Odświeżam na prosbe autora tematu.
Co do tamtego tematu co go jakiś mod zamkną -.-
ZA PRZEPROSZENIEM, ALE GOWNO WIECIE ^^
Moja kolejność jest taka:
Aprilia Sr Ditech
Kymco Super 9
Yamaha Aerox
Piaggio NRG
Gilera Runner
Malaguti f15 Fire Fox
Peugeot Speedfight
Suzuki Katana
Wiem, że zaraz pójdą bluzgi czemu Super 9 jest lepszy od Aeroxa i takie tam każdy co chociaż czyta różne czasopisma, bierze udział w zawodach, jeździ na zloty to wie dlaczego...
Tajwańska marka Kymco, choć nie jest tak znana w Polsce jak słynne japońskie wytwórnie należące do wielkiej czwórki, zdobyła już na światowych rynkach zasłużoną renomę solidnych trwałych jednośladów. Nasi zachodni sąsiedzi Niemcy mają 185 dealerów sprzedających pojazdy tej marki, a znane czasopismo "Scooter & Sport" przyznało palmę pierwszeństwa skuterowi Kymco Super 9 w teście porównawczym przed tak renomowanymi pojazdami jak Gilera Runer, MBK Nitro, Peugeot Speedfight 50 LC. Lepszy od Kymco Kymco swojej klasie okazał się jedynie skuter Aprilia SR Di-Tech. Kluczem do sukcesu marki Kymco jest długoletnie doświadczenie w produkcji jednośladów, ciągłe doskonalenie jakości i dążenia do wprowadzania nowatorskich rozwiązań. Marka Kymco dopiero przed kilkoma laty stała się powszechnie znana w Europie i USA, lecz jej historia zaczęła się znacznie wcześniej. Została założona już w 1963 r. w kooperacji z Hondą. Od 1963 do 1993 r. wytwórnia Kymco produkowała skutery, motorowery i motocykl na licencji Hondy. Tajwańskie zakłady produkowały także części dla japońskich fabryk tego największego na świecie wytwórcy jednośladów. 30 lat współpracy z tak renomowanym partnerem pozwoliło na perfekcyjne opanowanie technologii produkcji i wdrążenie najwyższych standardów jakościowych. Od 1993 r. wszystkie produkowane pojazdy opatrywane są marką Kymco, co wcale nie znaczy, że zrezygnowano z technologii wypracowanych przez lata współpracy z Hondš. Wcześniejsza produkcja licencyjna nie oznacza również konstrukcyjnego zacofania produktów Kymco - wręcz przeciwnie - wytwórnia przeznacza znaczne środki na prace badawcze i rozwojowe. Nowoczesna konstrukcja to nie wszystko. Wzorowo zorganizowany został proces produkcji w zakładach grupy Kymco. Wszystkie one tworzą zintegrowany i w dużym stopniu zautomatyzowany system system sterowany programem "Computer Industrial Management". Podczas procesu produkcyjnego zwraca się szczególną uwagę na jakość elementów staranność montażu, co sprawia, że produkty Kymco wyróżniają się dokładnością wykonania i estetykš. Stałe dążenie do wytwarzania produktów najwyższej jako�ci sprawia, że z łatwością przewyszczają one światowe normy i standardy. Mimo wysokiego stopnia zautomatyzowania produkcji sukces stał niemożliwy dzięki ludziom. Sprawdzona, doświadczona i niezwykle zaangażowana kadra inżynierów techników to potencjał, którego nie sposób przecenić. Kymco jest obecnie największym tajwańskim producentem motocykli, skuterów i czterokołowców. Łączna sprzedaż na świcie pojazdów tej marki dawno przekroczyła 7 mln egzemplarzy. W ofercie firmy znajduje się obecnie dwana�cie modeli jednośladów. Pod marką Kymco produkuje się szereg motocykli niewielkiej pojemno�ci. Największym z nich jest Venox - cruiser napędzany nowoczesnym, czterosuwowym, dwucylindrowym silnikiem widlastym, chłodzonym cieczą, o pojemno�ci 252 ccm, osiągajšcym moc 27 KM przy 10 500 obr/min. Jest to zdecydowanie najciekawszy pojazd z palety motocykli wytwarzanych pod tą markš. Równie nowoczesnym, lecz mniej zawansowanym technologicznie pojazdem jest Hipster - dynamiczny chopper niewielkiej pojemności napędzany jednocylindrowym, czterosuwowym silnikiem chłodzonym powietrzem, wyposażonym w czterozaworowy układ rozrządu. Hipster oferowany jest w dwóch kategoriach pojemności. Silnik o pojemności 124,1 ccm osiąga 12,5 KM przy 9750 obr/min, a silnik o pojemności 149,4 ccm osiąga 14 KM przy 9550 obr/min. Oprócz Venoxa i Hipstera produkowane są Enduro Stryker, które napędzane są niezbyt wysilonymi, czterosuwowymi silnikami jednocylindrowymi chłodzonymi powietrzem. Stryker o pojemności 124 ccm osiąga moc 10,5 KM przy 8500 obr/min, a napędzany silnikiem klasy 150 ccm o 1,5 KM wiecej. Najbardziej konserwatywnym motocyklem Kymco jest Pulsar 125 ccm o klasycznej linii. Mimo zastosowania niezbyt nowoczesnego, czterosuwowego, jednocylindrowego silnika chłodzonego powietrzem, wywodzącego się bezpo�rednio ze sprowadzonych konstrukcji Hondy, jest to w swojej klasie pojemnościowej pojazd dość dynamiczny. Uzyskano to dzięki niewielkiej masie wynoszącej zaledwie 131 kg i dobrze zestopniowanej, pięciobiegowej skrzynce przekładniowej. Motocykl ten wyróżnia nieidealną wprost ergonomiš i mimo niewielkich gabarytów jet polecany nawet dla jeźdźców dość wysokich (do 180 cm wzrostu). Nas, oczywiście najbardziej interesują skutery. Zdecydowanie najatrakcyjniejszy dla polskiego odbiorcy okazał się ZX 50. Zainteresowanie ZX jest tak wielkie, że sprzedawcy nie nadążajš z zaspokojeniem popytu. Klienci niekiedy muszš czekać na zamówienie pojazdy, a znaczna część dostaw jest sprzedawana jeszcze przed rozpakowaniem. Zainteresowanie odbiorców modelem ZX to najlepsza wizytówka dla marki Kymco, ponieważ na rynku przepełnionym towarami dobrze sprzedaje się jedynie bardzo dobry produkt. Ten prosty, niezawodny i dopracowany pojazd ma dwie niezaprzeczalne zalety - są nimi niska cena i aluminiowe koła o średnicy 12 cali, które pozwalają na bezpiecznš i komfortowš po doąć nierównych krajowych drogach. Skuter ten posiada estetyczną, miła dla oka linię nadwozia, lecz w istocie nie jest pojazdem ultranowoczesnym. Klasyczny przedni widelec teleskopowy, przedni hamulec tarczowy i tylny bębnowy oraz dwusuwowy silnik chłodzony powietrzem stawiają go na �redniej pozycji wśród konkurencji. Jednak wcześniej wymienione zalety sprawiają, że w Polsce sprzedaje się znakomicie. Odbiorcy ceniący jakość wykonania i zalety użytkowe sprawdzonej konstrukcji zapewne wybiorą właśnie ten pojazd z bogatej oferty Kymco. Wyprostowana pozycja kierowcy predestynuje ten skuter do jazdy miejskiej, choć zapewne może się on stać się również niezastąpionym partnerem w dalszych podróżach. Osoby lubiące wycieczki na pewno docenia obszerny, dobrze wyprofilowany podest pozwalajšcy na swobodnš zmianę położenia nóg i dość płaską, wygodna kanapę, umożliwiającą kierowcy przesunięcie się do tyłu i wyprostowanie nóg w kolanach. Jednocylindrowy, dwusuwowy silnik chłodzony powietrzem osišga moc 5 KM przy 7000 obr/min, co w połšczeniu z masš pojazdu wynoszšcš zaledwie 87 kg zapewnia całkiem przyzwoitą dynamikę. Model ZX 50 szczególnie atrakcyjnie prezentuje się niebiesko - srebrnym wariancie malowania, choć egzemplarze srebrne i malowane w kolorze burgund metaliczny tez mają swoich zagorzałych zwolenników. Najbardziej zaawansowaną technologicznie "50" jest nie wątpliwie model Super 9, którego w licznych testach chwaliło grono specjalistów z wielu krajów. Trzeba przyznać, że dwutłoczkowy zacisk tarczowego hamulca przedniego, tylny hamulec tarczowy, ładna sportowa sylwetka, doskonale wyposażenie i dwusuwowy silnik chłodzony cieczą to rzeczy, które mogš się podobać. Jeżeli dodamy do tego jeszcze umiarkowaną cenę zakupu, to już przestaje budzić zdziwienia wielka popularno�ć tego pojazdu na zachodzie Europy. Jedyne wady, których udało mi się dopatrzyć w tym skuterze, to do�ć wysoka masa (106 kg) i niezbyt duża moc silnika zaledwie 5 KM przy 7000 obr/min, którą jednak bez trudu można zwiększyć. Oprócz niezaprzeczalnych walorów technicznych model Super 9 jest pojazdem bardzo ładnym. Uroda pojazdu idzie w parze z ergonomią. Duża pochwała należy się projektantom za doskonałe wyprofilowanie kanapy i zapewnienie swobodnej pozycji za kierownica nawet bardzo wysokim osobą, które dla pełniejszego wyprostowania nóg mogą swobodnie odsunąć się do tyłu na wygodnej i niezbyt spadzistej kanapie. Model Super 9 zbiera dodatkowe plusy za wyjątkowo skuteczny hamulec przedni, godny pojazdu zdecydowanie większej pojemności i mniejszej masie.
Zakładki