Pisze ktos w Scali ? Szukam fajnych blogow albo innych tresci ktore wychwytuja jakies ciekawostki jezyka. Bycie codzienna javowa-konserwa juz mnie troche meczy ;<
I jeszcze ten pytong, kutas straszny
Wersja do druku
Pisze ktos w Scali ? Szukam fajnych blogow albo innych tresci ktore wychwytuja jakies ciekawostki jezyka. Bycie codzienna javowa-konserwa juz mnie troche meczy ;<
I jeszcze ten pytong, kutas straszny
Ja pisze :)
Całkiem przyjemny język, ale na początku robiłem wielkie wtf gdy widziałem składnie i cuda które można tam robić. W sumie teraz czasami też tak mam xD Co do blogów to polecam zapisać się do scalatimes.com do newslettera. W tym roku też sporo o scali było na confiturze.
ciacho to malo restowe rozwiazanie - w callbacku openid wygeneruj userowi api token, zapisz go w swojej bazie danych i przy kazdym requescie sprawdzaj, i w sumie juz???
Lista dwukierunkowa cykliczna, klucze się nie powtarzają i są posortowane, a tu nie :/ warunki są dobre debugowałem go kilka razy i nie rozumiem czemu tak się dzieje.
http://pastebin.com/Fy8UZsRR
Liczby zawarte w pliku txt, [ 1009 67802 5 76261 -1 ]. Ja sztucznie ustawiałem 10, żeby posprawdzać funkcjonalność.
hej torgi, mam pytanie związane z przeciążaniem operatorów
mam klasę macierzy, przeciążyłem w niej operator () w taki sposób, by zapis m(1,2) - gdzie m to obiekt klasy Matrix - zwracał element umieszczony w 1 wierszu i 2 kolumnie macierzy. potrzebuję jednak zapewnić funkcjonalność, która pozwoli mi na podmiankę dowolnego elementu macierzy tak, by zapis m(1,2) = 3.4 był równoznaczny z wpisaniem w 1 wiersz i 2 kolumnę wartości 3.4. nie wiem w jaki sposób mogę zrobić to tak, by program odróżniał zapis od odczytu - będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
#edit
@2cztery7 ;
xDD jestem debilem, cpp
#edit2
nie pomyślałem o referencji, działa pięknie. dzięki wielkie :D
siedzę tak już pół godziny
http://1.bp.blogspot.com/-VS97kqRSLb...klana_kula.jpg
ale dalej nie wiem w jakim języku to robisz ;/
jedyne, co mi przychodzi do głowy (dawno w cpp nie pisałem więc może jest lepszy sposób):
@Pietro18 ;Kod:#include <iostream>
class Matrix
{
public:
Matrix()
{
for (int i = 0; i < 9; i++)
{
elements[i / 3][i % 3] = i;
}
}
int elements[3][3];
int* operator()(int i, int j)
{
return &(elements[i][j]);
}
};
int main()
{
Matrix m;
*m(1, 1) = 15;
std::cout << *m(1, 1) << std::endl;
system("PAUSE");
return 0;
}
@edit2
o, w ten sposób masz nawet identycznie jak tego chciałeś:
Kod:#include <iostream>
class Matrix
{
public:
Matrix()
{
for (int i = 0; i < 9; i++)
{
elements[i / 3][i % 3] = i;
}
}
int elements[3][3];
int& operator()(int i, int j)
{
return elements[i][j];
}
};
int main()
{
Matrix m;
m(1, 1) = 15;
std::cout << m(1, 1) << std::endl;
system("PAUSE");
return 0;
}
To była druga funkcja na którą rzuciłem okiem. W pogrubionych 2 linijkach pewnie chcesz zamienić wskaźniki prev i next? Jeżeli tak to teraz je sobie nadpisujesz a druga pogrubiona linijka przypisuje ten sam adres, potrzebna ci jest dodatkowa zmienna na tymczasowy wskaznik.Kod:void del(Lista* head, int key) {
Lista* tmp = head;
do {
if ( tmp->key == key ) {
tmp->prv = tmp->next;
tmp->next = tmp->prv;
free(tmp);
return;
}
if ( tmp->key != key ) {
printf("\nBlad usuwania elementu. Element o kluczu = %d nie istnieje.!\n\n",key);
return;
}
tmp = tmp->next;
}while ( tmp != head );
}
Dodatkowo w pętli do while masz dwa ify tmp->key == key oraz if ( tmp->key != key ) a w każdym z nich masz instrukcję return. Wiec jaki jest cel opakowania tego w funkcję do while skoro nigdy to nie przejdzie dwa razy?
A po polsku?Cytuj:
Lista dwukierunkowa cykliczna, klucze się nie powtarzają i są posortowane, a tu nie :/ warunki są dobre debugowałem go kilka razy i nie rozumiem czemu tak się dzieje.
Dodatkowo gorzej opisac programu niz ty to zrobiles sie chyba nie da. Nawet nie napisałeś co to ma robić po kolei a te komentarze w kodzie to chyba prowokacja xD
I dlaczego stworzyles ta liste jako zmienna globalna a nie zrobiłeś tego w funkcji main, a potem jeszcze z funkcji main przekazujesz ją jako parametr do każdej z funkcji skoro jest ona tam widoczna bez tego?Cytuj:
Kod://struktura
typedef struct Lista {
//klucz
int key;
//pola typu double(brelok)
double d1;
double d2;
double d3;
//wskaźnik na następnika i poprzednika
struct Lista *next, *prv;
}Lista;
//ustawienie heada na null
Lista* head = NULL;
https://i.imgur.com/x2IxRel.png
xD przez chwile głowiłem sie o co chodzi, a potem popatrzyłem na adres
swoja droga, gdzie teraz pracujesz i jako kto?
bo kojarze ze kiedys chyba byłeś typem z pragi xD
@Alex Fortune ;
korzystałeś moze z solra?
wiem ze elastic vs solr jest do troche innych zastosowan, w projekcie mam solra ale cos mnie kusi zeby obcykac elastica w domu, chociaz podstawy jakies, warto?
@Alex Fortune ;
:(