Jakoś 30 lipca odebrałem od mechaniora passata b6 po wymianie chlodnicy oleju i dwumasy. Chlodnica z tego wzgledu ze w silniku pojawila sie woda, a w zbiorniku wyrownawczym chlodnicy olej. Dwumase mialem wczesniej wymieniana przez tego samego mechanika ale jebla i nie dalo sie biegow zmieniac jak zonka jechala. Wymien sprzeglo za free, za chlodnice dalem mu 200zl. 2 dni temu, gdy pokonałem jakieś 100km nagle zaczeła wypadać mi piątka, pare kilometrów dalej biegi zaczeły coraz cieżej chodzić. Zatrzymałem się na stacji, zaglądam pod maske, wszystko ujebane w wodzie z olejem ponizej poziomu osłony, mialem jeszcze 80km do pokonania wiec dobra wsiadam i chce jechac dalej, a tu wstecznego nie idzie wbic. po paru minutach walki z drazkiem w koncu wbił, ale jedynka się uparła, ni chuja nie wbijesz i co zrobisz.
Nastepnie po spaleniu papierosa i zjebaniu mechanika przez telefon wsiadam i probuje, biegi wchodza wiec jade dalej. Po 10km przy zmianie z 4 na 5tke pedal sprzegla zostal w podlodze, musialem go podnosic butem od spodu. Jade dalej bo nie mam kasy na lawete, a pilne spotkanie umowione. Im dluzej jechalem tym bardziej sie biegi konczyly, piatka przestala w ogole wchodzic, czworeczka po jakims czasie tez. Mysle sobie dobra na trojce tez mozna jezdzic i proba wbicia tego biegu skonczyla sie tym, ze zaden sie nie mogl wbic. Wlaczam awaryjne, czekam chwile odpalam, wbijam bieg numer jeden a auto staje (pedal wcisniety). Majac juz doswiadczenie w walce z tym autem, zaczalem napierdalac w wajche zmiany biegow, wypowiadac przeklenstwa, wysiadlem zapalilem fajke, wsiadam, biegi są. I tak sobie te 200km przejechalem. W strone powrotna bylo to samo, ale tym razem halas byl duzo mniejszy, tak jakbym prowadzil mustanga a nie lokomotywe. Biegi sie skonczyly podobnie jak wczesniej, z tym ze od samego poczatku nie mialem piatki.
Teraz pytanie do was, co jest przyczyna? Zjebana dwumasa czy moze sruba od piatego biegu w skrzyni. Zauwazylem, robiac te 400km bez biegów, że temperatura ma wplyw na zachowanie wybieraka, tak jakby sie tarczki rozklejały

Fura to Passat B6 1.9 TDI, skrzynia 5 tka z kołem dwumasowym, silnik BXE
Pozdrawiam i licze, że ktoś tu ogarnia takie sprawy
Zakładki