Reklama
Strona 240 z 531 PierwszaPierwsza ... 140190230238239240241242250290340 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 3,586 do 3,600 z 7965

Temat: Wszystko co dotyczy motocykli i motorowerow !! TYLKO TUTAJ !

  1. #3586
    Avatar Fanta
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Białystok
    Posty
    795
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Czyli nadal zapłon.. A zupę dostaje prawidłowo ? Świece są mokrę ?

  2. #3587
    Avatar pokers39
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    GÓRNY ŚLĄSK
    Wiek
    32
    Posty
    832
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Fanta napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Czyli nadal zapłon.. A zupę dostaje prawidłowo ? Świece są mokrę ?
    Jak najbardziej w porządku, poprzedni właściciel mówił właśnie, że trzeba ustawić zapłon ja jednak nie miałem z tym do czynienia.
    Cytuj leeoonek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    kurwa ja miałem iść do fryzjera z 2 tygi temu
    wyglądam jak kudłate gówno, a dziś ide z Anią i jej znajomymi do pubu, troszke siara
    R.I.P 1992-2013

    [ymp3]ygpYNvrUSgg[/ymp3]

  3. #3588
    Avatar Fanta
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Białystok
    Posty
    795
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Chętnie bym Ci napisał co i jak ale jestem padnięty, lecz znalazłem gdzieś taką treść więc Ci to podrzucam... Ja w jawię miałem ten sam problem zawsze co pare tysięcy kilosów na tych platynkach będzie ten problem zawsze elektroniczne zapłony ten problem po cześci załatwiają...

    Kiedys popełniłem taki artykuł, jak się wczytasz to będziesz wiedział o co chodzi:

    REGULACJA ZAPŁONU STYKOWEGO.

    Niby prosta czynnośc, ale jeśli chcemy osiągnąć zamierzony efekt w postaci wyprzedzenia w granicach 2,7 - 3,2 mm przy MAKSYMALNEJ rozbieżności wyprzedzenia między poszczególnymi cylindrami rzędu 0,05 mm (tak zaleca fabryka) oraz pewnej iskry i niewypadających zapłonów (tak, tak jest to możliwe do osiągnięcia) musimy poświęcić dużo czasu i uwagi.

    PRIMO: NARZĘDZIA.


    Prawda jest taka, że dokładnej regulacji nie dokona się nie posiadając odpowiedniego zaplecza warsztatowego. Poza kompletem kluczy i śrubokrętów do odkręcenia obudowy i śrubek mocujących płytki z przerywaczami, potrzebujemy dokładnych narzędzi do ustalenia wyprzedzenia i przerwy na przerywaczu. O ile jeśli chodzi o przerywacze sprawa jest banalnie prosta, bo wystarczy zwykła listkowy szczelinomierz o zakresie 0,05 - 1 mm. O tyle przy ustalaniu wyprzedzenia najlepiej jest posiadac czujnik zegarowy (dośc trudno dostepny i piekielnie drogi) lub czujnik oparty o śrubę mikrometryczna wkręcany w otwór od świecy zapłonowej [patrz fota]. Wystaczy taki o podziałce 0,1 mm.

    Nie polecam natomiast suwmiarki, gdyż pomiary uzyskane tym sposobem nie są miarodajne i powtarzalne (związane jest m. in. z wypukłością denka tłoka i niemoznością trwałego osadzenia suwmiarki w otworze po świecy zapłonowej).


    SECUNDO: KONSERWACJA

    Zanim zabierzemy się za regulację zapłonu nalezy wykonac kilka czynności, które nam to ułatwią i pozwolą uniknąć kłopotów związanych z niechlustwem i niedbałością (brakiem normalnych czynności serwisowych).

    Na początek czyszczenie. Należy dokładnie za pomoca jakiegoś pędzelka albo szmatki oczyścić płytki przerywaczy i otoczenie alternatora.

    Sprawdzamy stan otworów pod śruby regulacyjne (tych podłużnych), czy nie są wyżłobione przez łby śrub, kontrolujemy gwinty (bardzo łatwo o zerwanie gwintu w płytkach z uwagi na ich grubość a właściwie jej brak), jeśli są w stanie agonalnym możemy spróbować przegwintować na M5 (otwory rozwiercamy wiertłem o średnicy 4,2 mm) lub wymieniamy zużyte elementy na nowe.

    Kolejną niezbędną i bardzo ważną czynnością jest kontrola stanu przerywaczy. Najpierw nalezy sprawdzić czy spręzyny są wystarczająco mocne, czy ślizgacze nie jest juz zbytnio zużyte i czy przylegają całą swoją powierzchnia do krzywki Następnie bierzemy się za styki, sprawdzamy czy nie sa luźne (zdarzały się przypadki "odklejenia" się styków od kowadełka) czy przylegają do siebie na całej powierzchni (czyli czy są równoległe) i czy nie sa nadpalone. Korygujemy ewentualne nieprawidłowości za pomoca pilniczków do styków i papieru ściernego lub wymieniamy wypracowane części na nowe.

    Warto również nasączyć filc smarujący krzywkę olejem oraz sprawdzić stan przewodów (czy izolacja nie jest uszkodzona) i złącz konektorowych (czy połącznie jest pewne i nie zaśniedziałe).


    TERTIO: REGULACJA

    Gdy już uporamy się z powyższymi czynnościami możemy przejść do regulacji. Zaczynamy od ustawienia przerwy na przerywaczach. Wartośc 0,35 - 0,40 mm podana w serwisówce jest to maksymalna odległość styków przerywacza i najczęściej występuje za GMP. W praktyce często zdaża się, że po ustawieniu wartości podanej w serwisówce nie jest możliwe prawidłowe ustawienie wyprzedzenia, wiąże się to m. in. z nieosiowym ustawieniem płytek zapłonu względem wału korbowego.

    Rozwarcie styków: Na pierwszy ogień pójdzie górny przerywacz (prawy cylinder). Obracamy wałem tak, aby otrzymać maksymalne rozwarcie styków, odkręcamy śrubę mocującą kowadełko do płytki i między styki przerywacza wkładamy listek szczelinomierza o grubości 0,4mm. Ściskamy palcami kowadełko i młoteczek, tak aby listek nie mógł wysunąć się z między styków i jednocześnie dociskamy młoteczek do krzywki na wale. Drugą ręką dokręcamy ww śrubę. Analogicznie postępujemy z dolnym przerywaczem.

    Wyprzedzenie: Budowa i kształt płytek zapłonu wymuszają ustawiania zpłonu najpierw dla prawego cylindra (górna płytka). Przy regulacji przydaje się żarówka z dwoma przewodami: jeden podłączmy do "+" instalacji motocykla (ja wpinam go w styki w oprawie bezpiecznika pod prawym boczkiem) drugi przewód podłączamy na przerywaczu w miejsce przewodu idącego do cewki zapłonowej. Żarówka posłuży nam do ustalenia punktu rozwarcia stykó przerywacza.

    Wkręcamy zatem w otwór po świecy w prawej głowicy przyrząd pomiarowy odnajdujemy GMP i cofamy tłok (obracamy wał w lewo w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara) o wartośc z przedziału 2,7 - 3,2 mm (najlepiej 2,7 mm). W przypadku czujnika opartego o śrubę mikrometryczną po znaleznieniu GMP i dokręceniu śruby mocującej "pręt" w główce cofamy tłok i "obracamy" główke o 2,7 obrotu (w przypadku podziałki 0,1 mm) w prawo (tak jabyśmy wkręcali śrubę). "Pręt" posłuży jako zderzak dla tłoka, dlatego z powrotem obracamy wałem w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) aż poczujemy opór preta. W tym momencie tłok znajduje się dokładnie 2,7 mm przed GMP.

    Luzujemy sruby mocujące płytkę do alternatora i obracamy płytką w lewo jesli chcemy przyśpieszyć zapłon, lub w prawo jeśli chcemy opóźnić zapłon. Płytką obracamy tak, żeby żarówka zgasła (ważne jest żeby nie przesunąć jej za daleko, nalezy wyczuć momen w którym żarówka gaśnie). Dokręcamy śruby mocujące płytką i sprawdzamy poprawnośc regulacji korygując w razie potrzeby.

    W ten sposób otrzymaliśmy rozwarcie styków na około 2,75 mm przed GMP. Analogicznie postępujemy z lewym cylindrem, z tym że tym razem żarówkę podpinamy pod dolny przerywacz, i obracamy tylko ta półpłytką, na której mocowany jest ten przerywacz. Do odkręcenia śruby po prawej stronie półpłytki konieczne jest zdemontowanie szczotkotrzymacza.


    Treść kopiowana, żeby nie było...

    #edit
    Jeszczę książeczka tutaj jest, poczytaj i bierz się za robotę, współczuję to diabelstwo nie raz trzeba regulować dniami ;|

    http://www.jawencja.fora.pl/problemy...-350,7490.html
    Ostatnio zmieniony przez Fanta : 18-03-2010, 19:05

  4. Reklama
  5. #3589
    Avatar pokers39
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    GÓRNY ŚLĄSK
    Wiek
    32
    Posty
    832
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    To jednak nie był zapłon całe szczęście.
    Mały problem teraz mam jak zwalniam daję sprzęgło powoli, a i tak czasem przygaśnie nie znam powodu.


    P.S Ma kopa strasznego jak za szybko puści się klamkę sprzęgła, mnie dziś na jedno aż wzięło ;D
    Cytuj leeoonek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    kurwa ja miałem iść do fryzjera z 2 tygi temu
    wyglądam jak kudłate gówno, a dziś ide z Anią i jej znajomymi do pubu, troszke siara
    R.I.P 1992-2013

    [ymp3]ygpYNvrUSgg[/ymp3]

  6. #3590

    Data rejestracji
    2007
    Posty
    867
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    moze masz za male obroty na jalowym? ja bym sie gaznikiem cos pobawil. podkrecilbym troche obroty na jalowym i nie powinien przygasac.

  7. #3591
    Jerzy Mieloch

    Domyślny

    youtube.com/watch?v=Pu9mpr9b4aw&feature=related

  8. Reklama
  9. #3592
    Avatar Sc'avenger~
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    jest określane względem wybranego układu współrzędnych.
    Wiek
    32
    Posty
    572
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Jerzy Mieloch napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    youtube.com/watch?v=Pu9mpr9b4aw&feature=related
    Widziałem ten filmik, szkoda chłopaka. Nie zawsze jednak wina leży po stronie kierowcy jednoślada. Jazda motocyklem sprawia wiele przyjemności, ale jest cholernie niebezpieczna. Wiadomo, są ludzie jeżdżący rozważnie i z głową ale są i tacy którzy kupują motocykle dla szpanu nie mając pojęcia co się może stać. Ale jak już mówiłem nie zawsze wina leży po naszej stronie. Wiadomy jest stan polskich dróg i wiadome jest to, że kierowcy samochodów też czasami mają nie równo pod sufitem.
    więc trzymaj gardę, zawsze i wszędzie bo nigdy nie wiesz, kiedy cios pokory dosięgnie Twej twarzy i ryj Ci rozjebawszy sprawiedliwość wymierzy!
    Amen!

  10. #3593
    Jerzy Mieloch

    Domyślny

    Mój dobry przyjaciel...

  11. #3594
    Avatar Essehe
    Data rejestracji
    2009
    Położenie
    Siłownia/Mata :)
    Posty
    53
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    up
    mieloch wez nie wkrecaj czlowieku, wiesz ile jerzy ma lat? gosciu sie podszywasz pod osobe ktora nie jestes, i wcale to nie byl twoj przyjaciel bo mieloch pochodzi z poznania a ten typ na pewno nie, za małolata jezdzilem z kolega co mial hopla na punkcie tuningu skutera, nie jakis sport tylko minimum mocny racing lub evo, i widzialem sie osobiscie z mielochem podczas regulacji jego sprzetu. pier.. takie glupoty, nie wiem stary masz jakies problemy w rodzinie? okresu dostales?

    nie sluchajcie tego typa bo podaje sie za kogos kogo nie jest, a filmik stary i latwo go znalesc na necie.

    wyjdz i zamknij drzwi.


    edit.

    SPRZEDAM YAMAHE BWS/ MBK BOOSTER ROCKET 70/50CC KLASA SPORT, FELGI 12 CALI.
    CENA 2000ZŁ. PISAC NA PW NA PEWNO SIE DOGADAMY, OKOLICE WARSZAWY LUB RADOMIA.

    http://allegro.pl/show_item.php?item=966268310
    Ostatnio zmieniony przez Essehe : 21-03-2010, 10:55

  12. Reklama
  13. #3595
    Jerzy Mieloch

    Domyślny

    Czy ja się pod kogoś podszywam? Ogarnij się.

    I co z tego, że nie był z Poznania? Ty znasz tylko ludzi ze swojego miasta? Co za cep ;/

  14. #3596
    Avatar Essehe
    Data rejestracji
    2009
    Położenie
    Siłownia/Mata :)
    Posty
    53
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    zaraz ci udowodnie pajacu jest tu gdzieś twój post.


    edit.

    Cytuj:
    CzArNy__ napisał Pokaż post
    Kiedyś bardziej sie interesowałem. Teraz juz troche mniej. Boję sie tego powiedziec ale chyba już wyrosłem (niestety).
    Poza tym to bardzo droga zabawa ale bardzo interesująca.

    Czy Ty jesteś TYM Jerzym Mielochem?




    Cytuj Jerzy Mieloch napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Tak.

    Przepraszam, ale muszę spadać... dopiero wyregulowaliśmy MHR'ke, kolan nie czuje ;/ Pozdrawiam.


    strona 356. tu odpowiadasz na pytanie "czy ty jestes tym jerzy mieloch?"

    i sie nie wymiguj glupi szczylu wyjdz po prostu stad, ty poznania na oczy nie widzialeś.
    Ostatnio zmieniony przez Essehe : 21-03-2010, 15:12

  15. #3597
    CzArNy__

    Domyślny

    Z tego co ja wiem to jest Jerzy Mieloch Senior i Jerzy Mieloch Junior. Nie wiem kim jest ten zarejestrowany na torgu.

  16. Reklama
  17. #3598
    Avatar Sc'avenger~
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    jest określane względem wybranego układu współrzędnych.
    Wiek
    32
    Posty
    572
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Jaki bulwers poszedł wogóle ; d

    Ostatnio zrobiło sie cieplutko, pomyślałem, że zamiast tłuc sie puchą do szkoły mógłbym pojechać skuterem. Poszedłem więc do garażu, wyciągnąłem skuter na środek, wyczyściłem, podładowałem akumulator, nalałem świeżego paliwa/oleju. Wszystko cacy. Już miałem iść do domu, ale mówię: "Odpale go, przejade sie kawałek żeby jutro nie było niespodzianek." Kopnąłem go pare razy na sucho, przekręciłem kluczyk. Pierwszy kop, drugi, trzeci. Ni huja ;/
    Czemu nie chce odpalić?!
    więc trzymaj gardę, zawsze i wszędzie bo nigdy nie wiesz, kiedy cios pokory dosięgnie Twej twarzy i ryj Ci rozjebawszy sprawiedliwość wymierzy!
    Amen!

  18. #3599

    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    404 not found
    Posty
    389
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    moze masz zasyfiony gaznik

  19. #3600
    Jerzy Mieloch

    Domyślny

    Cytuj Sc'avenger~ napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jaki bulwers poszedł wogóle ; d

    Ostatnio zrobiło sie cieplutko, pomyślałem, że zamiast tłuc sie puchą do szkoły mógłbym pojechać skuterem. Poszedłem więc do garażu, wyciągnąłem skuter na środek, wyczyściłem, podładowałem akumulator, nalałem świeżego paliwa/oleju. Wszystko cacy. Już miałem iść do domu, ale mówię: "Odpale go, przejade sie kawałek żeby jutro nie było niespodzianek." Kopnąłem go pare razy na sucho, przekręciłem kluczyk. Pierwszy kop, drugi, trzeci. Ni huja ;/
    Czemu nie chce odpalić?!
    odkrec swiece, kopnij lekko a raczej nacisnij kopka w kopniak zeby tlok poszedl jak najwyzej glowicy i w tedy nalej korek wachy, zakrec swiece, zaloz fajke i powinien zalapac, jak nie pojdzie to wtedy bedziemy myslec dalej. chyba ze zatarty

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. PlayStation 3 - tutaj wszystko
    Przez Imonek w dziale Sprzęt i oprogramowanie
    Odpowiedzi: 3792
    Ostatni post: 13-07-2017, 07:59
  2. Wszystko, co dotyczy Sony PSP
    Przez Kacpero w dziale Sprzęt i oprogramowanie
    Odpowiedzi: 2063
    Ostatni post: 28-02-2014, 19:03
  3. Wszystko co dotyczy palka?
    Przez xsxsxs w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 04-02-2014, 15:41
  4. Smiechowisko - tylko tutaj linki do smiesznych rzeczy
    Przez Palladni w dziale O wszystkim i o niczym
    Odpowiedzi: 668
    Ostatni post: 24-09-2013, 18:23
  5. Wszystko co dotyczy Test Serwera tutaj !
    Przez Harros Ruca w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 28-06-2010, 01:37

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •