haxigi napisał
porównywanie F1 i super aut to jak porównywać F16 z Dreamlinerem. Wygląda tak samo, działa tak samo, ale technologia zupełnie inna. F1 jest inaczej zbudowane, inaczej siły się rozchodzą, jest inny docisk, inna opona itd.
Większość super aut ma napęd do wyboru: tył/4x4. Świetnym przykładem obrazującym nieudolność RWD jest S22e03 Top Gear jak to w Australii zrobili drag na lotnisku, bentleyem GT, nissanem GTR i BMW m4 chyba. BMW mimo launch control tylko darła oponę a nie jechała. 4x4 o wiele lepiej wyrywało. Podobnie drag modowanego mitsubischi evo (chyba, w każdym razie mitasubiszi z przednim napędem jakieś) pareset KM, a Aston Martin. Aston akurat z tyłem przegrywa z evo, bo się ślizka, napęd wypycha auto, a przód go ciągnie.
Wydaje mi się, że BMW ma jakąś wizję i trzyma się RWD tylko dlatego, że to się kojarzy właśnie z bmw, ale cała ich polityka konstrukcyjna jest moim zdaniem idiotyczna.