Reklama
Strona 6 z 8 PierwszaPierwsza ... 45678 OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 76 do 90 z 107

Temat: Torgowi Programiści - Nauka programowania od podstaw

  1. #76
    Avatar Sir Krzaku
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    23
    Siła reputacji
    0

    Ostatnio zmieniony przez Sir Krzaku : 06-05-2013, 20:47
    Cytuj Pilos napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Strasznie dużo dłubie w nosie. Można to nazwać natręctwem. Fluki wycieram o dolną część krzesła.
    TORG <333

  2. #77
    Avatar Wielkie Zło
    Data rejestracji
    2008
    Posty
    819
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Implementacje A* masz w otservie przy wyszukiwaniu sciezki po nacisnieciu na minimap :)
    No i path monsterow bodajze jeszcze na tym dziala.
    Cytuj SedaN* napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    kiedys jak bylem gowniarz, jakies 11lat mialem to na quo vadis nie chcieli mnie wpuscic ale bylem z kumplem i jego ojcem wiec zagadal i weszlismy (w scenach hard mielismy oczy zakrywac.. ALE BYLEM TAKI SZALONY, ZE TEGO NIE ROBILEM :])
    Programiści Torga łączcie się! Zapraszamy:
    http://webchat.freenode.net/
    kanal: #torgdevs

  3. #78
    Avatar Bazan
    Data rejestracji
    2008
    Wiek
    33
    Posty
    1,909
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Panowie pomocy bo czas nagli jak cholera!

    http://www.cs.put.poznan.pl/mmachowi...pcja=zadanie_2

    Musze zrobic to zadanie na sobote, napisac sprawozdanie z działania algorytmow, tylko ze jestem kompletnie w dupie.

    Mógłby ktoś ogarniety po krotce objasnic jak sie zabrac za napisanie programu?
    Tam na stronie sa podane pseudokody.

    Nie mam kompletnie nic jeszcze, potrzebuje jakis generator grafow nieskierowanych ktory tworzy grafy o roznym nasyceniu krawedzi (30% i 70%), i do tych wygenerowanych grafow puscic algorytm znajdowania cyklow hamiltona i eulera.

    Bede pisal w delphi bo akurat tylko taki mam kompilator, ale to bez roznicy oczywiscie.

    Grafy zapisac w postaci tablicy 2 wymiarowej, ale jakie kurde warunki dac do "odwiedŸz krawędŸ {v, w}" - co to jest?!, jak mam zaznaczyc czy krawedz jest odwiedzona?
    Dreaming by drumming. ˆˆ™

  4. Reklama
  5. #79

    Data rejestracji
    2007
    Posty
    188
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    W jakiej kolejności najlepiej się uczyć ? Czemu piszecie o c++, skoro nie jest zalecany dla poczatkujacych...

    Napiszcie jak wiecie od czego zacząć, biorac też pod uwagę strony, ale PO KOLEI to ważne np. html.. i co dalej?

    po prostu wszystko co zanim dojdziemy do c++

  6. #80
    Avatar Dark Eagle
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Bydgoszcz
    Posty
    167
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Adam999 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    W jakiej kolejności najlepiej się uczyć ? Czemu piszecie o c++, skoro nie jest zalecany dla poczatkujacych...

    Napiszcie jak wiecie od czego zacząć, biorac też pod uwagę strony, ale PO KOLEI to ważne np. html.. i co dalej?

    po prostu wszystko co zanim dojdziemy do c++
    Ja sam zacząłem się uczyć od c++ i nie narzekam, już od samego początku uczy zarządzania pamięcią.
    ogólnie to polecałbym kurs Pythona na codeacademy a potem nauka c++. Ten kurs da Ci już jakieś podstawy, które przy nauce c++ będą bardzo pomocne. Takie moje zdanie, ale nie sugeruj się tym za bardzo bo sam nie jestem jakimś profesjonalnym programistą.

  7. #81
    Avatar Element
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    33
    Posty
    189
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Bazan napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    jak mam zaznaczyc czy krawedz jest odwiedzona?
    Stwórz strukturę danych w taki sposób, żeby był gdzieś np. jakiś boolean i tyle. Jeśli nieskierowany graf, to, jeśli dobrze pamiętam, można chodzić w obie strony? Wtedy możesz przy każdej krawędzi w danym węźle stworzyć zmienną np. "visited" i ustawiać ją na true zarówno w tym węźle z którego zaczynasz i w tym w którym kończysz. Jeśli język udostępnia ci struktury (w sensie struct) robisz to w ich środku, jeśli nie, to w ostateczności możesz zrobić nawet i drugą tablicę bool'i. I pamiętaj, że jeśli idziesz z 4 do 6, to zarazem musiałbyś zaznaczyć krawędź 6-4.
    Last.fm
    Element aka Pawulon

  8. Reklama
  9. #82
    Avatar Sir Krzaku
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    23
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Cytuj Bazan napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Panowie pomocy bo czas nagli jak cholera!

    http://www.cs.put.poznan.pl/mmachowi...pcja=zadanie_2

    Musze zrobic to zadanie na sobote, napisac sprawozdanie z działania algorytmow, tylko ze jestem kompletnie w dupie.

    Mógłby ktoś ogarniety po krotce objasnic jak sie zabrac za napisanie programu?
    Tam na stronie sa podane pseudokody.

    Nie mam kompletnie nic jeszcze, potrzebuje jakis generator grafow nieskierowanych ktory tworzy grafy o roznym nasyceniu krawedzi (30% i 70%), i do tych wygenerowanych grafow puscic algorytm znajdowania cyklow hamiltona i eulera.

    Bede pisal w delphi bo akurat tylko taki mam kompilator, ale to bez roznicy oczywiscie.

    Grafy zapisac w postaci tablicy 2 wymiarowej, ale jakie kurde warunki dac do "odwiedŸz krawędŸ {v, w}" - co to jest?!, jak mam zaznaczyc czy krawedz jest odwiedzona?
    Nasycenie grafu krawędziami to nic innego jak stosunek ilości krawędzi w grafie do maksymalnej ich ilosci. Np jak nasycenie wynosi 50% i w grafie moze byc max 16 krawedzi tzn ze jest w nim aktualnie 8 krawedzi. Maksymalna ilość krawędzi w grafie nieskierowanym (tzn ze krawedzie sa obustronne) zalezy od tego czy połaczenie wierzchołka z samym sobą jest możliwe czy nie. Jeśli jest to max ilosc krawedzi i graf jest nieskierowany wynosi (n^2)/2 gdzie n to ilość wierzchołków, jeśli nie to jest to (n*(n-1))/2. Jeśli masz graf w postaci tablicy dwuwymiarowej to taki generator bardzo łatwo napisac. Po prostu dajesz losowo krawędź do grafu tyle razy ile ci potrzeba. Pamietaj zeby sprawdzac czy w tym miejscu nie ma akurat jakiejś krawedzi.

    Co do zaznaczania czy jakas krawedz jest odwiedzona mozesz sobie stworzyc nowa tablice n x n w ktorej wpiszesz np 1 gdy dana krawedz bedzie odwiedzona juz. Co do tych algorytmow to są one dość proste i łatwo je zaimplementować. Jbc to pisz.

    Cytuj Adam999 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    W jakiej kolejności najlepiej się uczyć ? Czemu piszecie o c++, skoro nie jest zalecany dla poczatkujacych...

    Napiszcie jak wiecie od czego zacząć, biorac też pod uwagę strony, ale PO KOLEI to ważne np. html.. i co dalej?

    po prostu wszystko co zanim dojdziemy do c++
    To zależy co chcesz programować. Jeśli strony no to mniej wiecej po kolei HTML, PHP, CSS, JavaScript, SQL, Flash, Silverlight, ASP .NET... Naprawde dużo zależy od tego w którą stronę chcesz pójść. W przypadku stron moim zdaniem najlepiej jest nauczyć sie pierwszych 3-4 pozycji i w tym momemncie już bedziesz pewnie wiedział co dalej.

