skryptow sie nie kradnie tylko sie je podrabia ;] bo jak masz jakis link dołnlołdu cipowskich skryptow to plax ukradne je sobie
Wersja do druku
skryptow sie nie kradnie tylko sie je podrabia ;] bo jak masz jakis link dołnlołdu cipowskich skryptow to plax ukradne je sobie
Ach prawda jest taka prosta "Każdy lubi swoje stare śmieci" i nie wiem ile byście się starali to i tak tego nie zmienicie to już się zakorzeniło głęboko w (większości) n00b-owską , dzieciarnie ots .
Żeby ots rpg przynosił zyski to musi mieć resp mapkę na swojej stronie głównej a jak nie będzię miał no to cya serwerze .
Ta akcja jest z góry skazana na niepowodzenie , dobra dzieci wezmą się za swoje mapki i jak one będą wyglądać ??? images2.wikia.nocookie.net/__cb20080422140611/nonsensopedia/images/0/0c/Resp.JPG
((źródło : nonsensopedia.wikia.pl/wiki/OpenTibia_Server ))
Ten obrazek pokazuje co może wyjść z waszych starań , lecz niech ots rpg powstają (oczywiście te prawdziwe ) będą one dla prawdziwych graczy RPG !!!
No to Pozdrawiam w waszych staraniach !!!
@up
Dawno temu byly same Yurki ( ofc. Ty nie wiesz co to, aye? ), w tych czasach szukalem rl mapek pod 7.6, ale takich jak na lekarstwo bylo , potem byly Evo.. Devland i te czasy, no i w koncu nastala era real mapek. Ale i ona przeminie :)
mapa devlanda to dobra mapa, miasto bylo ciekawe i to ala' edron cave.
aha i yurek ;>
@Transerion:
Od dobrych 6 lat jestem MGkiem i prowadze sesje w WFRP i uwierz mi, gdybym miał bawić się w czysty RP na OTSie... to wolałbym wbić na jakiegoś czata i poprowadzić sesję, albo najlepiej spotkać się z kolegami i pograć. Gdy widzę kolejny projekt, który chce na siłę wymuszać działanie RP... znasz może na tym forum niejakiego Xana? Będzie to tak samo sztuczne jak jego sposób wypowiedzi.
- RL Map - a czemu nie? To świetna platforma - świat Tibii jest naprawdę bardzo nośny. Problemem jest raczej to, że potencjał tego świata na OTSach zazwyczaj jest marnowany. Przecież można dorobić do tej mapy własną historię, a nie tylko powielać starą. A jeżeli już powielać, to jeszcze niestety nie spotkałem się z żadnym przykładem OTSa, gdzie byłoby to powielone dobrze.
- SMS Shop - wg. mnie to bardzo dobra inicjatywa. Odpowiednio zbudowany SMS Shop niejako sprawia, że łapiemy dwie sroki za ogon. My, jako administratorzy tego OTSa otrzymujemy zapłatę za naszą pracę, a gracz zyskuje unikalną cechę. Nie mówię tutaj o SMS Shopach, gdzie można zakupić walutę lub ekwipunek - ten rodzaj shopu to... krzywda dla samego OTSa. Dlaczego? Na RL Tibii ważny jest aspekt ekonomiczny. Na OTSie z tak zrobionym SMS Shopem ten aspekt leży i kwiczy.
Pozdrawiam
Killavus
Zgadzam się w zupełności z Killavusem. Najbardziej boli mnie to, że znam bardzo dobrze lua, trochę gorzej cpp, a ogranicza mnie mapa. Mój komputer nie jest na tyle dobry, żeby otworzyć rl map co od razu dyskwalifikuje mnie z pozycji administratora takiego ots'a. Ludzie korzystają z tego samego silnika, pobierają skrypty z forum, nie potrafią naprawić prostych bugów. Moim zdaniem wszystko zaczęło się w momencie gdy Gęsior wydał swój acc + sms shop.
W sumie to jest nie głupie, ale raczej nikt by się takim czymś nie zajął.
Poza tym scenariusz nie jest potrzebny do rozgrywki RPG - w czasach pierwszych RPG-ów grano w "Sandbox" - w skrócie gracze robią co chcą, a MG przygotowywał (z dużą domieszką losowości) tereny, wierzenia, osady. Jak gracze chcieli to mogli iść w pobliskie góry/lasy/ruiny i odnaleźć ruiny świątyni, albo portal na Wenus. Niestety raczej do Tibii nie dałoby się tego przenieść - za dużo roboty i sam system wymaga częstych zmian ze względu na swoją losowość żeby ewentualne dodatki pasowały do rozgrywki.
Jednak jak teraz patrzę to RL-mapa powinna raczej zostać bazowana na tym co jest teraz + wkład własny - powiedziano, że lądy znikają i pojawiają się w chaosie - można by usunąć uznawane przez nas za zbędne wyspy i na ich miejsce dać autorskie pomysły, bóstwa, npców tak aby połączyć RL mapę i własną inwencje twórczą. Taka hybryda.
