Reklama

Pokaż wyniki sondy: Jakiego jesteś wyznania/jaki masz stosunek do Boga?

Głosujący
3621. Nie możesz głosować w tej ankiecie
  • Katolicyzm

    1,465 40.46%
  • Chrześcijaństwo (inne niż katolicyzm)

    790 21.82%
  • Ateizm

    868 23.97%
  • Agnostycyzm

    92 2.54%
  • Deizm

    76 2.10%
  • Islam

    50 1.38%
  • Judaizm

    18 0.50%
  • Hinduizm

    30 0.83%
  • Rastafari

    232 6.41%
Strona 25 z 612 PierwszaPierwsza ... 1523242526273575125525 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 361 do 375 z 9169

Temat: Wiara, religia, Kościół i sprawy z tym związane

  1. #361
    Avatar losiek
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    119
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Penthagram napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    To właśnie napisałem. A Izyda wyczarowała sobie dziecko przez przypadek (a Maryja nie, Bóg dokonał w niej niepokalanego poczęcia).
    Tego nie napisałeś.

    Cytuj Penthagram napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Zaprawdę powiadam ci: z czytaniem ze zrozumieniem jest u ciebie nie najlepiej. Od kiedy Jezus = Bóg Ojciec? (a wg mnie nie jest nawet Bogiem Synem).
    Czytam dobrze, ja interpretuje Twoje słowa. Między rozumieniem a interpretacją jest duża przepaść i myślałem, że o tym wiesz.

    Cytuj Penthagram napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Wg trynitarian Jezus istniał wcześniej razem z Duchem i Ojcem. Wg mnie nie istniał, a jak się urodził był mesjaszem, a nie Bogiem.
    Według mnie nigdy go nie było.

    Cytuj Penthagram napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Z której książki Dana Browna to wziąłeś?
    Z Discovery. Taki program w TiWi był jakiś czas temu, na temat bubli w Biblii.

    Cytuj Penthagram napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    LoL. Znasz jakiegoś władcę, który za życia był utożsamiany z Jezusem, a po śmierci z Bogiem Ojcem? Który to?
    Każdy, które miał pod sobą jakieś wojsko i dużo kasy. Mógł wtedy wmówić co chciał. A nie brakowało ludzi, którzy się podszywali pod Jezusa ???

    Cytuj Penthagram napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Z czytaniem ze zrozumieniem bardzo kiepsko... Co to ma do rzeczy skoro porównuje Biblię z mitem?
    Po raz nty analizuje to co napisałeś, i komentuje. Nie obchodzą mnie odnośniki. W tym przypadku.


    Cytuj Penthagram napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Nie za bardzo rozumiem. Turkowie stracili 10k żołnierzy, a ich sojusznicy 1,5. A te 100k dzieci etc to czyje straty? I przez kogo zostali zabici?
    Widać jak to Ty czytasz ze zrozumieniem. Wystarczy przeczytać zdanie poprzedzające moją wypowiedź, a następnie za pomocą umysłu powiązać oba te fakty. Kiepsko.

    Zostali zabici przez wojska idące by odbić Jerozolimę. Te setki tysięcy umarło nie tlyko na polu bitew, ale także we łasnych domach, bo akurat wojsko "zbawców" tamtędy jechało.


    Cytuj Penthagram napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Te dokumenty były niszczone przez konkwistadorów - duchowni je próbowali zachować.
    Zachowywali je przy okazji zwiększając wielokrotnie swój dobytek. Duchowni je kradli dla "kupców" z Europy. Konkwistadorzy je niszczyli, bo ich nie rozumieli. A poza tym kiepsko umieli czytać :>

    Cytuj Penthagram napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    A od kiedy ludzie wierzący to tylko i wyłącznie duchowni? Ułamkiem to były osoby skazane na śmierć przez inkwizycję. Większość osób została skazywana na odmawianie psalmów.
    Hitler do religii ma to, że zwalczał katolicyzm. Stalin i Hodża nie tylko katolicyzm.
    Statystyki plax ! Ilu tych duchownych zabił Hitler ? Znajdź liczby, to pogadamy :)

    Pomijając fakt, że przez świętą inkwizycję oczerniano naukę, naukowców i zabijano nie winnych w imię idei chrześcijańskich to pryszcz ? A co tam, że w całej Europie płoneły stosy.
    Ostatnio zmieniony przez losiek : 13-02-2008, 21:33

    Za każdym razem, gdy myślę, że to już dno, ktoś rzuca mi łopatę.

  2. #362
    konto usunięte

    Domyślny

    Panthagram

    Zwierzęta także dotknęła ta choroba... ja się zabiję. Co się interesujesz czyjąś orientacją? Tobie do łóżka się nie zagląda. I co uznajesz za dewiację? Odchył od tego co naturalne? A co to znaczy "naturalne"? Takie, jakim stworzył to bóg (bo chyba go można uznać za naturę, siłę stwórczą)? No więc wiedz, że od zarania dziejów byli homoseksualiści... i nie wciskaj mi tu bzdur o "promowaniu dewiacji". Parada równości była po to, by pokazać że geje nie czują się gorsi, że istnieją na równych prawach, że są ludźmi! A że "wmawiają, że to normalne"? Znów, co to znaczy "normalne"? Takie, jak u ciebie?

    Pytasz się, co źle robi Rydzyk... po kolei.
    1. Jest antysemitą. Dał temu wielokrotnie wyraz w swych wypowiedziach.
    2. Jest agresywny. "Sama się poddaj, czarownico!"
    3. Wyprosił od rządu 27 (bodajże) mln na biznes, z którego ciągnął będzie 5 mln rocznie. Rządu, czyli nas. OBYWATELE UFUNDOWALI MU PRYWATNY BIZNES!!!
    4. Naskakuje na gejów, lesbijki i biseksualistów (tak jak ty zresztą).
    Więcej (jego) grzechów nie pamiętam, za wszystkie szczerze żałuję.

    PS. Prosiłbym, żeby napisał tu posta chrześcijanin NIE antysemita i NIE homofob. Jeżeli są tacy.
    PS2. Ciekawy temat. Mam nadzieję, że będzie długo aktywny.

  3. #363
    Avatar Penthagram
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    :eineżołoP
    Wiek
    33
    Posty
    704
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Quacyk napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Pytasz się, co źle robi Rydzyk... po kolei.
    1. Jest antysemitą. Dał temu wielokrotnie wyraz w swych wypowiedziach.
    Jeśli on jest antysemitą to i ja również - zgadzam się z większością rzeczy, które mówi o Żydach. Czemu? Bo nie boi się mówić prawdy.

    2. Jest agresywny. "Sama się poddaj, czarownico!"
    Nie można szamba nazwać perfumerią.

    3. Wyprosił od rządu 27 (bodajże) mln na biznes, z którego ciągnął będzie 5 mln rocznie. Rządu, czyli nas. OBYWATELE UFUNDOWALI MU PRYWATNY BIZNES!!!
    Nie, ja nie jestem w rządzie. Rząd to ufundował no to miej pretensje do rządu, przecież nie napadł na bank i nie ukradł, nie?

    4. Naskakuje na gejów, lesbijki i biseksualistów (tak jak ty zresztą).
    Więcej (jego) grzechów nie pamiętam, za wszystkie szczerze żałuję.
    I prawidłowo.

    Co się interesujesz czyjąś orientacją? Tobie do łóżka się nie zagląda.
    "Zresztą - mnie nie obchodzi co kto z kim robi w łóżko, mnie denerwuje propagowanie dewiacji i wmawianie ludziom, że homo jest tak normalne jak hetero."

    I co uznajesz za dewiację? Odchył od tego co naturalne? A co to znaczy "naturalne"?
    Powiedz mi, czy prokreacja jest możliwa w przypadku dwóch osób tej samej płci? Nie, bo to co masz w gaciach naturalnie pasuje tylko do tego, co ma kobieta...
    Ostatnio zmieniony przez Penthagram : 13-02-2008, 21:41

  4. Reklama
  5. #364
    konto usunięte

    Domyślny

    Cytuj Penthagram napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jeśli on jest antysemitą to i ja również - zgadzam się z większością rzeczy, które mówi o Żydach. Czemu? Bo nie boi się mówić prawdy.


    Nie można szamba nazwać perfumerią.


