Reklama
Strona 3 z 8 PierwszaPierwsza 12345 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 31 do 45 z 111

Temat: Piękniej niż kiedykolwiek!

  1. #31

    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Kozi Gród
    Wiek
    34
    Posty
    166
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Jak zwykle pierwszy news, nie za duzo informacji, tylko takie ogólne:P wypada nam czekac na następne. Nurtują mnie te farmy, czy bedzie bedą one odgrodzone i nie beda mogly do nich wejsc osoby niepowolane czy jak xP.

    @btw
    Fila od kiedy ty moderatorem jestes?? o.O

  2. #32
    Zadi

    Domyślny ?

    hmm jestem bardzo ciekawy co ten update wniesie do tibii czekam z nie cierpliwoscia na koljne wiadomosci ... bardzo bym chcial zeby dodali jakies rzeczy dla facc nie dlatego ze na nim jestem po pacca kupuje co 3 miesiace no co pol roku czasem ale zeby wreszcie tibia byla gra ciekawa dla wszxytskich poniewaz facce juz od kilku lat maja to samo i to samo i to samo w zeszlym update spoko areny nowe expowiska lodowe wyspy bronie w zaleznosci od lvla ale przynzam ze oczekuje wiecej
    sry za bledy ort.

  3. #33
    chudy-czart

    Domyślny

    @Slonio
    Fila jest modem od dwóch newsów wstecz xD

    @topic

    Nowe wejścia do jaskiń, jeżeli to nie jaskinia Cultów to chyba nie powinna być ozdobiona bo szczury se wejścia nie zrobią? Prawda? xD
    Ogólnie news o niczym no ale poczekamy jeszcze trochę a może będą jakieś ciekawe informacje ^^

    @Balansowanie profesji

    No czekam teraz na tłumaczenie tekstu o balansowaniu profesji z tibia.com bo teraz nie mam tych 10-15 minut na przeczytanie tego w oryginale ;/

    Pozdrawiam Chudy-Czart

  4. Reklama
  5. #34

    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    31
    Posty
    12
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Heya.

    No więc tak, jeśli się komuś nie podoba ta cała pixel'owa gra i pisze, że każdy update jest coraz gorszy to niech nie gra. Moim zdaniem to fajny pomysł z tym upiększeniem, wiele miejsc jest teraz dosłownie pustkowiem, sama trawa. Farmy - hmmm... mnie to ciekawi, będę to komentować dopiero jak będą pokazane większe informacje o tym. No i oczywiście jest to dopiero pierwsza zapowiedź, jeszcze wiele innych rzeczy mogą dodać.

    Pozdrawiam.

    PS: To jest moje zdanie, Wy możecie mieć inne.
    Put out the Fire!

  6. #35
    konto usunięte

    Domyślny

    PRZETLUMACZONA BALANSACJA PROFESJI TUTAJ!!!


    ---> hxxp://forum.tibia.org.pl/showthread.php?t=234115

    xx = tt

  7. #36
    konto usunięte

    Domyślny

    Yeah, wreszcie będę miał swoją farmę, od początku grania w Tibię o tym marzyłem...kupię sobie kilka owiec i będę żył jak sułtan ;d

    Jupi dla CIPSoftu za myślenie o rzeczach NAPRAWDE ważnych, jak grafika, a nie głupoty w stylu grywalności. Phi, kto by o tym myślał.

    <ironia mode off>

    LoL!

  8. Reklama
  9. #37
    konto usunięte

    Domyślny

    Domyślam się, że jako iż tłumaczenie "featured article" przez osobę do tego wyznaczoną trochę potrwa, ja zamieszczę tu swoje tłumaczenie-w ten sposób nikt nie będzie musiał zbyt długo czekać tylko dlatego że nie zna dobrze języka - a więc zaczynam.

    ****
    W sierpniu pozwoliliśmy Wam na wejrzenie w to jak my postrzegamy konsekwencje Letniego Update'u. Dzisiaj, z radością możemy przekazać wam nieco więcej informacji o tym w jaki sposób zamierzamy usprawnić ogólną balansację profesji.

    1."Ostatnio"
    W Letnim Update'cie bardzo poważnie potraktowaliśmy kwestię mocy poszczególnych profesji. Skoncentrowaliśmy się na zadawanych obrażeniach, tak, aby nikt nie był w nieuzasadniony sposób zbyt silny lub zbyt słaby. Oczywiście, wielu graczy protestowało argumentując, iż nasze wyliczenia są utopijne a hipotetyczne możliwości przez wielu graczy nieosiągalne z takiego lub innego powodu. Oczywiście, braliśmy to pod uwagę i to właśnie tym zajmowaliśmy się do tej pory. Zmiany wprowadzone wtedy były jednak konieczne, aby można było posunąć się naprzód obecnie.

    W pierwszym artykule o balansacji profesji przekazaliśmy wam szczegółowe informacje w jaki sposób zmieniliśmy zadawane obrażenia i dlaczego w ogóle chcieliśmy to zrobić. Ponadto, pokazaliśmy wam jak my widzimy zbalansowane profesje i w jaki sposób według nas powinna wyglądać każda z nich. Te informacje są kluczowe dla nadchodzących zmian.

    2."Tym razem"
    W tegorocznym Zimowym Update'cie skupimy się na czynnikach które wpływają na możliwość (lub jej brak) osiągnięcia pełnego potencjału postaci przez każdą z profesji. W tym artykule wymienimy wszystkie czynniki nad którymi się skoncentrowaliśmy, omówimy dlaczego uznaliśmy zmianę każdego z nich za konieczną i w jaki sposób ją przeprowadzimy. Zmiana niektórych z ów czynników wyda wam się oczywistym krokiem, co do innych natomiast - należy wziąć pod uwagę także pośrednie oddziaływania. Żaden z nich nie może być pominięty, bo idealna balansacja zostanie osiągnięta tylko wtedy gdy wszystkie kawałki układanki trafią na swoje miejsce. Żaden z nich nie jest odizolowany, wpływają one bowiem na siebie na wzajem. Tym również musieliśmy się zająć.

    2.1 Role każdej profesjii
    Kod:
    Nowy gracz: Hej, chciałbym dowiedzieć się więcej o waszych profesjach. Czym się zajmujecie, co czyni wasze klasy wyjątkowymi?

    Knight: Bardzo dobrze odpieram bezpośrednie ataki i zadaję spore obrażenia w walce bronią białą.

    Paladyn: Umiem bardzo wiele, ale najlepiej znam się na walce na dystans.

    Mag: Moją specjalnością są potężne czary ofensywne, umiem również rzucać wiele zaklęć wspomagających.

    Druid: Umiem robić sporo z tego co mag.
    Nowy gracz: Dobra, spoko. Co więc ty możesz czego nie może on? Druid: Moge leczyć...
    Nowy gracz: Przecież inni też mogą leczyć.
    Druid: No tak, ale ja mogę leczyć innych!
    Nowy gracz: Pozostali również mogą leczyć innych.
    Druid:No, w sumie..Ale ja mogę zrobić to taniej!
    Nowy gracz: A więc o to chodzi..
    a)Obecna sytuacja
    Oczywiście, ten przykład, tak jak pozostałe, jest nieco wyolbrzymiony. Druid rzeczywiście posiada kilka cech, które odróżniają go od maga, wiemy jednak, iż zdecydowanie brak mu czegoś specjalnego co naprawdę ostro różnicowało by te profesje.

    b)Rozwiązanie
    Poświęciliśmy wiele czasu na rewizję naszych definicji poszczególnych profesji i tym razem postanowiliśmy poważnie zająć się druidem. Ogólnie rzecz biorąc, postanowiliśmy dać każdej profesji szczególne umiejętności które tylko one będą potrafiły mistrzowsko opanować. Postacie każdej profesji będą mogły polować na określone grupy stworzeń łatwiej niż przedstawiciele pozostałych. Druid zyska na tym najwięcej, ale jeżeli chodzi o Wasze codzienne polowania, innych również czekają miłe niespodzianki.

    2.2 Koszty polowań
    Kod:
    Wywiad ze zwycięzcami loterii

    Reporter: Gratulacje, Panie Knight, wygrał Pan milion GP we wczorajszej loterii. Na co przeznaczy pan wygraną?

    Knight: W sumie jeszcze o tym nie myślałem..Hmm..Może kupie jakiś fajny domek i urządzę go w jakiś wystrzałowy sposób a za resztę kupie jakieś czadowe kolekcjonerskie bibeloty, wiesz, rzeczy ,które po prostu fajnie jest mieć...


    Reporter: Gratulacje, Panie Magu, wygrał Pan milion GP we wczorajszej loterii. Na co przeznaczy pan wygraną?

    Mag: Już wydałem te pieniądze.

    Reporter: A więc musiał Pan kupić coś na co bardzo długo ostrzył Pan sobie zęby, czyż nie mam racji?

    Mag: Nie, po prostu poszedłem expić.
    a)Obecna sytuacja
    Nawet pomimo tego, iż istnieje możliwość polowania postaci wszystkich profesji z mniej więcej taką samą wydajnością, niektóre profesje nie mają problemów finansując swoje polowania, podczas gdy dla innych to spory problem.
    Obecnie, jedyne czego knight potrzebuje aby efektywnie polować, to niewielka ilość run leczących, która starcza mu na parę dni. Obrażenia które zadaje są praktycznie darmowe.
    Paladyn może kupować rozsądne ilości amunicji po bardzo niewygórowanej cenie. Musi co jakiś czas wracać aby uzupełnić zapasy, jednak nie ma on problemów z wypłacalnością.
    Aby polować, mag i druid potrzebują duże ilości manafluidów a nieraz także run. Bardzo rzadko zdarza się aby zwróciły się pieniądze za manasy, a już prawie niemożliwe jest aby zwróciły się również za zużyte runy.

    b)Rozwiązanie
    Ogólnie rzecz biorąc, koszt ataku, który wykorzystuje jakieś zasoby musi być zależny od kosztu innych ataków, które również nie są darmowe. Aby sprawiedliwie rozplanować koszty, należy najpierw wymienić wszystkie czynniki opisujące dany atak. Następnie można ustalić wartość każdego czynniku i zobaczyć jak wpływa to na koszty. Te ustalenia będą miały wpływ na wszystkie stare i nowe runy, czary, amunicję i bronie miotane. Wyróżniliśmy następujące czynniki:
    obrażenia bazowe - im wyższe obrażenia bazowe tym wyższy koszt ataku; dwukrotnie wyższe obrażenia bazowe oznaczają ponad dwukrotny wzrost kosztu
    zróżnicowanie obrażeń-większe zróżnicowanie obrażeń oznacza wiekszą zawodność ataku, co zmniejsza jego koszt
    prawdopodobieństwo trafienia-większe prawdopodbieństwo trafienia oznacza zwiększony koszt
    czynnik wzrostu skilla odpowiedni dla danej profesji - wpływa na to, że druid nie jest w stanie poprzez trenowanie MLVLa zwiększyć zadawanych obrażeń tak jak paladyn trenując walkę na dystans
    czynnik zaopatrzeniowy - jeżeli możesz to nosić w backpacku, to jest droższe
    waga - jeżeli jest to ciężkie to możesz mniej tego mieć przy sobie, co zmniejsza wartość tego przedmiotu
    ilość użyć - więcej użyć to większy koszt; dwukrotnie więcej użyć to ponad dwukrotnie większy koszt
    celowanie - jeżeli możesz tym celować z battlelisty, to kosztuje więcej; jeśli samo celuje, jest jeszcze droższe
    zasięg - większy dystans od celu sprawia, że jesteś bezpieczniejszy, czyli zwiększa wartość
    obszar zadawania obrażeń - większy obszar oznacza większy koszt; ataki pokrywające wąski acz długi obszar (np.GEB) są tańsze niż ataki wielkopowierzchniowe (np.UE)
    częstotliwość - im szybciej możesz tego użyć ponownie, tym jest to droższe
    zmęczenie (magia) - jeżeli to opóźnia zastosowanie innych ataków, jest tańsze
    czynnik własny profesji - czary maga będą tańsze od czarów druida, ponieważ leczenie się druida jest tańsze

    Na podstawie tych czynników można wytyczyć wiele dróg osiągnięcia naszego celu. Pogarszając lub polepszając jakiś atak wystarczy bowiem zmienić tylko jeden z czynników. Na przykład, jeżeli uznalibyśmy że włócznie są zbyt tanie w stosunku do ich możliwości, moglibyśmy podnieść ich cenę. Lub też, moglibyśmy zmniejszyć ich wytrzymałość, tak, by ich wartość użytkowa spadła albo zredukować ich zasięg. Takie rozważania przeprowadzamy dla każdego ataku i możecie być pewni, że to co logicznie rzecz biorąc powinno być zmienione, zostanie zmienione. Na przykład, jeżeli jakaś runa generalnie jest OK, jest taka jak chcielibyśmy aby była ale jest za droga, raczej zmienimy ilość użyć niż cenę aby uniknąć niechcianych zmian w ekonomii.

    W wyniku powyższych działań, koszty magów, druidów i paladynów zostaną rozsądnie zbalansowane; nie dotyczy to jednak knightów, których ataki nie wymagają użycia żadnych zasobów. Jednakowoż, dopracujemy także koszty zasobów, którymi posługują się rycerze, tak by i oni pasowali do obrazu całości.

    2.3 Czas pojedynczego polowania
    static.tibia.com/images/news/huntingtimecomicsorc.jpg
    a)Obecna sytuacja
    Czas pojedynczej sesji polowania jest określany przez to, jak wiele zasobów postać potrzebuje, aby polować i ile z nich może naprawdę unieść. Na przykład, knight posiada dosyć siły żeby unieść nieprzeliczone ilości run, podczas gdy nie są mu one aż tak potrzebne. Mag natomiast, chcąc pozostać w danym miejscu przez kilka godzin musi wziąć ze sobą bardzo dużo manafluidów i run ,których może po prostu nie udźwignąć.

    b)Rozwiązanie
    Jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu byłaby zmiana poziomu udźwigu jaki ma każda z profesji. Ponieważ jednak my uważamy, iż naturalnym jest, że mag nie ma tyle siły co knight, który jakby nie patrzeć jest wielce umięśnionym herosem, naszym zdaniem taka zmiana ugodziła by w definicje profesji.
    static.tibia.com/images/news/capacity.jpg
    Każda z profesji korzysta z jakichś zasobów, których inne profesje albo nie wykorzystują albo wykorzystują tylko w bardzo nieznacznym stopniu. Dlatego też wolimy zająć się zmianą właściwości tychże. Zmienimy efektywność, wagę i ilośc użyć dotychczasowo dostępnych zasobów, wprowadzając przy tym nowe, właściwe tylko dla odpowiednich profesji. W ten sposób możemy zarówno zmusić knighta by robił częstsze przerwy podczas polowań jak i umożliwić magowi nieco dłuższe wyprawy niż te, na które mógł sobie pozwolić dotychczas.
    2.4 Obrona
    a)Obecna sytuacja
    Jedna z naszych głównych zasad dotyczących balansacji była zawsze taka, ażeby profesja która zadaje więcej obrażeń niż inne miała słabszą od nich obronę. Takie jest żródło przewagi knightów i paladynów nad magami i druidami w tej kwestii, i to generalnie rzecz biorąc nie ulegnie zmianie. Jednakowoż jakieś kroki muszą zostać podjęte, albowiem powstała po Letnim Update'cie przepaść w możliwościach obrony poszczególnych profesji wydaje się nieodpowiednia.
    b)Rozwiązanie
    Nie mamy zamiaru zmieniać całego systemu obrony jako takiego. Nie chcemy również znacząco usprawniać obrony postaci magicznych. Jednakże, wymyśliliśmy pewną opcję, która pozwoli postaciom magicznym na odpieranie ataków pewnych typów od pewnych potworów.

    2.5 Ryzyko śmierci
    a)Obecna sytuacja
    Biorąc pod uwagę różnice w całkowitym HP jak i możliwości obronne poszczególnych profesji, można z pewnością stwierdzić, iż magom i druidom znacznie łatwiej jest zginąć.
    Potwory posiadające więcej niż jeden magiczny atak w swoim arsenale, mogą używać swych ataków naprzemiennie zadając bardzo szybko niełatwe do zaleczenia rany. Zwłaszcza jeżeli ofiara ma mniej maksymalnego HP niż one wyniosły.
    Knighci i Paladyni mogą bardzo łatwo zaleczyć zadane sobie obrażenia, podczas gdy magowie wspierający się manashieldem z racji braku HP nie nadążają z uzupełnianiem many. Widać to bardzo jaskrawo w PvP - magowie i druidzi zadają znacznie mniej obrażeń a udźwig knightow i paladynów pozostał bez zmian. Oznacza to, że knighci i paladyni czują się w PvP wyjątkowo bezpiecznie.
    W końcu, knighci i paladyni mogą leczyć się i atakować jednoczenie podczas gdy magowie i druidzi muszą wybierać: leczenie albo atak.

    b)Rozwiązanie
    Ten problem pozostaje w ścisłym związku z możliwościami obrony poszczególnych profesji. Zamierzamy się nim zająć zarówno poprzez nowe elementy gry jak i zmieniając już istniejące. Wiele ze wszystkich wymienionych powyżej rozwiązań innych problemów również wpłynie pozytywnie na ten aspekt.

    3."Następnym razem"
    Oczywiście, że będzie następny raz. Tibia cały czas się zmienia, nie tylko z każdym Update'em ale i z każdym nowym graczem, z każdą legendą przechodzącą na Tibijską emeryturę i z każdym krokiem i każdym czynem każdego z graczy. To oczywiście oznacza, że balansacja nigdy nie będzie w pełni zakończona. Zawsze będzie coś co można by poprawić - było wcześniej, jest teraz i będzie w przyszłości.

    Jeden z przykładów poświęcony jest również pewnej ważnej rzeczy.
    Jest to bardziej zależne od stylu gry każdego gracza niż od balansacji profesji - chodzi o równowagę między polowaniem w samotności a polowaniem w grupie, która powinna być zachowana w każdej szanującej się grze online. Zamierzamy w przyszłości uczynić polowania grupowe bardziej atrakcyjnymi.

    Podsumowując, jesteśmy pewni, iż po tej rundzie balansacji nie będą konieczne już żadne drastyczne zmiany i w przyszłości wystarczą tylko kosmetyczne poprawki. Pierwsze i najważniejsze kroki zostały postawione ale oczywiście my wciąż kroczymy tą samą ścieżką. Chętnie pozwolimy wam iść razem z nami, wystarczy, że wypowiecie się w tym temacie na forum Proposals.

    Have fun in Tibia!
    Yours CipSoft Team

  10. #38
    Avatar Jajcogniotus
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    64
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Jak na pierwszą zapowiedź, to jest spoko.

    Pewnie będzie to wyglądało tak:
    1. zapowiedź
    wstępne grafiki
    2. zapowiedź
    info o balansacji
    3. zapowiedź
    szersze opublikowanie grafik
    4. zapowiedź
    nowe opcje w grze
    5. zapowiedź
    co się dokładnie zmieni, dokładne opisy grafik i cel balansacji
    6. update

    btw. zaciekawiła mnie jedna grafika

    @edit
    apitis, nie jesteś sam kto to zauważył xDD (zauważyłem to szybciej, niż przeczytałem twój post)
    Pozdro Jajco~
    PS: Pogoda jest okropna
    Pozdro
    Jajco~

  11. #39
    Avatar daniel555
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Leamington Spa/UK
    Wiek
    35
    Posty
    18
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    Hm... boze... czy wy naprawde nie zauwazyliscie ze tibia dazy do tego zeby coraz wiecej osob kupowalo pacc? -.-
    Domku miec nie bedziesz, kurczakow nie pochodujesz, nie pochodzisz po jaskiniach jak se pacc nie kupisze
    Fajoowo nie? ^^


  12. Reklama
  13. #40
    Avatar Mizerny Człowieczek
    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    31
    Posty
    66
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Ale oczywiście wszystko pięknie ładnie, lecz większość jak zwykle będzie dla PACC

  14. #41
    Avatar Serllo
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    2,380
    Siła reputacji
    19

    Domyślny Hujnia?

    jak na 1 zapowiedz spodziewalem sie czegos wiecej niz farmy kur :S
    mialem nadzieje o info o balansacji lub 3 addonie
    prosto i szczerze -Hujnia :S

  15. #42
    konto usunięte

    Domyślny

    Spokojnie to na razie pierwsza zapowiedź.
    Miejmy nadzieję, ze dostaniemy coś więcej niż jakieś farmy dla kurczaków i parę jaskiń (swoja drogą trochę dziwny ten pomysł z farmami). Mam nadzieję, ze nie będzie jakiegoś szoku związanego z balansowaniem profesji.

  16. Reklama
  17. #43
    Morguthis

    Domyślny

    Cytuj Jajcogniotus napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    btw. zaciekawiła mnie jedna grafika

    Pozdro Jajco~


    Jak to?przeciez to sam kapitan Jones !!!!!!
    zapowiada sie hujowo .te domki nomadow to przeciez zwykly badziew.grafika moze byc ale co to kurwa?farmer 333223 czy tibia?

    po prostu ja pierdole :(

  18. #44
    Morguthis

    Domyślny

    Cytuj Jajcogniotus napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    btw. zaciekawiła mnie jedna grafika

    Pozdro Jajco~


    Jak to?przeciez to sam kapitan Jones !!!!!!
    zapowiada sie hujowo .te domki nomadow to przeciez zwykly badziew.grafika moze byc ale co to kurwa?farmer 333223 czy tibia?

    po prostu ja pierdole :(

    osz w morde double post przepraszam nie moja wina :(

    @down
    jakby kapelusz mial no nie?xd zaraz zrobia nam z tibi farmera+piraci z karaibów

  19. #45
    Avatar Xidos
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Ruda Śląska
    Wiek
    29
    Posty
    541
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Jajco~

    hxxp://i125.photobucket.com/albums/p76/Jajcogniotus/nauticobserver2.jpg


    xx=tt

    Hmm Jajco~ to nie kowadłoboj ^^ przecia to zwykły kamyk-wielki kamyk.

    Mam zbyt mała wyobraźnie? xD
    Ja tam widze kamyk ;<

    btw.

    na forum nie ma zmienionego czasu? xDD

    Ja mam 22:30 :D na zegarq
    2h do przodu ;>

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-11-2017, 21:07
  2. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 09-02-2013, 09:34
  3. Lepsza broń niż przewiduje lvl
    Przez Gruzin100 w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-04-2010, 21:41
  4. Tibia gorsza niż kiedyś - Czy aby na pewno?
    Przez Err0rdin w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 109
    Ostatni post: 04-09-2009, 00:48

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •