Z tym czekaniem to bardziej chyba chodzi o wyhamowanie i wystudzenie turbiny, nie?
Wersja do druku
Z tym czekaniem to bardziej chyba chodzi o wyhamowanie i wystudzenie turbiny, nie?
Turbina żeby ostygła trzeba byłoby czekać pewnie dobre 5 minut z gaszeniem silnika, już widzę jak ktoś tak robi :D
Jeszcze odnośnie tematu, a czy zapychanie się filtra dpf ma też wpływ na ten świst?
Do całkowitego wystudzenia to podejrzewam, że kilka godzin, a nie minut :)
Chodzi o zejście z tych najwyższych temperatur.
No i pytanie jeżdżąc po mieście do 80km/h czy ona się w ogóle załącza na tyle żeby się zagrzać.
chodzi o przechlodzenie oleju i tym samym lekkie przechlodzenie turbiny , a smarowania nie ma dostatecznego bo jak pompa przestaje chodzic to jest go "tyle o ile" + sam wirnik kreci sie na tyle szybko ze to co tam na sciankach sie osadzilo to nie wystarczajaca ilosc i moze sie przypalić a z 45sekund ,to nie az tak duzo + ew przy koncowce jazdy lzej sie z gazem obchodzic, w niektorych instrukcjach obsługi producenci nawet podaja czasy konkretne
przecież turbina się włącza od obrotów, a nie od prędkości
a to że stosuje się głównie w dieslach wynika z prostego faktu, że dostarczają one duży moment przy niskich obrotach i fajnie ciągną, a potem zamieniają się w muły
przy benzynce nie ma tego problemu i tam to jest dodane po prostu tak o, żeby pozapierdalać, gdzie diesel bez turbiny nie ma racji bytu przy wszystkich sebach przyzwyczajonych do nie wiadomo jakich przyspieszeń i tego, że nikt już nie jeździ płynnie i rozważnie
Czyli Eco driving jak najbardziej ma rację bytu przy uturbionym aucie.
imo płynna i dynamiczna jazda zdecydowanie się nie wykluczają tylko to trzeba umieć zmieniać biegi nie puszczając całkowicie gazu jak wszędzie uczą janusze na kursach plus przewidywać sytuację, czyli mniej hamulca więcej tarcia i wytracania prędkości ewentualnie wtedy dołączenia hamulca ale to też mało ludzi/kobiet(xd) jest na tyle skoordynowanych żeby jednocześnie wbić niższy bieg i hamować pedałem masz płynną jazdę (bez latania głów w przód i tył) bez bycia mułem
Co do trzeszczenia w audi, w starej a3 kazdy plastik przy dotknieciu, kazdy wyboj to byla orkiestra
Ale moze temu ze to a3
To jakaś wyruchana ta A3, ale prawdą jest, że to tylko A3.
marka "premium"
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...roup_platforms
exeo = superb? nie widzialem
superb to bardziej a6, tak sondze ale mogę się mylić.