    Jeśli chcesz programować aplikacje/gry to moim zdaniem powinieneś wymeczyć najpierw to c++. Ja np zaczynałem od BASICa (1 gim jakies pierdoły), potem c++ od razu zaczałem (a raczej C bo nie używałem obiektowości), potem miałem czarny epizod w postaci pascala w liceum (na szczeście udało mi sie przekonać nauczyciela no pol roku zebym oddawał swoje programy w C++ bo pascala jakoś nie trawie zupelnie), potem poznałem c# który jest dla mnie cudownym jezykiem (składnia podobna do C++ ale imo dużo prostsza i przejrzystsza). Teraz przymierzam sie powoli do javy bo mi bedzie potrzebna do takiego małego swojego projektu ;p

    Jeśli chcesz iśc w gry no to polecam wziąć sie do nauki fizyki i algebry :D Obliczenia wektorowe i macierzowe to podstawa gier. No i zabawa z silnikami gier. Jeśli chcesz sam pisac silniki to mecz te C++ (Allegro, irrlicht, ogre itd itd itd) mozesz poprobować c# (XNA Framework) i jave (LWJGL).

    Programowanie to dziedzina w której istnieje naprawde bardzo wiele specjalizacji. Niektórzy są specami od AI, inni od fizyki, jeszcze inni od aplikacji, systemow, projektowania, stron, skryptów, flasha itd itd. Cała zabawa polega na tym zeby odkryć to co cie w tym "rajcuje" i to rozwijac.
    Ostatnio zmieniony przez Sir Krzaku : 10-05-2013, 01:24
    Cytuj Pilos napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Strasznie dużo dłubie w nosie. Można to nazwać natręctwem. Fluki wycieram o dolną część krzesła.
    TORG <333

  10. #83
    Avatar Zeimer
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Kraina Konserwatywnych Liberałów
    Posty
    398
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Sir Krzaku napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    To zależy co chcesz programować. Jeśli strony no to mniej wiecej po kolei HTML, PHP, CSS, JavaScript, SQL, Flash, Silverlight, ASP .NET...
    Jedna z najgorszych rad jakie mogły paść :)

    Kolejność powinna być taka: HTML -> CSS -> JS -> wybrany język serverowy -> SQL + obsługa wybranej bazy. Dodatkowo uczenie się Flasha albo Silverlighta nie ma sensu bo to umierające technologie.
    Ostatnio zmieniony przez Zeimer : 10-05-2013, 11:05

  11. #84
    Avatar Sir Krzaku
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    23
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Dlatego napisałem że powinien nauczyć sie samych podstaw czyli HTML, CSS, JS itd wtedy bedzie miał juz jakieś wyobrażenie co dalej. W sumie co do stron nie powinienem był dawać rad ponieważ bardzo mało w tym siedziałem i poszedlem bardziej w programowanie aplikacji/gier (wciaż sie waham :D) , co doskonale obrazuje jak duża specjalizacja wystepuje w programowaniu
    Cytuj Pilos napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Strasznie dużo dłubie w nosie. Można to nazwać natręctwem. Fluki wycieram o dolną część krzesła.
    TORG <333

  12. Reklama
  13. #85
    Avatar Zabek46
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Poznań
    Wiek
    32
    Posty
    209
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Chlopaki potrzebuje pomocy, znam juz dosc c++, ogarniam paradygmaty obiektowosci itp, ale ciagle pisze w konsoli -.- Potrzebuje porady, jak zaczac pisac okienkowe apki?
    Poleccie jakas dobry tutorial. W ogole w czym to robic? Winapi? Windows form dla cepa w visualu mnie nie przekonuje. Prosilbym o doradzenie technologi bedacych wzglednie na topie, ktore w przyszlej pracy bede wykorzystywal :)

    Pozdrawiam
    Kod PHP:
    Jesteście żałośni, ale co można się spodziewać po ludziach wychowanych w Carlin w Tibii.

  14. #86
    Avatar Kentin
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Olsztyn
    Posty
    204
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Adam999 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    W jakiej kolejności najlepiej się uczyć ? Czemu piszecie o c++, skoro nie jest zalecany dla poczatkujacych...

    Napiszcie jak wiecie od czego zacząć, biorac też pod uwagę strony, ale PO KOLEI to ważne np. html.. i co dalej?

    po prostu wszystko co zanim dojdziemy do c++
    C / C++ jest najlepszym językiem jeżeli chodzi o naukę programowania ( głównie na to, że te 2 są bardziej niskopoziomowe).
    Tutaj zarządzasz wszystkim - kiedy od samego początku nauki programowania spotykasz się z koniecznością przewidzenia wszystkiego i zarządzania całą pamięcią,
    to wyrobisz w sobie zdrowe nawyki na potem, które będą dla Ciebie wielkim plusem w przyszłości i nie będziesz siedział potem godzinami szukając błędów
    (Potem nie - przy nauce C++ doświadczysz tego często, kiedy czasami po prostu brakuje średnika w headerze, a g++ mówi, że w pliku .cpp jest zły szablon. Tutaj dopiero można się nauczyć poprawności ;) )

    Problem mają ludzie, którzy zaczynają np. od Pascala.
    Kodzi się fajnie, ale że w samym Pascalu za dużo zrobić nie można i kiedy przechodzą na C++, to nagle mały Meksyk się dla nich robi.

    Ciśnij od razu C++, polecam.


    @Zabek46

    http://blog.matthew.org.pl/kategoria...ie/qt/kurs-qt/

    W całkiem przystępnej formie.
    Ostatnio zmieniony przez Kentin : 18-05-2013, 08:18
    Kiedy mają Cię wieszać, poproś o szklankę wody. Nigdy nie wiadomo co się stanie zanim Ci ją przyniosą.

  15. #87

    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Kraków
    Posty
    662
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    okay, do ludzi którzy (nie)kochają Systemów Operacyjnych :) [ANSI C] (i Linux plz)
    mam sobie strukturę:
    Kod :
    typedef struct { 
    	int rozmiar ; /*rozmiar bufora*/
    	int pocz ; /*poczatek*/
    	int koniec ;/*koniec*/
    	char buf[16]; /*miejsce na dane*/
    } bufor;
    która ma być w teorii czymś co się zwie bufor cykliczny.
    no więc mam umieścić bufor cykliczny w pamięci dzielonej, i za jego pomocą zaimplementować problem producenta i konsumenta.
    (dostęp do pamięci dzielonej sterowany semaforami (co nie jest problemem)).
    konsument pobiera porcję danych z pliku, wrzuca do pamięci dzielonej, a konsument "siorbie dane", wyświetla co zassał, i wrzuca do innego pliku tekstowego ;D

    to tak słowem wstępu.
    a teraz moje pytanie/nia:
    1) czy odczyt z pamięci dzielonej (dla programu konsument)da się zrobić za pomocą funckji read, która wygląda tak:
    Kod :
    #include  <fcntl.h>
    	int  read(  int  handle,  void  *buffer,  int  nbyte );
    co by nie było, kombinowałem i to nie mało ale niestety albo wyswietlało mi jakieś śmieci z bufora.
    2) czy wpisanie danych pobranych z pliku można zrobić za pomocą write() ?
    Kod :
    #include  <fcntl.h>
    	int  write(  int  handle,  void  *buffer,  int  nbyte  );
    żeby była jasność, jak skompiluję producenta z użyciem write() do pamieci wspódzielonej, to ok, niby pobiera, tworzy mi pamięć dzieloną i w teorii wrzuca do niej tekst.

    niestety mój biedny linux lekko się "zapchał" (bo nie chciało mi sie usuwać segmentów pamięci dzielonej na bieżąco i dziwne rzeczy mi wyrzucał kompilator)
    3)ktoś ma pomysł na jakiś inny bufor cykliczny? ten jest nieco ... niewygodny :)
    Ostatnio zmieniony przez Chrill : 20-05-2013, 18:59

  16. Reklama
  17. #88
    Avatar Szantymen
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Szczecin
    Posty
    1,731
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Siema, mam pytanko do was.
    Mam niedługo na uczelni zaliczenie z VBA i tak sobie wykminiłem:
    W Pythonie jest coś takiego jak "import math" albo "from math import *" dzieki czemu mam mase fajnych funkcji do uzycia.

    Da sie cos takiego zrobic też w VBA? Bo nie robiliśmy tego na zajeciach, a 10 x łatwiej i prościej by sie pisało programiki na zaliczeniu z takim czymś.
    Nie znam się na tym i nie wiem jak to się dokładnie nazywa, ale mówię o jakby importowaniu do programu gotowych (wbudowanych w język?) baz danych, które udostępniają nam dodatkowe funkcje np. właśnie matematyczne.

    Bo np. gdyby było na zaliczeniu zadanie, żeby napisać programik, który liczy dwumian newtona, to bym musiał z palca pisać mu jak ma liczyć silnię, a to trochę strata czasu :p.
    Fajniej by było jakbym mógł np. napisać po prostu "factorial(x)" zamiast pisać pętlę, która robi silnię.

  18. #89
    Avatar Niver
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    głównie leżące aczkolwiek czasem usiądę.
    Posty
    849
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Szantymen napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Siema, mam pytanko do was.
    Mam niedługo na uczelni zaliczenie z VBA i tak sobie wykminiłem:
    W Pythonie jest coś takiego jak "import math" albo "from math import *" dzieki czemu mam mase fajnych funkcji do uzycia.

    Da sie cos takiego zrobic też w VBA? Bo nie robiliśmy tego na zajeciach, a 10 x łatwiej i prościej by sie pisało programiki na zaliczeniu z takim czymś.
    Nie znam się na tym i nie wiem jak to się dokładnie nazywa, ale mówię o jakby importowaniu do programu gotowych (wbudowanych w język?) baz danych, które udostępniają nam dodatkowe funkcje np. właśnie matematyczne.

    Bo np. gdyby było na zaliczeniu zadanie, żeby napisać programik, który liczy dwumian newtona, to bym musiał z palca pisać mu jak ma liczyć silnię, a to trochę strata czasu :p.
    Fajniej by było jakbym mógł np. napisać po prostu "factorial(x)" zamiast pisać pętlę, która robi silnię.
    nie znam pythona, ani VBA, ale zapewnie chodzi Ci o biblioteki.
    w każdym języku są różne, jednak na pewno w vba, powinien byc odpowiednik

  19. #90
    Avatar Arakon Arke
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    WaWa - Berlin
    Posty
    603
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Jest może ktoś kto pracuje w Code Igniterze?
    Mam pewien plan który chce właśnie oprzeć o ten framework.

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Nauka jezyka programowania z ksiazek.
    Przez darss5 w dziale Programowanie
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 13-11-2015, 06:46
  2. nauka programowania - maszyny
    Przez bellatrix w dziale Programowanie
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 29-01-2015, 23:03
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-03-2013, 02:33
  4. Programiści torga, wzywam was! Chodzenie po katalogach w systemie, C#
    Przez piorunek098 w dziale Sprzęt i oprogramowanie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-01-2013, 23:41
  5. Nauka programowania poprzez książki
    Przez Abovner w dziale Programowanie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-04-2012, 22:08

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •