Właśnie w wakacje będę ostro napierdzielał inteligentny Dom. Będą wolne weekendy to będzie więcej czasu. Wynajmuje sobie taki domek pod miastem parterowy i mam zamiar z arduino zrobić z niego Hogwart :D
Wersja do druku
jak najprościej zbudować bazę danych w której będzie się przechowywać konta, hasła i atrybuty kont? tak żeby była walidacja wejścia do zamkniętej części strony
w sensie, że mam stronę firmową dla klientów i chcę zrobić sekcje dla pracownika do której się mogą zalogować, zobaczyć jakieś info i ogarnąć plan tygodnia (o której kto ma jeździć do jakiego klienta)
Najprościej to jakiś CMS z funkcją rejestracji/logowania + podstrona widoczna tylko dla zalogowanych. Możesz też to napisać, w ror czy sf2 taka mała apka pewnie nie zajmie więcej niż jeden wieczór.
Właściwie chyba najszybciej i najłatwiej byłoby zrobić bazkę w Django/ror i podpiąć/wygenerować apkę z crudem (np admina z Django).
Co to jest za typ argumentu w tej funkcji, co można przesłać do tej funkcji i jakie to może mieć zastosowanie?Kod:class Klasa
{
public:
};
void swap(Klasa* &a, Klasa* &b)
{
Klasa* temp;
temp = a;
a = b;
b = temp;
}
Z tego co sie mi zdaje to referencja na klase "Klasa" ale dupy sobie nie dam urwac bo expertem z cpp nie jestem xd
A zastosowanie to juz zalezy w jakim sensie xd
Referencja na wskaźnik. Albo wskaźnik na referencje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
class Klasa
{
public:
};
void swap(Klasa* &a, Klasa* &b)
{
Klasa* temp;
temp = a;
a = b;
b = temp;
}
void swap2(Klasa* a, Klasa* b)
{
Klasa temp;
temp =* a;
*a = *b;
*b = temp;
}
To różnicą między tymi dwoma funkcjami jest to że jeżeli bym w ciele pierwszej zmodyfikował a to zmodyfikował bym adres w zmiennej wsk.
A gdybym zmodyfikował zmienną a w ciele funkcji 2 to adres się nie zmieni. Mam rację?
Czy widzicie jeszcze jakieś różnice między tymi dwoma funkcjami ?
1.I mam jeszcze pytanie czy jeżeli mam niewielki program to i tak go powinienem rozbijać na pliki nagłówkowe .h i implementacje .cpp czy może mogę go mieć w jednym pliku cpp?
2.Czy jeśli będzie to w 1 pliku to bedzie to gorzej postrzegane?
3.A jeśli już rozbijać na osobne pliki to czy każda klasa ma być w osobnym czy jeżeli są dwie małe klasy to mogą być we wspólnych plikach .h i .cpp?
4. A i co z normalnymi funkcjami ktore nie sa metodami klasy, tworzyć dla nich osobny plik cpp czy może w mainie je trzymać.
5. I gdzie inicjować statyczne zmienne klasy. W pliku z implementacją danej klasy?
Z góry dzięki za pomoc :)
@up
Odpowiem jak mnie uczono:
1. Zależy od zdefiniowania słowa niewielki, ale poleca się rozbijanie na oddzielne pliki, gdyż zwiększa to czytelność programu i w pewien sposób go standaryzuje.
2. Gorzej postrzegane przez kogo? Jeżeli będą to banalne rzeczy to raczej nie, ale patrz punkt 1.
3. Ja zawsze robiłem każdą klasę w oddzielnym pliku. Raz zdarzyło mi się wpisać trzy klasy w jednym, ale dziedzicząc z pierwszej, druga i trzecia różniła się jednym polem.
4. Obsługujące maina trzymałem w pliku main.
Hej, mam duży obiekt klasy która jest prymitywną bazą danych w c++. Obiekt ten posiada vector w którym są obiekty struktury użytkownicy. Każdy użytkownik ma imie, nazwisko, rok urodzenia itp.
Chcę teraz zapisać cały obiekt bazy danych do pliku binarnego i potem móc go wczytać. Ale jest problem bo jest tam dynamiczny wektor a w nim uzytkownicy którzy mają pola typu string. Żeby to zrobić tak po prostu to bym musiał zastąpić wszystko jakimiś statycznymi tablicami aby rozmiar był stały. W jaki sposób więc się zapisuje takie bardziej złożone klasy do pliku binarnego? Ma ktoś jakieś dobre przykłady?
Jak guglowałem to mi mignęło gdzieś pojęcie serializacji, jakieś dobre materiały ktoś o tym ma? A najlepiej proste przykłady