Reklama
Strona 24 z 358 PierwszaPierwsza ... 1422232425263474124 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 346 do 360 z 5367

Temat: Programowanie - temat ogólny

  1. #346

    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Warszawa, karton nr 4
    Posty
    54
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    @LGTK - czytaj, potem pytaj
    kuba_k31
    jeśli Ci zależy na wywołaniu domyślnego konstruktora na wszystkich elementach tablicy (bo to robisz) to wystarczy walnąć coś takiego:
    Kod :
    gracz = new Gracz[liczba_graczy];
    potem to zwalniasz zwykłym
    Kod :
    delete[] gracz
    Zalety:
    -atomowość operacji (albo się wszyscy gracze zrobią albo żaden) jeśli domyślny konstruktor klasy Gracz to zapewnia
    -pozbywasz się dwóch pętli
    -mniej zużywanej pamięci
    -łatwiejsze odwoływanie się do argumentów
    ps. pisze się liczba, bo gracze są policzalni, a nie bezkształtna masa
    Quixo napisał:
    Więc w naszym kraju naprawde są bezmózgi mózyczne?

  2. #347

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj KishonyOgurek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    @LGTK - czytaj, potem pytaj
    kuba_k31
    jeśli Ci zależy na wywołaniu domyślnego konstruktora na wszystkich elementach tablicy (bo to robisz) to wystarczy walnąć coś takiego:
    Kod :
    gracz = new Gracz[liczba_graczy];
    potem to zwalniasz zwykłym
    Kod :
    delete[] gracz
    Zalety:
    -atomowość operacji (albo się wszyscy gracze zrobią albo żaden) jeśli domyślny konstruktor klasy Gracz to zapewnia
    -pozbywasz się dwóch pętli
    -mniej zużywanej pamięci
    -łatwiejsze odwoływanie się do argumentów
    ps. pisze się liczba, bo gracze są policzalni, a nie bezkształtna masa
    Propsuje sposób, z tym, że nadal indeksowanie jest od 0, so tak jak mówiłem, najlepiej interfejs na to nałożyć do accessu.

  3. #348
    Avatar kuba_k31
    Data rejestracji
    2006
    Wiek
    30
    Posty
    2,322
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Czepiacie się.
    Swoją drogą, jak już mamy dzień pomocy dla nowych to może powiecie mi czym w C++ różni się public od private? To znaczy, wiem że w private umieszczam rzeczy, do ktorych uzytkownik nie ma miec dostepu poza klasa, ale nie rozumiem w jaki sposob użytkownik miałby otrzymać dostęp do rzeczy które są public? Przecież daje mu gotowy produkt, nie otrzymuje on dostępu do kodu.
    Cytuj Minsafo napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    domknąłem

  4. Reklama
  5. #349
    Avatar zakius
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    The Internets
    Wiek
    34
    Posty
    11,076
    Siła reputacji
    25

    Domyślny

    Jak udostepniasz bibliotekę to robi i to głównie to
    Problem z komputerem? Instrukcja diagnostyczna
    Cytuj Vegeta napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Baby maja wymagania jak windows vista, takze nigdy nie wiesz.
    Cytuj Dzzej napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Moje posty to esencja głupoty.
    "Don't worry, I'm just a pervert"

  6. #350
    Avatar Bazan
    Data rejestracji
    2008
    Wiek
    33
    Posty
    1,909
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj kuba_k31 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Czepiacie się.
    Swoją drogą, jak już mamy dzień pomocy dla nowych to może powiecie mi czym w C++ różni się public od private? To znaczy, wiem że w private umieszczam rzeczy, do ktorych uzytkownik nie ma miec dostepu poza klasa, ale nie rozumiem w jaki sposob użytkownik miałby otrzymać dostęp do rzeczy które są public? Przecież daje mu gotowy produkt, nie otrzymuje on dostępu do kodu.
    To bardziej na przyszłość się ustawia, i przy tworzeniu w kilka osób. Przykład najlepszy jest:

    Jeśli masz pole które trzeba przefiltrować jakąś funkcją, czyli np. masz pole dzielnik gdzie trzymasz liczbe przez ktora bedziesz dzielil. Wiadomo, ze liczba ta nie moze byc 0.

    Wiec ustawiasz pole dzielnik na prywatne, i jego zmiana moze sie wtedy odbyc przez odpowiednia funkcje typu

    Kod PHP:
    public function setDzielnik(int nowy_dzielnik) {
        if (nowy_dzielnik==0) {
            //tutaj cos pokazujesz, jakis alert czy np ustawiasz go na 1, cokolwiek
        } else {
         this->dzielnik = nowy_dzielnik;
        }
    }
    No i chodzi o to, że jak byś zrobił to pole publicznym, to ktoś inny mógłby za pomocą:

    Kod PHP:
    MojaKlasa obiekt;
    obiekt.dzielnik = 0;
    Co jest błędne, ale możliwe do zrobienia. W przypadku zrobienia tego pola prywatnym, nie jest to mozliwe, a jedyna mozliwosc ustawienia pola da sie zrobic poprzez setDzielnik(), ktory nigdy nie pozwoli zrobic temu polu wartosci 0.

    Profit, bo nie musisz po x czasie pamietac ze ta zmienna nie moze miec wartosci 0.

    Inna sprawa jest taka, ze jesli np zrobisz pole publicznym, bo nie musisz go filtrowac. To ktos inny uzywajac twojej klasy (robicie wspolnie projekt), odwoluje sie poprzez obiekt.pole;
    Ale po pewnym czasie, ty stwierdziles ze pole nie moze zawierac frazy 'Wojtek', wiec robisz pole prywatnym i tworzysz mu setter, zakazujacy umiescic w nim slowa wojtek.

    Wszystkie inne klasy ktore wykorzystuja twoj stary kod nie kompiluja sie, i jest duzy problem z przepisaniem wszystkich wystapien obiekt.pole na obiekt.getPole() oraz obiekt.setPole();

    Profilaktycznie pola uzywa sie jako private (lub protected, do dziedziczenia) , w szczegolnych przypadkach publici :)
    Ostatnio zmieniony przez Bazan : 23-03-2014, 16:58
    Dreaming by drumming. ˆˆ™

  7. #351

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj kuba_k31 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Czepiacie się.
    Swoją drogą, jak już mamy dzień pomocy dla nowych to może powiecie mi czym w C++ różni się public od private? To znaczy, wiem że w private umieszczam rzeczy, do ktorych uzytkownik nie ma miec dostepu poza klasa, ale nie rozumiem w jaki sposob użytkownik miałby otrzymać dostęp do rzeczy które są public? Przecież daje mu gotowy produkt, nie otrzymuje on dostępu do kodu.
    Hermetyzacja. Ustawiając zmienną na private, blokujesz dostęp innym do niej, przez co nikt nie może jej zmienić w sposób inny niż te, przewidziane przez kod klasy ( to się nazywa enkapsulacją ). Łamanie tej zasady na dłuższą metę powoduje , że w projekcie zaczynają pojawiać się zależności i zmiany rozsiane po całym kodzie, dokonane w sposób - często - nieprzewidywalny, co utrudnia refaktoryzację , debuggowanie i ogólne utrzymanie kodu.

  8. Reklama
  9. #352
    Avatar Bazan
    Data rejestracji
    2008
    Wiek
    33
    Posty
    1,909
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    https://medium.com/p/db854689243

    Tyle prawdy w tym artykule :D :D :D

    @Alex Fortune ; @Haan ;

    A wy na którym etapie jesteście? :D
    Dreaming by drumming. ˆˆ™

  10. #353

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Zdecydowanie piątym.

  11. #354
    Avatar Kusterek
    Data rejestracji
    2013
    Położenie
    Warszawa
    Wiek
    32
    Posty
    1,710
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    ja 3 ;D

    irc: freenode.net in #torgdevs

  12. Reklama
  13. #355
    konto usunięte

    Domyślny

    5. Aczkolwiek czasami 1., Ale w dniach refactoringu ta 1 przechodzi w 5.

  14. #356
    Avatar zakius
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    The Internets
    Wiek
    34
    Posty
    11,076
    Siła reputacji
    25

    Domyślny

    albo jeszcze na pierwszym, albo już na dziesiątym
    chociaż jakbym miał pisać hello wordl w overly object oriented language'u to bym po prostu darował :D
    Problem z komputerem? Instrukcja diagnostyczna
    Cytuj Vegeta napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Baby maja wymagania jak windows vista, takze nigdy nie wiesz.
    Cytuj Dzzej napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Moje posty to esencja głupoty.
    "Don't worry, I'm just a pervert"

  15. #357

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj szulak napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    5. Aczkolwiek czasami 1., Ale w dniach refactoringu ta 1 przechodzi w 5.
    Wszystko zależy od zadania i praktycznych możliwości na dany moment ;d

    @up
    W sumie oni to śmiesznie wynaturzyli, ale jakby się zastanowić, to ta klasa jest dużo bardziej funkcjonalna niż hello world z roku 1 xD

  16. Reklama
  17. #358
    Avatar Kusterek
    Data rejestracji
    2013
    Położenie
    Warszawa
    Wiek
    32
    Posty
    1,710
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Mam problem.
    Wczytuje wiersze z pliku do listy dynamicznej dwukierunkowej. Muszę to zrobić tak aby wiersz od razu był wstawiony w prawidłowe miejsce (czyt. posortowane wg indeksu).

    mój kod:
    Kod :
    while(!feof(f))
    {
        wsk = (struct para*)malloc(sizeof(struct para));
        wsk->nast = NULL;
        wsk->poprz = NULL;
        fscanf(f,"%d %s %f",&wsk->nr_indeksu,&wsk->nazwisko,&wsk->ocena);
        if (poczatek == NULL)
                poczatek = wsk;
        else
        {
            pom = poczatek;
            while(pom->nr_indeksu < wsk->nr_indeksu && pom->nast !=NULL)
                pom = pom->nast;
            if(pom->nast==NULL)
            {
                wsk->poprz = pom;
                pom->nast = wsk;
            }
            else
            {
                pom->poprz->nast=wsk;
                wsk->nast = pom;
                wsk->poprz = pom->poprz;
                pom->poprz = wsk;
            }
        }
    }
    napisałem to w tramwaju, myslalem ze działa jednak kompiluje i nie działa. Co jest nie tak?

    Jade w/g takiego algorytmu:
    1. Wczytaj dane
    2. Jeżeli początek jest NULL to przypisz wczytana wartość, jeżeli nie:
    3. Przesuwaj wskaźnik od początku aż spotkasz wartość indeksu większą od wczytanego indeksu lub trafiasz na koniec listy.
    4. Jeśli trafisz na koniec listy to dodaj wczytany wiersz jako ostatni, jeżeli nie
    5. To dodaj wczytany wiersz przed wybranym
    Ostatnio zmieniony przez Kusterek : 26-03-2014, 00:04

    irc: freenode.net in #torgdevs

  18. #359
    Avatar SzalonyMes
    Data rejestracji
    2011
    Położenie
    Łódź
    Wiek
    31
    Posty
    2,745
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Witam, od razu zaznacze ze nie mam jakiejs super mega zajawki na programowanie, ale wydaje mi sie ze wszystkiego w zyciu trzeba sprobowac, kwestia tylko taka ze zaczac pewnie jest trudno, tylko chodzi mi o bardzo wazne ale zasadnicze pytanie czy skoro nie ogarniam matmy, dam rade w ogole sie w to bawic?
    “When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you'll be successful.” - Eric Thomas

  19. #360
    Avatar _mario_b
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    30
    Posty
    257
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Jeśli jest u Ciebie rzeczywiście aż tak kiepsko z matma to możesz mieć problem z nauką programowania. Algorytmy to w większości właśnie znajomość matematyki, no ale zawsze możesz spróbować. Mam znajomych którzy są nogami z matmy a są świetni w programowaniu. Sam decyduj :)
    GG:7050585

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Star Wars: The Old Republic - temat ogólny
    Przez Mefistos w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 106
    Ostatni post: 21-11-2012, 14:28
  2. League of Legends //dla potomnosci: League of Legends - temat ogolny.
    Przez ZinC w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 30145
    Ostatni post: 24-03-2012, 02:33
  3. Cities XL 2012 - temat ogólny
    Przez Bezdomny w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-10-2011, 18:11
  4. Dragon Ball Legend temat ogólny
    Przez Mugenoo w dziale Tematy serwerów
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-03-2011, 16:47

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •