Reklama

Pokaż wyniki sondy: Jakiego jesteś wyznania/jaki masz stosunek do Boga?

Głosujący
3621. Nie możesz głosować w tej ankiecie
  • Katolicyzm

    1,465 40.46%
  • Chrześcijaństwo (inne niż katolicyzm)

    790 21.82%
  • Ateizm

    868 23.97%
  • Agnostycyzm

    92 2.54%
  • Deizm

    76 2.10%
  • Islam

    50 1.38%
  • Judaizm

    18 0.50%
  • Hinduizm

    30 0.83%
  • Rastafari

    232 6.41%
Strona 47 z 612 PierwszaPierwsza ... 3745464748495797147547 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 691 do 705 z 9169

Temat: Wiara, religia, Kościół i sprawy z tym związane

  1. #691
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    44
    Posty
    568
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Yanni G napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Biblia jakby nie patrząc składa się ze ST i NT :) a Więcławski nie uznawał Bóstwa Chrystusa, więc nie zgadzał się z interpretacją NT. ot co.
    No i w koncu doszlismy do sedna... Nastepnym razem jak czasu mi starczy do kazdego posta bede dolaczal komentarz i staral sie pisac prosciej bo niektorym ciezko cos zrozumiec (nie chcialem byc zlosliwy ale tym razem nie moglem sie powstrzymac). Wracajac do tematu biblii i mitologii ludow sasiadujacych z Izraelem i podobienstwach miedzy ich podaniami i mitami a biblia przedstawie jedno z nich:

    Mojzesz - wykreowany na wzor syryjskiego Mizesa. Biblijne kamienne tabliczki z boskimi przykazaniami bazuja na slynnym kodeksie hammurabiego powstalego ok. 1792-1750 r. p.n.e. W przeciwienstwie do biblijnych tabliczek z przykazaniami (ktorych oczywiscie nie znaleziono) stela Hammurabiego zostala odnaleziona przez archeologow francuskich na poczatku ub. wieku. Wracajac do podobienstw miedzy Mizesem a Mojzeszem. Proponuje poszukac tlumaczenia hymnu do Bachusa i przeczytac go... Nawet laik zauwazy ,ze postac Mojzesza jest zywcem zerznieta z podan o syryjskim Mizesie :)

    Jakimze cudem biblia moze byc uznawana za ,,objawienie" dane Zydom przez boga? Masy wiernych nigdy nie czytajainnych zrodel (ba! nie znaja nawet dobrze samej biblii). Zreszta owych zrodel jest w dzisiejszych czasach naprawde bardzo niewiele. Starozytni Zydzi mieli jednak dostep do wielu z nich, o czym niewielu z nas pamieta. W roku 125 n.e. sw. Ireneusz powiedzial, ze za jego czasow istniała ogromna ilosc ewangelii. Zachowaly sie i dotarly do nas tylko te ,ktore kaplani chcieli wykorzystac do własnych celow. Reszte poniszczyli. Aby pojac istote sprawy ktos musi sobie w koncu uswiadomic ,ze cale kaplanskie zrzeszenia konspiracyjne starannie redagowały i dobierały teksty biblijne przez dluzszy czas. Według ich teorii Chrystus był stworzycielem swiata ,uznajacym biblijna teorie stworzenia za prawdziwa. Zaraz oskarzysz mnie o pranie mozgu. Ok. Zapytaj dam Ci dziesiatki przykladow udokumentowanych historycznie (w przeciwienstwie do tego co sama biblia pisze).
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  2. #692
    Avatar losiek
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    119
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj szalony88 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ireneusz powiedzial, ze za jego czasow istniała ogromna ilosc ewangelii. Zachowaly sie i dotarly do nas tylko te ,ktore kaplani chcieli wykorzystac do własnych celow. Reszte poniszczyli. Aby pojac istote sprawy ktos musi sobie w koncu uswiadomic ,ze cale kaplanskie zrzeszenia konspiracyjne starannie redagowały i dobierały teksty biblijne przez dluzszy czas. Według ich teorii Chrystus był stworzycielem swiata ,uznajacym biblijna teorie stworzenia za prawdziwa. Zaraz oskarzysz mnie o pranie mozgu. Ok. Zapytaj dam Ci dziesiatki przykladow udokumentowanych historycznie (w przeciwienstwie do tego co sama biblia pisze).
    Mylisz się. Jest ich dokładnie 16 ewangelii w całości zachowanych, przynajmniej o tylu mówił Watykan. A to że tylko 4 są używane "bo inne nie pasowały" świadczy o manipulacji prostym i tępym ludem. Życzę tym ograniczonym i zastraszonym "wiecznym potępiem" ludziom wszystkiego najlepszego ;)

    Całkowicie zgadzam się z tym, że katolicy nawet nie znają własnego pisma świętego. Nie wiedzą o nim NIC. NIC !

    Może jestem zaślepiony własnymi poglądami, ale widzę co Kościół robi z ludzmi. Zamiast uczyć ich doktryny pokazuje im droge zemsty, zawisci i obludy. Gdzie te prawdy moralne z Biblii ? Gdzie to k*rwa jest ? Nie widzę tych "prawd" moralnych w krajuw którym katoicy stanowia ponad 98% ogółu... Wybaczcie, ale ktoś was w bałwana robi...
    Ostatnio zmieniony przez losiek : 10-05-2008, 22:04

    Za każdym razem, gdy myślę, że to już dno, ktoś rzuca mi łopatę.

  3. #693
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    44
    Posty
    568
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj losiek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Mylisz się. Jest ich dokładnie 16 ewangelii w całości zachowanych, przynajmniej o tylu mówił Watykan. A to że tylko 4 są używane "bo inne nie pasowały" świadczy o manipulacji prostym i tępym ludem. Życzę tym ograniczonym i zastraszonym "wiecznym potępiem" ludziom wszystkiego najlepszego ;)

    Całkowicie zgadzam się z tym, że katolicy nawet nie znają własnego pisma świętego. Nie wiedzą o nim NIC. NIC !

    Może jestem zaślepiony własnymi poglądami, ale widzę co Kościół robi z ludzmi. Zamiast uczyć ich doktryny pokazuje im droge zemsty, zawisci i obludy. Gdzie te prawdy moralne z Biblii ? Gdzie to k*rwa jest ? Nie widzę tych "prawd" moralnych w krajuw którym katoicy stanowia ponad 98% ogółu... Wybaczcie, ale ktoś was w bałwana robi...
    Losiek piszac ,,zachowaly sie i dotarly do nas tylko te..." mialem na mysli te cztery kanoniczne ,ktore znajduja sie w dzisiejszym pismie sw. ;)
    Jest kilkadziesiat ewangelii apokryficznych i cztery kanoniczne (uznawane przez kosciol). Poza czterema tymi powszechnie znanymi istnieja jeszcze:

    Apokryfy starego testamentu:

    * Księga Jubileuszów;
    * 3 Księga Ezdrasza;
    * 3 Księga Machabejska;
    * Apokalipsa Mojżesza;
    * Życie Adama i Ewy;
    * Testament Adama;
    * Wniebowstąpienie Izajasza;
    * Testamenty Dwunastu Patriarchów;
    * Psalm 151 i 4 dalsze;
    * Psalmy Salomona;
    * Modlitwa Manassesa;
    * 4 Księga Machabejska;
    * pisma dydaktyczne z Qumran;
    * Księga Henocha;
    * Wniebowzięcie Mojżesza;
    * 4 Księga Ezdrasza;
    * Apokalipsa Barucha;
    * Apokalipsa Abrahama;
    * Testament Abrahama;
    * Apokalipsa Eliasza;
    * Księga Eliasza;
    * Apokalipsa Sofoniasza;
    * Apokalipsa Ezechiela;
    * Księgi Sybillijskie.

    I apokryfy nowego testamentu:

    * Ewangelia Tomasza;
    * Ewangelia Filipa;
    * Ewangelia Macieja;
    * Ewangelia Piotra;
    * Ewangelia Judasza;
    * Ewangelia arabska Jana;
    * Ewangelia Bartłomieja;
    * Ewangelia Hebrajczyków;
    * Ewangelia Nazarejczyków;
    * Ewangelia Ebionitów;
    * Ewangelia Barnaby;
    * Ewangelia Egerton (Papirus Egerton);
    * Ewangelia Gruzińska;
    * Tajemna Ewangelia Marka;
    * historia niepokalanego poczęcia Matki Bożej;
    * ewangelia o narodzeniu Matki Bożej;
    * o zaśnięciu Maryi;
    * Historia Józefa cieśli;
    * Żywot Jana Chrzciciela;
    * Opowiadanie o ścięciu Jana Chrzciciela;
    * Ewangelia Nikodema;
    * Ewangelia Gamaliela;
    * Ewangelia Marii Magdaleny;
    * Ewangelia Egipcjan.
    * lamentacje Matki Bożej;
    * Ewangelia Prawdy;
    * Ewangelia Pana (określana też jako Ewangelia Marcjona);
    * Ewangelia Maniego;
    * Dzieje Apostolskie
    Dzieje Pawła;
    Dzieje Piotra;
    Dzieje Tomasza;
    Historia polemik Piotra z Szymonem Magiem;
    Dzieje Piotra i Pawła.
    *Listy
    List Barnaby;
    Listy Jezusa do Abgara;
    List Pawła do Laodycejczyków;
    List Pawła do Koryntian i Koryntian do Pawła;
    Listy Pawła do Seneki (6 listów) i Seneki do Pawła (8 listów).

    * Apokalipsy
    Apokalipsa Piotra;
    Apokalipsa Pawła;

    To chyba wszystko co nam obecnie jest znane. Troche tego duzo i troszke niewygodne sa dla kosciola bo podwazaja w duzej mierze to co dzis on propaguje. Ciekawskim proponuje zaglebic sie w ich teksty zrodlowe bo naprawde warto. Mozna wyciagnac bardzo ciekawe wnioski z tego wszystkiego :)
    Ostatnio zmieniony przez szalony88 : 11-05-2008, 01:15
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  4. Reklama
  5. #694
    konto usunięte

    Domyślny Wiara, religia, Kościół i sprawy z tym związane

    Czy wierzycie w Boga?
    Ja osobiscie nie bo to jedna wielka bzdura...
    Dla tych co wierzą mam pytanie: skad wiecie ze on gdzies jest? widzieliscie ku*wa go ?... Jakis je*any bajkopisarz se go wymyslil kilka tysiecy lat temu i kazdemu wpajaja to do bani.
    Skoro jest bóg wg. was to czemu dzieja sie takie nieszczescia jak zamach na WTC? albo inne zamachy?

    BOGA NIEMA I CH*J!

  6. #695
    Avatar Grimer''
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    113
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Nie zebys obrazal wierzacych lub cos...

    @top
    Wytlumacz mi jak powstal swiat? Tzn od czego to wszystko sie zaczelo?

  7. #696
    konto usunięte

    Domyślny

    Nikt nie wie jak powstal swiat, a takie wymysle ze je ktos stworzyl to jest bzdura.


    W nic nie wierze, bo nic nie ma

  8. Reklama
  9. #697
    Avatar w8w8w8
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    2,279
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    a wiesz moze ze czlowiek to czlowiek, i bog dal mu mozliwosc wybierania... i czlowiek wybral sam ze chce rozpierdykac WTC ... to nie wina boga tylko czlowieka... samowola, wiesz co to ? a ja wierze w boga, ale nie wierze w jego dzialania na ziemii...

    @up
    wielki wybuch ? mowi to cos ?

  10. #698
    konto usunięte

    Domyślny

    Świat podobno powstal od jakiegos wielkiego wybuchu.
    A nie jak tam piepszą te książule i inne spece religijne ze jakis bóg sobie był stworzył Adama i Ewe...
    To wszystko historyjka wyssana z palca zeby czlowiek mial w cos wierzyć.
    Ja przed jakimis zawodami czy przed ważnym sprawdzianem w szkole nie modle sie ani nic z tych rzeczy. Wierze tylko w swoje umiejetnosci a nie w Boga.

  11. #699
    Scorpion

    Domyślny

    Bóg jest :] przekonasz się kiedys

  12. Reklama
  13. #700
    konto usunięte

    Domyślny

    Wierzący dajcie mi chociarz jeden przykład ze Bóg istnieje...
    Ja niejestem zadnym satanista ani nic z tych rzeczy ja w nic niewierze w szatana również.

  14. #701
    Avatar Grimer''
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    113
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Sajd0or napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Nikt nie wie jak powstal swiat, a takie wymysle ze je ktos stworzyl to jest bzdura.


    W nic nie wierze, bo nic nie ma
    Ale musiala byc jakas 'sila stworcza'za ktorej sprawa powstala ta 'pierwsza czastka' ktora zapoczatkowala rozrost wrzechswiata.

  15. #702
    Avatar w8w8w8
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    2,279
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Cytuj Rynkiewicz napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Wierzący dajcie mi chociarz jeden przykład ze Bóg istnieje...
    Ja niejestem zadnym satanista ani nic z tych rzeczy ja w nic niewierze w szatana również.
    objawienia, biblia, etc ? wiesz co, wtedy nie bylo aparatu, a nawet gdybys zdjecie zobaczyl do bys pomyslal ze to FAKE

  16. Reklama
  17. #703
    Avatar cowboy
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    9,602
    Siła reputacji
    26

    Domyślny

    IMO nie ma xd
    http://video.google.pl/videoplay?doc...32141700087937

    Cała ta bajka została wyjaśniona by ogarnąć rozsypane i rozbite narody świata czymś, co przynioło by sojusz i swego rodzaju pokój.
    Potrzebujesz pomocy z komputerem? Planujesz zakup nowego sprzętu i nie wiesz, co wybrać?
    Zapraszam na PW lub do działu Sprzęt i oprogramowanie
    Każdy link do x-komu który wrzucam to mój reflink z programu partnerskiego. Jeżeli chcesz się odwdzięczyć za pomoc, dokonaj zakupu przez mój link lub kup przedmioty bezpośrednio z mojej listy, dzięki.

  18. #704
    konto usunięte

    Domyślny

    Do powstania wszechświata napewno nieprzyczynił sie Bóg.
    BO GO NIEMA...

  19. #705
    konto usunięte

    Domyślny

    Biblia to shit napisany przez bajkopisarza...

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Wiara i hip-hop.
    Przez Belve w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 02-05-2014, 10:42
  2. [Szkoła] Nietypowa sytuacja i pytania z tym związane.
    Przez typowy nieuk w dziale Szkoła i nauka
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 21-02-2012, 16:41
  3. Tibia - piszczel(a może ma coś z tym jednak związane?)
    Przez konto usunięte w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post: 12-05-2007, 09:10

Tagi tego tematu

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •