Reklama
Strona 431 z 792 PierwszaPierwsza ... 331381421429430431432433441481531 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 6,451 do 6,465 z 11871

Temat: Gitary (stary temat)

  1. #6451
    Avatar ulks
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    126
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Nie zrozumiałes mnie. Chodzi mi, że takie granie do ogniska, to tylko odgrywanie bardzo prostych piosenek i w ogóle nie rozwija MUZYCZNIE. Zresztą technicznie też niezbyt.

  2. #6452
    Avatar Delek
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Warszawa
    Wiek
    31
    Posty
    1,538
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Panowie mam taki problem dotyczący teorii gitary, na której kompletnie się nie znam, więc mam nadzieję, że mi pomożecie.
    Otóż bardzo lubię improwizować sobie bluesa. Sporo osób mówiło mi nawet, że mam do tego talent. Do rzeczy. Potrafię tylko improwizować, gdy mam czarno na białym napisane, że to mam grać w skali B, czy też C, bądź A, itd. Pierwsze pytanie, w jaki sposób mogę rozpoznać w jakiej skali grany jest dany utwór, gdy nie mam czegoś takiego napisanego? ;d Dalej. Granie gitary rytmicznej, zamiast solowej. W jaki sposób mogę grać tak jakby podkład na gitarze tak, by był on w danej skali, jakie chwyty itd? W jaki sposób w ogóle to jest zrobione, że jedna skala pasuje do tego utworu, do drugiego inna itd. Zupełnie jest to dla mnie nie pojęte. Dodam, że na gitarze gram od ponad roku (ok 7 miesięcy na elektryku) i nigdy nie chodziłem do nikogo na lekcje i praktycznie nigdy nie uczyłem się teorii. ;d

  3. #6453
    Wujek cienka riposta

    Domyślny

    Daje jakies wymyslone riffy, powiem wam ,ze jak sie dolozy perkusje to moze i cos wyjdzie z tego.


    youtube.com/watch?v=xuvPfUIagME

    Co sadzicie? Nie za ostro plex?

  4. Reklama
  5. #6454
    Avatar Gasparus
    Data rejestracji
    2008
    Posty
    429
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    @delek
    kazda skala to jakis zbiór dzwiekow. Z tych dzwiekow skali ukladane sa akordy. Grajac ta skale na tych akordach grasz po prostu dzwieki z ktorych te akordy sa zbudowane. Rozpoznac tonacje utworu mozna ze sluchu, zazwyczaj jest to pierwszy akord, np D major i juz wiadomo ze skala jest w D, badz tez np pierwszy dzwiek solowki, chociaz to juz nie we wszystkich przypadkach ale czesto zaczynaja sie wlasnie od dzwieku tonicznego, ja to robie w ten sposob ze biore czesc solowki ze sluchu i patrze pod jaki shape skali pasuje, wtedy sprawdzam root note i jest. Znajac toncje wiesz jakie dzwieki wchdza w jej sklad, z tych dzwiekow skladasz akordy. Jesli nie chce ci sie bawic w rozpisywanie wszystkiego to polecam strone
    http://www.all-guitar-chords.com/guitar_scales.php
    u gory masz jeszcze akordy itd.

    http://www.zentao.com/guitar/theory/
    tu jest duzo teori dobrze opisanej.

    teori nic nie umiem ale mysle ze pomoglem chociaz troche, bo to o co pytasz szybko zalapiesz :)
    Ostatnio zmieniony przez Gasparus : 10-08-2010, 09:36
    zdejmij ten kaptur i tancz, kurwa

  6. #6455
    Avatar Delek
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Warszawa
    Wiek
    31
    Posty
    1,538
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Zupełnie nie rozumiem tego, co jest napisane na tym zentao. Może mi ktoś podać jakieś źródło tylko potrzebnych mi rzeczy do improwizacji? Bo wątpię, żeby jakieś literki rozpisane na gryfie, w których nawet nie rozumiem o co chodzi miały tu coś zdziałać. Tak czy siak dzięki wielkie Gasparus. Tylko nie rozumiem, w jaki sposób zbudować akordy ze skali?

  7. #6456
    Avatar Kacpik95
    Data rejestracji
    2009
    Położenie
    boczne ustalone
    Posty
    321
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Cytuj Delek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Zupełnie nie rozumiem tego, co jest napisane na tym zentao. Może mi ktoś podać jakieś źródło tylko potrzebnych mi rzeczy do improwizacji? Bo wątpię, żeby jakieś literki rozpisane na gryfie, w których nawet nie rozumiem o co chodzi miały tu coś zdziałać. Tak czy siak dzięki wielkie Gasparus. Tylko nie rozumiem, w jaki sposób zbudować akordy ze skali?
    Dźwięki zawarte w skali powinny wchodzić w skład akordów (chyba pryma, nie chce namieszać), które grasz.

    Sam mam z tym problem, uwierz mi :D
    Cytuj Lunki napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Chłop, który nie lubi sie ubierać jak żołnierz to nie chłop.
    Lunki - mój nowy przełożony.

  8. Reklama
  9. #6457
    Typ Negatywny

    Domyślny

    Piszę do was w sprawie założenia nowego tematu o gitarach drodzy użytkownicy torga :)

    Czy chcielibyście aby w naszym ociekającym zajebistością owione znalazł się drugi temat o gitarach? :o

    Pisałem do pana Omen'a i mówił aby się was spytać o to, a poźniej do niego odpisać, więc nie linczujcie mnie :)

    Pozdrawiam,
    Typ Negatywny.

  10. #6458
    Avatar Delek
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Warszawa
    Wiek
    31
    Posty
    1,538
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Lawl, a po co drugi temat?

  11. #6459
    Avatar ulks
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    126
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Bo wątpię, żeby jakieś literki rozpisane na gryfie, w których nawet nie rozumiem
    Hym, po tym doszedłem do wniosku, że nie znasz rozmieszczenia dźwięków na gryfie. Według lekcji Cichońskiego od tego powinno się zacząć i w sumie zgadzam się z tym. Ja na początku uczyłem sie pentatoniki minorowej A, chyba najczęściej używana skala w bluesrocku.
    Ogólnie polecam blues-rock guitar workshop L. Cichońskiego.

  12. Reklama
  13. #6460
    Avatar Delek
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Warszawa
    Wiek
    31
    Posty
    1,538
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Przecie jak się człowiek nauczy pentatoniki minorowej A, od której też zacząłem, to całej reszty skal uczyć się nie musi, bo są one identyczne, tylko idą x progów wyżej ;d I tak, nie znam rozmieszczenia dźwięków na gryfie, może mi ktoś napisać tak mniej więcej o co chodzi z tymi dźwiękami na gryfie? ;d

  14. #6461
    Avatar nagiler
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Toruń
    Wiek
    31
    Posty
    815
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Delek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Przecie jak się człowiek nauczy pentatoniki minorowej A, od której też zacząłem, to całej reszty skal uczyć się nie musi, bo są one identyczne, tylko idą x progów wyżej ;d I tak, nie znam rozmieszczenia dźwięków na gryfie, może mi ktoś napisać tak mniej więcej o co chodzi z tymi dźwiękami na gryfie? ;d


    O to, ja osobiście mam na to wyjebane i nie mam zamiaru się tego uczyć, chociaż Aboroth powie Ci, że jak nie znajdziesz 16x A na gryfie to jesteć cipa nie gitarzysta.

  15. #6462
    Avatar Aboroth
    Data rejestracji
    2003
    Położenie
    In the court of the Crimson King
    Posty
    1,856
    Siła reputacji
    23

    Domyślny

    No ale o co ma chodzic ? na kazdym progu jest inny dzwiek i musisz je znac, gdzie jest jakis dzwiek i tyle.

    Co do improwizowania z utworami, jesli potrafisz uslyszec jaki akord jest akurat w podkladzie, to kazdy mozesz ogrywac osobno grajac np do akordu d w bluesowej d etc
    "Blues is easy to play, but hard to feel."

  16. Reklama
  17. #6463
    Avatar Gasparus
    Data rejestracji
    2008
    Posty
    429
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Dzwiekow na gryfie jakos specjalnie sie uczyc nie trzeba, sila rzeczy i tak sie samo zapamieta z biegiem czasu.

    Ja teraz staram sie w swoim graniu laczyc pentatonike molowa i durowa, tak jak to clapton robi :)
    Ostatnio zmieniony przez Gasparus : 10-08-2010, 13:50
    zdejmij ten kaptur i tancz, kurwa

  18. #6464

    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Zabrze
    Wiek
    33
    Posty
    775
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Dzwiekow na gryfie nie ma sensu sie uczyc, wystarczy wiedziec jaki dzwiek masz na pustej strunie, umysl ktory potrafi zaimprowizowac solowke na pewno jest tez w stanie momentalnie policzyc jaki ma dzwiek pod palcem.
    Wystarczy znac kolejnosc dzwiekow, a z czasem sam bedziesz wiedzial gdzie masz jaki dzwiek.
    Liczyc mozna w przod i w tyl, poza tym jak grasz w C i wiesz gdzie masz dzwiek C to juz latwiej sie liczy.

    Ale dolaczam sie do pytania Delka, jakie akordy pasuja do danej skali?
    Zalozmy, ze gramy w C mol, dwoch gitarzystow, jakie akordy grac drugiemu, zeby pasowaly do solowki w C mol? Na inne skale juz sam sobie to przeloze.

  19. #6465
    Avatar Gasparus
    Data rejestracji
    2008
    Posty
    429
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    W c mol masz dzwieki C- D- Eb- F- G- G♯- Bb- C
    Z tych dzwiekow robisz akordy, czyli beda to np Fm, Gm, Cm, Eb itd

    Budowe akordow se juz sami musiecie ogarnac.
    Ostatnio zmieniony przez Gasparus : 10-08-2010, 15:49
    zdejmij ten kaptur i tancz, kurwa

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Gitary
    Przez ReSsy-. w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 259
    Ostatni post: 06-09-2019, 16:10
  2. [stary temat] Pokemony Online - Rozmowy ogólne
    Przez Szaryy w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 22120
    Ostatni post: 14-11-2013, 19:42
  3. Pasek do gitary, pomoc w wyborze
    Przez Tchórzofretka w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-07-2013, 21:07

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •