OTO ARTYKUL OPISUJACY NAJLEPSZĄ 125 ccm typu "sport"
Jaka moim zdaniem jest najlepsza 125 ?
Pytanie wydaje sie proste , zapewne wielu z was odpowiedzialoby bez wachania "Cagiva Mito"
Jednak w ocenie trzeba wziasc pod uwage:
Cenę
Awaryjnosc
Osiągi
Dostepnosc częsci
Wygląd
Dlaczego Mito nie zasługuje na miano najlepszej 125 ? Cena jest dosyc spora jednak rekompensuje nam ją dobre standardowe
wyposazenie między innymi
przewody w stalowym oplocie (gdy nacisniemy mocno którys z hamulcow przewody nie "puchną" i hamują
doskonale)
Amortyzator skrętu - jadąc po dziurach kierownica nie "lata" nam na boki jest to bardzo przydatna rzecz jezdzac po naszych dziurawych drogach.
Amortyzatory przednie upside-down (lepiej amortyzuje nasze polskie dziury)
Nie jest to rzecz nadzwyczajna jednak w Hondzie NSR 125 tego niestety zabraklo.
Awaryjnosc - Jest to najmocniejszy seryjnie produkowany motocykl o pojemnosci 125 - wersja EVO (Evolution) ma okolo 38KM
Jednak silnik jest wyzylowany i dlatego dynamiczną jazdą nie nacieszymy sie zbyt długo (tłok wytrzyma maksymalnie 10tys km)
Remont jest dosc kosztowny (co najmniej 450zl) Jest to wielki minus Cagivy.
Osiągi są bardzo dobre , motorek jest lekki (125kg) co ulatwia schodzenie na "kolano" w zakręty młodym kierowcom.
Motorek ma okolo 5-6 sek do 100 km/h (w dobrym stanie) I v-max wynosi okolo 170-180km/h (Na youtube mozna obejrzec
filmik gdzie EVO idzie prawie 200km/h)
Dostepnosc czesci - tutaj jest porażka , o ile tlok , lozyska i uszczelki dostaniemy bez problemu to juz z cylindrem i
wałem są większe problemy. O owiewkach, lampie, zegarach itp juz nie wspomne.
Wygląd - Wersje w nowej budzie (od 1995r) są piękne (dla mnie) A dla innych Brzydkie to juz kwestia gustu.
Podsumowanie:
Mito to dobra 125 jednak jest zbyt awaryjna i jest slaba dostepnosc częsci.
Moja ocena:
7/10
Fota:
Honda NSR 125 :
Marzenie wielu z nas gdy bylismy jeszcze dzieciakami ;) Przede wszystkim piękny wygląd to jest chyba jedna z głownych zalet tego
motocykla (Nie jedna dziewczyna sie za nim obraca) Hamulce są idealne jak na tą pojemnosc , stoppie to zadne problem (wystarczy
zmienic olej w przednich amortyzatorach na gęstszy bo oryginalny nie daje sobie rady)
Silnik jest bardzo trwały jesli nie jezdzisz ostro to na jednym tloku zrobisz nawet 20 tys. km !!!
Nsr jest bezawaryjna (wiem z wlasnego doswiadczenia)
Z częsciami nie ma problemu , wystarczy wejsc w internet i zamówic (wychodzi taniej niz w jakims serwisie)
Silnik ma 28.5KM (nie wierzcie w jakies tam super pro sportowe wersje ktore maja po 38KM) Jest to malo (najmniej ze wszystkich
popularnych sportowych 125 ccm) V-max Motocykla w dobrym stanie to jakies 160km/h , mnie to zadowala jednak innych pewnie nie.
Cena jest dosć atrakcyjna - egzemplarz w dobrym stanie dostaniemy za okolo 3900zl !! (rocznik 96,97,98) Za nowsze trzeba dac juz
kolo 5tys.
Podsumowanie:
Nsr ma duzo zalet jednak ma jedną glówną wade - osiągi , mi to nie przeszkadza i 160 jest zadowalające stąd moja ocena 9/10
Fota:
Aprilia Rs 125:
1994-2006 (Starsza buda)
Motocykl Włoskiej produkcji , nie ma sie o nim co duzo rozpisywac - Jest bardzo ładny (prawie tak jak nsr)
Silnik o mocy 34km w zupelnosci wystarcza do dynamicznej jazdy. Moc jest mniejsza niz w Mito ale za to silnik jest troche mniej
awaryjny. Z częsciami nie ma problemu , zawieszenie z przodu upside-down jest wystarczajace (jedyny problem to siadające simeriingi
i wtedy szybko nam olej ucieka) Osiągi - V-max okolo 170km/h 6-7sek. do 100km/h. Dostępnosc częsci jest dobra (prawie jak w nsr)
Motocykl ma troche wad , uzytkownicy narzekają glownie na psującą się elektryke i ślimak :D -zazu . W rs nie ma nic nadzwyczajnego dlatego ocena:
7/10
Fota:
Suzuki RG 125 F:
Suzuki Rg hmm bardzo przyjemny motorek . Osiągi zadowalające około 180km/h czyli jedna z szybszych w swojej klasie .Mimo że jest to stary motor to posiada przednie zawieszenie upside down co znacznie ulatwia prowadzenie na zakrętach i polskich drogach.Jego moc nie jest dokładnie znana jedni mówia że 41 KM a inni że 38 KM . Z częsciami do tego motoru są problemy tak jak z mito ale rg jest mniej awaryjne . Hamulce w tym motorze są bardzo dobre jak przystało na sportowy motor . Mysle ze pojazd warty uwagi duza moc ,srednia awaryjnosc , srednie spalanie , niska cena , dobre zawieszenie
Moja ocena: 7/10
FOTA:
Moje byle RG (znalazlem jakims cudem w google)
http://images.google.pl/imgres?imgur...%3Dpl%26sa%3DG
by ginall.
korekty - zazu
Napisalem ten artykul , moze sie komus przyda, wrzucam na 1sza stronę.
Nie napisalem o tzr bo zapomnialem , moze dorzuce wieczorem.
Licze na ++ :D:D
Zakładki