Reklama
Strona 153 z 252 PierwszaPierwsza ... 53103143151152153154155163203 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 2,281 do 2,295 z 3770

Temat: Jak wyglada praca w... Opisz swoje doswiadczenia

  1. #2281
    Avatar Rollercoster
    Data rejestracji
    2011
    Wiek
    30
    Posty
    1,247
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Cytuj thebattlestar napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    dobra panowie potrzebuje pomocy, nigdy wczesniej nie mialem powaznej pracy, dzisiaj zadzwonila do mnie osoba ktora oferuje mi prace jako kierowca busa miedzynarodowego ale wymaga abym zalozyl wlasna dzialalnosc gospodarcza bo wyjdzie nam to obu na dobre. nigdy z takim czyms nie mialem doczynienia, nie wiem czy dam sobie rade z tymi fakturami zusami itp i tez z 2 strony nie wiem co o tym myslec, jakis haczyk? ktos moze sie wypowiedziec?
    To jego wypowiedz? Juz tutaj moze zapalic sie czerwona lampka :)

    Generalnie na poczatku dzialalnosci od kwoty netto (pamietaj - netto!) odliczasz:
    -najpierw 450
    -pozniej 19% (pomijam roznice w podatkach progresywnych i liniowych)
    i z tego wychodzi ci to co zostaje na reke.
    Ofc, 10000 netto wyglada lepiej niz 10000 brutto na umowe o prace, ale pamietaj ze na UoP masz szereg udogodnien ktore moga sie przydac - chociaz pewnie mniej gdy jestes osoba mloda bez rodziny. Ja tez jebie sobie na UoD i efektywnie odliczam tylko 10% od kwoty brutto i mam 20 dni platnego urlopu 'na gebe', ale 'na papierze' gdy prowadzisz dzialanosc zarabiasz tylko wtedy gdy pracujesz. Chorujesz, jedziesz na wakacje - nie pracujesz. Do tego oczywiscie dochodzi kwestia zwolnienia - na UoP nie jest tak prosto zwolnic pracownika.

  2. #2282

    Data rejestracji
    2014
    Posty
    1,503
    Siła reputacji
    12

    Domyślny

    @thebattlestar ;

    jak planujesz tam pracować długo (np kilka lat), to od razu sprwadź jak wygląda sprawa z urlopem, czy jest on płatny czy nie i jak da rade to wynegocjuj sobie żebyś miał - na to bym zwrócił uwage
    jak mieszkasz w jakiejś małej wiosce, lub mniejszej mieścine to pewnie znajdziesz księgowego za 100 zł za miesiąc, ewentualnie sam sobie to ogarniesz (jak już raz sie nauczysz ocb, to potem robisz to cały czas tak samo, chyba że coś się zmieni xD)

  3. #2283

    Data rejestracji
    2014
    Posty
    1,789
    Siła reputacji
    13

    Domyślny

    Cytuj Rollercoster napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    To jego wypowiedz? Juz tutaj moze zapalic sie czerwona lampka :)

    Generalnie na poczatku dzialalnosci od kwoty netto (pamietaj - netto!) odliczasz:
    -najpierw 450
    -pozniej 19% (pomijam roznice w podatkach progresywnych i liniowych)
    i z tego wychodzi ci to co zostaje na reke.
    Ofc, 10000 netto wyglada lepiej niz 10000 brutto na umowe o prace, ale pamietaj ze na UoP masz szereg udogodnien ktore moga sie przydac - chociaz pewnie mniej gdy jestes osoba mloda bez rodziny. Ja tez jebie sobie na UoD i efektywnie odliczam tylko 10% od kwoty brutto i mam 20 dni platnego urlopu 'na gebe', ale 'na papierze' gdy prowadzisz dzialanosc zarabiasz tylko wtedy gdy pracujesz. Chorujesz, jedziesz na wakacje - nie pracujesz. Do tego oczywiscie dochodzi kwestia zwolnienia - na UoP nie jest tak prosto zwolnic pracownika.

