Sniegu troche nasypalo, parkingi pod netto zaliczone? :D
Wersja do druku
Sniegu troche nasypalo, parkingi pod netto zaliczone? :D
Pod netto?
Polecam sobie pooglądać zdjęcia
http://prawypas.leftlane.pl/t/jak-wy...ch-w-rosji/554
Miałem namyśli parkingi supermarketów gdzie młodzi i gniewni zima kręcą baczki ale mniejsza już o to
kto sam nie driftowal na recznym pod tesco niech pierwszy rzuci kamieniem
Ja też nie bo ręczny trzyma na 1 koło, poza tym już mi się to znudziło, to było dobre jak miałem 18-19 lat ;)
Teraz wolę pojechać na kjs albo jakieś upalanie i mieć coś adrenaliny, a nie na placu ręczny gdzie jest 100 hektarów i żadnej przeszkody - 0 przyjemności
Oglądam szkło kontaktowe, tam można te smsy wysyłać które się wyświetlają na ekranie. W pewnym momencie "Pałowanie golfa na ręcznym pod supermarketem nie jest driftem!".
Śmiechłem mocno :D apropo tej dyskusji.
Ja nie, ale moze to dlatego ze nie potrafie, po prostu jestem totalnym zerem, ale jakby mi ktos objasnil jak to sie robi pokolei to moze bym sprobował bo w teorioi wiem tyle
za zaciagam reczny, wciskam sprzeglo robie redukcje i i skrecam kierownica ale pewnie i tu cos pojebalem nie hejtujcie plax
Przód napęd czy tył? Bo nie wiem może gdzieś pisałeś ale nie pamietam.
Jak masz śnieg to po prostu dodajesz gwałtownie gazu w tył napędzie a jak suchy asfalt i mocy mało to wciskasz sprzęgło gaz strzał ze sprzęgła i guma idzie.
Dużo się idzie na takim czymś w zimie nauczyć. Wiadomo jak się kręcisz jak pojeb na środku placu to nie bardzo. Ale jak już próbujesz utrzymać ten poślizg czy jechać po określonym torze to takie coś się później w jakiejś sytuacji może przydać.
Mnie najbardziej rozwala takie coś, że ktoś wpada jakimś bmw nawet 318 czy 320 kręci się po placu jak bóg apollo i zachwala ile to mocy na tym śniegu to bmw nie ma :D
Wczesniej latalem tylko przednim w zimie i zupelnie inna bajka niz beemwe. Wzialem luknac na chwile na plac furka mojej mamy i nie ogarniam tego tylniego napedu. Non stop sie w kolko krece. Mojego nie bede ganial po placach zadnych ;d
Tak czy siak to cenne doswiadczenie bo wiem juz jak auto sie zachowuje, jak wiele trzeba by wpasc w poslizg itd. wiec i tak kazdemu polecam chocby na parkingu pod netto :D
Panowie mam problem... dziś po wczorajszej mroźnej nocy wsiadłem sobie do mojego auta VW Bora 1.9tdi i zauważyłem że przy około 50km/h zaczyna mi szumieć, huczeć i stukać (chyba tył ale nie jestem pewny) przedwczoraj jeszcze tego nie było ... 3 bieg 1.8-2.1k obrotów później przestaje jakieś rady ?
@edit
Drugie pytanko kupiłem to auto niedawno lecz jeszcze go nie przerejestrowałem OC jest ważne i skarbówkę zapłaciłem lecz terminu 30 dni przerejestrowania nie wypełniłem jakieś opłaty dodatkowe albo coś będzie mnie czekało czy nic ?
w tyl napedzie w przypadku poslizgu masz na tyle utrudnione zadanie, ze srodek ciezkosci samochodu zazwyczaj znajduje sie z przodu samochodu a naped z tyl takze sila rzeczy zawsze bedzie wypychac ci dupe, sekret tkwi w prawidlowym balansie gazu i szybko zalozonej kontrze, zazwyczaj im szybciej zalozona kontra tym wiecej gazu mozesz dodac / przejechac wiekszy dystans bokiem
no i problem tylniego napedu to przednie kola skretne, w przypadku oblodzenia badz tez bardzo sliskiej nawierzchni w przypadku mocnego skretu kolami tylni naped bedzie pchac skrecone opony do przodu ;d
przod naped to bajka w zimie, mozesz pociagnac line przy 9 zlotych postawic samochod bokiem dodac gazu i nie ma opcji, zeby przedni naped nie wyciagnal tylu chyba ze ten wyprzedzi przod
w przypadku dobrego napedu na 4 kola (nie mylic z gownami montowanymi w aktualnych samochodach) jestes bogiem sniegu i mozesz robic co chcesz, nie ma sytuacji nie do opanowania
#edit
do wszystkich bekmistrzów kultu pilowania recznego przed tesco;
mysle ze w sytuacji podbramkowej osoba ktora przypilowala na recznym bedzie lepiej wiedziala co zrobic w przypadku poslizgu niz wy ;)
pozdrowienia od 1.6 xD
https://i.imgur.com/kx4fu2v.jpg
Julas, w każdym cywilnym aucie środek ciężkości znajduje się z przodu auta, a w tył pędach jest to bardziej wyśrodkowane, ponieważ wał, most, pół osie ważą z 200kg. Im lżejszy tył tym większe prawdopodobieństwo że dupa ucieka i na odwrót.
