Te starsze można do 1k dorwać dobrego... chyba że chcesz jak mego chociaż nie wiem czy znajdziesz a jak już to szykuj jakieś 2.5 do 3 kafelków ;|
Wersja do druku
Tu nie chodzi o mnie. Jeden znajomy ma Simka i chce go sprzedać, bo zbiera na coś poważniejszego. Chciał sie dowiedzieć ile za niego weźmie, więc pytam ; d
Popytajcie znajomych czy chcą skuter kupić, w dobrym stanie za 1500zł ewentualnie mogę spuścić jakieś 100zł. Możliwe allegro i inne bajery.
Wiesz, tu nie ma zasady ze nigdy nie mialem stluczki to jestem zajebistym kierowca. Kazdy mial/bedzie mial stluczke czy slizg jezeli juz zawezimy jedynie do motocykli.
Co do policji to nawet nie wiesz w jakich miejscach oni potrafia sie zakampic xD. Ty zobaczysz fajna droge, rozpedzisz sie a tu nagle pan w niebieskim mundurze sie pojawi z suszarka ;p.
Wracajac do wypadkow itp. Podejrzewam ze jezeli takim motorkiem spowodujesz jakis wypadek to nie wyplaca Ci ubezpieczenia(gdy wyjdzie na jaw ze to 125ccm i malo tego Ty nie masz uprawnien do kierowania taka pojemnoscia) i z wlasnej kieszeni pokryjesz koszt naprawy motoru i pojazdu poszkodowanego (a teraz wyobraz sobie ze trafisz w nowego merola... ;p)
Co do takiej opcji nie mam pewnosci, z czystej ciekawosci chcialbym by ktos sie na ten temat wypowiedzial:).
A1 kosztuje z 600zl? Zrobisz i masz wiekszy wybor, bo przeciez szukasz 125 a nie 125/50. Kupisz motorek w dobrym stanie a nie skladaka z ktorym beda same problemy...
no chyba troche wiecej niz 600zl kosztuje a1... 125/50 to nie skladaki ;) i niestety policja nie moze zakampic bo juz minely te czesy kiedy sie chowali po krzakach i byli bezkarni. teraz normalnie mozesz sie odwolac od mandatu lub podac ich do sadu za to ze sie chowaja w krzakach. bo policja nie jest od tego ze ma sie chowac po krzakach i lapac piratow tylko maja byc widoczni na drodze. bo kierowca ma zwolnic, a nie ze oni maja go zlapac to na tym polega..
Podajcie mi dokładną cenę tego prawka, bo na necie różne rzeczy wypisują, a może mam "chętkę" zrobić je.
Ale około chociaż, dobry pomysl jak będzie tak do 1k ;D
jutro się dokładnie zorientuje!
Ceny w różnych województwach są różne. Dodatkowo każdy ośrodek szkolenia kierowców ma troche inny cennik.
Odpalam dzisiaj jawę chce jechać, a mój brat mi coś pokazuje, no to ja ją gaszę i się pytam co chce, a tu patrze spod siedzenia wydobywa się gesty dym. Kable mi się zapaliły, ale już zrobione i śmiga.
Jeden mały problem to taki, że pali mi na 1 gara. Wiecie jaka może być przyczyna?
Kupiłem kask No fear prime. Chcę kupić do niego gogle ale jak zakładałem gogle do snowboardu to nie przechodziły za nosek. Może ktoś wie jakie gogle są dość płaskie aby przeszły za nosek, a może te gogle mają wejść na nosek?
Chodzi ci o to ze wchodza na szczeke? gogle nie moga wchodzic na szczeke maja ci przylegac do twarzy.
pokers no pewnie iskrownik tak jak fanta pisze bo to jednak jest odwieczny mankament tego sprzetu ;)
a teraz moje pytanko kumpel nie ma iskry w yz 250. czym to moze byc spowodowane? zakladalismy nowego tloka i normalnie chodzila. potem cos sie stalo z iskra. teraz jak wykrecamy swiece i sprawdzamy to albo nie ma jej wcale albo tylko raz przeskoczy i jej nie ma. sprawdzalismy rozne swiece. kable wszystkie ok. kumpel zalatwi sciagacz do magneta to sprawdzimy motoplat. kurwa no nie wiem co jest a chodzila tak pieknie ;)
Zobaczcie czy na cewce nie ma luzów, mi ostatnio się poluzowały dwa kabelki od cewki i wskazówka od obrotomierza w ogóle nie chodziła a potem odłączył się drugi kabelek i przez to nie było iskry.
Niepokoi mnie w tym temacie, że obraca się on wokół kilku osób a pytania innych są może nie zlewane, ale pomijane...
Mam kilka pytań, na które oczekuję odp.
1. Chciałbym kupić Speedfight'a 2 nowego na wiosnę (jak śnieg zejdzie ^^) i na allegro widziałem skutery, które miały jedne 100km/h na liczniku, a inne 80km/h. Czym to się różni? Czy we wcześniejszych latach wydawali jakby 80tki? Bo myślałem, że może wrc ma jakiś lepszy silnik, ale nie.
2. Chciałbym kask do tego skutera oczywiście "full face", bardziej agresywny powiedziałbym, ale taki z szybką, żeby nie trzeba było gogli używać. Macie coś do polecenia albo jakieś str z kaskami?
3. Jak jest z ubezpieczeniem takiego skutera? Wiem, że OC wynosi około 50zł, ale to chroni poszkodowanego, a jakbym chciał ubezpieczyć od kradzieży i zniszczenia w jakiej kwocie bym się zamkną ?
4. Co sądzicie o tym skuterze? Wiem, że jest konkurencyjny z Aerox'em, ale on mnie się nie podoba. Jak stoi on na jego tle? Z tego co wiem, części oryginalne są drogie, ale jak jest np: z wymianą części, z eksploatacją?
oczekuje od was pomocy, pozdrawiam Barni
P.S. Oczywiście po stronach w gUglach grzebałem ale nie używam tam forum, bo jeszcze cicho tam przed wiosną
1.Wyskalowanie licznika to chyba najmniej istotna sprawa. No chyba, że ktoś lubi szpanowac tym ile ma na blacie ;]
Z tego co pamiętam zalezy to albo od rocznikaalbo od rodzaju chłodzenia- AC 80, LC 100.
Jednak od rocznika
2. Wszystko zależy od funduszy. Są kaski za 300zł i za 1500zł. AGV, Shoei
4. Wymiana części jak w każdym skuterze 2t - kazdy idiota sobie z tym poradzi. Nie chce mi się więcej pisac. W internecie jest pełno informacji, nawet w tym temacie juz pisałem o speedfighcie NO ALE TRZEBA POSZUKAĆ!
1. 100km/h miały spidy produkowane w starszych rocznikach, nie wiem dokładnie jakich, ale te nowsze mają wyskalowane do 80km/h, nie ma to żadnego znaczenia co do silnika. Tak samo jak Aerox (starsze roczniki) miały wyskalowane do 120km/h a już nowsze do 80km/h
2. 4bikes.pl, allegro.pl, polecam kask Airoh Leox, kaski AGV lub jeśli masz w ch** kasy i chcesz się lansować to firma "Arai" będzie odpowiednia, ale takie kaski jak z firmy "Arai" to bardziej do moto gp, lub na ścigi, spokojnie łeb uchroni ci kask za 300zł a Airoh Leox w zupełności wystarczy - wiem, bo mam od 2 miesięcy.
3. Co do ubezpieczenia do tylko OC - koszt około 50zł, co do AC to nie spotkałem się żeby ktoś ze znajomych miał AC - po prostu nie opłaca się co do skutera, bo nie jest to tanie. Lepiej wydać 800zł na porządne zabezpieczenia przed kradzieżą, ale powiem tak jeśli ktoś będzie chciał ukraść to i tak ukradnie.
4. Spid jest ok, tym bardziej jeśli w grę wchodzi nówka z LC (drożej o około 2tyś od AC). Ja bym na twoim miejscu nie kupował nowego spida ze względu na cenę i wahacz. Jeśli chcesz już spida to kup używkę z powiedzmy 2005-2006r i resztę kasy przeznacz na tuning.
mieloch.pl Tu dowiesz się więcej.
Pozdrawiam.
Panu up, serdecznie dziękuję. Zostałem w miarę zaspokojony tą odpowiedzią ale...
Co do tego ubezpieczenia, to nie warto w to wchodzić? Przede wszystkim kradzież i szkody.
Jeżeli chodzi o SF2 to nówkę chcę z tego względu, że jest to w sumie "motorower" sportowy i nie chciałbym nabyć go po jakimś niewyżytym 14 latku ze wsi, który palił gumę i katował silnik. Miałem kiedyś motorynkę Rometa jak miałem 10 lat od takiego właśnie gościa i... no poza tym trochę kasy ojciec musiałby dołożyć, ja myślałem o salonówce z 2009 roku, z nadzieją na niższą cenę.
Pozdrawiam Barni VegaS
Nówka to duża strata kasy. Najlepiej byłoby zrobić tak jak J. Mieloch powiedział. Kup używkę a za reszte hajsu przeprowadź tuning i będziesz bardziej zadowolony.
A jesli masz 16 lat rób prawko A1 i kupuj 125ccm.
Pamiętaj, że apetyt rośnie w miare jedzenia. Po kilku miesiącach zacznie Ci brakować mocy na kiblu ;]
Taa, rozumiem ^^. Jednak najpierw dotarcie, zdjęcie blokad i w tedy jakaś może zabawa. Na pewno nie będę używał go do "extremalnych" wyczynów. A propos: jak jest z tymi blokadami? Pierwsza z wariatora idzie po 500km? Czy się mylę? Prosiłbym o wyjaśnienie ja czym są, ile ich i kiedy się ściąga.
Barni Vegas lepiej brac uzywke bo tansza i wcale nie wszystkie to padak. Zreszta jak sie trafi tanio padake to szybki remont silnika za niecalego klocka i maszyne masz nowke. Nowy skuter na 2-3 lata to moim zdaniem troche strata kasy
blokady sciagasz kiedy chcesz przypominam ci ze to nielegalne ;) ale i tak sie nikt nie przyczepi ;p
a i z tego co pamietam to jak zdejmiesz blokady z nowego szkuta tracisz gware ale nie daje sobie reki uciac za ta informacje musisz sie dowiedziec.
Chodzi mi o serwisowe ściąganie blokad, po dotarciu. Co do tej używki to... zastanowię się. ^^
nie ma czegos takiego jak serwisowe sciaganie blokad masz blokady po to zeby lecial te 45km/h i tyle. mozesz go odblokowac odrazu albo dotrzec te 1000km i odblokowac albo nieodblokowywac wcale.
w czym aprilia SR w starej budzie różni się od pośredniej/nowej oprócz wyglądu?
Hah. Spoko, że mnie uświadomiłeś! ;ooo
Słyszałem, że złamanie blokady kierownicy w skuterze to pestka. Co o tym sądzicie.
Zle mnie zrozumiales, z tym skladakiem mialem na mysli ze on juz pisal rozne rzeczy. Np. ze rame trzeba przelozyc bo krzywa jest i takie tam. O to mi chodzilo ze skladakiem.
Co do A1 to w 1000zł zmiesci sie napewno.
Co do policji to nawet o tym nie wiedzialem. Ale zycie i tak pokazuje ze jest po staremu. Oni moga za budynkiem stanac czy gdzies i Cie zlapac. To jest polska, jezeli chodzi o wyłudzenie kasy od Ciebie to nie wygrasz. Pozatym sa jeszcze nieoznakowane radiowozy.
Nie wiem na jaką liczysz odpowiedź, ale jeżeli chodzi Ci o bezpieczeństwo motorku na postoju to jest tak że jak znajdą się takowi z chęcią odebrania Ci go to go ukradną nawet jak go tam przywiercisz do parkingu ;|
#edit
Coś tak oglądam ten temat jak dawniej i widzę że mało się tu dzieje...Gdzie się podziewacie motórzyści ? ;> Może ktoś coś odrestaurowuje, pochwalcie się troszeczkę ;)
Wiem, że np. w KYMCO zdejmują blokady bez utraty gwarancji jak dotrzesz czyli po 1000km. Możesz sobie jeszcze oglądnąć Kymco Super 9 - osiągi takie jak w spidzie, tańszy o parę tysięcy od spida, LC. Jest mało znany, ale naprawdę mocny i dobry skuter, kolega ma po racingu+porting i idzie mu realne 112.
Wydaje mi się, że ten mechanizm jest prosty, bo jak przekręcamy odpowiednio kluczyk do aktywujemy zapadkę, która wchodzi w odpowiednią wypukłość i blokuje. Kiedy przekręcimy kluczyk aby odblokować zapadka się podnosi i jest ok. Problem to wiedzieć gdzie jest ta zapadka bo samo podniesienie pewnie trudne nie jest.
Mam pytanie czy sam w domowym zaciszu jestem wykonać porting?
Jak tak to czym i jak bardzo trzeba uważać i co daje. (Chińczyk 80ccm, cylinder firmowy, moduł i gaźnik odblokowany)
Skuter kupiłem do nauki, jednak teraz kiedy w miarę umiem jeździć nie mam na nic innego kasy, a testowałem na gpsie i jedzie realne 80km/h.
Co jeszcze można w nim wymienić? (tanio jakoś)
Jawa c.d
Pali na 2 gary, ale bez zestawu strzykawka+benzyna+kopniak nie chce sama zapalić.
Czyli nadal zapłon.. A zupę dostaje prawidłowo ? Świece są mokrę ?
Chętnie bym Ci napisał co i jak ale jestem padnięty, lecz znalazłem gdzieś taką treść więc Ci to podrzucam... Ja w jawię miałem ten sam problem zawsze co pare tysięcy kilosów na tych platynkach będzie ten problem zawsze elektroniczne zapłony ten problem po cześci załatwiają...
Kiedys popełniłem taki artykuł, jak się wczytasz to będziesz wiedział o co chodzi:
REGULACJA ZAPŁONU STYKOWEGO.
Niby prosta czynnośc, ale jeśli chcemy osiągnąć zamierzony efekt w postaci wyprzedzenia w granicach 2,7 - 3,2 mm przy MAKSYMALNEJ rozbieżności wyprzedzenia między poszczególnymi cylindrami rzędu 0,05 mm (tak zaleca fabryka) oraz pewnej iskry i niewypadających zapłonów (tak, tak jest to możliwe do osiągnięcia) musimy poświęcić dużo czasu i uwagi.
PRIMO: NARZĘDZIA.
Prawda jest taka, że dokładnej regulacji nie dokona się nie posiadając odpowiedniego zaplecza warsztatowego. Poza kompletem kluczy i śrubokrętów do odkręcenia obudowy i śrubek mocujących płytki z przerywaczami, potrzebujemy dokładnych narzędzi do ustalenia wyprzedzenia i przerwy na przerywaczu. O ile jeśli chodzi o przerywacze sprawa jest banalnie prosta, bo wystarczy zwykła listkowy szczelinomierz o zakresie 0,05 - 1 mm. O tyle przy ustalaniu wyprzedzenia najlepiej jest posiadac czujnik zegarowy (dośc trudno dostepny i piekielnie drogi) lub czujnik oparty o śrubę mikrometryczna wkręcany w otwór od świecy zapłonowej [patrz fota]. Wystaczy taki o podziałce 0,1 mm.
Nie polecam natomiast suwmiarki, gdyż pomiary uzyskane tym sposobem nie są miarodajne i powtarzalne (związane jest m. in. z wypukłością denka tłoka i niemoznością trwałego osadzenia suwmiarki w otworze po świecy zapłonowej).
SECUNDO: KONSERWACJA
Zanim zabierzemy się za regulację zapłonu nalezy wykonac kilka czynności, które nam to ułatwią i pozwolą uniknąć kłopotów związanych z niechlustwem i niedbałością (brakiem normalnych czynności serwisowych).
Na początek czyszczenie. Należy dokładnie za pomoca jakiegoś pędzelka albo szmatki oczyścić płytki przerywaczy i otoczenie alternatora.
Sprawdzamy stan otworów pod śruby regulacyjne (tych podłużnych), czy nie są wyżłobione przez łby śrub, kontrolujemy gwinty (bardzo łatwo o zerwanie gwintu w płytkach z uwagi na ich grubość a właściwie jej brak), jeśli są w stanie agonalnym możemy spróbować przegwintować na M5 (otwory rozwiercamy wiertłem o średnicy 4,2 mm) lub wymieniamy zużyte elementy na nowe.
Kolejną niezbędną i bardzo ważną czynnością jest kontrola stanu przerywaczy. Najpierw nalezy sprawdzić czy spręzyny są wystarczająco mocne, czy ślizgacze nie jest juz zbytnio zużyte i czy przylegają całą swoją powierzchnia do krzywki Następnie bierzemy się za styki, sprawdzamy czy nie sa luźne (zdarzały się przypadki "odklejenia" się styków od kowadełka) czy przylegają do siebie na całej powierzchni (czyli czy są równoległe) i czy nie sa nadpalone. Korygujemy ewentualne nieprawidłowości za pomoca pilniczków do styków i papieru ściernego lub wymieniamy wypracowane części na nowe.
Warto również nasączyć filc smarujący krzywkę olejem oraz sprawdzić stan przewodów (czy izolacja nie jest uszkodzona) i złącz konektorowych (czy połącznie jest pewne i nie zaśniedziałe).
TERTIO: REGULACJA
Gdy już uporamy się z powyższymi czynnościami możemy przejść do regulacji. Zaczynamy od ustawienia przerwy na przerywaczach. Wartośc 0,35 - 0,40 mm podana w serwisówce jest to maksymalna odległość styków przerywacza i najczęściej występuje za GMP. W praktyce często zdaża się, że po ustawieniu wartości podanej w serwisówce nie jest możliwe prawidłowe ustawienie wyprzedzenia, wiąże się to m. in. z nieosiowym ustawieniem płytek zapłonu względem wału korbowego.
Rozwarcie styków: Na pierwszy ogień pójdzie górny przerywacz (prawy cylinder). Obracamy wałem tak, aby otrzymać maksymalne rozwarcie styków, odkręcamy śrubę mocującą kowadełko do płytki i między styki przerywacza wkładamy listek szczelinomierza o grubości 0,4mm. Ściskamy palcami kowadełko i młoteczek, tak aby listek nie mógł wysunąć się z między styków i jednocześnie dociskamy młoteczek do krzywki na wale. Drugą ręką dokręcamy ww śrubę. Analogicznie postępujemy z dolnym przerywaczem.
Wyprzedzenie: Budowa i kształt płytek zapłonu wymuszają ustawiania zpłonu najpierw dla prawego cylindra (górna płytka). Przy regulacji przydaje się żarówka z dwoma przewodami: jeden podłączmy do "+" instalacji motocykla (ja wpinam go w styki w oprawie bezpiecznika pod prawym boczkiem) drugi przewód podłączamy na przerywaczu w miejsce przewodu idącego do cewki zapłonowej. Żarówka posłuży nam do ustalenia punktu rozwarcia stykó przerywacza.
Wkręcamy zatem w otwór po świecy w prawej głowicy przyrząd pomiarowy odnajdujemy GMP i cofamy tłok (obracamy wał w lewo w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara) o wartośc z przedziału 2,7 - 3,2 mm (najlepiej 2,7 mm). W przypadku czujnika opartego o śrubę mikrometryczną po znaleznieniu GMP i dokręceniu śruby mocującej "pręt" w główce cofamy tłok i "obracamy" główke o 2,7 obrotu (w przypadku podziałki 0,1 mm) w prawo (tak jabyśmy wkręcali śrubę). "Pręt" posłuży jako zderzak dla tłoka, dlatego z powrotem obracamy wałem w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) aż poczujemy opór preta. W tym momencie tłok znajduje się dokładnie 2,7 mm przed GMP.
Luzujemy sruby mocujące płytkę do alternatora i obracamy płytką w lewo jesli chcemy przyśpieszyć zapłon, lub w prawo jeśli chcemy opóźnić zapłon. Płytką obracamy tak, żeby żarówka zgasła (ważne jest żeby nie przesunąć jej za daleko, nalezy wyczuć momen w którym żarówka gaśnie). Dokręcamy śruby mocujące płytką i sprawdzamy poprawnośc regulacji korygując w razie potrzeby.
W ten sposób otrzymaliśmy rozwarcie styków na około 2,75 mm przed GMP. Analogicznie postępujemy z lewym cylindrem, z tym że tym razem żarówkę podpinamy pod dolny przerywacz, i obracamy tylko ta półpłytką, na której mocowany jest ten przerywacz. Do odkręcenia śruby po prawej stronie półpłytki konieczne jest zdemontowanie szczotkotrzymacza.
Treść kopiowana, żeby nie było...
#edit
Jeszczę książeczka tutaj jest, poczytaj i bierz się za robotę, współczuję to diabelstwo nie raz trzeba regulować dniami ;|
http://www.jawencja.fora.pl/problemy...-350,7490.html
To jednak nie był zapłon całe szczęście.
Mały problem teraz mam jak zwalniam daję sprzęgło powoli, a i tak czasem przygaśnie nie znam powodu.
P.S Ma kopa strasznego jak za szybko puści się klamkę sprzęgła, mnie dziś na jedno aż wzięło ;D
moze masz za male obroty na jalowym? ja bym sie gaznikiem cos pobawil. podkrecilbym troche obroty na jalowym i nie powinien przygasac.
youtube.com/watch?v=Pu9mpr9b4aw&feature=related
Widziałem ten filmik, szkoda chłopaka. Nie zawsze jednak wina leży po stronie kierowcy jednoślada. Jazda motocyklem sprawia wiele przyjemności, ale jest cholernie niebezpieczna. Wiadomo, są ludzie jeżdżący rozważnie i z głową ale są i tacy którzy kupują motocykle dla szpanu nie mając pojęcia co się może stać. Ale jak już mówiłem nie zawsze wina leży po naszej stronie. Wiadomy jest stan polskich dróg i wiadome jest to, że kierowcy samochodów też czasami mają nie równo pod sufitem.
Mój dobry przyjaciel...
up
mieloch wez nie wkrecaj czlowieku, wiesz ile jerzy ma lat? gosciu sie podszywasz pod osobe ktora nie jestes, i wcale to nie byl twoj przyjaciel bo mieloch pochodzi z poznania a ten typ na pewno nie, za małolata jezdzilem z kolega co mial hopla na punkcie tuningu skutera, nie jakis sport tylko minimum mocny racing lub evo, i widzialem sie osobiscie z mielochem podczas regulacji jego sprzetu. pier.. takie glupoty, nie wiem stary masz jakies problemy w rodzinie? okresu dostales?
nie sluchajcie tego typa bo podaje sie za kogos kogo nie jest, a filmik stary i latwo go znalesc na necie.
wyjdz i zamknij drzwi.
edit.
SPRZEDAM YAMAHE BWS/ MBK BOOSTER ROCKET 70/50CC KLASA SPORT, FELGI 12 CALI.
CENA 2000ZŁ. PISAC NA PW NA PEWNO SIE DOGADAMY, OKOLICE WARSZAWY LUB RADOMIA.
http://allegro.pl/show_item.php?item=966268310
Czy ja się pod kogoś podszywam? Ogarnij się.
I co z tego, że nie był z Poznania? Ty znasz tylko ludzi ze swojego miasta? Co za cep ;/
zaraz ci udowodnie pajacu jest tu gdzieś twój post.
edit.
Cytuj:
CzArNy__ napisał Pokaż post
Kiedyś bardziej sie interesowałem. Teraz juz troche mniej. Boję sie tego powiedziec ale chyba już wyrosłem (niestety).
Poza tym to bardzo droga zabawa ale bardzo interesująca.
Czy Ty jesteś TYM Jerzym Mielochem?
strona 356. tu odpowiadasz na pytanie "czy ty jestes tym jerzy mieloch?"
i sie nie wymiguj glupi szczylu wyjdz po prostu stad, ty poznania na oczy nie widzialeś.
Z tego co ja wiem to jest Jerzy Mieloch Senior i Jerzy Mieloch Junior. Nie wiem kim jest ten zarejestrowany na torgu.
Jaki bulwers poszedł wogóle ; d
Ostatnio zrobiło sie cieplutko, pomyślałem, że zamiast tłuc sie puchą do szkoły mógłbym pojechać skuterem. Poszedłem więc do garażu, wyciągnąłem skuter na środek, wyczyściłem, podładowałem akumulator, nalałem świeżego paliwa/oleju. Wszystko cacy. Już miałem iść do domu, ale mówię: "Odpale go, przejade sie kawałek żeby jutro nie było niespodzianek." Kopnąłem go pare razy na sucho, przekręciłem kluczyk. Pierwszy kop, drugi, trzeci. Ni huja ;/
Czemu nie chce odpalić?!
moze masz zasyfiony gaznik