Reklama
Strona 2 z 4 PierwszaPierwsza 1234 OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 16 do 30 z 48

Temat: [Projekt] - No name 8.0

  1. #16
    Avatar Byczek
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Koszalin
    Wiek
    33
    Posty
    12,736
    Siła reputacji
    26

    Domyślny

    Fajny
    Cytuj Halunek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    byczek-jebaka hedonista kulturysta i uzdrowiciel a ty i tak powiesz ze to człowiek o twarzy homo erectus

  2. #17
    Old-Era

    Domyślny

    jakie ip?
    serverek on??

  3. Reklama
  4. #18

    Data rejestracji
    2008
    Posty
    479
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Old-Era napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    jakie ip?
    serverek on??
    Nie jest online. To jest projekt, który realizuje. Nie ma na razie ustalonego startu.

  5. #19

    Data rejestracji
    2016
    Posty
    75
    Siła reputacji
    9

    Domyślny

    jakies open beta testy beda czy cos w tym stylu ? jestem zainteresowany serverkiem :)

  6. #20

    Data rejestracji
    2008
    Posty
    479
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Exhancer napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    jakies open beta testy beda czy cos w tym stylu ? jestem zainteresowany serverkiem :)
    Cześć, no właśnie twardy orzech bo zastanawiam się jak to ugrać. Czy robić beta testy czy ich nie robić. Na razie i tak jest etap produkcji i w głowie mam za dużo do zrobienia i z takim planem to pół roku zejdzie zanim odpalę testy ;P. Ale strzelam, że jak dobrze wiatr zawieje to może za 2-4tyg jakaś info powinna pójść o beta testach. Na razie jestem na etapie dopisywania skryptów do NPC i Questów, a w trakcie robię też mapę. Na samym końcu muszę przetestować to wszystko sam (co i tak na bierząco robię) i zabezpieczyć serwer. Trochę pracy w to wkładam i mam nadzieję, że nie wyjdzie jakiś bubel przy odpaleniu


  7. #21
    Avatar Koczek
    Data rejestracji
    2010
    Wiek
    33
    Posty
    10,658
    Siła reputacji
    22

    Domyślny

    jak przetrzyma 50koz kilofów to wszystko przetrzyma
    DZIABNIJ SIĘ ARIS

  8. #22

    Data rejestracji
    2008
    Posty
    479
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Koczek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    jak przetrzyma 50koz kilofów to wszystko przetrzyma
    Obiło mi się o uszy, ale nie do końca wiem o co chodzi. Mam nadzieje, że to na innym typie silnika było ;)

  9. #23
    Old-Era

    Domyślny

    Co ty bedzie ogien jak bedziesz odpalac to wez mnie oznacz moge sie zwiesic a chetnie pogram ;p

  10. #24

    Notoryczny Miotacz Postów ochmar jest teraz offline
    Avatar ochmar
    Data rejestracji
    2017
    Posty
    1,281
    Siła reputacji
    8

    Domyślny

    Cytuj Ran tu napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Obiło mi się o uszy, ale nie do końca wiem o co chodzi. Mam nadzieje, że to na innym typie silnika było ;)
    Raczej na każdym dostępnym, jak na 50k nie wywala to spróbuj na 70k, 100k itd itd.
    To jest z powodu zapisywania itemów gracza w depo przy każdym login/logout. Wysyłanie zapytania do bazy danych zajmuje więcej niż 3,5,10,15 sekund aż w końcu dochodzi do timeoutu serwera. Z tego samego powodu tibia, żeby zapisać progress postaci i itemy w domkach, resetuje się raz dziennie.

    Można przebudować pół silnika pod binary safe, ale i to nie daje gwarancji - a tylko zmniejszy obciążenie zapisu. Nie rozwiązuje to jednak problemu, bo tak jak wcześniej komuś wywalało się przy 50k, to teraz mu się wywali przy 150k - ale dalej zapis będzie wyłączał serwer, tylko przy większej ilości itemów.
    Czy ma to wpływ na normalnych graczy? Tak długo jak nie trzyma 50k itemów w depo (a uwierz mi, raczej nikt tyle nie ma, bo gra sobie RPG na serwerze), to nie. Jednak jest to pewien exploit, który pozwala na zbombardowanie bazy danych, a co za tym idzie - całego serwera.

    Nie pomaga takiego zapytania rozdzielenie na kilka zapytań - bo dalej zapis musi się wykonać. Nie pomaga też rzucenie tego zapisu do innego wątku, bo wciąż gdy gracz się przeloguje, to musi jednocześnie wykonać zapis i odczyt - co jest fizycznie nie możliwe = memory access violation. Nie pomaga również przeniesienie zapisu na server save, bo wtedy przy większych ilościach itemów, ten save nie wykona się wcale.