Najgorzej wyważonymi autami z mojego doświadczenia jest Honda CRX i Honda Prelude. CRX ma tak lekką dupę, że przy małych prędkościach wpadasz w poślizg (znajomy w 350 konnej CRX wozi w bagażniku 150kg cementu), całe szczęście to tył ucieka więc wystarczą podstawy jazdy w poślizgu żeby uniknąć kolizji. W Preludzie niestety jest odwrotnie. Tył jest ciężki przez dodatkowe wzmocnienia, wielowahaczówkę i system 4ws który waży od skurwysyna. Przez to ucieka nam przód i wyprowadzenie tego z poślizgu graniczy z cudem bądź umiejętnościami Stig'a.
Co do instruktażu jak zacząć. Nigdy czegoś takiego nie opisywałem, bo myślałem że to jest banalnie proste. No i jest a jedyną przeszkodą która wam przeszkadza to strach i wstyd. Zacząć bardzo łatwo. Śnieg, parking 20km/h lekki łuk i zaciągamy na ułamek sekundy ręczny. Wówczas szybka kontra kierownicą i delikatnie dajemy gazu. Gdy chcemy wyjść z poślizgu po prostu odpuszczamy gaz i auto samo się wypoziomuje pod warunkiem że będziemy kontrowali odpowiednio kierownicą. Jest to bardzo proste, szczególnie na śniegu a gdy ktoś pyka sobie w gry wyścigowe będzie to dla niego banalne bo fizyka jazdy jest taka sama.
Pamiętajcie również, że śnieg to nie asfalt (nawet mokry) i żeby wprowadzić auto w poślizg tył pędem wystarczy strzał przy 1.5-2k rpm. To samo tyczy się fwd, nie pałujcie po 4-5krpm na dwójce bo to nie ma absolutnie żadnego sensu.
Parę lat temu, za czasów silnika 1.4 byłem miszczem dróg pobocznych w jeździe na ręcznym po śniegu (hehe) i któregoś razu na wiosnę popadał deszcz. Miałem jeszcze zimowe opony, więc poczułem się jak na lodzie. Nie popełniajcie tego błędu co ja.. Czułem się jak mistrz kierownicy po całym sezonie świrowania po śniegu i na skrzyżowaniu zaciągnąłem rękaw. Obyło się bez dzwona, ale nie da się przelać na klawiaturę ilości wstydu którego się najadłem podczas robienia jakiś +360st w okół własnej osi. Przeciążenia też konkretne hehe.
Jeszcze jedno. Wszystkich posiadaczom przód pędów polecam próbować hamowania lewą nogą (oczywiście na śniegu) przy dobrych umiejętnościach będziecie mogli przyświrować jak Panowie od BMW ;) Przy odpowiednim nacisku na hamulec i gaz odciążamy tył dodatkowo nie tracąc prędkości. W jeździe na co dzień zupełnie nie przydatne, ale żeby poruchać jak najbardziej hehe
https://www.youtube.com/watch?v=hkUlXcOEV8s
Ja to będę musiał w końcu tego spróbować - nigdy mnie do latania bokiem nie ciągnęło, ale może mi się spodoba, jak sprawdzę. Z tym, że u mnie ciężkie kombi w automacie ;/
Na śniegu każdym autem dasz radę sie pobawic
Dokładnie!
https://www.youtube.com/watch?v=RHlK1FAUlmc
Jazda bokiem w automacie CHYBA mija się z celem.
skad takie wnioski?
quatro i tyl napedem spokojnie polatasz bokiem w zimie
Tył napęd będzie mam nadzieję na przyszłą zimę już, a na razie bidny galant z napędem na przód ;d
Nie polecam salonu i serwisu BMW smorawiński w Poznaniu xD
Pojechałem na akcję serwisową wymiany poduszki powietrznej, wróciłem z rozwalonym reflektorem...
Przed oddaniem auta, dało się elegencko ręcznie pokrętłem ustawić xenon góra/dół, po odebraniu auta zapalam światła i co? Lewy mocno w dół, a prawy ok. To nic, podnosze maskę i samemu chcę poprawić (zauważyłem to jak się sciemniło kilkadziesiąt KM od salonu, wcześniej ringi DRL). Podnoszę maskę i co? Kurwa no pokrętło od regulacji urwane i lużno leży na tym kółku zębatym. Chce przekręcić i mi kutas spadł na osłonę silnika dolną xD Trudno, pojechałem do BMW z reklamacją, że co to kurwa ma być. Wchodzę do salonu, ze spoko ziomkiem który mnie obsługiwał za pierwszym razem gadam i mówię co i jak. On mówi że wjedzie na serwis i pogada z technikiem. Ok, po paru minutach wraca i mówi, że technik powiedział, że nie da się ustawić BO NIE BYŁO POKRĘTŁA OD POCZĄTKU i dlatego nie ustawił lampy (to jak do chuja wafla nagle promień sam opadł?) i oni nic pod maską nie grzebali w sumie tylko poduszkę wymieniali (jebłem xD to jak lampy ustawiali?)
No i chuj, teraz musze sobie to wyciągnąć i jakoś naprawić. Thanks!
Posiada ktoś autko z filtrem DPF? Faktycznie są spore problemy z tym dziadostwem?
Witam,
Pracuję w hurtowni motoryzacyjnej + siedzę na tym forum, więc jakby ktoś potrzebował orientacji w cenie części które planuje zakupić służę pomocą :)
Pozdro
Z filtrem DPF są problemy, największe gdy używasz auta do jazdy po mieście (zatyka się po ~100kkm). W trasie, aż takich wielkich problemów nie ma.
@up z jakiego miasta?
Kurwa, pierwszy raz w życiu pojechałem sobie galantem na parking pod supermarketem poślizgać się na śniegu, zobaczyć jak to jest. Pobawiłem się może z 15-20 minut i mi walnęło coś w skrzyni... Biegi (automat) zgrzytają przy wrzucaniu, auto nie jedzie... Zostawiłem na miejscu i może jutro da radę go podrzucić mechanikowi. Mam nadzieję, że to tylko wybierak się popieprzył, bo jeśli to coś poważnego, to pierdolę ten samochód i wracam do mpk ;d dopiero co poszło 400zł na świece i przewody, dzisiaj zalałem za stówę i 1/10 nie zdążyłem nawet wyjeździć... Ehh, coś pechowe jest to auto.
Żebym ja jeszcze rzeczywiście jakieś cyrki odstawiał... Pierwszy raz próbowałem, także robiłem to naprawdę powoli i ostrożnie, o żadnym ciśnięciu samochodu nie było tam mowy, więc chyba walnęło mi tam coś, co i tak zaraz walnąć miało.
Ale automat to automat. Do kręcenia się najlepszy manual :)
Małe pytanko mam. Posiadam Seata Toledo II 1,6 BCB. Wyswietla mi sie komunikat check engine, silnik dziala nie rowno, na komputerze wyswietlane sa bledy sondy. Mial ktos cos podobnego? Sonda do wymiany czy jak? Co do spalania ciezko mi powiedziec. Mysle ze troszke zawyza, a to moze byc jedna z konsekwencji rozjebanej sondy. Wie ktos cos moze na ten temat?
Ale mam ochotę kupić sobie Astrę OPC xd
http://i43.tinypic.com/2hf3rsx.jpg
Skąd takie samo pokrętło wziąć? Jebane kurwa bmw smorawiński mi to rozjebało i jest chujnia z grzybnią patatajnia
oo kurwa co się prawie osrałem to szok.
Podłączyłem sobie auto do kompa (INPA), czytam błędy, jako że miałem coś wymieniane to skasowałem. Czekam, czekam, czekam i chuj, nic się nie dzieje. To dobra, czytam znowu błędy. 0. Jest ok, chcę odpalić auto i kurwa kręci, ale nie odpala xD
Szok, już farsz w majtach, że coś rozjebałem.
Gaszę kompletnie auto, odpinam kompa. Próbuję zapalić... ufff udało się :D Ja to nawet prostą czynność ograniczającą się do wciśnięcia dwóch klawiszy mogę spierdolić :D
Siemanko.
Sytuacja wygląda tak, że dzisiaj rano wpadłem w poślizg na skrzyżowaniu i przypierdoliłem kołem w krawężnik. Prędkość niewielka, ze 30km/h, nie więcej. Od tego momentu czuje bicie nawet przy niskiej prędkości. Pytanie brzmi, jak sprawdzić czy koło jest krzywe i co ewentualnie mogłoby jeszcze być nie tak. Poza tym biciem nie zauważyłem nic innego, wizualnie właśnie ciężko mi ocenić.
muszę napisać krótką pracę o sposobach diagnozowania systemów ABS i ESP.. ktoś coś ?
Mocno zahamować do momentu włączenia się ABS (bicie w pedale) ew. obserwować czy nie pali się kontrolka (?xD) a jak już się pali tudzież abs nie działa pojechać na sprawdzenie czujnika do mechanika
ESP dać w pizdę do momentu utraty przyczepności i obserwować czy koła nam buksują czy tył zaczyna nas wyprzedzać (ESP Mercedes RWD). W tym samym momencie powinna nam mrugać kontrolka trójkąta na desce rozdzielczej. Jeżeli pali się cały czas, bądź tył nas wyprzedza powtarzamy czynności z punktu pierwszego i jedziemy do mechanika na sprawdzenie czujnika
i gitara
Co daje aktualizacja sterowników w samochodzie? Wiem, że w bmw można wgrać jakieś nowsze sterowniki. Co to da, co to zmieni?
To my mamy wiedzieć co one zmienią? Zadzwoń do serwisu i się zapytaj nikt Ci tutaj nie wywróży nie znając nawet modelu bmw o które Ci chodzi.
No myślałem, że to jest jakaś ogólna zaleta/wada zmiany np. lepsze zarządzanie paliwem, prądem, zmniejszenie obciążenia, lepsze ładowanie, korekta pracy EGR, poprawione wartości odczytów danych, zmniejszone spalanie czy jakieś tam cuda. Pytam ogólnie, przykłady z dupy wymyśliłem, ale może ktoś coś wie więcej na ten temat i odpowie.
model e46 320d FL ;)
Z tego co się dowiedziałem, to znaczących zmian nie ma i większość właścicieli nie zauważyło zmian. Zrobili to tylko dla "świętego spokoju" kierowani tym, że są nowe aktualizacje to je wgrają. Robili to na własną rękę a nie w ASO, 40 min roboty i gotowe.
Zawsze to może się coś poprawić, także jeśli masz możliwość to możesz wgrywać :)
PS: Wiem, że były nowe sterowniki do skrzyni automatycznej i one coś poprawiały ale stawiam, że masz manuala.
W X1 i E92 nie zmieniło nic poza aktualizacją map dzięki zamówieniu jakiegoś tam klucza.
a już też ogarnąłem, że w e46 tylko ECU jest do zmiany w manualu, a to nie zrobię bo mi wirusa usunie :P
http://screenshu.com/static/uploads/.../oe/45kdwh.jpg
Jak podniesc troche drzwi? Strasznie wkurwia mnie, ze listwa na drzwiach nie jest dopasowana do reszty tylko jest lekko "opadnieta". Z drugiej strony mam to samo. Cos z zawiasami?
To stare zdjecie, jeszcze z lata, spokojnie. Narazie staram sie ja dopiescic i pytam o listwy. :)
Jak bedzie wygladac w sezonie mysle, ze stworze osobny temat :P To jest fotka jedna z pierwszych po kupnie z przed kilku dlugich miesiecy :P
Chce zeby byla idealna w kazdym calu, a takie detale sa dla mnie najwazniejsze. Niestety na mechanice i takich pierdolach sie nie znam wiec pytam :)
For typu BMW sport staram sie unikac bo tam zazwyczaj jest 4235789 komentarzy nt. samochodu, a nie w temacie rozwiazania konkretnego problemu.
Czerwona strzała wygląda odlotowo. Co to był z silnik Master?
1.8 is ale mogę się mylić
fajne e36, fajny kolorek m pakiet i felga :) Dużo nie trzeba a jednak na ulicy na pewno się wyróżnia :)
http://olx.pl/oferta/bmw-e36-3-2-m-p...tml#3b9cf011d1
http://olx.pl/oferta/bmw-e36-328i-CI...c2732;promoted
Obie śnią mi się po nocach :D