
Czym bardziej lepki tym wieksze tlumienie powrotu/kompresji. Do Manitou najlepiej lac wode (czyt 2.5W i 5W), do smarowania (od dolu) wlewasz 10-20W w zaleznosci co masz. No i oczywiscie oleje typowo do amorow, a nie jakies silnikowe wynalazki.
Uszczelka puszcza Ci ze smarowania, w Manitou to dosc czeste przy rzadkich olejach. Dlatego, zalecam wlewanie bardziej lepkich :)
Ja na Twoim miejscu po prostu odkrecilbym prawy korek, sprawdzil czy jest olej. Jezeli jest, to odkrec lewy korek, wyjmij sprezyne (moze byc luzem lub na szaszlyku zahaczona - zaleznie od modelu), wytrzyj ja, sprawdz czy nie ma jakiegos koloru na niej maznietego, jezeli nie to najprawdopodobniej masz seryjna sprezyne, czyli srednia. BTW: ile wazysz?
Nie wiem, ja mam bez programow, daje 230* i trzymam je 30 minut.. Potem wykladam, zostawiam, zeby sobie wystygly. Potem jade papierem sciernym (grubosc ok. 100), scieram czarna warstwe, czyszcze szmatka z denaturatem i tak 2-3 razy dopoki szmatka nie bedzie czysta po denaturacie :)
A wyjmowanie zalezy od modelu.. Pochwal sie co masz to moze Ci doradze :)