HarryPortier napisał
Ten temat to głównie wojna pomiędzy administratorami Real map, a "własnych" projektów. Każdy ma swoje argumenty, nie wielu pewnie zauważyło że osoby które zaczęły ten temat są ściśle związane z projektem GrimOTsa (ponoć tam własna mapa, eventy czy coś ) taki temat to dla projektu takiego jak grimot szansa zaistnienia pośród społeczności i wybicia się. Skomentuje sprawę krótko :
serwery z real mapami są dla częstej, regularnej, dobrej, ambitnej, pomysłowej bijatyki. Każdy kto kiedykolwiek brał udział w wojnach, dowodził teamem what evaaaa wie, że znajomość map to priorytet w takich działaniach, ma się wtedy możliwość wyprzedzenia ruchu przeciwnika, real mapa umożliwia tibijskie szachy wojenne. Własne mapy, projekty - no cóż wiele nie dopracowanych miejsc, nieznane tereny, pełno 'trapself place' od groma stacków, milion defensów, trylion expowisk. Takie serwery miały by racje gdyby stały już od dłuższego czasu (tutaj przykladem moze byc ronots, dbworld) z tym ze dbworld to mapa vanilii mocno przerabiana z tego co kojarze, ludzie znają mapę, gdy walczą wiedzą gdzie kto może expić co tam jest, mniej więcej mogą zaplanować akcję. na serwerach gdzie mapa jest nieznana i ma się "MINIMAPE" czarną nic przyjemnego bicie się w takich miejscach, zazwyczaj nie podejmuje się ryzyka bitwy gdy przeciwnik ma przewagę, tylko idzie sie na pierwszego lepszego stacka/defa zeby nie dac się zapędzić do przysłowiowego "rogu". dotego niskie exp rate, prostoliniowe questy (wierzcie lub nie, ja wole robic poi/inq na real mapie milion razy niż zrobić questa na wlasnym otsie typu
npc : take this vial to the ohio city, find Helzinger and say him hello from me
-koniec questa
BORING ffs:/
albo jeszcze lepiej! prostoliniowe mapy haha to jest najlepsze, ots reklamuje sie jako RPG a wszystkie cave są prostoliniowe i nastawione na expa haha kolejny bajer pseudotwórców pseudorpgowych otsów oczywiście są też bardzo ogarnięci twórcy typu Elf który jest jednym z lepszych skrypterów w środowisku by the way nic nie ujmując elfowi ale wypas też bazuje na mapie vanilli, a falania i volera to real mapy XD
ludzie będą bronic pseudo własnych mapek, to oczywiste, będą mówić o super eventach ktorych nigdzie indziej nie ma, za przykład wezme forsowany tutaj projekt GrimOT:
Lot balonem-wg mnie bardzo dobry pomysł, z tym że niczym się nie różni od zwykłego podróżowania statkiem poza zatrzymywaniem się w okreslonych punktach na X sekund pozniej Tp w następne miejsce proste urozmaicenie. Gdyby była animacja lotu we własnym klieńcie wtedy mialo by to racje bytu, pozatym lot balonem to troche nowatorska technika jak na tibie dont ya think? co to ma wspólnego z RPG? z jednej strony mamy silnych wojowników, szukających przygód, potężnych magów, a z drugiej strony lot balonem - WTF? może odrazu wprowadzic samolot i AK47 bo poco celować z łuku, he?
jazda konna -> jak to działa pojawia się pod tobą kon jako addon 3 do outfitu i daje +50 do speeda? też mało rpg, konia trzeba karmić wymieniać podkowy pseudo rpg, już w real tibii lepiej zrobili z psim zaprzęgiem, zeby pojechać trzeba dać 2 hamy dla psów.
bomberman => Tyaaa, bardzo rpg, wybuchające bomby w swiecie podobnym do Wladcy piescienia xD wyobrazasz sobie froda srającego bombą? bo tibia to podobny klimat, magowie mieszający się z wojownikami. i nadal twierdzicie ze grimOT to ots rpg? toż fabula sie tam kupy nie trzyma, takie moje zdanie. zycze wam wszystkiego dobrego ofc, ale po co robic szum na forum i kampanie antyreal map? mówisz że nie podoba Ci się że ktoś sciąga gotowce- a sam uzywasz skryptu cykotiana z otland na bombermana nie łaska samemu coś stworzyc?? tak się nie robi.
na koniec chcialbym powiedzieć, że jaknajbardziej życze powodzenia wszystkim projektom aby kazdy znalazl grupke graczy ktorzy bedą na takim otsie grać bo przecież wspólna zabawa jest tutaj priorytetem, nie mapa nie skrypty, a zabawa team play, poznawanie nowych ludzi, bo przeciez tibia to gra spolecznosciowa. zycze wszystkim zawierania wielu przyjazni oraz sukcesów w grze.
/hary