Spróbuj to przez analogię zrozumieć możesz stworzyć obiekt normalnie i posługiwać się jego nazwą. Albo możesz go zrobić dynamicznie, wtedy nie masz jego nazwy i żeby w ogóle móc się nim posługiwać musisz mieć wskaźnik do niego. Tutaj masz 2 przykładowe analogie:Cytuj:
Nie proszę o gotowy kod tylko o tipy, chciałbym to zrobić samemu.
1
2Cytuj:
int a; - tworzysz obiekt int
int *wa; - nie tworzysz obiektu int, tworzysz tylko wskaźnik
wa = new int; - dopiero teraz tworzysz obiekt, nie ma on nazwy więc masz tylko wskaźnik wa żeby się do niego dostać
Tablicę na 5 wskaźników do obiektów typu int można zrobić w taki sposób:Cytuj:
int tab[5]; - tworzysz tablice na 5 obiektow typu int
int* wtab; - tworzysz wskaźnik na element int
wtab = new int[5]; - tworzysz tablice i adres jej początku przypisujesz do wskaźnika
int* tablica[5];
Można to też zrobić dynamicznie. Zrób to samemu dynamicznie żeby mieć wskaźnik na początek tablicy wskaźników powiedzmy 5 elementowej.