    Nie, ja nie jestem w rządzie. Rząd to ufundował no to miej pretensje do rządu, przecież nie napadł na bank i nie ukradł, nie?


    I prawidłowo.


    "Zresztą - mnie nie obchodzi co kto z kim robi w łóżko, mnie denerwuje propagowanie dewiacji i wmawianie ludziom, że homo jest tak normalne jak hetero."


    Powiedz mi, czy prokreacja jest możliwa w przypadku dwóch osób tej samej płci? Nie, bo to co masz w gaciach naturalnie pasuje tylko do tego, co ma kobieta...
    Nie boi się mówić prawdy? Co z tego, co powiedział o Żydach, jest w twoim mniemaniu prawdą? Jestem otwart na polemikę...

    Nie można szamba nazywać perfumerią... człowiek normalny, kulturalny nie powinien wyzywać ludzi od szamba. Zresztą, eutanazja jest dobrowolna, nikt do niej nie zmusza.

    Mam pretensje do rządu (PiSu, bo to PiS mu to zafundował, zdążył, niestety). Ale kasa rządowa pochodzi z podatków. A kto płaci podatki? No właśnie...

    Prokreacja nie jest możliwa w związku homoseksualnym. Ale seks to nie tylko prokreacja. Ba, prokreacja to tylko niewielka cząstka seksu. To także przyjemność i okazywanie uczucia... a z tym płeć nie ma NIC wspólnego. Z miłością też.

  6. #365
    konto usunięte

    Domyślny Religia a zycie.

    Moim zdaniem tylko Bog moze nas zbawic, a osobom, ktore drwia z religii poucinalbym jaja, a jezeli bylyby to kobiety( to nie wazne juz... ). Wedlug mnie ksieza wcale nie sa strasznie bogaci, tylko sie tak wydaje. Sadze, ze jezeli czlowiek nie wierzy w Boga, to jego zycie nie ma najmniejszego sensu... :(

  7. #366
    Avatar losiek
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    119
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Cichy Blond napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Moim zdaniem tylko Bog moze nas zbawic, a osobom, ktore drwia z religii poucinalbym jaja, a jezeli bylyby to kobiety( to nie wazne juz... ). Wedlug mnie ksieza wcale nie sa strasznie bogaci, tylko sie tak wydaje. Sadze, ze jezeli czlowiek nie wierzy w Boga, to jego zycie nie ma najmniejszego sensu... :(

    Po pierwsze, ja bym Tobie pierwszemu jaja urwał.

    Zróbmy tak. Dam Ci 10 sekund na pokazanie mi Twojego boga. Jeśli sie nie pokaże, wyrywam Ci jaja.


    Po drugie, PRAWDĄ jest, że kościół posiada OGROMNY MAJĄTEK. Przykładem jest watykan i jego konto bankowe, do którego nikt nie ma wglądu.


    Po trzecie, nie wierze w boga i jakoś w życiu widzę sens. A jeśli sie kiedyś okaże, że boga nie ma, to rzucisz się z okna ?

    Za każdym razem, gdy myślę, że to już dno, ktoś rzuca mi łopatę.

  8. Reklama
  9. #367
    konto usunięte

    Domyślny

    Cytuj Cichy Blond napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Moim zdaniem tylko Bog moze nas zbawic, a osobom, ktore drwia z religii poucinalbym jaja, a jezeli bylyby to kobiety( to nie wazne juz... ). Wedlug mnie ksieza wcale nie sa strasznie bogaci, tylko sie tak wydaje. Sadze, ze jezeli czlowiek nie wierzy w Boga, to jego zycie nie ma najmniejszego sensu... :(
    Proszę wszystkich ludzi tego typu o nieudzielanie się w temacie (obcinanie jaj... GRATZ). Dobry chrześcijanin nie powinien mi ucinać jaj, tylko modlić się o moje nawrócenie. Więc się módl. A moje życie ma sens.

  10. #368
    Avatar WawrzynJK
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Szczecin
    Wiek
    36
    Posty
    239
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj:
    Quacyk napisał Pokaż post
    Pytasz się, co źle robi Rydzyk... po kolei.
    1. Jest antysemitą. Dał temu wielokrotnie wyraz w swych wypowiedziach.
    Jeśli on jest antysemitą to i ja również - zgadzam się z większością rzeczy, które mówi o Żydach. Czemu? Bo nie boi się mówić prawdy.
    Czytam któryś raz z kolei i nadal nie wiem o co chodzi.Może nie lubisz żydów za to że twoja religia jest marnym odłamem judaizmu?Smutne ale prawdziwe.

    Cytuj:
    4. Naskakuje na gejów, lesbijki i biseksualistów (tak jak ty zresztą).
    Więcej (jego) grzechów nie pamiętam, za wszystkie szczerze żałuję.
    I prawidłowo.
    Nie jestem jakimś zwolennikiem homo, ale skoro jesteś taki biblijny(bo chyba tylko cytatami z tej książeczki umiesz rzucać) to przeczytaj co tam o nich pisze i zastanów się czy prawidłowo.

  11. #369
    konto usunięte

    Domyślny

    Cytuj WawrzynJK napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Czytam któryś raz z kolei i nadal nie wiem o co chodzi.Może nie lubisz żydów za to że twoja religia jest marnym odłamem judaizmu?Smutne ale prawdziwe.

    Nie jestem jakimś zwolennikiem homo, ale skoro jesteś taki biblijny(bo chyba tylko cytatami z tej książeczki umiesz rzucać) to przeczytaj co tam o nich pisze i zastanów się czy prawidłowo.
    Do mnie pijesz? Czy do Penthagrama? Bo ja raczej cytatami z "książeczki" nie rzucam (nie popieram katolicyzmu, ale, w pupcię Zdzisia, nie obrażajmy wierzących).

  12. Reklama
  13. #370
    Avatar WawrzynJK
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Szczecin
    Wiek
    36
    Posty
    239
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Quacyk napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Do mnie pijesz? Czy do Penthagrama? Bo ja raczej cytatami z "książeczki" nie rzucam (nie popieram katolicyzmu, ale, w pupcię Zdzisia, nie obrażajmy wierzących).
    Nie do ciebie;)Do Penthusia;*

  14. #371
    Avatar Penthagram
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    :eineżołoP
    Wiek
    33
    Posty
    704
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj WawrzynJK napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Czytam któryś raz z kolei i nadal nie wiem o co chodzi.Może nie lubisz żydów za to że twoja religia jest marnym odłamem judaizmu?Smutne ale prawdziwe.
    Nie lubię Żydów za rasistowski talmud, Trockiego, Grossa, Engelsa, Marksa, Berie. Pomyliłeś się - smutne, ale prawdziwe.

    Nie jestem jakimś zwolennikiem homo, ale skoro jesteś taki biblijny(bo chyba tylko cytatami z tej książeczki umiesz rzucać) to przeczytaj co tam o nich pisze i zastanów się czy prawidłowo.
    Skoro jesteś fanatycznym ateistą/antyteistą to wszędzie naokoło widzisz tylko cytaty z Biblii. Cytów używam tylko, gdy wymaga tego sytuacja (ktoś inny najpierw odwołuje się do Biblii). Skoro umiem rzucać tylko cytatami to mi udowodnij. Wiem co tam jest napisane.

    Ps. To nie temat o antysemityzmie, ani homoseksualizmie. Do poprzedniego rozmówcy wysłałem PW. Jak chcecie to możecie założyć o tym temat, bo na razie offtop się robi.

    @Down
    W ankiecie zapomniałem wstawić opcje "neopoganizm" i "panteizm naturalistyczny". :/ Co do wyznania: najbliżej chyba do arianizmu.
    Ostatnio zmieniony przez Penthagram : 13-02-2008, 22:31

  15. #372
    konto usunięte

    Domyślny

    A ja (tak dla dobra tematu) chciałbym prosić o nieobrażanie innych ze względu na wiarę lub jej brak. Nie wypada nazywać Biblii książeczką ani grozić mi, że mam zafundowaną kąpiel u Lucyfera. Really.

    I, żeby nie było offtopa, chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz - w sondzie powinna się znaleźć opcja pt. "wierzę w coś innego". Są ludzie, którzy wierzą w boga, ale innego niż w tu podanych, nie stosują się do nakazów żadnego kościoła itp.

    @Penthagram, jakiego ty właściwie jesteś wyznania? Latający Potwór Spaghetti? ;) Kult Lwiogłowego Pająka?
    BTW. Thx za dyskusję. Czymś trza zapełnić te wieczory...

  16. Reklama
  17. #373
    Avatar losiek
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    119
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Penthagram napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Nie lubię Żydów za rasistowski talmud, Trockiego, Grossa, Engelsa, Marksa, Berie. Pomyliłeś się - smutne, ale prawdziwe.


    Skoro jesteś fanatycznym ateistą/antyteistą to wszędzie naokoło widzisz tylko cytaty z Biblii. Cytów używam tylko, gdy wymaga tego sytuacja (ktoś inny najpierw odwołuje się do Biblii). Skoro umiem rzucać tylko cytatami to mi udowodnij. Wiem co tam jest napisane.

    Ps. To nie temat o antysemityzmie, ani homoseksualizmie. Do poprzedniego rozmówcy wysłałem PW. Jak chcecie to możecie założyć o tym temat, bo na razie offtop się robi.

    Mam tylko nadzieję, że to prowokacja. Jeśli nie, gratuluje bycia idiotą i osobą zamkniętą we własnej muszli. Ciekaw jestem ile na tym pociagniesz. Aż zaczniesz studiować ? Pracować ?
    Poza tym prawdą jest, że ślepo odwołujesz się do cytatów WYRWANYCH Z KONTEKSTU z Biblii. Jeśli odrzucimy Biblię, stracisz większość swoich argumentów. Jak nie wszystkie. Nie możesz się opierać w 100% na tym co Ci rodzice powiedzieli (a tak jest, skoro nie słychasz RM a masz takie poglądy) i na książce, złożonej i redagowanej przez bandę biznesmenów czujących kasę nosem. Jeśli tak jest, to gratuluję Ci po raz 3 dzisiaj. Oby tak dalej. W końcu zgubisz sie w labiryncie i rzucisz się z mostu.

    Należysz może przypadkiem do sekty zrzeszającej fanatyków noszącej nazwę "OAZA" ?

    Za każdym razem, gdy myślę, że to już dno, ktoś rzuca mi łopatę.

  18. #374
    Avatar Penthagram
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    :eineżołoP
    Wiek
    33
    Posty
    704
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj losiek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Poza tym prawdą jest, że ślepo odwołujesz się do cytatów WYRWANYCH Z KONTEKSTU z Biblii. Jeśli odrzucimy Biblię, stracisz większość swoich argumentów.
    Cytat, kłamco.

    Jak nie wszystkie. Nie możesz się opierać w 100% na tym co Ci rodzice powiedzieli (a tak jest, skoro nie słychasz RM a masz takie poglądy) i na książce
    Rodzice mają inne poglądy.

    Należysz może przypadkiem do sekty zrzeszającej fanatyków noszącej nazwę "OAZA" ?
    Jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś wiedział. Czytać ze zrozumieniem jednak nie potrafisz, co już wykazałem. Głupota nie boli.

  19. #375
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    44
    Posty
    568
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Penthagram napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    O czym ty w ogóle piszesz? Zaczęło się od tego, że stwierdziłem, że Jezus nie był zwykłym prorokiem, ale mesjaszem. Wg ciebie mesjasz czyli pomazaniec to po prostu prorok. A ja ci mówię, że wg Biblii pomazaniec-mesjasz nie jest zwykłym prorokiem. Pfff...


    Z wersji mitu, do którego podałeś link wynika, że Izyda "wyczarowała" sobie dziecko. Nie wiem jak dla ciebie, ale dla mnie nie ma to zbyt wiele wspólnego z poczęciem Maryi...
    "Nie tracąc ducha Izyda sporządziła kopię penisa i recytując świe zaklęcia, przywróciła życie mężowi. Magi tych zaklęć była tak potężna, iż wkrutce poczęła i urodziła dziecko"


    A więc proszę. Zakładając schemat: Izyda = Maryja, Horus = Jezus, Set = Szatan, Ozyrys = Bóg Ojciec.
    1) Maryja nie była żadną boginią, a Izyda tak.
    2) Maryja nie musiała w żaden sposób martwić się o Boga, a Izyda pomagała Horusowi.
    3) Izyda za pomocą czarów urodziła Horusa przy ożywianiu Ozyrysa, a Maryja za sprawą Ducha Św. - na dodatek nie musiała wskrzeszać Boga, poczęcie było celowe.
    4) Jezus na nikim się nie mścił, Horus zemścił się na Secie za zabójstwo ojca.
    5) Ani w Biblii, ani w micie nie ma daty 25 Grudnia.
    6) Żadnego władcy nie utożsamia się za życia z Jezusem, a po śmierci z Bogiem - władców egipskich na podstawie mitu utożsamia się najpierw z Horusem, potem z Ozyrysem.
    7) Szatan nie zabił, ani nie poćwiartował Boga, a Set zrobił to z Ozyrysem.


    Zabijano przede wszystkim żeby odzyskać Jerozolimę. Odsiecz Wiedeńską też traktujesz jak krucjatę i zabijanie w imię Boga?


    Nie wiem o tym zbyt dużo, aczkolwiek faktem jest, że wiele azteckich dokumentów i mitów zachowało się dzięki osobom duchownym.


    W imię ateizmu zostało zamordowanych znacznie więcej osób.
    "W 1929 z polecenia Stalina rozpoczęto walkę z religią, poprzez utworzenie organizacji propagującej ateizm, Związku Wojujących Bezbożników. Kampania wymierzona była głównie przeciwko cerkwi prawosławnej, a także innym wyznaniom. Nowa ateistyczna organizacja była głównym wykonawcą w następnych kilkunastu latach, planowego niszczenia obiektów sakralnych, cmentarzy, przedmiotów kultu religijnego a także przekazywaniem służbom bezpieczeństwa ZSRR list księży przeznaczonych do wymordowania. Jeszcze pod koniec 1929 nakazano konfiskatę dzwonów kościelnych, a do 1930 wszystkim popom prawosławnym podniesiono podatki o 1 000 procent, pozbawiono praw obywatelskich (co spowodowało utratę praw do świadczeń medycznych i pomocy żywnościowej). W następnych latach większość z nich aresztowano, wypędzono lub zesłano do obozów. Do 1 marca 1930 zburzono 6 715[6] cerkwi prawosławnych i ok. 9 500[7] meczetów. W 1936 liczba duchownych w ZSRR zmniejszyła się o ok. 85 procent (pozostało zaledwie 15 procent czyli ok. 17 800 duchownych) w stosunku do liczby z 1914 roku, i o 75 procent w stosunku do roku 1928." (Wikipedia).

    "Gdy w 1948 doszło do rozłamu w bloku komunistycznym, opowiedział się [Hodża] za Związkiem Radzieckim przeciwko sąsiedniej Jugosławii, chcąc uniknąć w ten sposób spłaty długów wobec Jugosławii a po śmierci Stalina i referacie Chruszczowa zerwał w 1961 r. z ZSRR i związał się z Chinami ponownie unikając spłaty długów – tym razem wobec ZSRR. Za jego rządów represjonowano wszystkie religie, niszczono dzieła sztuki sakralnej, aresztowano i mordowano księży i duchownych muzułmańskich. W 1967 Hodża ogłosił z dumą, że Albania jest pierwszym w historii państwem ateistycznym. Służba bezpieczeństwa, znana jako Sigurimi, dorównywała w bestialstwie NKWD i gestapo, a do zwalczania wrogów Hodża użył także fanatycznej młodzieży, biorąc przykład z Mao i jego "rewolucji kulturalnej"." (Wikipedia)

    Wyczyny Hitlera (nie wszystkie) masz u góry, możesz jeszcze poczytać
    o rewolucji francuskiej.
    Tlumaczenia słowa Mesjasz użyłem za językoznawcami ,a nie biblia. Potrafisz w końcu to zrozumieć czy dalej zbyt ciężkie? Maryji dziecko za to ,,wyczarował" bóg. Może nie ma nic wspólnego ,może ma - wskazuje jedynie na podobieństwo jakich dziwnym sposobem zadziwiająco dużo:) Przypadek? Skoro tak to zaiste dziwny... Link ,który Ci podalem nie jest dosłownym tłumaczeniem tego mitu ,a jedynie ogólnikową wersja zmuszajacą do dalszej jej analizy. Przykro mi ,że sie nie wysilileś i nie zainteresowałes dalej tym tematem.

    1. Czyż Maryja swego nie jest swego rodzaju uważana za bóstwo? Co z jej kultem wsród chrzescijan?
    2.No tak... Bóstwa egipskie były bliższe ludziom do tego prostego wniosku dojdzie każdy uważny czytelnik ,który choć troszke interesuje się mitologią egipska. Żydzi postanowili stworzyć bożka większego ,o którego nie martwi sie nikt ,a wrecz przeciwnie on martwi sie o innych bo tym samym mogli przedstawić ogrom jego mocy. Zwróć także uwage na czas powstawania mitologi egipskiej a biblii. To co działało na tłumy kiedyś - niekoniecznie musiało dzialać kilka tysiecy lat później. Zmieniła się mentalność ludzi za czymś tak prostym przecież by nie szli więc trzeba było stworzyć potęźniejszego boga.
    3.Czy moc Ducha Św. to także nie czary?
    4.Jak już wspomniałem starożytne bóstwa miały więcej przywar ludzkich niż poźniejsze.
    5. Gdzie ja wspomniałem o tej dacie? !!!
    6. Wspomniałem o prawdopodobieństwach zaczerpniecia tego z mitologi egipskiej ,a nie o tym ,że jest to to samo. Sporo czasu uplyneło miedzy jednym ,a drugim wiec swoistego rodzaju ewolucja mitu i dostosowanie go do własnych potrzeb jest bardzo prawdopodobna.
    7. Jak wyżej

    Skoro chodziło o samą tylko Jerozolime to prześledź szlaki krucjat i wyjaśnij mi dlaczego przebiegały one tak ,a nie inaczej. Czyżby nie chodziło tu przypadkiem o wyprawy bardziej łupieżcze niż religijne?

    Co do azteckich mitów to niestety po kulturze tej stosunkowo nam niezbyt odległej czasowo zachowało się bardzo mało dokumentów (jeżeli już tak to można określić) i mitów ,a już w szczególnosci osoby duchowne mają z tym najmniej wspólnego. Historycy zgodnie przedstawiaja zgoła odmienną wersje na ten temat duchowieństwa, inkwizycji i katolicyzmu w ,,rozwoju" kultury Azteckiej. To fakt bezsporny i nie ma nawet zamiaru nad tym dyskutować.

    Człowieku zlituj się. Jeśli wikipedie uznajesz za jakiekolwiek źródło historyczne to pozostaje mi wyrazić swoje ubolewanie. Jeśli już z niej korzystasz to poprzyj to innymi źródłami bo błędy w niej zawarte wołają o pomste do nieba. Poczytaj też w jaki sposób jest redagowana.
    Jeśli zaś sądzisz ,że w imie ateizmu zostało zamordowane znacznie więcej osób to proponuje troszke wziąść się do nauki historii gdyż Twoja ogólnikowa wiedza w tym zakresie po prostu przeraża !!!
    Zapomniałeś dopisać cichym układzie jaki zawarł Stalin z cerkwią ,o którym zapewne chociaż ogólnikowo słyszałeś ,a który celowo pominąłeś. I tu zradza się pytanie o tym czy w swoim ,,logicznym" rozumowaniu nie przesadzasz ze stronniczością wyraźnie skierowaną ku pewnej wiadomej stronie ;)
    Jeśli pragniesz pogłębić swoją wiedze o mitologi egipskiej jak i samym starożytnym Egipcie zachęcam do lektury książek niejakiego pana Rainer'a Stadelmann'a. Jest to jeden z najwybitniejszych egiptologów więc czasu przy nich spędzonego z pewnością nie uznasz za stracony.
    Jeśli tak żarliwie bronisz jakiejś teorii poszukaj źródeł ,które ją podważają. Wtedy bedziesz tylko mógł mówić o obiektywnej ocenie ;)
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Wiara i hip-hop.
    Przez Belve w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 02-05-2014, 10:42
  2. [Szkoła] Nietypowa sytuacja i pytania z tym związane.
    Przez typowy nieuk w dziale Szkoła i nauka
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 21-02-2012, 16:41
  3. Tibia - piszczel(a może ma coś z tym jednak związane?)
    Przez konto usunięte w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post: 12-05-2007, 09:10

Tagi tego tematu

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •