Może i to wydawać się śmieszne, ale jeśli możesz kupić Skodę RS i to z jednym z lepszych diesli, to czemu nie?
Jak tam nie ma napisów SPORT ani innego takiego gówna.
Wersja do druku
Miałem w rodzinie jeszcze do niedawna E92 2.0d 177 koni. Do 110~ racja, szło jak złe, ale mimo to nazywanie dizla silnikiem sportowym, to gruba przesada :D.
Tu masz sportowego diesla :P
http://www.autotribute.com/wp-conten...50d-engine.jpg
Nie wiem czemu taka beka z diesla, imo benzyna bez turbinki chodzi gorzej od diesla. Jezdziłem parę razy peugeotem 208, około 100 koni, masa 1000 kg i jezdzilem sporo zmeczona zyciem laguna 2, ktora ma 120 koni i waży 500 kg więcej. Laguna zdecydowanie lepiej się zbiera, od 2k obrotów z palcem w dupie wezmie peugeota 208.
Czym jest pezot, czym jest stara laguna ;d. Benzyna bez turbo nie jedzie? Zapraszam przejechać się type r, czy r32. Poza tym dlaczego porównujesz diesla z turbo, z mala benzyną wolnossaca.
Porównaj wiec diesla bez turbo i rozsądną wolnossaca benzynę.
Ile kosztuje samochod z benzyna z turbo a ile diesel z turbo? Dlaczego porównuję z turbo? Bo aktualnie common rail i turbo sa standardem w silnikach diesla i ich cena nieznacznie przekracza ceny benzyn. Do tego dla normalnego uzytkownika samochodu duze znaczenie ma spalanie, a wlasnie w takiej MALEJ benzynie wolnossacej i dieslu z turbo sa bardzo zblizone, więc powinno sie wlasnie takie samochody porownywac.
Owszem, pewnie jakbym sie przejechal tym type r zmienilbym zdanie, ale te samochody swoje kosztuja i w tej cenie wolalbym kupic jakiegos duzego sedana czy kombi w dieslu, ktory pozwoli mi na komfortowa jazde bez martwienia sie ze jak docisne mocniej to spali mi 15 litrow
Tak, tylko potem porównaj koszty eksploatacji diesla, a benzyniaka.
Diesel z turbo małe spalanie? No chyba, że 1.9 tdi. Tylko zwróć uwagę na to, że porównywalny 1.8 benzyniak w jakiejś solidnej marce (nie mowa tutaj o samochodach pokroju peżot) nadal będzie miał lepsze osiągi od 1.9 tdi, a i eksploatacja będzie tańsza.
W turbodieslu cisnąc też Ci swoje spali, a przyjemność z jazdy nieporównywalna.
Mi się w trasie ww laguną więcej niz 6.5 nie udało spalić, zazwyczaj jest to 5-5.5l, jadąc tak koło 120.
A co rozumiemy pod pojeciem solidnej marki? i jakby nie patrzeć, to 1.8 już przestaje byc małą benzyną, 1.4 ma już często spalanie wyższe niż taki 1.9 diesel.
No i mi bardziej odpowiada te przyspieszenie jak turbina wkreci sie na obroty niz jazda benzyna. Ale to juz ani ja Ciebie do diesla nie przekonam, ani ty mnie do benzyny.
Co do kosztow eksplortacji. W podobno bardzo wadliwej lagunie 2 1,9 dci 120 km, rocznik 2003 i przebieg 210k, przez ostatnie ~6-7 lat, około 140k przebiegu została wymieniona turbina i sprzeglo, lacznie za okolo 2.5-3 k. czy to az tak duzo?
Chociaż nie twierdze, ze jakbym mial w chuj kasy to i tak byłbym za dieslem, bo wtedy bym se kupił 6l benzyne i miał w dupie wszystko:) Niestety tak nie jest i musze patrzyc na samochodu z perspektywy zwyklego uzytkownika, dla ktorego jednym z wazniejszych kryteriow jest koszt eksplortacji.
W mojej starej lagunie 2 1.9 dci, którą jeździ mój ojciec do tej pory (od 120k do 210k) nie mieliśmy żadnych usterek mechanicznych. Jedyne usterki przez ten czas to elektronika, np wyłamany plasticzek w stacyjce (od karty) przez co trzeba przytrzymać przycisk start, żeby silnik ruszył, zamek od drzwi, jeden przełącznik od okien. Części eksploatacyjnych nie liczę. Można powiedzieć, że jesteśmy szczęściarzami bo kuzyn ma taką sama lagune w 2.2 Dci i już pół auta wymienił. Odpukać! ;p
Kumpel miał Lagune 2.2dci, wiecej jezdził laweta niz renówką:D
Wpiszcie sobie w Google "królowa lawet" :)
witam panowie poszukuje furki do 10 000 zl, dla osoby ktora ma 19 lat,czyli nie zadne rodzinne auta, any ideas???