Reklama
Pokazuje wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Jak zbudowane są mapy?

  1. #1
    Avatar Sir Juncan
    Data rejestracji
    2010
    Położenie
    Warszawa
    Posty
    464
    Siła reputacji
    16

    Domyślny Jak zbudowane są mapy?

    Wydaje się, że do dobrego działu trafiłem
    Ostatnio rodzą się w mojej głowie dziwne rozkminy i jedna z nich dotyczy tego jak wyglądają od strony technicznej mapy Tibii, OTS'ów i ogólnie gier tego typu. Czy plik z mapą zawiera n tablic (tyle ile pól ma mapa) odpowiadających każdym współrzędnym, zawierających id obiektów znajdujących się na danym polu? To jedyne rozwiązanie jakie mi przyszło do głowy, ktoś zaglądał do plików lub orientuje się jak to wygląda?

  2. #2
    Avatar zakius
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    The Internets
    Wiek
    34
    Posty
    11,076
    Siła reputacji
    25

    Domyślny

    Jak wygląda format mapy cipsoftu wie tylko kilka osób, obecnie stosowany format map ots możesz sobie przeanalizować patrząc w źródło starej wersji rme, dowolnego tfsa lub w kod tfme. I nie jest to prosta tablica czterowymiarowa. Już bliżej do hashmapy, ale to też nie to, sam nieraz próbowałem to jakoś ogarnąć ale to jeszcze nie ten poziom
    Problem z komputerem? Instrukcja diagnostyczna
    Cytuj Vegeta napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Baby maja wymagania jak windows vista, takze nigdy nie wiesz.
    Cytuj Dzzej napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Moje posty to esencja głupoty.
    "Don't worry, I'm just a pervert"

  3. #3
    Avatar Sir Juncan
    Data rejestracji
    2010
    Położenie
    Warszawa
    Posty
    464
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Programistą nie jestem, rozkmina czysto teoretyczna. O ile więc pojęcie zwykłej tablicy jest mi znane to już hashmapy niezbyt, pójdę się douczyć trochę w tym temacie
    Jeśli ktoś wie coś to niech śmiało się wypowiada, zawsze pogłębimy trochę swoją wiedzę

  4. Reklama
  5. #4
    Avatar zakius
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    The Internets
    Wiek
    34
    Posty
    11,076
    Siła reputacji
    25

    Domyślny

    hashmapa pozwala indeksować tablice po stringach i nie rezerwuje miejsca na niższe indeksy
    także dzięki temu przy mapie o rozmiarze 10000x1000x7x255 nie masz 178500000000 pól tylko tyle, ile jest konieczne
    poza tym różne przedmioty mają różne właściwości, depo ma id miasta, tablica ma opis itp, przez co tak naprawdę to w każdym polu znajduje się obiekt dowolnej klasy dziedziczącej po item czy coś w tym stylu
    Ale tak to wygląda w przybliżeniu w pamięci edytora, na dysku nieogarniam :D

    edit
    Kod :
    /*
            OTBM_ROOTV1
            |
            |--- OTBM_MAP_DATA
            |        |
            |        |--- OTBM_TILE_AREA
            |        |        |--- OTBM_TILE
            |        |        |--- OTBM_TILE_SQUARE (not implemented)
            |        |        |--- OTBM_TILE_REF (not implemented)
            |        |        |--- OTBM_HOUSETILE
            |        |
            |        |--- OTBM_SPAWNS (not implemented)
            |        |        |--- OTBM_SPAWN_AREA (not implemented)
            |        |        |--- OTBM_MONSTER (not implemented)
            |        |
            |        |--- OTBM_TOWNS
            |        |        |--- OTBM_TOWN
            |        |
            |        |--- OTBM_WAYPOINTS
            |                |--- OTBM_WAYPOINT
            |
            |--- OTBM_ITEM_DEF (not implemented)
    */
    takie coś znalazłem w kodzie tfsa w iomap.cpp
    Ostatnio zmieniony przez zakius : 05-01-2014, 17:04
    Problem z komputerem? Instrukcja diagnostyczna
    Cytuj Vegeta napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Baby maja wymagania jak windows vista, takze nigdy nie wiesz.
    Cytuj Dzzej napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Moje posty to esencja głupoty.
    "Don't worry, I'm just a pervert"

Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Jak wgrać nowe mapy do nawigacji?
    Przez Szymciak w dziale Sprzęt i oprogramowanie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-10-2012, 19:50
  2. Jak wgrac mapy do tibi 9.0 w win 7
    Przez molku w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-06-2011, 15:22
  3. Urozmaicenia i dodatki do Twojej mapy!
    Przez cherryq w dziale Mapping
    Odpowiedzi: 153
    Ostatni post: 16-11-2010, 14:21
  4. Mapy respawnu na tibia.org.pl
    Przez Archarius w dziale Niusy
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post: 19-03-2007, 14:48
  5. Blad mapy...??Czy moze cos innego!
    Przez konto usunięte w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-12-2006, 07:46

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •