Soszmen napisał
mnie pacc za sms odrzuca wystarczajaco skutecznie, aby nawet nie sprobowac gry na tym serwie. Nie sądze, aby projekt z pacc za sms był udany i raczje nie bedzie na nim gralo duzo osob.
To co proponujesz? Datki? Ciekawe kto da, pewnie skończy się jak z ClassicTibią. Dzisiaj chcemy za darmo i jeszcze wymagamy. Sorry rozwiązanie odpada. SMS shop? Czyli robimy typowy ots pod 8.X tylko bez nowych miast i ze starym balansem? Też odpada. Reklamy? Nawet jak ktoś będzie klikał to i tak nie starczy pieniędzy, zresztą klikać będzie pewnie kilka osób i tyle. Jak widzisz Pacc jest jedynym rozsądnym rozwiażaniem. I ma być dostępny nie tylko przez SMS jeśli o to ci chodzi, raczej ma być stawianie na przelewy itp.
Argh... Straciłem 3/4 edytowanego posta. Dobra jadę jeszcze raz.
@8.X
Swego czasu grałem nieco na takich, jako, że byłem proszony o robienie customa pod 8.4 lub 8.54 przez starego znajomego. Rzadko zdarzało mi się wysiedzieć dłużej niż kilkanaście minut. Dlaczego:
-Grafika - Po prostu nie czuje od niej tego klimatu z starszych klientów, wchodząc do takiego Kazordoon czuje się jak w zupełnie innej grze, w mieście zupełnie innej rasy. Carlin? Chwila to ja jestem w Carlin bo jakieś takie dziwne się wydaje. Outfity? Addony to dość zacny pomysł, ale wykonanie wyglądów nie przypada mnie do gustu. Przedmioty wydają się jakieś takie bez uczucia. Ale ja widziałem sprity które wyglądają genialnie i trzymają klimat np. Takiego Dozzie z tibia.de (owszem od dawna już ich nie ma publicznie ale w internecie zdjęcie plik z kilkunastoma takimi grafikami i jak się postarać to się je wyciągnie).
-Żywioły - Jupi mamy coś nowego no i potwory są słabe/silne na nie. Fajnie, ale obawiam się, że to zabijanie stylu tibii. Za dość unikatowy system otrzymujemy zrzynkę z tysiąca MMO które kopiują od greków i dowalają do tego obrażenia od świętości/ewentualnie także "ZUA".
-Npc - Jest! Nie musimy myśleć i przepytywać postaci wykonując questa - podsuwają nam rozwiązania pod nos! Do tego npc są świetnymi psionikami może odpowiedzieć w myślach 10 graczom i jeszcze kupić 30 bp rzeczy od kolejnych 10 osób. Kolejek nie mamy, a w zamian otrzymujemy to co w każdym mmo już było.
-Runy(oraz poty) - Idziesz do npc, hi, trade, wybierasz runkę, ilość klikasz ok. Wraczasz na hardkorowy PG. Dość mechaniczne nie? Kiedyś musiałeś znaleźć ofertę o odpowiedniej cenie(lub się targować), podejść do gracza i kupić, a często się zaczynały pogawędki, można było poznać ludzi. Do tego nie mogłeś robić PG cały czas bo amunicja była skończona.
-PvP - Oh fajnie ktoś mnie leje, kliknę na mapcę przy depo i będę unikał wąskich miejsc, jeszcze go ponawalam przy okazji no i jestem bezpieczny. Kiedyś trzeba było chodzić na skos, nie miało się pewności trafienia, trzeba było mieć samemu też nieco więcej umiejętności niż unikanie pewnych miejsc, zgranie się co do momentu strzału. A jak już się zaczynało walczyć to straty jakie można było dostać było znacznie większe niż teraz, czuć było pewną adrenalinkę przy walce. Teraz tylko F1(sd), F1, F1, F2(leczenie),F3(Potka), F1...
-Ekwipunek - Litości bronie od poziomu! Z wandami jeszcze jakoś przechodziło - wiadomo różdżka może wymagać pewnego doświadczenia w magii, żeby zaklęcie uaktywnić. Ale miecz? Zbroja? Czemu ja muszę zabić 1934 smoki by walczyć z bright sworda? Do tego tyle ich powstało, że do dzisiaj się w nich nie mogę połabać, jaggedy, nie jaggedy, dragonslayery. Kiedyś było w miarę prosto, łatwo było się połapać co założyć na jakiego potwora. Jak walczyłeś z mieczy to wiedziałeś, że będzie taki schemacik:
Rook->(tu jak byłeś biedny/serw nowy) Longsword/scimitar->Serpent/Spike Sword -> Firesword -> Bright Sword + GS -> SoV
Wiedziałeś, że miecze są drogie i dobre w obronie, topory są najlepsze w ataku, a cluby tanie jak barszcz. Teraz jakieś cuda niedziwy, a dawny zestaw wystarczał większości graczy choć można by było go powiększyć o pojednyczne bronie pośrodku.
Dodatkowo kiedyś łatwo było zrozumieć o co chodzi w grze, zakładełeś pancerz z stosunkowo wysoką obroną, dobrą tarczą i na exp. Teraz kombinowanie z którego żywiołu częście oberwiem, sety pod żywioły itd. Grę było łatwo zrozumieć ale osiągnąć mistrzostwo już ciężko, a ewentualnie porażki były mocno karane.
Zakładki