    Najlogiczniejszym rozwiązaniem jest przy starcie serwera sprawdzanie który z graczy w bazie danych ma za dużo itemów w depo i ładowanie takiego gracza bezpośrednio na serwer. Te dodatkowe 2 MB pamięci zajęte przez gracza nie wiele "kosztują" ze względu na dostępny w dzisiejszych czasach sprzęt.
    Pozostaje kwestia logoutu, w przypadku kiedy gracz nazbiera te itemy i nie chce czekać na serwer save... No cóż, na to nie ma idealnych rozwiązań; bo możesz nie zapisywać tych itemów w ogóle (chyba najgorsze możliwe wyjście), możesz próbować ten zapis przerzucić na serwer save (ale wtedy gracz się do server save nie zaloguje)... itd itd.
    Ja bym proponował, choć to rozwiązanie zostało parę razy odrzucone, zrobić na totalnym zadupiu, kordach 99999,99999,9 domek, do którego dostęp jest tylko adminowy.
    Przy próbie zapisu takich itemów, itemy te przerzucać do SQMa w domku - z adnotacją/listem, do kogo te itemy należą. Gracz traciłby tymczasowo dostęp do itemów, ale mógłby logować się na postać. Jak to rozwiązuje problem?
    No więc, save tych przedmiotów przerzucany jest po pierwsze na server save, czyli do momentu na którym na serwerze nie znajduje się żaden z graczy, a po drugie do zapisu domku - a nie depo, co zapisuje się nieco szybciej, bo dane przenosi do tabeli nielinkowowanych, i choć w relacyjnej bazie danych, to w kontekście nosqlowym.


    Ale ja bym każdego usera, który przekroczył "dozwoloną" ilość (~50k) itemów sprawdzał ręcznie - czy to jest najbogatszy człowiek na serwerze, który kolekcjonuje wszystkie itemy ze śmietnika, czy może już desctructive behaviour, którego celem jest psucie serwera?


    Gotowego rozwiązania nie podam, bo w świecie otsów jest warte cztero, a może i pięciocyfrową sumę, ale jak masz jakiegoś konkretne pytania na ten temat, możesz śmiało pisać PW - w miarę możliwości pomogę.
    Ostatnio zmieniony przez ochmar : 11-02-2019, 03:41

  11. #25

    Data rejestracji
    2016
    Posty
    43
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    @ochmar ale po co tak kombinować? Nie można po prostu ustawić odpowiedniego limitu itemów w depo? Na przykład taki jak na rl, czyli 2k itemów dla facc i 10k dla pacc (według tibia wikia).

  12. #26

    Notoryczny Miotacz Postów ochmar jest teraz offline
    Avatar ochmar
    Data rejestracji
    2017
    Posty
    1,281
    Siła reputacji
    8

    Domyślny

    Można.
    Ale można też próbować rozwiązać problem bez ograniczania graczy - kwestia podejścia.

  13. #27

    Data rejestracji
    2009
    Posty
    105
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    @bpawel10 Taki limit i tak da się zwykle przekroczyć wysyłając śmieci parcelem :P

  14. #28

    Data rejestracji
    2013
    Posty
    366
    Siła reputacji
    12

    Domyślny

    Cytuj Koczek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    jak przetrzyma 50koz kilofów to wszystko przetrzyma
    Nawet medivia nie jest przed tym zabezpieczona, więc nie liczył bym na to aby ten ots był.

  15. #29
    Avatar Dymek
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Piła
    Wiek
    32
    Posty
    1,314
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj misse napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    @bpawel10 Taki limit i tak da się zwykle przekroczyć wysyłając śmieci parcelem :P
    Da się przecież i przed tym zabezpieczyć.
    1 wersja - sprawdza czy parcel przekracza X capa - ja przekracza X capa - nie wysyła się
    2 wersja - sprawdza ile parcel ma itemów w środku, jak przekracza liczbę X - nie wysyła się
    3 wersja - sprawdza ilość itemów w depo odbiorcy - jak przekracza limity - nie wysyła się

    Dodatkowo, dawno temu nawet na real Tibi istniał podobny błąd - jeden gracz miał od chuja itemków w domku, lecz skończył mu się pacc/kasa na czynsz = itemki poszły do depo. To była taka ilość itemków, że przy każdym nadepnięciu na depo tile - serwer padał. Po 2/3 crashu gracz zorientował się, że to on jest winą ów crashy, a że był uczciwy - zgłosił to. Niestety nie pamiętam jaka to była Tibia, ale raczej przed 8.60.

    Lecz nawet i to w/w jest zablokowane - da się przecież ustawić maksymalną ilość itemków na jedna kratkę.

  16. #30

    Notoryczny Miotacz Postów ochmar jest teraz offline
    Avatar ochmar
    Data rejestracji
    2017
    Posty
    1,281
    Siła reputacji
    8

    Domyślny

    Cytuj Dym napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Da się przecież i przed tym zabezpieczyć.
    1 wersja - sprawdza czy parcel przekracza X capa - ja przekracza X capa - nie wysyła się
    2 wersja - sprawdza ile parcel ma itemów w środku, jak przekracza liczbę X - nie wysyła się
    3 wersja - sprawdza ilość itemów w depo odbiorcy - jak przekracza limity - nie wysyła się
    W żadnym stopniu nie rozwiązuje to problemu.

Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-06-2015, 13:47
  2. Name postaci
    Przez zizu_kp w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-12-2010, 22:37
  3. Zmiana plci,nicku,account name !
    Przez Westsonik w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-02-2010, 22:15
  4. Poprawki w zadaniu "Killing in the name of"
    Przez Masaker w dziale Niusy
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-08-2009, 20:00
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-07-2009, 22:10

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •