Reklama
Strona 25 z 48 PierwszaPierwsza ... 15232425262735 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 361 do 375 z 706

Temat: Tibia - "Niszczymy" mity i legendy

  1. #361
    Avatar Avarion
    Data rejestracji
    2006
    Wiek
    42
    Posty
    429
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Wielkie Zło napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    ta, był. Pytanie do pana od RSA. Nawet jeśli te teksty są zaszyfrowane kluczem prywatnym, to w jaki sposób ma się to do rozłożenia wyrazów, jak to wspominałeś, że są powtarzające się ciągi? W RSA nic takiego nie ma jak regularność. No i w jaki sposób mamy odgadnąć klucz publiczny? Bruteforcem? ;)

    Jak dla mnie to cała ta Tibia RPG to jedna, wielka wymyślona historia dla jajec, tak samo ten "język". Ktoś wpisał losowe cyferki i poskładał tekst. Cała filozofia. Chciałbym to widzieć, jak w grze dla gimbazy ktoś tworzy swój język ;)
    Ja z kolei uważam że 469 to szyfr i można go rozwiązać, ale nie wiemy w jaki sposób. W okolicach 2002 roku Tibia nie była tworzona jako gra dla gimbazy. A stworzenie takiego szyfru dla kogoś z nawet minimalną wiedzą matematyczną jest naprawdę nietrudne.

    Np - zaszyfrowałem swój nick "niby językiem" beholderów: 01742796351514. Każdy powie że to po prostu zwykły ciąg liczb, a tu proszę, wcale nietrudno go złamać.
    ____________
    ...his grave to the south, the tree above, his soul in the shade...

  2. #362
    Avatar Tibiarz
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Tibiantis
    Wiek
    5
    Posty
    17,114
    Siła reputacji
    29

    Domyślny

    Cytuj Reavix napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    kolejna jego bzdura w którą wierzysz
    ktos kto klamie raz, klamie wiele razy
    swoja droga sam sobie zaprzeczyl bo powiedzial ze jak jedna osoba wygadala jeden sekret ktory ujawnil to juz nic nie podawal dalej, wiec to odsprzedawanie to wiesz

    co do plików racja, krazyly, w bardzo okrojonej formie, ale wątpię żeby gdzieś pelen pakiet odsprzedawał, niech zgadnę skąd masz to info?

    a jesli jakims cudem jest tak jak mowisz to konkluzją nie jest że powinienem się puknąć w łeb, a to że cipsoft naprawdę jest popierdolony i nie dość że mają w piździe graczy, to i swoją własną firmę również
    Nie interesuje mnie, czy robił 5k euro/mies., czy 2k czy 10k. Ani czy pliki kilku osobom sprzedał, czy po prostu przekazał. To nie ma żadnego znaczenia. Fakty są takie, że: 1. hostował na tych plikach popularny swego czasu serwer, 2. pliki miało jeszcze parę osób; więc nie do końca siedział cichutko w mysiej dziurce modląc się, żeby o 6 rano nie zapukali smutni panowie.
    Co do cipsoftu, to była mała firma zatrudniająca max kilkanaście osób, a nie wielka korporacja z całym sztabem papug i innych ludzi do wszystkiego. Zresztą, sam fakt, że tak łatwo się włamał o tym świadczy. Może nie mieli ochoty na ciągnące się procesy, może uznali, że i tak brak będzie dowodów by wskazać winę tej konkretnej osoby, a może stwierdzili, że jak zmuszą go do zamknięcia realotsa, to wtedy właśnie może udostępnić pliki wszem i wobec, a tak to nie będzie miał interesu w tym, żeby wypłynęły (a wręcz przeciwnie).
    Teoria, że typ przez 10 lat siedział zestrachany, a teraz je wrzucił, bo niby się wkurzył na cipsoft i chciał im zaszkodzić, po prostu brzmi śmiesznie. Tym bardziej, że nie wiem w jaki sposób miałoby im to teraz zaszkodzić.
    Po prostu, one straciły one swoją realną wartość, została tylko ta historyczna, to wrzucił. Zresztą, miesiąc wcześniej już jakaś dystrybucja realotsa wypłynęła: https://otland.net/threads/realots-7...-files.243786/
    Więc skończ tworzyć jakieś dziwne teorie.

