zrobiłem se w pythonie w tkinter kalkulator troche jak windowsowy ale z jakiegos dziwnego powodu nie działa odejmowanie xDD i pare innych rzeczy, ale lubię się pobawić
https://paste.ofcode.org/nyPJEmQn2uwLpzkJTySSVB
Wersja do druku
zrobiłem se w pythonie w tkinter kalkulator troche jak windowsowy ale z jakiegos dziwnego powodu nie działa odejmowanie xDD i pare innych rzeczy, ale lubię się pobawić
https://paste.ofcode.org/nyPJEmQn2uwLpzkJTySSVB
plz pisz koda po angielsku, pomieszane jezyki wygladaja dziwnie np. okienko.get() ;) co do poprzedniego to z tego co kojarze to tutorialspoint maja bardzo ogolne i raczej slabe teksty, po sieci kiedys krazylo to: https://learnpythonthehardway.org/, chociaz nie czytalem
Siema,
stworzyłem kod który działa w następujacy sposób
1.wybieram 6 unikalnych liczb z zakresu od 1 do 49
2.pakuje to do tablicy nr 1
3.generuje 6 losowych unikalnych liczb z zakresu od 1 do 49
4.pakuje to do tablicy nr 2
5.wykonuje petle która ma za zadanie zatrzymac się i wysiwtelic obie tablice gdy będą sobie równe
ktos srednio rozgerniety zauwazy ze to jest to samo co Lotto, a w lottku szansa na trafienie 6 wynosi 1: 14 000 000
odpaliłem kod i w podglądzie tego co sie dzieje w tej petli wszytsko wyglada ok
i teraz moje pytanie
Czy nie spalę lapka jesli odpale ten kod i bede czekał na wynik?
Laptop 3 letni
a z jakiej racji miałoby mu braknąć pamięci, skoro nie potrzebuje jej więcej niż zaalokowane wcześniej dwie tablice?
@Tatasek ;
nic się nie stanie
dodając sleep 1ms po każdym obrocie ograniczyłbyś CPU do jakiegoś ułamka % ale wydłużysz czas działania
Wszystko gra. Szóstkę losowało mi maksymalnie 45 sekund. Pętla wykonała się wtedy 80 kk razy
@Tatasek ; jak robisz takie symulacje, to polecam poczytać o różnicy między generatorem losowym a pseudolosowym, entropii itd.
typowa funkcja rand() generuje liczby pseudolosowe
Fajnie się zastanawiałem czy ta metoda której użyłem ma coś wspólnego z losowaniem liczb losowych
"automatyczne ksiegowanie" przez prasowanie html strony bankowej?
GLUPIE CZY NIE?
NIEBEZPIECZNE CZY NIE? (TAK PEWNIE)
Inne rozwiazanai by nie placic bankowi nie wiem z api xD
Ja np. biore z dostępnych czujników przy sprawdzaniu Chi Squared wyglada gites, ale taki zwykly rand() to shit, w pewnych odpowiednich warunkach można przewidzieć kolejne liczby.
ej jakis smiec mi wytknął, aby używac w JS zamiast pętli metod tablicowych
o chuj mu chodzi
pozdrawiam
zamiast for (i=0;i<arr.length [...] robisz np. arr.forEach itp
no kurwa dobra, ale on sie odwoływał na czytelność kodu, że niby lepsza przy uzyciu np. Twojego forEacha, a co jesli uzyje pętli? Imo jest jeszcze czytelniejsza niżCytuj:
for(const element of arr){kod}
a tak w ogole to od dziś jestes moim mentorem, za rok mam pisać kod JS na produkcje eloCytuj:
arr.forEach(element=>{ kod })
Luzik, ja tam wole petle też
Jebac tych co za plecami uzywaja metod tablicowych
Tylko ES6 może nas sondzić
mam se takie coś, czyli po prostu generuje se punkty 2d w jakims tam zakresie i maja nie miec sasiadow w pewnym promieniu. no i niby fajnie fajnie, ale strasznie dlugo to sie mieli
to se myslalem zeby pierdolnac to na multimap i dac se jako klucz ten distrx i value distry. bo posortowane to wtedy nie bede musial przepierdalac przez wszytsko nie? tylko nie mam pojecia jak sie z mapy korzysta.Kod:void circle() {
uniform_real_distribution<double> distrx(min_x + 2, max_x - 2);
uniform_real_distribution<double> distry(min_y + 2, max_y - 2);
for (int i = 0; i < 100000; ++i) {
do {
double najblizszy = DBL_MAX;
Point temp = { distrx(gen),distry(gen) };
for (int j = 0; j < i; j++)
if (circles[j].x <= temp.x + 2 && circles[j].x >= temp.x - 2)
najblizszy = min(najblizszy, dist(circles[j], temp));
if(najblizszy > 2) circles[i] = { temp };
} while (najblizszy <= 2);
}
}
jak to by mialo wygladac, najpierw by wypadalo sprawdzic czy temp.x +2 jest wieksze lub rowne i mniejsze niz rowne niz cokolwiek w tej mapie, ale jak to zrobic zeby nie isc po wszystkich elementach mapy? bo poza tym to sb chyba dam rade ale z tym mam :psyduck bo proboje zrozumiec jak dzialaja te wszystkie sety, mapy chuje muje ale nie rozumiem ehhh
@edit
dobra ktos dla mn niech powie czy to mam poprawnie czy cos zjebalem bo nie mam pojecia jak dziala lower i upper bound i nie jestem pewny czy te warunki mam dobrze czy cos pominalem albo cos za duzo sprawdza
no i w sumie tego fora co iteruje od lowest do highest to chyba moge sb darowac jak to jakos przerzuce do do while, ale w sumie nie wiem czy ilosc instrukcji by wtedy sie zmienila jakos znaczaco hmm?Kod:void genCircle::circle() {
uniform_real_distribution<double> distrx(min_x + circleRadius, max_x - circleRadius);
uniform_real_distribution<double> distry(min_y + circleRadius, max_y - circleRadius);
for (int i = 0; i < circleAmount; ++i) {
do {
najblizszy = DBL_MAX;
Point temp = { distrx(gen),distry(gen) };
map<double, double>::iterator it, low, lowest, high, highest;
lowest = circles.lower_bound(temp.x);
highest = circles.upper_bound(temp.x);
if (circles.size() >= 1) {
if (lowest != circles.begin()) lowest = prev(lowest);
if (highest == circles.end()) highest = prev(highest);
do {
low = lowest, high = highest;
if ((*lowest).first >= temp.x - 2 * circleRadius) // jesli istnieje jakis punkt w zakresie od x-2*circleradius do x+2*circleradius
if (lowest != circles.begin()) lowest = prev(lowest); // przesunac lowest zeby sprawdzic czy poprzedni element tez spelnia powyzszy warunek
if ((*highest).first <= temp.x + 2 * circleRadius)
if (next(highest) != circles.end()) highest = next(highest); // przesunac highest zeby sprawdzic czy nastepny element tez spelnia powyzszy warunek
} while (low != lowest || high != highest);
for (it = lowest; it != highest; ++it) najblizszy = min(najblizszy, dist({ (*it).first,(*it).second }, temp)); // sprawdzic odleglosc wszystkie elementow w przedziale od lowest do highest
}
if (najblizszy > 2 * circleRadius) circles.insert(make_pair(temp.x, temp.y)); // dopoki istnieje jakis ktorego odleglosc jest mniejsza niz 2*circleradius to losuj temp jeszcze raz, w innym przypadku wrzuc temp w mape
} while (najblizszy <= 2 * circleRadius);
}
}
@edit2
no dobra faktycznie przyspieszylo to troche jak nie musi przez tego fora przechodzic tylko od razu sprawdza przy zmienianiu iteratora. mozna jeszcze gdzies obciąć trochę czasu?
Kod:void genCircle::circle() {
uniform_real_distribution<double> distrx(min_x + circleRadius, max_x - circleRadius);
uniform_real_distribution<double> distry(min_y + circleRadius, max_y - circleRadius);
for (int i = 0; i < circleAmount; ++i) {
do {
Point temp = { distrx(gen),distry(gen) };
map<double, double>::iterator it, low, lowest, high, highest;
lowest = circles.lower_bound(temp.x);
highest = circles.upper_bound(temp.x);
if (circles.size() >= 1) {
if (lowest != circles.begin()) lowest = prev(lowest);
if (highest == circles.end()) highest = prev(highest);
do {
low = lowest;
high = highest;
if ((*lowest).first >= temp.x - 2 * circleRadius) { // if point exist in range x-2*circleradius, x+2*circleradius
closest = DBL_MAX;
closest = min(closest, dist({ (*lowest).first,(*lowest).second }, temp));
if (lowest != circles.begin())
lowest = prev(lowest); // move lowest to check for previous element
}
if ((*highest).first <= temp.x + 2 * circleRadius) {
closest = DBL_MAX;
closest = min(closest, dist({ (*highest).first,(*highest).second }, temp));
if (next(highest) != circles.end())
highest = next(highest);
}
} while (low != lowest || high != highest);
}
if (closest > 2 * circleRadius) circles.insert(make_pair(temp.x, temp.y)); // insert if temp doesnt overlap anything, else reroll
} while (closest <= 2 * circleRadius);
}
}
torgowy irc nie działa?
frinołd się pochorował już jakiś czas temu także tego, ale chyba można by na liberze odpalić, tylko czy ktokolwiek przyjdzie?
No pewnie że tak, jeszcze jaaak
pierwsza techniczna rozmowa w zyciu juz za mna
teoretyczne pytanka to spoko ale jak kazali udostepnic ekran i tak pisac komponenty w react z ograniczonym czasem to juz caly chuj z tego wyszedl
Nie dziw sie, skoro maja 900 cvek na entry level pozycje. W reactowym swiecie to nawet znam klucz do sukcesu na entry level stanowisko: dobrze wygladajace CV (75% kelnerow wysyla plain gowno jakby na pomocnika budowlanca skladali) + jeden wiekszy projekt na GH (kilka podstron, React na hookach, styled components, redux, wszystko w opraciu o best practices i bazujace na jakims randomowym free api z neta).
jest jakis moze blog/stronka gdzie okiem rekrutera it widac jak to kurwa wyglada i jakie osly przysylaja cvki??
nie bardzo, ale jak wrzucisz fejkowe ogloszenie to dostaniesz cv do czytania do 2025
a szkoda, zapewne quality conent by tam byl do poczytania :kappa
btw ile jaki jest rozstrzal pensji dla juniora???
od najnizszej krajowej do max 6k na b2b
widełki trochę się różnią od statystyk z internetu, ale fakt jest taki że jak sie wpisze w zgłoszeniu 6-7k zamiast 5k to zazwyczaj nie odpisują
taki junior junior to 2-3k, junior ogar 4-6k
nie wiem jak zagramanica
junior junior to raczej 0 bo takich nie zatrudniają chyba ze ktos ma szczescie/znajomosci albo po prostu wyśle 1000 CV
sklejka z reddita
https://i.imgur.com/DtEcKtr.png
Ale po chuj mi junior-junior w pracy, mało tego że programuje do piątej nad ranem to mam jeszcze kogoś uczyć? Tylko junior ogar.
Ja szukam pracy jako junior, mogę nawet zacząć od najniższej krajowej byle by robić to co lubię. Albo nawet 1/2 etatu. Od 6 lat rzucam parcelami na magazynie. Jak nie znajdę pracy jako programista to sznur.
github: https://github.com/KrwawyOrk
technologie: Vue 3, JS, C++, HTML, CSS, Python, Google Firebase
Kiedyś nawet trochę modyfikowałem kod źródłowy do Half-Life 1 i robiłem małe, fanowskie level episody do tej gry. Swego czasu, lata temu byłem jednym z najlepszym mapperów na otfans.net. Dawno temu w latach 2005-2006 stworzyłem pierwszy serwer rpg 7.1 z własną mapą. Serwer był tak dojebany, że miał chyba 1000 postów w temacie, a limit graczy to był 30 ludów bo serwer stał na neostradzie i jakimś pentiumie III. Jak trzeba mogę nawet przytulić się do Reacta albo nauczyć się innego frameworka.
Lecz czymże jest gówno niźli nie tworem ludzkiej otchłani?Cytuj:
ten projekt w vue wygląda jak gówno
poza tym przydaloby ci sie readme
Spoko ciągle ogarniam tą pogodynke. Teraz zabieram się za robienie czegoś w czystym JS
dostałem telefon z HR ze decyzja pozytywna i mozemy podpisywac umowe
czyli sie przebranżawiam, w wieku 29 lat, bez studiów w tym kierunku
stanowisko to junior react dev, firma to warszawskie korpo, stawka na rękę 3200 :kappa
liczba wysłanych CV zatrzymała się na 170
uczyć się na lekarza, by się potem na klepacza kodu przebranżowić to dość niecodziennie, ale szanuję decyzje by coś zmienić skoro ci nie pasowało
główny powód to fakt ze podoba mi sie koncepcja pracy z plazy w tajlandii
rozumiem że są różne ogary co koszą super hajs, ale to nie jest tak że to jest jakiś nieduży procent i większość raczej spokojnie progresuje z zarobkami? bo ciężko mi uwierzyć że osoba która jakiejś wielkiej zajawki na programowanie nie miała i po 1.5 roku nauki i 170 cv dostaje pracę za 3k może se rok później 10k wołać