    Cytuj Zwytkly napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    @thebattlestar ;

    jak planujesz tam pracować długo (np kilka lat), to od razu sprwadź jak wygląda sprawa z urlopem, czy jest on płatny czy nie i jak da rade to wynegocjuj sobie żebyś miał - na to bym zwrócił uwage
    jak mieszkasz w jakiejś małej wiosce, lub mniejszej mieścine to pewnie znajdziesz księgowego za 100 zł za miesiąc, ewentualnie sam sobie to ogarniesz (jak już raz sie nauczysz ocb, to potem robisz to cały czas tak samo, chyba że coś się zmieni xD)
    szczerze mowiac planuje pracowac tam kilka miesiecy zeby zarobic na kat.C i miec pare groszy w kieszeni przez nastepne pare miesiecy..wiec na dlugo sie nie planuje zwiazac. wiec generalnie urlop tez mnie chyba nie obchodzi bo poprostu go nie potrzebuje, przed chwila sie dowiedzialem ze mam ksiegowa w rodzinie wiec tez nie ma problemu.

    Czyli podsumowujac chyba nie jest tak zle... pytalem sie ile moge wyjsc jesli zrobie 10k km w trasie, to powiedzial ze ok 4000 na czysto...

  4. Reklama
  5. #2284
    Avatar Taidio
    Data rejestracji
    2009
    Położenie
    Sayonara
    Wiek
    30
    Posty
    22,168
    Siła reputacji
    30

    Domyślny

    Poczytaj na necie o tej firmie, zawsze są jakieś opinie czy komentarze które w jakiś sposób cię mogą nakierować czego możesz się spodziewać, jaką masz stawke, od km + podstawa?

  6. #2285

    Data rejestracji
    2014
    Posty
    1,789
    Siła reputacji
    13

    Domyślny

    Cytuj Taidio napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Poczytaj na necie o tej firmie, zawsze są jakieś opinie czy komentarze które w jakiś sposób cię mogą nakierować czego możesz się spodziewać, jaką masz stawke, od km + podstawa?
    Patrzyłem opinie ale niestety nic nie znalazłem . Jesli chodzi o wynagrodzenie to nie wiem cxy dobrze zrozumiałem bo troche duzo mi sie wydaje , usłyszałem ze 4000 na rękę a wg tego pana to 0.30 gr za km i 1000 za tydz pracy. Zakładając ze robię 10k km to wyjdzie 3000+3000zl a odliczam ZUS 450 i podatek liniowy 500 ?

  7. #2286
    Avatar Maly Wielki Pajac
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Tarnów
    Posty
    2,634
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj thebattlestar napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    usłyszałem ze 4000 na rękę a wg tego pana to 0.30 gr za km i 1000 za tydz pracy. Zakładając ze robię 10k km to wyjdzie 3000+3000zl
    to chyba nie tak, nie dostajesz 1000zł za tydz + 30 gr za km tylko przeliczając gr/km wychodzi ci, że w tygodniu pracy będziesz jeździł tyle, że ci wyjdzie 1000zł

    licząc 1000x4 tyg = 4000zł na rękę

    a jeśli nie chodziło ci o to w obliczeniach 3000+3000, to sory i nie zrozumiałem ;p
    Ostatnio zmieniony przez Maly Wielki Pajac : 12-09-2016, 18:21

  8. Reklama
  9. #2287
    Avatar Taidio
    Data rejestracji
    2009
    Położenie
    Sayonara
    Wiek
    30
    Posty
    22,168
    Siła reputacji
    30

    Domyślny

    Cytuj thebattlestar napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Patrzyłem opinie ale niestety nic nie znalazłem . Jesli chodzi o wynagrodzenie to nie wiem cxy dobrze zrozumiałem bo troche duzo mi sie wydaje , usłyszałem ze 4000 na rękę a wg tego pana to 0.30 gr za km i 1000 za tydz pracy. Zakładając ze robię 10k km to wyjdzie 3000+3000zl a odliczam ZUS 450 i podatek liniowy 500 ?
    nie no trochę chyba cię poniosło, jest albo tak jak niżej piszę pajac albo masz podstawę(najniższą krajową) + 0,3 zł od km
    mój tata na tirach pracuje to co miesiąc dziesiątego wpływa mu na konto ta podstawa gdzieś 1,5k zł(nie wiem ile dokładnie) + jak przyjeżdża z trasy to się osobno tam rozlicza z szefową i dostaje hajsuwe w zależności od tego ile tyg był w trasie