    Cytuj Zdzicha co w portki kicha napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Dlaczego respią się tam 3 coiny i 3 spidery? Jakieś pomysły?
    Do tych spiderów się chyba dało wejść przed 7.6, bo wtedy ściany były wszędzie płaskie i można było użyć exani hur up albo parcele.
    Potem zmienili grafiki, dorysowali te skaliste zbocza i już się nie dało wejść. Tak jak na Hillsach kiedyś można było exani hur up użyć wszędzie, a teraz się nie da.

    Cytuj Solage napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Można z niego wyjść normalnie, dodali schody. xD
    Heh. Nawet nie wiedziałem, ale można się było domyślić. To jest tak żałosne, co ten cipsoft odpierdala, że szkoda gadać. Teraz to wszędzie przejścia minimum 3 kratkowe, żebyś nie dostał trapa, wszędzie pz, żebyś nie padł, na desert queście pz, w banku pz, żebyś nie zgubił kasy, wszędzie schody, żebyś czasem nie utknął bez liny... Wszystko zorientowane na bezmyślność i wygodę graczy, a nie przygody. Dramat. Niedługo to naprawdę zrobią tpki z depo na expa.

    Cytuj matek697 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Zawsze można było czekać na update, po którym teleportowali wszystkich do temple.

    Pamiętam, że tak zrobili jak wchodził update 8.5x albo 8.6 i miałem ziomka, który utknął, w którejś wersji swoim charem na daszku tych domków w carlin (w dól od depo te "sklepiki" po prawej) i potem nie mógł zejść bo był update i nie dało się tam skakać, dopiero taki update z teleportem do temple go uratował.
    Z tym była inna historia. Właśnie koło up 8.5/8.6 pojawił się bug, który pozwalał wchodzić na niedostępne dachy, a nawet wpychać tam ludzi. Polegało to na tym, że ustawiało się pod charem 4 parcele, rzucało na to np. poison fielda i pushowało postać.
    Najśmieszniejsze było to, że z takiego dachu nie dało się w żaden sposób zejść. Pamiętam jak w Carlin pushowałem ludzi na daszki tych sklepików-chatek. Niektórzy sobie dawali tp, ale i tak ktoś zostawał zawsze, więc musiał ich ściągać GM. Cipsoft postanowił naprawić problem... dodając schody na tym najbardziej południowym daszku. xD Więc jak ktoś się kiedyś zastanawiał, po co one są, to właśnie po to, żeby ludzie mogli zejść. Ale że bug nadal istniał, to wpychało się ludzi na inne dachy też. Na koniec jeszcze sam wszedłem na ten dach koło statku (budynek, gdzie znajdujemy bone key do krypty), bo chciałem żeby GM do mnie przyszedł.

    Cytuj cowboy napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    zobaczcie, w temacie np o knightwatch tower, co druga osoba pisala 'kuzyn kolegi powiedzial/czytalem gdzies, ze...', powstawala w ten sposob masa bajek i teorii.
    Większość to był stek bzdur, ale ciekawe jest, że były z 2-3 osoby, które miały rację. Przejrzałem te tematy o PoI/KWT/NK i ktoś np. pisał, że są dwa questy, jeden na wejście do PoI, a drugi na zostanie NK, co pozwoli wejść do KWT. Była też np. o pokojach stylizowanych na sen i spotkaniu Dream Mastera itd. A przecież nic z tego jeszcze nie było dostępne, po prostu niektórzy rozkminili te questy i przewidzieli ich wygląd na podstawie książek i historii, które już były.

    Cytuj Avarion napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    PS czy z wykradzionej mapki jesteśmy w stanie wyciągnąć np pełen spoiler Paradox Q? Mam na myśli to wszystko, co musimy robić we wieży Riddlera, te czaszki owoce przełączanie dźwigni itd?
    Tak. Tzn. ofc nie z samej mapki, a z mapki + moveuse.dat + NPCe.
    Część questa się w zasadzie pomija, bo nie trzeba jej robić, ale można to wszystko znaleźć, przykładowo:
    Zoltan:
    Kod :
    "yenny","gentle"  -> "Ah, Yenny the Gentle was one of the founders of the druid order called Crunor's Caress, that has been originated in her hometown Carlin."
    "yenny"           -> "Yenny? Which Yenny? That is a common name."
    "crunor","caress",QuestValue(211)=1 -> "A quite undruidic order of druids they were, as far as we know. I have no more enlightening knowledge about them though.",SetQuestValue(211,2)
    "crunor","caress",QuestValue(211)>1 -> *
    "crunor","caress",QuestValue(211)=0 -> "I am quite busy, ask another time!"
    Padreia:
    Kod :
    "crunor","caress" -> "Don't ask. They were only an unimportant footnote of history."
    "footnote",QuestValue(211)=2        -> "They thought they have to bring Crunor to the people, if people did not find to Crunor of their own. To achieve that they founded the inn Crunor's Cottage, south of Mt. Sternum.",SetQuestValue(211,3)
    "footnote",QuestValue(211)<2        -> "I have to attend other business, ask later please."
    Cytuj beny napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    przeciez to mozna bylo sprawdzic przy pomocy level spy
    Z powierzchni nie da się spy'ować podziemi, bo serwer nie wysyła tego do klienta.

  3. #363
    Avatar Tibiarz
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Tibiantis
    Wiek
    5
    Posty
    17,114
    Siła reputacji
    29

    Domyślny

    A jeśli chodzi o 469, to szukając rozwiązania należałoby założyć, że jest ono w grze, bądź są wskazówki, które w logiczny sposób do niego prowadzą.
    Żadne metody oparte na zasadzie brute-force nie mają żadnego sensu. Jeśli zagadka z założenia miała być do rozwiązania, to musi być tak, jak napisałem wyżej. A jeśli nie miała, to nie ma sensu się w to bawić. Bo nawet jeśli nie są to przypadkowe ciągi liczb, tylko faktycznie coś tam sobie Knightmare zakodował, to i tak nie ma żadnej różnicy, bo w praktyce szansa na rozwiązanie jest niemal zerowa.

    Dlatego szedłbym raczej w kierunku analizy tego, co jest powiedziane w grze. Konkretnie tego, że 469 jest językiem "mruganym". Czy ktoś wie jak komunikują się ludzie głuchoniemi czy sparaliżowani mogący to robić jedynie przez mruganie? Może to byłoby rozwiązanie.
    Ja mruganie rozumiem jako sygnały. Jak najprościej się takimi sygnałami komunikować? Wg mnie kodem Morse'a, to pierwsze o czym bym pomyślał. No ale jak to zapisać liczbami? Krótkie i długie oznaczyć sobie jako 0 i 1 (lub odwrotnie), zamiast kropek i kresek, co dałoby nam ciąg binarny, a następnie zamienić to na zapis dziesiętny. Problem polega na niejednoznaczności (jak zwykle), bo jeśli w żaden sposób nie rozdzielalibyśmy znaków, np. 01 mogłoby oznaczać literę A ale też ciąg ET. No i jak zamieniać na dziesiętny i z powrotem? Co stałą liczbę bitów? Cały ciąg?
    Inna interpretacja jest taka, że beholdery mrugają każdym okiem niezależnie, a nie jak ludzie. Więc mrugnięcia mogą nie być sygnałami, a jedynie tworzyć pewne "figury" migowe - układy w których każde oko może być zamknięte lub otwarte. Co dałoby możliwość pokazania x^2 "figur" reprezentujących nasze litery i znaki przestankowe. Gdzie x to liczba oczu. Tu pojawia się wiadoma nieścisłość związana ze zmianą tej liczby z 6 na 5. Trzymając się obecnej - mielibyśmy 32 "figury" co mniej więcej pokrywa się z alfabetem. Myślałem nawet o kodzie Baudot, który był pierwowzorem dla ASCII, zapisywany jest właśnie na 5 bitach (5 oczu), i co ciekawe - jest nadal wykorzystywany w urządzeniach telekomunikacyjnych dla głuchoniemych (wikipedia). Ciekawostką jest też, że obecnie blinky na 0 odpowiada "Go and wash your eyes for using this obscene number!", a 00000 oznacza po prostu NULL. Ale tak czy siak pozostaje problem zamiany ciągów cyfr systemu dziesiętnego na binarny/sygnały/mrugnięcia/whatever.

  4. Reklama
  5. #364

    Data rejestracji
    2009
    Posty
    2,584
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Co do osob sparalizowanych np stwardnienei rozsiane co moga ruszac tylko oczami to jest tak przynajmnije ja znam taki przypadek:

    Jest komputer i jest taka tablica chyba podzielona na 4/2czesci(lub bez dzielenia) i w kazdej czesci przydzielone sa litery alfabetu kub na samo i spolgloski, nastepnie po wybraniu patrzy dokladnie na ktoras literke, nastepnie na nastepna i domyslnie mozna powiedziec jak autokorekta podpowiada mu slowa, cos w ten desen. Nie wiem jak to prosciej wytlumaczyc ;p

  6. #365
    Avatar zakius
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    The Internets
    Wiek
    34
    Posty
    11,076
    Siła reputacji
    25

    Domyślny

    Cytuj tibia77 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Myślałem nawet o kodzie Baudot, który był pierwowzorem dla ASCII, zapisywany jest właśnie na 5 bitach (5 oczu), i co ciekawe - jest nadal wykorzystywany w urządzeniach telekomunikacyjnych dla głuchoniemych
    o i to jest bardzo sensowna propozycja, ale jakby nikt na to nie wpadł tyle lat to by było co najmniej dziwne...
    Problem z komputerem? Instrukcja diagnostyczna
    Cytuj Vegeta napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Baby maja wymagania jak windows vista, takze nigdy nie wiesz.
    Cytuj Dzzej napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Moje posty to esencja głupoty.
    "Don't worry, I'm just a pervert"

  7. #366
    Avatar udarr
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    32
    Posty
    9,350
    Siła reputacji
    24

    Domyślny

    Cytuj Deathfully napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Co do osob sparalizowanych np stwardnienei rozsiane co moga ruszac tylko oczami to jest tak przynajmnije ja znam taki przypadek:

    Jest komputer i jest taka tablica chyba podzielona na 4/2czesci(lub bez dzielenia) i w kazdej czesci przydzielone sa litery alfabetu kub na samo i spolgloski, nastepnie po wybraniu patrzy dokladnie na ktoras literke, nastepnie na nastepna i domyslnie mozna powiedziec jak autokorekta podpowiada mu slowa, cos w ten desen. Nie wiem jak to prosciej wytlumaczyc ;p
    Ale to dosyć nowe rozwiązanie z tego co mi wiadomo. Wcześniej to wyglądało tak, że alfabet układano według najczęściej wykorzystywanych liter i ktoś po prostu je po kolei czytał a osoba sparaliżowana mrugała przy konkretnej literze i tak budowała po kolei wyrazy. Do tego pojedyncze/podwójne mrugnięcie jako odpowiedź na zadane pytania z możliwymi odpowiedziami tak lub nie.

    Jak trudne byłoby ustalenie czy 469 może być ułożonym alfabetem jakiegoś języka według najczęściej wykorzystywanych liter (lub innego schematu) i przypisanie im cyfr (kolejno lub też według jakiegoś schematu)? Ja się na tym nie znam ale wydaje się to cholernie trudnym zadaniem.
    Ostatnio zmieniony przez udarr : 08-09-2016, 13:56
    Teoria o nieskończonym rogu obfitości stanowi, iż nigdy nie zabraknie ci argumentów na poparcie tezy w którą z jakichkolwiek powodów chcesz wierzyć. /L.K.

  8. Reklama
  9. #367

    Data rejestracji
    2015
    Posty
    10
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    A być może to po prostu jakiś szyfr, chociażby stosowany w czasach 2 wojny światowej, lub wcześniej. (pomysł "z dupy", lecz jeśli nie widać żadnych poszlak w grze, to i może to po prostu jakiś szyfr, stosowany w czasach wojny).

    Innym tropem może być jakiś szyfr stosowany w jakieś książce, którą Knightmare czytał w dzieciństwie, lub później (lecz, tutaj jest problem- jakie to książki, z racji, że jest niemcem, to i pewnie mogą się tutaj wliczać jakieś książki typowo niemieckie (gdzie szyfr jest w ów języku).

    ^ ofc. moje "poszlaki" nie są podparte, żadnymi dowodami, są one jedynie sugestią, być może, coś komuś się przypomni :)

  10. #368
    Avatar Tibiarz
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Tibiantis
    Wiek
    5
    Posty
    17,114
    Siła reputacji
    29

    Domyślny

    Cytuj QezTec napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    A być może to po prostu jakiś szyfr, chociażby stosowany w czasach 2 wojny światowej, lub wcześniej. (pomysł "z dupy", lecz jeśli nie widać żadnych poszlak w grze, to i może to po prostu jakiś szyfr, stosowany w czasach wojny).

    Innym tropem może być jakiś szyfr stosowany w jakieś książce, którą Knightmare czytał w dzieciństwie, lub później (lecz, tutaj jest problem- jakie to książki, z racji, że jest niemcem, to i pewnie mogą się tutaj wliczać jakieś książki typowo niemieckie (gdzie szyfr jest w ów języku).

    ^ ofc. moje "poszlaki" nie są podparte, żadnymi dowodami, są one jedynie sugestią, być może, coś komuś się przypomni :)
    Tak to sobie możemy wymyślać cokolwiek.
    Albo poszlaki są w grze, albo nie ma zagadki.

  11. #369

    Data rejestracji
    2015
    Posty
    10
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Cytuj tibia77 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Tak to sobie możemy wymyślać cokolwiek.
    Albo poszlaki są w grze, albo nie ma zagadki.
    Hm, w pewnym sensie masz racje, zależy jak na to patrzysz, czy to taki "easter egg dla kumatych" (dla znających "coś",co zna ów Niemiec). Lub jest to część lore, czy tam fabuły jak zwał jak zwał (no i jeśli to część fabuły gry , to na 100% muszą być jakieś wskazówki w grze)

    Niestety, jak na razie możemy gdybać, co się kryje, za tym ciągiem liczb, bo autor chyba nie jest zbytnio "wylewny", jeśli chodzi o jakieś tipy, które by pomogły w rozwiązaniu, tej zagatki.

  12. Reklama
  13. #370
    Avatar Kuzyn
    Data rejestracji
    2011
    Posty
    875
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    A język orców też wymyślał knightmare czy to już cipsoft?

  14. #371
    Avatar Klamer
    Data rejestracji
    2006
    Wiek
    18
    Posty
    2,820
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    wbijajcie na medivie, to sobie porozwiazujecie te wszystkie epic questy

  15. #372

  16. Reklama
  17. #373
    Torg User

    Domyślny

    http://www.tibia.com/news/?subtopic=latestnews&id=3704
    @tibia77 ;

    ogolnie cipsoft potwierdzil (tak mi sie zdaje) ze spike sword quest jest mozliwy do rozwiazania, podsuwajac duzo informacji, co ma równiez prawdpodobnie potwierdzic ze inne questy są również rozwiązywalne, trzeba troche poszukać jednak (w tym poscie z tibia.com ofc)

  18. #374
    Avatar TwojStary
    Data rejestracji
    2008
    Posty
    954
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    ???

    w tym artykule Cip jedynie przytoczył wszystkim znane legendy nt. Spike Sworda
    ślonzacy som jak rotwormy - stworzeni do zapierdalania pod ziemiom

  19. #375
    Boruciarz

    Domyślny

    A co miał powiedzieć? Podsycają legendę i tyle, zawsze to jakaś motywacja do grania dla kogoś.

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. "Nie-Boska komedia", "Granica" - opracowania.
    Przez Michaleczek w dziale Artyści
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-02-2012, 22:33
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 14-04-2011, 21:53
  3. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-01-2009, 11:05

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •