Reklama
Strona 276 z 358 PierwszaPierwsza ... 176226266274275276277278286326 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 4,126 do 4,140 z 5367

Temat: Programowanie - temat ogólny

  1. #4126
    Avatar Pumpkin
    Data rejestracji
    2010
    Posty
    3,153
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj szulak napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Parser tego nie wiem, Ty to wiesz. Po wczytaniu tego dokumentu i stworzeniu PTree, musisz sam to przekonwertowac na obiekty i ich instancje.
    no ale szukajac w ptree za pomoca klucza dostaje sie do
    COMPONENT_PIN_PADS SECTION
    {

    Z definicjami nie ma problemu bo sobie jedna po drugiej wczytuje. Instancje tez sobie jedna po drugiej wczytuje Ale jak moge przypisac instancje do odpowiedniej definicji skoro jedynym wyznacznikiem tego do ktorej naleza jest to pod ktora definicja leza. czyli liczy sie pozycja w pliku tekstowym.

    definicja1
    instancja1
    instancja2
    instancja3
    instancjaN
    definicja2
    instancja1
    instancja2
    instancja3
    definicja3
    instancja1

    nie wiem ile bedzie instancji przy kazdej definicji
    Cytuj wampiirr napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Leki które aktualnie mają wartość 200zł, po refundacji płacimy 50 zł, a za Korwina będą kosztowały 10zł. Bardziej tak

    Cytuj wampiirr napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    (...)bo był honorowym rycerzem w porównaniu do tego gościa, który oddał bez walki zamek.

  2. #4127

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Snazol napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    @szulak ;
    Z kodem troszke cianko, bo uzywam tutaj biblioteki FLTK, a projekt nieco wiekszy, no ale to wyglada mniej wiecej tak:

    Kod :
    class A
    {
        A();
        ~A();
        Fl_Button *przycisk;
        static void przyciskCB(Fl_Widget*, void*);
    };
    class B
    {
        B(int, int);
        ~B();
    };
    Kod :
    A::A(){
        Fl_Window nazwaOkienka = new Fl_Window(500, 500, "Nazwa");
        B nazwa2 = new B(300, 300);
        przycisk = new Fl_Button(100, 100, 50, 50, "zamknij");
    }
    void A::przyciskCB(Fl_Widget* w, void *v)
    {
        delete static_cast<A*>(v);
    }
    A::~A()
    {
        delete przycisk;
    }
    Oczywiscie tego jest wiecej w kodzie, a to jest przykladowo. Sprzydaloby sie zrobic delete rowniez na "nazwa2" oraz "nazwaOkienka", ale destruktor nie widzi tych obiektow. Oczywiscie moge zrobic podobny trick jak z przyciskiem, albo uzyc inteligentnych wskaznikow (powinno chyba zadzialac), ale zastanawiam sie czy jest jakis prostszy sposob.
    Wiem, ze przyklad troche smieszny, ale w aplikacji wyglada to nieco inaczej, a chodzi po prostu o to, by przycisk kasowal caly ten obiekt. Jezeli gdzies zle cos zrobilem, to tez wytknijcie mi, bo ucze sie dopiero xd.
    Po 1, to jesli:
    Kod :
        Fl_Window nazwaOkienka = new Fl_Window(500, 500, "Nazwa");
        B nazwa2 = new B(300, 300);
    Pod Fl_Window i B nie ma jakichś typedefów, które ukrywają pointer to to sie wywali przy kompilacji xd

    Odpowiadając na Twój problem. Moim zdaniem, każdy obiekt powinien byc odpowiedzialny za usunięcie pamięci o sobie. Czyli, jeśli mamy daną klasę A i ona ma pola B, C, D z czego np C i D są wskaźnikami na inne klasy, to ta klasa A przy destrukcji powinna wywalić klasy C i D. Oczywiście, powstaje problem tego, że dane, które są pod wskaźnikami-dziećmi powinny być wywalone tylko, jeśli nie trzyma nikt inny do nich referencji ( czytaj wychodzą zupełnie z jakiegokolwiek scope'a ). W tym celu należy użyć sprytnych wskaźników, których implementacja z tego co wiem jest już w C++11 a poza tym jest w bibliotece boost.

    Wołam @szulak ; bo on ekspert i może mnie ewentualnie poprawić xD

  3. #4128
    Avatar Pumpkin
    Data rejestracji
    2010
    Posty
    3,153
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    mam tez problem aby wczytac kilka wartosci
    PIN_PAD_INSTANCE -2247900 20993100 0 U1.3

    kluczem jest tu PIN_PAD_INSTANCE ale metoda get mi zwroci tylko pierwsza wartosc -2247900 Jak moge wszystkie wczytac?
    @szulak ;
    Cytuj wampiirr napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Leki które aktualnie mają wartość 200zł, po refundacji płacimy 50 zł, a za Korwina będą kosztowały 10zł. Bardziej tak

    Cytuj wampiirr napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    (...)bo był honorowym rycerzem w porównaniu do tego gościa, który oddał bez walki zamek.

  4. Reklama
  5. #4129
    Avatar Snazol
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Zabrze
    Wiek
    31
    Posty
    308
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Alex Fortune napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Pod Fl_Window i B nie ma jakichś typedefów, które ukrywają pointer to to sie wywali przy kompilacji xd

    Odpowiadając na Twój problem. Moim zdaniem, każdy obiekt powinien byc odpowiedzialny za usunięcie pamięci o sobie. Czyli, jeśli mamy daną klasę A i ona ma pola B, C, D z czego np C i D są wskaźnikami na inne klasy, to ta klasa A przy destrukcji powinna wywalić klasy C i D. Oczywiście, powstaje problem tego, że dane, które są pod wskaźnikami-dziećmi powinny być wywalone tylko, jeśli nie trzyma nikt inny do nich referencji ( czytaj wychodzą zupełnie z jakiegokolwiek scope'a ). W tym celu należy użyć sprytnych wskaźników, których implementacja z tego co wiem jest już w C++11 a poza tym jest w bibliotece boost.
    Faktycznie tam byly wskazniki (musialem zapomniec nacisnac gwiazdke ;s). Sposob z inteligentnymi wskaznikami znalem (ale rownie dobrze moglem zrobic zwykly wskaznik na ten obiekt jako pole w klasie A i w destruktorze skasowac (tak jak w moim przykladzie ten przycisk), ale pytalem po prostu, czy jest jakies inne wyjscie, anizeli ktorys z tych dwoch sposobow, latwiejszy i nie wymagajacy dodatkowej pamieci/implementacji. Ostatecznie do tych dwoch klas uzylem unique_ptr (chociaz implementacja wyglada nieco inaczej, ale pewnie pisal z pamieci), a do pozostalych drugi sposob, coby przecwiczyc oby dwie formy.

  6. #4130
    konto usunięte

    Domyślny

    Cytuj Snazol napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Faktycznie tam byly wskazniki (musialem zapomniec nacisnac gwiazdke ;s). Sposob z inteligentnymi wskaznikami znalem (ale rownie dobrze moglem zrobic zwykly wskaznik na ten obiekt jako pole w klasie A i w destruktorze skasowac (tak jak w moim przykladzie ten przycisk), ale pytalem po prostu, czy jest jakies inne wyjscie, anizeli ktorys z tych dwoch sposobow, latwiejszy i nie wymagajacy dodatkowej pamieci/implementacji. Ostatecznie do tych dwoch klas uzylem unique_ptr (chociaz implementacja wyglada nieco inaczej, ale pewnie pisal z pamieci), a do pozostalych drugi sposob, coby przecwiczyc oby dwie formy.
    Pokaz jak to zrobiles :)
    @Snazol ;
    OK. Wyjasnij mi w takim razie, Twoje stwierdzenie: "(chociaz implementacja wyglada nieco inaczej, ale pewnie pisal z pamieci)". Chodziło Ci o inne miejsce (ciało ctora a nie lista inicjalizacyjna) ?
    Ostatnio zmieniony przez szulak : 30-12-2015, 17:11

  7. #4131
    Avatar Snazol
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Zabrze
    Wiek
    31
    Posty
    308
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    @szulak ;

    W klasie jako prywatne pola:
    Kod :
    std::unique_ptr<Fl_Window> authWind_;
    std::unique_ptr<Fl_Widget> details_;
    Zas uzylem w konstruktorze ich w ten sposob:
    Kod :
    authWind_ = std::unique_ptr<Fl_Window>(new Fl_Window(450, 390, "Zaloguj sie"));
    details_ =  std::unique_ptr<Fl_Widget>(new DrawingDetails(10, 10, 440, 440));
    No i dla wyjasnienia, dlaczego ten details_ tak troche dziwnie wyglada, to pokaze jak ta klasa wyglada:

    Kod :
    class DrawingDetails : public Fl_Widget
    {
    	void draw(void);
    	//Fl_BMP_Image *logo;//w przypadku dodania logo, usunac boxy z konstruktorow registerWind oraz AuthWindow
    public:
    	DrawingDetails(int X, int Y, int W, int H) : Fl_Widget(X, Y, W, H){};/* {
    		bitmap = new Fl_BMP_Image("oko.bmp");
    	}*/
    	~DrawingDetails(){};
    		// delete logo; }
    };
    Część jest zakomentowana, bo prawdopodobnie w przyszlosci dojda jakies rysunki, a aktualnie to rysuje jedna czarna kreske xd
    Ogolem to jest to samo, tylko inaczej musialem uzyc tego w konstruktorze, bo przy Twoim sposobie jakies bledy mi wyskakiwaly (nie pamietam juz jakie).



    #edit
    Cytuj szulak napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Kod :
    A::A() :
    	okienko_(new Fl_Window(500, 500, "Nazwa")),
    	przycisk_(new Fl_Button(100, 100, 50, 50, "zamknij"))
    {
    }
    Kod :
    authWind_ = std::unique_ptr<Fl_Window>(new Fl_Window(450, 390, "Zaloguj sie"));
    details_ =  std::unique_ptr<Fl_Widget>(new DrawingDetails(10, 10, 440, 440));
    @szulak ; o tym miejscu mowilem. Teraz tak mysle, ze wlasnie o to chodzi, ze ja to robilem w ciele konstruktora, a nie jako lista inicjalizacyjna i dlatego mi wyrzucalo bledy. Nie moge teraz tego sprawdzic dla pewnosci, bo musialbym odpalic 7mke na wirtualnej maszynie (projekt jest robiony w visualu 13'tce, a moja vista nie spelnia wymagan -.-') marnujac przy tym ze 30 minut i przetestowac. Ale na 99% masz racje i wtedy by dzialalo to dobrze, zatem zwracam honor - moj blad.
    Ostatnio zmieniony przez Snazol : 30-12-2015, 19:54

  8. Reklama
  9. #4132
    Avatar BBsrv
    Data rejestracji
    2013
    Położenie
    50cm od monitora
    Wiek
    32
    Posty
    4,489
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Od dłuższego czasu nurtuje mnie pytanie, dlaczego na klawiaturze numerycznej jest przecinek a nie kropka ? Chyba kazdy parser jako rozdzielnik dziesiętnych czyta kropkę właśnie a nie przecinek
    Kontakt ze mną:
    pw

  10. #4133
    Avatar Bazan
    Data rejestracji
    2008
    Wiek
    33
    Posty
    1,909
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj BBsrv napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Od dłuższego czasu nurtuje mnie pytanie, dlaczego na klawiaturze numerycznej jest przecinek a nie kropka ? Chyba kazdy parser jako rozdzielnik dziesiętnych czyta kropkę właśnie a nie przecinek
    to chyba tlumaczenie windowsa. na klawiaturze mam znaczek . a pisze ,

    .

    tak, zmienilem jezyk na EN i teraz mi pisze kropke :)
    Dreaming by drumming. ˆˆ™

  11. #4134
    Avatar BBsrv
    Data rejestracji
    2013
    Położenie
    50cm od monitora
    Wiek
    32
    Posty
    4,489
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Cytuj Bazan napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    to chyba tlumaczenie windowsa. na klawiaturze mam znaczek . a pisze ,

    .

    tak, zmienilem jezyk na EN i teraz mi pisze kropke :)
    lel, panie da się jakoś zmienić to bez zmiany na en? :D bo na en nie działajo pl znaczki ;/
    Kontakt ze mną:
    pw

  12. Reklama
  13. #4135
    Avatar Bazan
    Data rejestracji
    2008
    Wiek
    33
    Posty
    1,909
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj BBsrv napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    lel, panie da się jakoś zmienić to bez zmiany na en? :D bo na en nie działajo pl znaczki ;/
    nawet nie szukales ;/ http://answers.microsoft.com/pl-pl/w...1e56c37?auth=1

    Ponizej sa screeny ustawien.
    Dreaming by drumming. ˆˆ™

  14. #4136

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj BBsrv napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Od dłuższego czasu nurtuje mnie pytanie, dlaczego na klawiaturze numerycznej jest przecinek a nie kropka ? Chyba kazdy parser jako rozdzielnik dziesiętnych czyta kropkę właśnie a nie przecinek

    Ustawienie zależne od locale ;)

  15. #4137
    Avatar BBsrv
    Data rejestracji
    2013
    Położenie
    50cm od monitora
    Wiek
    32
    Posty
    4,489
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Cytuj Bazan napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    nawet nie szukales ;/ http://answers.microsoft.com/pl-pl/w...1e56c37?auth=1

    Ponizej sa screeny ustawien.
    nope, nie działa, przynajmniej na w10
    Kontakt ze mną:
    pw

  16. Reklama
  17. #4138
    Avatar Absherr
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Kraków
    Posty
    578
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj BBsrv napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Od dłuższego czasu nurtuje mnie pytanie, dlaczego na klawiaturze numerycznej jest przecinek a nie kropka ? Chyba kazdy parser jako rozdzielnik dziesiętnych czyta kropkę właśnie a nie przecinek
    To chyba dla userów programów typu excel. Tam jest przecinek jako separator afair.

  18. #4139
    Avatar BBsrv
    Data rejestracji
    2013
    Położenie
    50cm od monitora
    Wiek
    32
    Posty
    4,489
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Zna ktos fajne stronki z szablonami html? W googlach tego pelno ale wiekszosc to syf, templated.co znam ale tez nic ciekawego tam nie znalazlem
    Kontakt ze mną:
    pw

  19. #4140
    Avatar BBsrv
    Data rejestracji
    2013
    Położenie
    50cm od monitora
    Wiek
    32
    Posty
    4,489
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Panowie, robię sobie stronkę i pytanie jaka teraz jest "podstawowa" rozdzielczość jaką ludzie używają? tzn na jaką szerokość robić stronę. Nie chcę robić responsywnej stronki. Kiedyś się robiło stronki przeważnie na 1024px a teraz? myślałem o 1600, bo raczej nikt już nie używa mniejszej rozdziałki jak te 1600x900 raczej, a może 1280? doradźcie ziąki
    Kontakt ze mną:
    pw

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Star Wars: The Old Republic - temat ogólny
    Przez Mefistos w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 106
    Ostatni post: 21-11-2012, 14:28
  2. League of Legends //dla potomnosci: League of Legends - temat ogolny.
    Przez ZinC w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 30145
    Ostatni post: 24-03-2012, 02:33
  3. Cities XL 2012 - temat ogólny
    Przez Bezdomny w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-10-2011, 18:11
  4. Dragon Ball Legend temat ogólny
    Przez Mugenoo w dziale Tematy serwerów
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-03-2011, 16:47

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •