przyznam, że mało optymalnie to zrobiles ;oKod:wariancja = wariancja + (tab[i] - srednia(tab,n));
Po co srednia ma byc wyliczana przy każdej iteracji? zwroc wartosc srednij do jakiejs zmiennej i jej uzywaj do wyliczania wariancji.
Wersja do druku
przyznam, że mało optymalnie to zrobiles ;oKod:wariancja = wariancja + (tab[i] - srednia(tab,n));
Po co srednia ma byc wyliczana przy każdej iteracji? zwroc wartosc srednij do jakiejs zmiennej i jej uzywaj do wyliczania wariancji.
no i gdzie widzisz problem? Jak po prostu w pogrubione miejsce wstawisz wywołanie tej funkcji to ci będzie liczyć srednią za każdym ale będzie działać.
alboKod:#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include <cmath>
using namespace std;
int srednia(int tab[], int n) {
int suma = 0;
for(int i = 0; i < n; i++) {
suma = suma + tab[i];
}
return suma/n;
}
float odchylenieStandardowe(int tab[], int n) {
int wariancja = 0;
for(int i = 0; i < n; i++) {
wariancja = wariancja + (tab[i] - srednia(tab,n));
}
return sqrt(wariancja/n);
}
int main() {
int wynikiEksperymentow[10];
for(int i = 0; i < 10; i++) {
wynikiEksperymentow[i] = (rand() % 100);
}
cout << "Średnia wyników eksperymentu wynosi: " << srednia(wynikiEksperymentow, 10);
cout << "Odchylenie standardowe wyników eksperymentu wynosi: " << odchylenieStandardowe(wynikiEksperymentow, 10);
return 0;
}
albo w ten sposob to sie nie bedzie liczylo za kazdym razem na nowo tak jak w 1Kod:#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include <cmath>
using namespace std;
int srednia(int tab[], int n) {
int suma = 0;
for(int i = 0; i < n; i++) {
suma = suma + tab[i];
}
return suma/n;
}
float odchylenieStandardowe(int tab[], int n, int wartoscSrednia) {
int wariancja = 0;
for(int i = 0; i < n; i++) {
wariancja = wariancja + (tab[i] - wartoscSrednia);
}
return sqrt(wariancja/n);
}
int main() {
int wynikiEksperymentow[10];
for(int i = 0; i < 10; i++) {
wynikiEksperymentow[i] = (rand() % 100);
}
int wartoscSrednia = srednia(wynikiEksperymentow, 10);
cout << "Średnia wyników eksperymentu wynosi: " << wartoscSrednia;
cout << "Odchylenie standardowe wyników eksperymentu wynosi: " << odchylenieStandardowe(wynikiEksperymentow, 10, wartoscSrednia);
return 0;
}
Kod:#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include <cmath>
using namespace std;
int srednia(int tab[], int n) {
int suma = 0;
for(int i = 0; i < n; i++) {
suma = suma + tab[i];
}
return suma/n;
}
float odchylenieStandardowe(int tab[], int n) {
int wariancja = 0;
int wartoscSrednia=srednia(tab,n);
for(int i = 0; i < n; i++) {
wariancja = wariancja + (tab[i] - wartoscSrednia);
}
return sqrt(wariancja/n);
}
int main() {
int wynikiEksperymentow[10];
for(int i = 0; i < 10; i++) {
wynikiEksperymentow[i] = (rand() % 100);
}
cout << "Średnia wyników eksperymentu wynosi: " << srednia(wynikiEksperymentow, 10);
cout << "Odchylenie standardowe wyników eksperymentu wynosi: " << odchylenieStandardowe(wynikiEksperymentow, 10);
return 0;
}
Hej, jest jakaś biblioteka w c++ w której będzie dużo gotowych obiektów geometrycznych i funkcje do operacji na nich?
Generalnie mam funkcje do wyświetlania odcinka łączącego punkty a(x,y) i b(x2,y2) a także do rysowania łuku łączącego dwa punkty a(x,y) i b (x2,y2) i mam też środek okręgu na którym ten łuk się znajduje. Dodatkowo mam też owale które są opisane przez szerokość i wysokość i również współrzędne środka.
I teraz muszę wykonać obrót tego wszystkiego względem jakiegoś dowolnego punktu, więc żeby obrócić np owalny kształt to muszę z niego zrobić dwa kształty typu arc i dopiero je obracać, na dokładkę dochodzi to że aby wyświetlać łuki to miara kąta jest podawana w radianach a obrót mam w stopniach. Mógł bym ręcznie to implementować wszystko ale zastanawia mnie czy jest do tego jakaś fajna biblioteka która posiada te wszystkie funkcje?
Witam, piszę strukturę drzewiastą , drzewo AVL, czy mógłby ktoś mnie wspomóc, bo już rzygam tym kodem. Podczas szukania miejsca dla nowego elementu(jak w drzewie BST) wrzucam na stos kolejne węzły(aż do węzła rodzica dla nowego węzła), rotacja przyjmuje argumenty: root, dziadek węzła, rodzic węzła, węzeł, balance to współczynnik wyważenia drzewa.
Problem polega na tym, że nawet dla 2 węzłów balance roota osiąga wartość 0 (jak ma lewego potomka), dla prawego działa.
Dla więcej elementów w ogóle z dupy balance, ale to kwestia zapewne argumentów rotacji.
Tutaj kod:
Cytuj:
jeśli chcesz otrzymać pomoc to
a) sformatuj ładnie kod
b) wrzuc go na pastebin.com albo cos podobnego
c) napisz z czym masz problem ????
Cześć mam takie pytanie,
mam stronę, na której mam kilkadziesiąt inputów i chce je jakoś jakoś zapisać, żeby po ponownym włączeniu dane w tych inputach były takie same jak zostały wpisane np. kilka godzin wcześniej. Odpada php z mysql. Coś tam widziałem że w pythonie też to można zrobić , ale wydaje mi się że to też odpada. HTML5 ma niby opcje zapisywanie plików w sesji/local i pewnie da się to zrobić. Ale może jest jakieś inne łatwiejsze rozwiązanie?
Zapisz to sobie do cookies.
https://github.com/js-cookie/js-cookie
Przed zapisem przygotowujesz sobie tablice:
Foreach oczywiscie wyglada troche inaczej, ale taki schematKod:var data = {};
foreach (inputs as input) {
data[input.name] = input.value;
}
Cookies.set('data',data);
var data = Cookies.get('data');
Javascript nie ma foreach
masz for in (ktory nie gwarantuje kolejnosci)
w Es5 jest forEach ale on ma funkcyjny syntax
var devs = ["Haan", "Rollo", "Kusterek"];
devs .forEach(function(entry) {
console.log(entry);
});
albo jedziesz zwyklym forem
Wydaje mi się, że zrobie to na html5 na localstorage.
Coś podobnego do tego, tylko nie na zasadzie żadnych przycisków.
Kod:
$('#save').on('click', function(){
$('input[type="number"]').each(function(){
var id = $(this).attr('id');
var value = $(this).val();
localStorage.setItem(id, value);
});
});
$('#load').on('click', function(){
$('input[type="number"]').each(function(){
var id = $(this).attr('id');
var value = localStorage.getItem(id);
$(this).val(value);
});
});
Na rozmowie kwalifikacyjnej macie do napisania sapera. Macie na to godzinę. Od czego zaczynacie?
kartka + długopis, lista funkcjonalności, prosty uml, szkic wszystkich okienek, kodzenie.
Definiuje domenę - tutaj mamy do czynienia z polem gry, które najprościej byłoby stworzyć przez stworzenie obiektów ,,Map" ( mapa, nie miałem pomysłu jak to nazwać xD ) i ,,Field" ( pole na mapce ). Teraz morfologia obiektów - ja bym zaproponował by Mapa miała wskaźnik do każdego Field w postaci jakiejś tabeli dwuwymiarowej, a Field miało wskaźniki na pola sąsiadujące. Potem implementacja behavioru - obsługa sygnału "discover(X,Y)" przez obiekt ,,Map", który deleguje call ( discover() ) do obiektu ,,Field" na polu X,Y ( w sensie lokalizuje pole w tablicy i wysyła do niego call ->discover() ). Ta metoda "discover()" zwróciłaby listę zdarzeń ( jakieś FieldEvent czy coś takiego ). Zdarzenia:
* SteppedOnBomb ( jeśli to pole to bomba )
* DiscoveredField(X,Y,<liczbasąsiadującychbomb>) - jeśli to zwykłe pole
A jeśli puste pole, to rekursywny skan po polach, każdy taki skan zwraca DiscoveredField(X,Y,0) i sprawdza pola obok. Algorytm przeszukiwania do wyboru.
I w sumie tyle. :)
stosowac klamry jezeli w forze/ifie/whileu posiadam tylko jedna linijke kodu?
for()
{
//jedna linijka
}
czy
for() jedna linijka
?
co jest bardziej powszechne/jest przyjete jako standard? czy moze kwestia preferencji?