Mam nadzieje, ze przyszlosc ots'ow nie bedzie taka jak teraz, ze ponad 90%, moze nawet i ponad 95% ots'ow to lipne, sciagniete z neta, nie przerabiane, z bugami rlmapy oraz evo, exp x99999999999999(moze kilka evo i rlmap jest przerabianych, ale i tak hosterzy praktycznie sie nie zajmuja servem albo nie wkladaja duzych staran- czyli robia servy tylko i wylaczne po to, aby miec zyski)...
Lepiej gdyby powstawaly takie ots'y jak np kovloria.pl- ten ots ma juz kilka lat, na poczatku serva bylo sporo bugow, ale z czasem zostaly naprawione, przyjemna atmosfera, dosc sporo graczy i ogolnie bardzo dobry serv.
Bardzo dobrze by sie stalo, gdyby wypalily projekty takie jak np Grim OTS, Atlantyda, Bottle of Wine. Sa to servery, ktore zapowiadaja sie naprawde wspaniale. Napewno odwiedze te servy.
Juz mi sie rzygac chce jak wchodze na otservlist.org, a tam same rl'mapy i evo. Juz mi sie nawet nie chce na nie wchodzic.
Siedze w otsach praktycznie od poczatku ich istnienia, od Tibi 7.1. Pamietam wtedy, nikt jeszcze nie myslal o mapie jak na oficjalu, dopiero Eloth zmienil sytuacje, ze tak powiem na rynku, od niego tak na prawde zaczely sie takie serwery. I wedlug mnie wlasnie taki ich rodzaj jest najlepszym rozwiazaniem, ja grajac nie oczekuje jakiegos rpg gamingu czy nie wiadomo to jakich skryptow, ja tak jak na prawde wiele ludzi gram tylko po to zeby walczyc, miec zabawez prowadzenia wojny i przejmowania serwera. Tak na prawde takie servery, jak na przyklad ostatnia edycja iriany.net posiadaja najwiekszy prestiz. To wlasnie na takich otsach graja ludzie, ktorzy najwiecej potrafia, ogarniaja ta gre w jakims stopniu. Wedlug mnie podstawowa Tibi jest pvp, a oficjalna mapa najbardziej pozwala na wykorzystanie tego pvp, bo kazdy ja zna i tak dalej. Dla mnie tylko takie otsy powinny istniec, a na zadne inne nie zwracam uwagi, bo nie sa tego warte. Nie bede tutaj wspominal o otsach, tak zwanych orshaabalach, gdzie graja same dzieci, ktorych to bawia tysieczne levele, bo takie serwery sa ponizej krytyki.
Popieram w 100%... nie wiem dlaczego ludzie nie chcą grać na własnych mapkach... o dziwo widziałem jak ktoś zrobił własną mapkę, tyle że było to całkowicie na odwal sie i byli tam gracze! Ja siedziałem półtora miesiąca nad mapką a miałem max 24 graczy... średnio po 10-15...
A projektów profesji, czarów, eq, świata ile zrobiłem.. tylko brak umiejętności.. jakbym tylko się nauczył robić dłuższe questy, że rozmawiam z npc 1 raz i on mi ble ble ble, w końcu daje mi questa, a jak go wykonam to mam nastepnego itp itd...
No a co do własnych mapek.. jest taki CCJ ots, grałem tam chwile, jednak byłem jedynym graczem... Jest rl mapka, itp a nikt nie gra ; \
Pozostaje chyba czekać na grima... najlepiej zapowiadający się projekt ;o
No chyba, że ktoś mnie wspomoże ze strony technicznej to moge się za coś zabrać (wiadomo, szału nie będzie, ale zawsze coś nowego niż rl mapka...)
Wydaje mi się, że dużo więcej osób ma dobre pomysły, tylko po prostu brakuję im umiejętności... jakby się komuś chciało napisać parę poradników to byłoby super ;)
Ludzie grają na tych real mapkach bo chcą się wyexpić i walczyć i zresztą mają już pod te mapy skrypty do elfa. Jak ty grasz na otsie wyłącznie dla expa i grasz jeszcze na otsach non-pvp to pozdrawiam serdecznie z gorącej ibizy ;)
Jak dla mnie postawienie otsa z własną mapką to przyjemność, sam fakt iż wiesz że gracze odkrywają tereny które ty robiłeś już jest przyjemnoscią.
No ale na otsach z RL Map można zarobić.
Ja gdybym mial stawiac ots'a, to bym postawil rl mape(oczywiscie najpierw poprawilbym bledy, ktore by mogly na niej byc), aby zarobic na dedyka na ots'a z wlasna mapa, a po jakis 2-3 miesiacach od startu tej rl mapy, bym postawil jakis inny ots rpg, do ktorego link by sie znajdowal na rl mapie, tak aby troche ludu z rl mapy przeszlo na tego ots'a, ktorego bym zrobil samemu(+ jeszcze 2 miesiace przed startem serva rpg bym napisal zapowiedz na roznych forach). Zanim bym postawil ta rl mape, to bym najpierw serva rpg zrobil, co by troche dlugo trwalo, tak aby wszystko dzialalo na servie rpg. Ja innego sposobu nie znam na to, jak sprowadzic troche ludu na serva z wlasna mapa, a takie ots'y sa najlepsze.
Teraz udziele odpowiedzi na pytanie dlaczego tyle ludzi gra na rl mapach?
A to dlatego że wolę wbić na evo 999x / rl z exp stages 300x-15x wbic sobie ten 250-300 lvl i potrenować pvp jak wejść na własną mapkę z exp 5x gdzie przez tydzien szukam exp o jest !! Wolny resp minotauruf !!
Masz jakąś frajdę z takiej mapki na której trzeba szukać 7 dni expa a jak się znajdzie to zabije się już tyle wolfów i chickenów że nie trzeba będzie expic :)
Tak , Tak zostają jeszcze ekscytujące wary na których to trzeba tylko rzucić 1 m walla żeby zabić 50 kolesi bo wkońcu mapper musiał zrobić pseudo las!
Myślicie że jak zrobicie te super mpa które ma 17235 arma po oddaniu jego do kowala to będzie fajnie ? Zamiast Grac np. Na grim ots wole sobie zagrać w wowa ... Efekt większy a grafika o niebo lepsza :)
Otsy nigdy nie będą takie jak powinny być dlatego wielu ludzi ucieka na real mapy aby się odstresować potrenować pvp niż męczyć się miesiąc nad wbiciem 200 lvl na rpg skoro można to zrobić w 3 dni na real mapie.
I taka jest moja opinia ze strony gracza rl map .
Jedyne co w tych czasach może być fajnego to ots pod tibie 7.6 z własnymi czarami , potworkami , tp na expa i manaruną :) Bo pamiętam jak zaczynałem swoją przygodę z ots to właśnie na takich ots się grało i frajdą było bić się z kolegami po te 20 k ale manaruną zawsze dało się wyratować :)
Jestem pewien w 100% że grywalność na grim ots nie wyniesie więcej jak 500 ludzi bo lepiej sobie sciągnąć lineage 2 , wowa , metina , mu czy co kolwiek innego niż grać na ots który ma na celu to aby nasz bohater był super pro elo wycinaczem z wszystkimi addonami :)
Sorry ale takie są realia dzisiejszych ots'ów ;]
Mam prosbe, by nie goraczkowac sie, ze uzywam czyichs screenow z zapowiedzi, pomoże mi to urozmaicić moja wypowiedź :)
Otsy z real mapa o wysokim mnożniku doświadczenia[do 300+] oraz stage exp.
Popieram - świetny pomysl.[tak, nie przewidzieliscie się]. Ale po kiego licha taka ilość tych otsów? Rozumiem, jeden opanowała gildia Różowe Kapcie, drugi OTS opanowała gildia Czarni Gwałciciele. No i co? To nie lepiej się im postawić, a nie iść płakać i robić swojego OTS? Przez to powstaje tyle tych OTSów, że po prostu Ci bardziej "poważni" przedstawiciele OTS, tworzących takie sławy jak GrimOTS, Kingdom Age, aż wreszcie Atlantyda World - mają dość tych Rl Map.
Po co powstał klient OTS?
Różne są tutaj opinie, ale według mojego zamierzenia - by uciec jak najbardziej od REAL TIBII. Ludzie, po kiego licha ulepszać i przerabiać mape RL tibii, gdy CIPSOFT i tak zrobi to lepiej? Tak, zrobią to lepiej to firma, która zajmuje się Tibią 13 lat i nikt ich nie przebije, pomimo tej garstki osób mowiących, że koncepcja Cipsoft'u jest zła. Wg. mnie cipsoft idzie w dobrą strone, ale to już na inny temat rozmowa.
Oryginalne systemy?
Ogromny plus, spójrzmy tutaj na GrimOTS, tudzież Atlantyda World, aż wreszcie - Congeryja.
http://i48.tinypic.com/w2dc9y.jpg
Czy nie jesteście znudzeni ciągłym expem itd? To właśnie oferują ogromne sławy serverów open Tibii. Dlaczegoż są oni tak krytykowani? Bo ludzie przyzwyczaili sie do Real Tibii i widzac inny oryginalny OTS zaczynaja go krytykowac[nie wszyscy!].
Wlasne czary i balansacja profesjii?
No, tutaj nie bede szczedzil sobie skromności. Wg. mnie jest to świetny pomysł mimo iż balansacja na 99% sie nie uda, to na pewno jest to kolejna odskocznia od profesjii Tibijskich i im podobnych.
http://i46.tinypic.com/2pobnuv.png
Systemy jak: "- System twierdz
- Umieranie z głodu
- Jazda konna
- Decyzje gracze wpływają na jego reputacje
- System mistrzów gry
- Kowalstwo."
Są jak najbardziej trafne! [jeżeli idzie o klimat]. Nie będe się tutaj rozpisywał bo każdy wie o co chodzi, przytocze jedynie jedną innowacje, która zapewne znajdzie się również i na Bottle of Wine.
Kowalstwo i Alchemia. Dość cięzkie do wykonania, ale jakże cieszące. Czy podczas expa nie chciałbyś zbierać kwiatów tudzież skał i złoży metalu do tworzenia eliksirów i orężu? Mi się wydaje, że tak.
Rozpisałem się bardzo, ale mam nadzieje, że nikogo nie uraziłem moją wypowiedzią.
Dobrze Waromir napisane.
Te realmapki to jak jedzenie wciąż tego samego gatunku kiełbasy,
a po takim czasie jedzenia tego samego idzie się już porzygać - to takie porównanie.
Cieszy mnie to że chociaż mała grupka ludzi z tak wielkiego stada powiedziała Nie, siadła przed monitorem i dłubie, konstruuje, nieraz do późna w nocy, by potem po miesiącu gry na serwerze zostało 40 osób - bo bot nie działa to tu nie gram.
W tym momencie tak prezentuje się sytuacja przynajmniej według mnie, najlepszym sposobem na przyciągnięcie grupy osób było by wydanie serwera, oraz od razu bota do niego.
Nie ma się co oszukiwać jeżeli masz samochód to jeździsz samochodem, jeżeli go nie masz to idziesz na piechotę, więc dlaczego masz sam expić jak bot może zrobić to za ciebie.
A pamiętacie jak kiedyś była moda na mapki Evo? Każdy serwer ją posiadał, teraz jest moda na RL mapy a za pół roku będzie coś nowego. A to jest tylko i wyłącznie wina tych co tworzą te silniki. Gdyby wypuścił silnik pod nową tibie 8.55 (chyba) ale nie gotowca tylko będzie trzeba coś poustawiać dodać własne skrypty to który zrobiłby to noob hoster? Zostałyby tylko te serwery na których hosterzy się znają a reszta miałaby pod tibie 8.54.
A pamiętacie mapkę Vanilla? Kiedyś w ogóle nie znana, później na niewielu serwerach spotykana. Teraz już jej praktycznie w ogóle nie widać...
Same RL mapki, kilka evo, 0 serwerów z mapką własnej roboty...
Jedyny serwer z mapą Vanilli, który przetrwał dłuższy okres czasu to był Punisher, jak wiadomo, nie miał profesjonalnej obsługi, ale ciekawie się na nim grało, bo wiadomo było, że nie jest to pospolita RL mapka, czy też Evo...
A teraz na placu boju została tylko Karmia, która przechodzi częste restarty i w ogóle... W dodatku jej mapka jest bardzo mało rozbudowana, tylko o kilka miast...
A co do serwerów z własną mapą to myślę, że GRIM OTS będzie w tym zestawieniu najlepszy ;)
oraculum.pl
i powiedzcie mi, że stawianie otsów z własną fabułą, mapką jest opłacalne. mapka, która występuje tylko na tym OTSIE oraz exodis.pl ale prowadzi je ta sama osoba.
robienie własnych projektów jest do d i tyle. nie zarobisz na tym.
Może i jest nieopłacalne, ale daje o wiele większą satysfakcję, niżeli by stawiać OTS z gotową RL mapą, czy Evo.
Ludzie są przyzwyczajeni do RL mapek, ponieważ znają tam expowiska, wiedzą co, gdzie, jak... Szybko się wyexpią i do jakiegoś wara. Proste ;P
A na mapkach własnej roboty to by musieli poznawać mapkę od podstaw co pewnie im się za bardzo nie podoba, by musieli wszystko samemu rozkminiać, bez żadnych poradników, etc.;P
@2xup
A pomyslales chociaz przez chwile, ze ktos moze to robic dla satysfakcji?
Btw, piszac tego posta jedyne co mi chodzilo w glowie to ,,Jaki jebany ignorant". Sry, ale patrzac na takie posty to juz naprawde sie pracowac nie chce : |
Jednym z przykładów OTS'a dla kasy jest niejaka premiera.mine.nu, na której ewidentnie widać, że jest to serwer tylko i wyłącznie dla zarobienia pieniędzy, gdzie administracja nie powinna brać się nawet za przerabianie mapki, etc.
Chłopaki chcieli zabłysnąć i dodać questa(własnej roboty)...
Tylko moim zdaniem coś im nie wyszło... ;)
Masa potworków w jednym miejscu, zakątki niedopracowane, potworki w ogóle nie dobrane do otoczenia, wszystko się zlewa...
Dokładnie tak jak powiedziałeś... Kiedyś też miałem wielkie plany na stworzenie własnego serwera, z własną mapką, skryptami, etc.
Ale gdy już na początku zobaczyłem ile czasu bym na to potrzebował...
To zrezygnowałem, iż tego czasu nie miałem...
Dlatego podziwiam ludzi, którzy dążą z uporem do celu przy tworzeniu własnych projektów ;)
Wszyscy piszecie jakie to RL mapy są blee, fuu (xd) i wgl. do dupy. Popatrzcie na to ze strony twórcy ots`a. Jak zwykle wszystko zależy od rynku - teraz gracze najczęściej wybierają rl (dlaczego? nie wiem :d) dlatego zysk jest pewny, a niby dlaczego nie inwestować w coś, przy czym zysk jest pewny? Rl mapka jest wszystkim dobrze znana - możliwe, że dlatego ludzie wolą je. Większość z was też pisze (dlatego zacytowałem ten post), że na takich rl mapach to byle by dac i nie masz satysfakcji z niczego. Owszem, może są takie OTSy, ale one są nieliczne i najczęściej szybko upadają (na szczęście). A mimo wszystko do takich otsów też się dorabia własne potwory, questy, skrypty, tereny itd... no zaprzecz ktoś to zajebie :| Zobaczcie sens tworzenia własnego otsa. Robicie wszystko w ciemno bo na końcu i tak nie wiadomo czy wypali i są trzy możliwości -
1. Nikt nie wejdzie - serwer upadnie (jak wgl. wystartuje xd)
2. Będą wchodzić ludzie ale liczba cię nie będzie zadowalać i sam serwer upadnie
3. Wszystko pójdzie po twojej myśli
Niestety ta 3 opcja naprawdę rzadko się zdarza. Dodatkowo, żeby było śmiesznie strasznie trudno znaleźć zgrany team, a jak już się znajdzie zgrany to zapewne się okaże po czasie, że większość mało potrafi.
Coś jeszcze...
Właśnie, CipSoft jest firmą która stworzyła tą grę. My staramy się doskonalić coś, co jest już doskonałe (jak by nie było by nikt w to nie grał). Rl mapa jest doskonała i to jest pewne, że nikt jej nie przebije, na dodatek jeszcze się rozwija... -.-Cytuj:
? Tak, zrobią to lepiej to firma, która zajmuje się Tibią 13 lat i nikt ich nie przebije,
Reasumując...(dla tych co nie chce się czytać co tam nabazgrałem xD)
Rl Mapa jest doskonała, każdy ją zna. Po dodaniu swoich terenów, skryptów itp.. powstaje coś dobrego (tak, dobrego). Przy odrobinie szczęścia ludzie zagrają na tym ots. Twórcy OTS z RL Mapą korzystają tylko z okazji by zarobić bo jest na to popyt. Więc PATRZCIE NA GRACZY KTÓRZY GRAJĄ NA RL MAPACH A NIE URZĄDZACIE JAKIEŚ "STRAJKI" PRZECIW OTS-OM Z RL MAPĄ -.-` (śmieszne to jest......)
chcesz mówić sobie NIE RL mapkom - proszę bardzo.
zobaczymy, ile Twój OTS postoi. nie zarobisz na niego, jeżeli 90% graczy chce RL mapki, bo fajne są wary.
wątpię, że na Twojego otsa zawitają ekipy po 20 + ludzi.
fajny projekt, ale na tym się zakończy. w dzień premiery 200 osób myślę, że będzie. tydzień później 20.
Up
Masz racje po co się wysilać na robieniem swojego otsa tak jak Grimek, bo i tak nie pogra na nim zbyt wielu ludzi może przez pierwszy miesiąc
Wszystko zależy od administracji,
piszesz ze "90% graczy chce RL mapki, bo fajne są wary" a co na własnoręcznie zrobionej mapie nie może być fajnych warów ?
odpowiedz sam znasz , jeżeli nie to weź się zastanów ;)
Sam jestem że tak powiem Mapperem oraz normalnym graczem i szlak mnie trafia gdy chcę pograć sobie na jakimś normalnym OTS'ie a na większości list są tylko "War, RL Mapa, War RL mapa..."
Może mnie zbesztacie lecz gdybyście Wy "mapperzy" zaczęli robić Mapy porządnie a nie na odpierdol to mogłoby naprawdę coś fajnego wyjść (a nie tylko pokazówki lub "RPG mapy 999999 krzaczków/sqm")...
Pozdrawiam Piotr993.
Edit:
Dla wszystkich którzy piszą że "Grimek dlugo nie postoi" ... żebyście się nie zdziwili :))
ja się mam zastanowić? sam reklamowałem Oraculum. byłem tam tutorem, miałem wiele planów. ale po pewnym czasie dowiedziałem się tyle, że więcej niż 50 graczy na PVP nie będzie, gdyż oken,pyre, gengia to jest to i tyle.
Ty taki wielki hoster, mapper - ale się oburzyłeś! jak widzisz same krzaczki to ach! to zrób własną mapę, postaw OTSa i zobaczymy ile będziesz w stanie to utrzymać.
a grimek postoi długo? oj, to Ty się zdziwisz. jestem pełen podziwu dla obsługi, że tyle sama robi. brzmi to fantastycznie. sam zagram, bo lubię coś takiego. ale mówię o innych. po prostu z doświadczenia wiem, że już teraz jest przegrany. żeby OTS był znany, potrzeba ekip 30,40 osobowych. kilku takich. a myślisz, że ludzie przejdą z iriany (przykładowo) na GRIMOTS, bo jest własna mapa, fabuła?
tyle chyba ;)
tzn aktualnie to ja leżę na łóżku...
Nie będę się tu rozpisywać że Rl mapy są złe,
ale to może my, twórcy innych OTSów powinniśmy
się postarać i zaciekawić odbiorcę tak, by nie miał
w głowie żadnych Er Elek...
Tam wcześniej ktoś wspomniał o zgranej
ekipie. Że ciężko takową stworzyć.
Grima robią głównie 2 osoby
więc nie mamy z tym problemu.
Nie pisałem że jestem "Wielkim mapperem i hosterem"...
co do własnej mapy, stworzyłem i doskonalę swoją własną mapę już od dłuższego czasu...
co do "samych krzaczków" Nie dziw się jeżeli mało komu się będzie podobała mapa w której od ilości jak Wy to mówicie "Detali"(czyt. śmieci) bolą oczy...
Pozdrawiam...
Edit:
Co do map "RPG", nie spotkałem się jeszcze z Prawdziwym OTS'em RPG... większość pewnie myśli że "RPG" znaczy exp x2-3... jeżeli tak to radzę poczytać co ten skrót naprawdę znaczy :))
No dobra ale ja mowie tutaj o raczej systemie wojen na ots. A malo jest ots z rl mapa ktore sie naprawde nadaja do tego. Jak sa to szwedzkie i tam jest wysoki poziom dosyc i gmowie interesuja sie otsem a tutaj w polsce wiekszosc dziala kilka tygodni zbije hajsu na sms shopie i reset postaci albo olewa calkowicie na ots. Jest sporo ale marnych, tak samo z tymi pseudo rpg kiedys lubialem. tak jak mowie tez nic nie ma konkretnego tylko kilka ogarnietych tak jak ludzie mowia o tym twoim a czesc ludzi zrobi serwer exp 3 napisze rpg a nigdy nie ma questu pokroju postman (w sensie z fabula, rozmowami z npc) tylko biegniesz bijesz skrzynka
wnioskujac serwery z rl mapa nie sa zle tylko musi byc ogarniety a wiekszosc jest robiona masowo i tych serwerow rpg jest stosunkowo znikoma ilosc w porownaniu.
i o to sie wam wszystkim rozchodzi. Ludzie sie biora za to co nie powinni i wychodzi duzo hujostwa
Rozumiem ciebie, ale ja właśnie jestem przeciwko serwerom, gdzie autor (lub autorzy) ściągnęli mapę, uruchomili gotowy silnik i zbijają forsę, a nawet nigdy nie zalogowali się na serwer. Po miesiącu full hajsu a otsa nie ma już.
Dobra, powstałoby kilka fajnych serwerów RL map z super warami. Ale co za dużo to niezdrowo, są ich tysiące, ile można widzieć tych syfów zrobionych przez ludzi, którzy nie mają o tym pojęcia?
Zwykle tacy autorzy ledwo umieją zmienić jedynie config...
Byłbym natomiast w 100% za tym, gdyby ktoś stworzył serwer w który włożyłby wysiłek i serce.
Zauważ jednak, że mapa to 50% roboty serwera, dlatego real mapa trochę obniża ocenę serwera, bo jest gotowa.
mapa(nie mowie o jakiejs wielkiej, 20-35 mb?) to jest moze 30%
dopracowanie detali: balans WSZYSTKIEGO, wylapanie kazdego mozliwego bledu itp to jest masakra
jesli sie wydaje ze server jest gotowy to znaczy ze to jest jakies 50%, wlasnie wtedy czas na testy, poprawki, testy i tak w kolko az bedzie jak trzeba
takie moje zdanie
Ja też rzadko tutaj wchodzę, ale muszę się wypowiedzieć w ciekawym temacie.Otóż oprócz Grim OTS i tych innych projektów powstaje ciekawy projekt RPG, a raczej 50 % tego RPG, który nazywa się Warlon World.Projekt ten posiada jakieś 90 % własnych terenów + 10 % jakieś dodatki wliczając to ciekawy tereny z RL i innych map, które zostały stworzone przez innych autorów.Innowacją powstania Warlona było to aby zachęcić graczy do grania i poznawania ciekawego świata.W tym też jest problem, że ludzie są leniwi aby poznawać ciekawy świat, jak już to wolą teleporty od głupiego chodzenia w kółko i to samo.Zobaczymy z drugiej strony przedstawiłem Wam ciekawy projekt, który może nie będzie się różnił od innych projektów, ale też posiada sporo dużo pomysłów :
- system alchemictwa
- system jazdy konnej (działać może na zasadzie jako outfit, albo po prostu dać konie, jako stworzenia i utworzenie z nim odrębnego questa
- system Castle War System
itp..
W temacie zostały przedstawione komentarze na temat pojawiania się nowszych OTS z rl map.Ludzie tworzą takie Otsy tylko po to aby zarobić i mieć jakieś zyski.Tworzą wypasiony SMS Shop z pro evul itemkami oraz kasą.Jak dany założyciel zdobędzie odpowiednią ilość tych zysków kasuję bazę danych i tworzy następny, reklamuję go i będzie tak w kółko aż do znudzenia.Na dzień obecny nic nie zrobimy.Pojawią się ciekawe osoby, którzy z głową utworzą ciekawe projekty i gdzie być może zagra sporo ludzi, którzy z chęcią poznają ciekawy świat i odkryją wiele sekretów z nim związanych.Porażką jest to, że ich jest liczba jest znikoma.
blad, blad, blad - nie kumacie, ze ludzie graja na otsach zeby sie bic ? moze 10% graczy lubi spedzac cale swoje tibijskie zycie w kopalniach i bic dwarfy na 3x expie.
w glownej mierze o sukcesie servera decyduje to, ile teamow na niego wbije. prosty mechanizm, 1 ekipa wbija no nowy ots, 2 ekipa widzi w highscores znajome mordy, wiec chca troche ukrocic im zabawe, potem wbija kolejny team itd...
nie mozecie dostosowywac sie do jednostek - duzo dobrych rl map juz padlo przez to, ze admini sluchali sie 13 latkow - przyklad? tidia.pl - dosc niskie raty, dobra real mapa, ALE - gralo na poczatku 200 osob, dzieci zaczely spamowac do gmow, ze ktos botuje na trainach/expie, posypaly sie pojedyncze bany, no i oczywiscie paru liderow ekip dostalo bany i wyszli z servera ;)... wpierw 1 gildia, bo np. 6 osob dostalo bany, potem druga ekipa zobaczyla, ze nie z kim sie bic to tez wyszli;)... no i na servie zostalo 25 osob, ktore caly czas expily ;d...
jezeli juz powstaje taki polski orginalny ots to z poczatku jest fajnie ale zawsze admin musi olewac otsa przyklad to wypas ots kiedys po 300 osob gralo ots mial klimat potem admin zamiast robic backupy bo klonowali itemy to czyscil chary z itemow a na koncu zrobil reset tak wypas upadl i nie sadze zeby powrocil tak ze pamietajcie jak stawiacie otsa to pamietajcie o supporcie bo to jest wazne
Proste - RL map jest do bicia.
Własna mapa + oryginalne questy do bicia jak i questów.
serwer prócz dobrej mapy (ładnej, użytecznej) i skryptu potrzebuje też PORADNIKA!
tak, bo mamy real mapę, a w większości każdy wie gdzie trafić na Black Knight quest, POI itd. (i dlatego też wybiera dużo ludzi real mapy) zaś na nowym serwie nie wiadomo co, gdzie jest, jakie są dostępne questy i jakie są tam nagrody - dlatego taka porada, robisz nową mapę to warto pokusić się o mapę z opisami miejsc, lepie by było zrobić poradniki
Nie zgodze się. Ja rozumiem, że ktoś może chce mieć wygodnie w mieście ( kierunkowskazy itp ), ale żeby Cie za rączke w dzicz prowadzili? No bez przesady...
Ktoś podejmuje dyskusje? :>
Podzielam Twoje zdanie na ten temat. Po to robi się NOWĄ mapę, aby zaoferować publice coś NOWEGO. Myślę, że prowadzenie gracza za rączkę w dzicz zabija ten klimat eksploracji i poznawania świata. Pamiętam moje zetknięcie z Tibią, kiedy to z rooka wychodziłem przez ponad tydzień, a potem przez bóg wie ile czasu chodziłem na gobliny i trolle w pobliżu carlin, bo wydawało mi się to magiczne i nowe.
Co za różnica, czy rl map, czy own map, skoro i tak wszystko wiesz z góry? Jednakże nie popadajmy w skrajność - miasto powinno być świetnie opisane, bez problemu można opisać także najbliższą jego okolicę... A reszta? Gracz znajdzie, gracz będzie miał - a czy przekaże innym, to jego sprawa ;>
Teraz pytanie. Czy byłaby opcja, dla ots'a, który nie byłby z real mapą, a np. z Vanilla (mam nadzieję, że wiecie co to za mapa ;D)
Dokładniej mapa Punishera, dransa, etc :)
Dużo nowych expowisk, miejscówek, questów, miast, etc :)
Takie tylko pytanko :D
Bardzo zaciekawił mnie ten temat ,wątek antyreal map tylko ja bym to zmienił z antyreal map na antygotowce bo dla mnie real map czy evo czy inny gotowiec to jedno i to samo.
Jakby zrobić dobrą kampanie przeciw temu aby nie udostępniali już nowych silników z mapą i żeby napisać hmm petycje? do twórców map edytorów aby nie dodawali opcji konwertowania map na te wyższe tibie przez co każdy nowy twórca "klona" musiałby albo samemu wykombinować jak przekonwertować real mapę z 8.55 na jakąś nowszą tibię ,albo zrobić mapę od 0 ,przez co ilość nowych real map by się zmniejszyła ,a stare real mapy zaczęły by się już coraz bardziej różnić od real tibi i może wreszcie ludzie by nie grali na tym gównie... ale to tylko marzenia ściętej głowy i to trudne do wykonania ,ale jeżeli ktoś by miał dobry pomysł na antyrealmapy ,evo itp to bardzo chętnie poświęcę swój czas i umiejętności aby pomóc w tym(napiszcie mi na pw lub gg 5445116)
Postaram się odwiedzać ten temat ale możliwe ,że zapomnę;d
Pozdrawiam.
Ja również nie jestem zwolennikiem 'real map'. Na początku granie na takiej mapie było całkiem fajne i potrafiło zatrzymać przy monitorze, ale w obecnej sytuacji, kiedy większość serwerów to właśnie 'real mapy' z ogromnym expem, zaczynam mieć ich dość.
Jako właściciel serwera nigdy nie zgodziłbym się na danie przyzwolenia osobom, które używają cavebotów do expienia. O ile jestem w stanie zrozumieć autohealing, czy anty-idle scripts, tak cavebottingu, czy spellcastingu nigdy, przenigdy nie zaakceptuję na swoim serwerze nawet za cenę utraty graczy. Wkładając wysiłek w stworzenie serwera zakładam, że będzie to coś, co będzie trzymało poziom. Jeżeli zezwolimy tym rozpuszczonym trzynastolatkom na klepanie leveli na botach, to zrobi się całkowity burdel i nie zapanujemy już nad niczym. To, że większość graczy bottuje wcale nie upoważnia nas do zaakceptowania tego zjawiska i biernego przyglądania się mu. Jestem zdania, że powinniśmy z tym walczyć za wszelką cenę. Jeszcze kilka lat temu serwery szczyciły się tym, że walczą z botterami, a na chwilę obecną jakiś szczeniak śmie mi mówić, że to hańba, że banuję go za bota i nikt tu nie będzie grał, bo oni klepią levele na bocie, żeby móc potem walczyć. Jak chcą samych bitew, to niech idą na war server - tam postacie mają do tego przygotowane.Cytuj:
blad, blad, blad - nie kumacie, ze ludzie graja na otsach zeby sie bic ? moze 10% graczy lubi spedzac cale swoje tibijskie zycie w kopalniach i bic dwarfy na 3x expie.
w glownej mierze o sukcesie servera decyduje to, ile teamow na niego wbije. prosty mechanizm, 1 ekipa wbija no nowy ots, 2 ekipa widzi w highscores znajome mordy, wiec chca troche ukrocic im zabawe, potem wbija kolejny team itd...
nie mozecie dostosowywac sie do jednostek - duzo dobrych rl map juz padlo przez to, ze admini sluchali sie 13 latkow - przyklad? tidia.pl - dosc niskie raty, dobra real mapa, ALE - gralo na poczatku 200 osob, dzieci zaczely spamowac do gmow, ze ktos botuje na trainach/expie, posypaly sie pojedyncze bany, no i oczywiscie paru liderow ekip dostalo bany i wyszli z servera ;)... wpierw 1 gildia, bo np. 6 osob dostalo bany, potem druga ekipa zobaczyla, ze nie z kim sie bic to tez wyszli;)... no i na servie zostalo 25 osob, ktore caly czas expily ;d...
i dlatego na twoim serwerze, liczba osob nie przekroczy 50
gdyz to nie czasy 2-3 lata temu, gdy ludzie potrafili grac bez botow, teraz bez bota nie wyjda z pz a co dopiero sie bic, po nic innego ludzie na otsach nie graja, no chyba ze pro jol elo RPG ktorych jest moze ~~100, wiec gl w stawianiu otsa ; d
Chłopie gówno Ci do tego, wypierdalaj ok ?
To Real Tibia idzie w stronę OTS, a nie na odwrót :)
To że ty nie lubisz takich otsów to nie znaczy że my też ich nie lubimy, weź dorośnij trochę... Widać że nie rozumiesz Tibii i życia : )
@Grim90...
Uważałem Cie za kogoś lepszego, ale widzę że Ty też taki sam jesteś...
Ktoś to już napisał o teamie1 highscores team 2 znajome mordy, zgodzę się z tym !
Sam tak robię, widzę Highscores, najlepszą gildie, wbijamy z ekipą 10 osobową, pogramy miecha, jesteśmy w top1, rządzimy gildią i spadamy 4fun