  10. #2288

    Data rejestracji
    2014
    Posty
    1,789
    Siła reputacji
    13

    Domyślny

    Cytuj Maly Wielki Pajac napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    to chyba nie tak, nie dostajesz 1000zł za tydz + 30 gr za km tylko przeliczając gr/km wychodzi ci, że w tygodniu pracy będziesz jeździł tyle, że ci wyjdzie 1000zł

    licząc 1000x4 tyg = 4000zł na rękę

    a jeśli nie chodziło ci o to w obliczeniach 3000+3000, to sory i nie zrozumiałem ;p
    obawiam sie ze masz racje. wychodzi na to ze mialbym do przejechania 10k km/msc za 0,30gr czyli okolo 3350km tygodniowo co daje kwote 1000zl/tydz. dzieki chlopaki. Mowil ze po 4 tyg mam 4000 na reke wiec sie zgadza. Tylko teraz to juz kompletnie nie widze oplacalnosci jesli mam jeszcze z tego oplacac ZUS i podatki. Bede w srode wszystko wiedzial w takim razie.

    Cytuj Taidio napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    nie no trochę chyba cię poniosło, jest albo tak jak niżej piszę pajac albo masz podstawę(najniższą krajową) + 0,3 zł od km
    mój tata na tirach pracuje to co miesiąc dziesiątego wpływa mu na konto ta podstawa gdzieś 1,5k zł(nie wiem ile dokładnie) + jak przyjeżdża z trasy to się osobno tam rozlicza z szefową i dostaje hajsuwe w zależności od tego ile tyg był w trasie
    jak juz masz ojca na tirach to jeszcze jedno mnie zastanawia bo w sumie sie nie zapytalem, jesli chodzi o transport i platne odcinki drog to jak to wyglada, dostaje jakas karte i z tego oplacam, czy moze w ogole przewaznie jest tak ze mam omijac platne drogi, czy ja za to wykladam i po przyjezdzie mi zwracaja koszta... bo z paliwem podobno dostaje karte i mam tankowac tylko ze nie przy autostradach..
    Ostatnio zmieniony przez thebattlestar : 12-09-2016, 18:45

  11. #2289
    Avatar Sakus
    Data rejestracji
    2014
    Położenie
    Linia 79
    Posty
    798
    Siła reputacji
    12

    Domyślny

    @thebattlestar ;
    jako ze fanatyk busow here to polece Ci ogolnie ; http://busiarzeforum.com.pl/index.php

    ogolnie powinienes dostac karte paliwowa, a na inne platne uslugi typu drogi, etc, szef czesto daje kierowcy pieniadze na tego typu wydatki, lub kierowca placi z wlasnej kieszeni, notuje to i pokazuje przy rozliczeniu ( celem dostania zwrotu )

    co do tankowania to tak jak mowisz, shelle, as 24 itd.

    ale tak koniec koncow to wszystko zalezy od firmy i tego jakie zdanie ma szef
    życiowy ded

  12. Reklama
  13. #2290
    Avatar Rollercoster
    Data rejestracji
    2011
    Wiek
    30
    Posty
    1,247
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Cytuj thebattlestar napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    obawiam sie ze masz racje. wychodzi na to ze mialbym do przejechania 10k km/msc za 0,30gr czyli okolo 3350km tygodniowo co daje kwote 1000zl/tydz. dzieki chlopaki. Mowil ze po 4 tyg mam 4000 na reke wiec sie zgadza. Tylko teraz to juz kompletnie nie widze oplacalnosci jesli mam jeszcze z tego oplacac ZUS i podatki. Bede w srode wszystko wiedzial w takim razie.



    jak juz masz ojca na tirach to jeszcze jedno mnie zastanawia bo w sumie sie nie zapytalem, jesli chodzi o transport i platne odcinki drog to jak to wyglada, dostaje jakas karte i z tego oplacam, czy moze w ogole przewaznie jest tak ze mam omijac platne drogi, czy ja za to wykladam i po przyjezdzie mi zwracaja koszta... bo z paliwem podobno dostaje karte i mam tankowac tylko ze nie przy autostradach..
    No przecież napisał Ci
    bo wyjdzie nam to obu na dobre.
    i już po tym zdaniu wiadomo jak to interpretować :D

    Żeby realnie wyszło Ci 4k na RONCZKE to musiałbyś dostać jakieś +/- 5500 netto na fakturze.

  14. #2291
    Avatar Kolczasty
    Data rejestracji
    2014
    Położenie
    Góra
    Posty
    841
    Siła reputacji
    12

    Domyślny

    Lata ktos tu busem jako kurier? Mam okazje dostac prace we wro, na lape 2500 ale obawiam sie tego, ze nie ogarne i bede zapierdalac pare godzin wiecej :<

  15. #2292

    Data rejestracji
    2007
    Posty
    25
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Licz sie z tym,ze zawsze bedziesz smigal 9h minimum jak sie nauczysz juz rejonu,a poczatki zawsze beda trudne.Czym szybciej nauczysz sie topografii rejonu tym bedzie Ci latwiej ;)

  16. Reklama
  17. #2293

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Rollercoster napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    To jego wypowiedz? Juz tutaj moze zapalic sie czerwona lampka :)

    Generalnie na poczatku dzialalnosci od kwoty netto (pamietaj - netto!) odliczasz:
    -najpierw 450
    -pozniej 19% (pomijam roznice w podatkach progresywnych i liniowych)
    i z tego wychodzi ci to co zostaje na reke.
    Ofc, 10000 netto wyglada lepiej niz 10000 brutto na umowe o prace, ale pamietaj ze na UoP masz szereg udogodnien ktore moga sie przydac - chociaz pewnie mniej gdy jestes osoba mloda bez rodziny. Ja tez jebie sobie na UoD i efektywnie odliczam tylko 10% od kwoty brutto i mam 20 dni platnego urlopu 'na gebe', ale 'na papierze' gdy prowadzisz dzialanosc zarabiasz tylko wtedy gdy pracujesz. Chorujesz, jedziesz na wakacje - nie pracujesz. Do tego oczywiscie dochodzi kwestia zwolnienia - na UoP nie jest tak prosto zwolnic pracownika.
    Tak jak mówi Roller ( prawie , bo nie 450, tylko 170~, bo składkę zdrowotną około 250 zł odejmujesz od podatku dochodowego, czyli tego 18% o którym wspomniał )
    Generalnie z B2B jest tak, że można przy tym samym koszcie pracodawcy miec więcej na ręke ( przynajmniej przy małym zusie ), ale tak naprawde to nie jest praca tylko współpraca między firmami, także nie jesteś w żaden sposób chroniony przez kodeks pracy

  18. #2294
    Avatar Dzzej
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    8,971
    Siła reputacji
    24

    Domyślny

    Cytuj Rollercoster napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ja tez jebie sobie na UoD i efektywnie odliczam tylko 10% od kwoty brutto
    Mała poprawka. Jest to 9% lub 18%, w zależności czy przenosisz prawa autorskie.

  19. #2295

    Data rejestracji
    2014
    Posty
    1,503
    Siła reputacji
    12

    Domyślny

    @thebattlestar ;

    jak będziesz zakładać tą DG, to nie płać żadnym gównom za wpis do bazy typu CEFiDG itp, bo te pisma wzorują na styl urzędniczy itp, ale to zwykłe gówno także miej to na uwadze ;p

    @2down;
    mają rozmach skr.... xD, ja tylko 2 dostałem podpałki
    Ostatnio zmieniony przez Zwytkly : 14-09-2016, 15:44

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Jak wygląda praca doradcy ws. odszkodowań?
    Przez Mega Filip w dziale O wszystkim i o niczym
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-06-2018, 17:51
  2. Opisz swój dzień [OWiON]
    Przez Hackerman w dziale O wszystkim i o niczym
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 02-10-2015, 13:41
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-02-2015, 11:29
  4. [Poradnik] Jak łatwo zmienić swoje IP
    Przez Lee of Honera w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-10-2011, 09:14
  5. [Poradnik] Jak kasować swoje posty :>
    Przez konto usunięte w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post: 30-11-2008, 12:43

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •