Astinus napisał
A, no dobra, 1.9, but still, na chuj przez EGR płynie olej? XD
Co on tam smaruje, co ewentualnie grzeje, no nie czaję w ogóle xD
To nie jest tak, że tam płynie olej, ale gromadzi się tam nagar przez lata, a olej pochodzić może z odmy i turbiny, które zawsze ciutkę tam puścić mogą i to się zbiera w okolicach EGRu, co potem może właśnie cieknąć. Tak to przedstawiają użytkownicy, którzy mieli problem z EGR czy turbem.
Szybki cytat z jednego forum, dobrze to obrazuje
EGR jest to wymóg normy EURO (nie pamiętam której dokładnie). Najprościej mówiąc - podczas małego obciążenia silnika otwiera się powoduje, że część spalin wędruje spowrotem do kolektora ssącego i ponownie są przepalane, przez co, to co wylatuje Ci z rury wydechowej jest czystsze. To, że cieknie jest normą w silnikach TDi. Proponuję badać poziom oleju - jeżeli dość szybko ubywa, to może być problem z turbo. Generalnie olej w dolocie to nic nadzwyczajnego, no, ale jeżeli wypływa z niego rzeka oleju, to już inna sprawa. Można pobawić się w jego czyszczenie, bo zbiera się tam dużo nagaru - proponuję przejrzeć forum Audi A4 lub VW Passata. Wielu powie, że EGR nie nadaje sie do czyszczenia, ale moża popróbować.
Zakładki