czyli jak np. cena takiego Suzuki GS 500 waha się w okolicach 3500-4000 to ile tego podatku będzie ?
da się to jakoś obliczyć ?
Wersja do druku
czyli jak np. cena takiego Suzuki GS 500 waha się w okolicach 3500-4000 to ile tego podatku będzie ?
da się to jakoś obliczyć ?
no wlasnie mi cos tez tak kurwa nie prazy ze jak bez wlaczenia swiatla i nie ma akumulatora. toz to niemozliwe.
a co do tego podatku to czasami sie udaje czasami nie ;) np mi bmw przeszlo bez podatku a juz skuter nie przeszedl. zalezy tez od tego kogos w okienku bo czasmi mozna bajere puscic i przechodzi ;D
elo, trzeba na przeglad jechac jak sie rpzejedzie 300km skuterem ale ja mam aktualnie 377, co robic?
jechac na przeglad? przeciez cie przyjma normalnie.
kupilem wlasnie hyosunga 125, moj pierwszy cross, wczesniej jezdzilem motorynka <lol2> hyosung 2003 rok za 1,9k wszystko dziala tylko nowy akumulator potrzeba
nie mowcie mi, ze moglem nie kupowac bo juz za pozno, a nawet jesli to ciezko znalezc cos dobrego za tyle pieniedzy ile mialem (2,3k to akurat bedzie na kask i buty)
Ale bylbym wdzieczny jesli ktos kto go mial lub orientuje sie powiedzial mi cos o nich, jakies wady, zalety co sie w nich psuje na co uwazac?
Mało tych sprzętów widziałem, głównie to koleś miał sprowadzonego kiedyś od nich 2 rodzaje czoperków, a co do tego crossa to pewnie RX125 to jest. Spalanie 4l/100, 13KM - tyle udało mi się poczytać o nim, na allegro strasznie mało części do tego modelu więc w przyszłości możesz mieć problemy. Głównie to liczy się dbanie mechaniczne o takiego crossika.
po kupnie niema juz sie co pytac "na co uwazac"
a jednak sie pytam ;d
czesci od suzuki podobno pasuja, zreszta wiadomo nie bede nim robil niewiadomo jakich rzeczy on jest bardziej do nauki, jak juz wspomnialem to moj pierwszy
Powiem ci jedno, hyosung to bardzo dobre i trwałe motory. Jak cross(enduro), to było szukać 2t, 4t w takiej pojemności nie ma prawa bytu w crossie (enduro).
Cytuj:
moj pierwszy cross
Jak miałbyś crossa, to byś go nie ujechał na początek i byś go nie utrzymał, bo cross, to maszyna, która jest off road only i tłok wymienia się w mtH. Często ludzie mylą te pojęcia, tak jak chopper i harley. A to potrafi zmylić kogoś, kto nie myli tych pojęć.
ile tak srednio kosztuje przeglad skutera po 300km? (to hjest ten 1)
dobra Pudlo ogarnij z ta fascynacja... moj koleszka jakos niczym nie jezdzil i na pierwszy motor wsiadl na YZ 250 i jakos go nie zmiotlo. a mi tata kazal kupowac 500 w 2t bo mu powiedzialem ze chce sobie kupic 125 po tym jak mi w 80 brakowalo mocy. i powiem ci ze jakbym mial okazje kupic 500 to bym kupil ale kupilem 250 bo sie trafila. do mocy sie wystarczy przyzyczaic. co zajmuje srednio 2 tyg jazdy tak po 3 razy w tygodniu.
Tak.... Ćwiartka w 2t.... Nigdy TY nie użyjesz jej w 80% a co dopiero mówić o 500 ahah. Amator na ćwiartce i 500. Dobre
Co mam się ogarnąć ? Rozumiem, ty tutaj jesteś guru w crosie itp. Przepraszam ciebie wielmożny mistrzu, a teraz idź na Scigacz i tam bądź guru też. To nie jest forum o tym, żeby być guru w jakimś amatorskim zajęciu. Ja tu prowadzę luźna dyskusję i nie pokazuje jaki to nie jestem fajny i obeznany w crossie i enduro. Bo mi to nie potrzebne.
Motor się kupuje pod umiejętność, nie pod moc, co ci z tej ćwiartki ?? Ja wolałbym 350 w 4t.
Gratuluję twojemu tacie odpowiedzialności.
Orientuje się ktoś, czy owiewki od nowej yamahy dt 50 pasują do malaguti xtm ?
To to samo, dt 50 produkowana jest nawet przez malaguti.
Co myślcie o tej aukcji? Tak z wyglądu obczajcie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M2022546
Lacze, łańcuch i zębatka (chyba) do wymiany , za tą cenę nie ma się o co przyczepić, leżała niezliczoną ilość razy. Jedź i ją zobacz, bo ze zdjęć ciężko wywnioskować. Stan kiepski, ale cena.
Dobra, to na co mam patrzyć jeśli ona jest tak poobijana? Ponieważ mam na nią kupca, lecz by musiała być dobra i obliczyłem, że by mi się opłacało nieźle.
@down
Dzięki.
Na silnik, bo z 4t dużo ciężej o remont, lagi, czy proste i czy nic nie cieknie, zobacz na sprzęgło, no i jak ci wcześniej pisałem. Co jak co ale ten motor po drogach publicznych tak łatwo nie pojeździ, zobacz też na elektrykę. No i cały tył urwany jest.
I moje kolejne pytanie:
Jeśli kupie np. DT 50 supermoto ,to wystarczy zmienić koła na enduro,by motor był technicznie jak enduro,czy trzeba zmieniać wtedy coś jeszcze ?
Ja znów dziś samotnie wybrałem się na zlot i powiem, że było warto. Dużo ciekawych maszyn, a szczególnie sportówek(bo zwykle większość to czopki). Dziś można było się nie doliczyć R1, R6, "Nindżów" i innych tego typu. Gadałem z takimi gościnami, mają team, a na dodatek są z mojego miasta. Gościu był tak miły, że dał posiedzieć na swojej hayabuzie, a przy okazji poopowiadał trochę swojej historii z tymi kolesiami.
Polecam Wam takie zjazdy, nawet samemu, wystarczy zagadać i już rozmowa się kręci.
dziekuje za przeprosiny. sam sie spinasz. wogole co ty piszesz najpierw wielki znawca a tu nagle ze sie nie interesuje crossami. ogarnij. co mi z cwiartki? to ze zajebiscie mnie wyszkolila. 350 w 4t i co waga 130 + 30km takim to co najwyzej po bulki do sklepu mozesz jezdzic. i nie wypowiadaj sie na temat mojej rodziny, bo sa odpowiedzialni. tak na marginesie 80% z cwiary to nic zabawa zaczyna sie przy 100% :) pozdro mistrzu prostych ;)
Dosiadał ktoś z was dt 125? grzeje się bardzo?
I nigdy się nie interesowałem...Cytuj:
interesuje crossami
Dalej przesz w swoją dumę oraz myśl o tym, że jesteś guru. Ostatni raz powiadam ci, ja tu toczę luźną dyskusję. Jeśli moja wypowiedź w kanonie, gdzie jesteś tym rzekomym "guru" sięgnie twojego "poziomu" to czujesz się "zagrożony"? Czy jak??
Cytuj:
nie wypowiadaj sie na temat mojej rodziny, bo sa odpowiedzialni
Ja tu piszę o tacie który (teraz przytoczę cytacik z innej strony) "ej synek no co będziesz się lenił na zasranej 600, bierz kawe zx14r."
Gdzie tu, kolego odpowiedzialność.
Co do spinania się, nie wiem kto zaczął to (w jakim celu, także nie wiem) -- aaa chyba o tym poczuciu "guru"- ale to już podstawa psychologiczna.
Kolego, dla mnie jesteś zwykłym użytkownikiem w tym forum owion-u.
Chcesz prowadzić dyskusje na wysokim poziomie ?? Zapraszam na Scigacz, a tutaj niech luźna rozmowa pozostanie.
Cytuj:
pozdro mistrzu prostych
I widzisz wszystko sprowadza się do jednego: "guru ja wszystko wiem" nt. crossa
Wiem, ja, wiesz, ty, że jeździmy rekreacyjnie, amatorsko. Masz (niespełnione) ambicje, miej je dalej, ale nie wchodź na kogoś innego. Napisałeś do mnie "sam sie spinasz" a czy ja 4 posty temu wyłoniłem twoje imię, nick, ambicjię, twoją pozycje "guru", czy cokolwiek innego, co mogło by normalnego człowieka rozjuszyć.- Jak nie mam tutaj racji, to zobacz na mój post 5314 i twój 5317. To widać gołym okiem. Pozycja "guru" zagrożona... ROBIMY KONTRATAK.
Ostatni raz piszę, ja tutaj wypowiadam się w tonie luźnym i tak zostanie do usranego końca tego tematu, można się tu pośmiać, pogadać, po komentować, chcesz się pokazać, że "umiesz" ? Idź na specjalistyczne forum o tej właśnie tematyce.
Jeśli uraziłem twoje ambicje, przepraszam ja tylko napisałem, że hyosung to dobre moto, i żeby nie mylił cross z enduro...
Cytuj:
pozdro mistrzu prostych
Przyznam się, nie jestem jakoś wyszczególnionym talentem w tej dziedzinie.
No ba :) Na zlotach to dopiero atmosfera i nastrój.Cytuj:
wystarczy zagadać i już rozmowa się kręci.
Niedługo znowu kręci się zlot na pasie chociwelskim. Będzie fajnie.. :D
ekhm...
Wybaczcie że przerywam, ale potrzebowałbym opon do mojej niuni i w sumie potrzebuje waszej pomocy.
Potrzebuje dobrych opon ale nie za kosmiczne pieniądze. Jakieś pomysły? (130/70)
Mam na oku 3 motorki: Honda NS1, Aprilia RS 50, Yamaha TZR 80. Możecie podać + i - tych modeli i oczywiście orientacyjne ceny. Jak wyglądają jeśli chodzi o spalanie, dostępność części etc. I oczywiście który wy doradzalibyście, nie miałem jeszcze styczności z czymś tego typu, tylko jakieś skuterki kolegów itd. Więc można powiedzieć że jestem laikiem :P
#Scavi :* :*
http://www.allegro.pl/search.php?str...rch&category=3
R17, taniej nic nie ma ;s
Przyznam, że na montessie nigdy nie jeździłem więc się nie wypowiem.
Nurtuje mnie tylko czemu napisałeś yamaha tzr 80(nie pomyliło się z montessa?).
RS50- w starej budzie fajny wygląd, nowsza mi się nie podoba. Spalanie 3l/100km. Niezłe przyspieszenie, dostępność części duża. Cena 3k+, czasami znajdzie się coś poniżej, ale rzadko.
TZR50- ładna, szybciej się zbiera od rski, wygodniejsza(nie żebym mówił, że rs jest niewygodna). Spalanie 3-4l. Duża dostępność części. Cena 5k+, Morty ma na sprzedaż :D
Czyli wygląda na to że cenowo yamaha raczej poza moim zasięgiem, teraz mam dylemat między hondą ns1 a aprilia rs50. Czytałem że honda strasznie dużo pali (4-6l zależnie od jazdy) ale za to ma v-max ok. 130km/h. Z drugiej strony nie potrzebuje zawrotnych prędkości. Na allegro hondy i aprilie kosztują mniejwięcej tyle samo (3k+) Więc raczej zdecyduję się na aprilie z powodu mniejszego zużycia paliwa. Prosiłbym jeszcze aby ktoś kto jeździł na ns1 albo ma o nich jakieś pojęcie napisał mi + i - tego modelu :]
+ma dużą moc, jak na taką pojemność.
+oldschoolowy wygląd.
-przez taką moc, silnik jest drastycznie wyżyłowany i szybko się kończy.
-paliwo też się szybko kończy, przez to, że silnik jest wyżyłowany.
-pierdzi to na trzy przecznice (tak jak rs i tzr)
-pali dużo oleju, co wychodzi na to, jak by spalała litr paliwa więcej/100 km.
-ten motorek jest przeznaczony na wyścigi.
-nie potrafiłbym jeździć na tym z kartą motorowerową.
@Down
A ten dalej swoje... ehh.. jeszcze po rodzicach jedzie. Niezły jesteś, a teraz dorośnij (do takich trzeba trzymać dystans). Nie było argumentacji co ??? A teraz chciałbym 3 błędne informacje, które przekazałem ludziom.
Cytuj:
co do cytatu z kawa zx14r to jakbys nie wiedzial teren i asfalt to dwa rozne swiaty
Cytuj:
(teraz przytoczę cytacik z innej strony)
Dobra nie mam już pytań... Jak chcesz , bądź "guru" dalej, nie trzeba czegoś powiedzieć, żeby coś stwierdzić. Jak cię widzą, tak cię piszą.Pamiętaj, nadgorliwość gorsza od faszyzmu.
I się uspokój.
Do tego "jeżdżenia po rodzicach" przez powiedzenie "twój tata jest nieodpowiedzialny" też nie mam pytań...
@Pudlo szkoda ze nigdy nie powiedzialem ze jestem guru to ty tak sadzisz(masz urojenia) ;) ja poprostu obalam twoje bledne informacje ktore przekazujesz ludziom. co do cytatu z kawa zx14r to jakbys nie wiedzial teren i asfalt to dwa rozne swiaty ;) a co do ojca ty go nawet pewnie nie masz to tak na zakonczenie spinki. jak ty jedziesz po moim to ja tez pojade.
Fedeke kolega mial tzr 50 przerobiona na 80 i nawet calkiem calkiem mu to szlo. z wygladu tez fajny. sprzedal go za bodajrze 5200. 2006 rok.
kurde odebrałem dzis skutera z przegladu i sie dziwie
na poczatku nie dalo sie odpalic na rozrusznik trzeba było gazowac ale juz sie da
skuter tak jakby wolniej chodzi czy to z czasem rpzejdzie? to od tego ze oliwili albo cos?
i wjechalem dzis w dziure i chyba cos sie z tłumikiem dzieje słychac takie popierdywanie (cos jak w harleyu tylko szybciej) na chwile znikło ale znowu tak jest, czy to cos z tłumiekiem?
Wolniej chodzi, to znaczy, że silnik nie wydaje tak szybko odgłosów, nie wiem jak to sformułować. Na pewno regulowali Ci gaźnik i zostawili go na wolnych obrotach więc się nie martw.
Popierdywanie jest związane z poluźnieniem się śrub na tłumiku, musisz niestety się położyć na ziemie i je podokręcac, druga opcja to taka, że uszczelka zniszczyła się i będzie potrzebna nowa.
Ponawiam, ale inaczej to sformułuję.
Chodzi mi o to że zaczyna przymulać przy mocniejszym odkręcaniu manetki. Spadają obroty i tym samym wolniej jadę.
Gaźnik i filtr powietrza czyściłem, trochę syfu było szczególnie w gaźniku ale teraz jest cacy. Zalałem go świeżym, czystym paliwem powinien śmigać...
Tak więc jaki może być powód spadania obrotów przy mocniejszym (bądź całkowitym) odkręceniu manetki??
No i jak zmniejszyć dawkę oleju bo być może mieszanka jest zbyt bogata.
Śrubka
Ma za sobą sprężynkę, zwiększasz obroty zgodnie ze wskazówkami zegara, bardzo powoli, na centralnej stopce, kółko nie powinno samo się obracać tylko stać bezczynnie.
#Scavi
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, wyczyściłeś i pewien czas było ok, czy od razu tak zamulał, jak przez pewien czas to sprawdź jeszcze gaźnik, bo może w baku masz jakieś smakołyki i non stop wlatują do gaźiora. Jak ja jeszcze miałem piaggio to zdarzyło mi się po prostu za słabo ssanie przykręcić i miałem brak mocy.
Przed czyszczeniem gaźnika całkiem zamulał dupe ; d Po wyczyszczeniu jedzie całkiem w porządku. Jedyne co mnie martwi to to że rozpędza się do 50-60km/h a jak odkręcę manetkę do końca obroty wskakują do 7tys i zaraz spadają.
Dawniej jeszcze przed wymianą cylindra etc. obroty dochodziły do 8-9tys i skuter jechał 90m/h
Ale odbiegłem od tematu trochę. Tak więc wracając do zamuły. Chodzi o to że przy mocniejszym odkręceniu manetki obroty wskakują na 7tys z kawałkiem i zaraz spadają a co za tym idzie ja zamiast przyśpieszyć także zwalniam.
co sądzicie o motorze Kawasaki GPZ 500 ?
za rok robię prawko jak już chyba wiecie i mam zamiar kupić pierwszy motor, GPZ podoba mi się w sumie i co ważniejsze cena jest bardzo fajna bo 1993-1995r. kosztuje ok. 2000-3000tyś a nowsze do 4000tyś
#down
nie zamierzam stuntować na niej :d
chcę normalnie jeździć :P
ładnie idzie, ale cholernie ciężko na koło postawić , wiem bo jeździłem
@@ trzymać kciuki, jutro kupiec po tzrke wpada ; >
może za dużo powietrza, po prostu poreguluj gaźnik.
Nie znam się na blokadach ale może to właśnie sprawka jakiejś blokady?
@co do śrubki od tłumika
kolanko przy cylindrze, są tam dwie śrubki które trzymają tłumik, odkręć, zobacz jak uszczelka, jeżeli ok to zakręć mocno, jeszcze przed tym możesz zobaczyć czy na zapalonym nie ucieka Ci dym gdzieś koło kolanka jak mocniej przygazujesz.
eloszka. zamierzam sobie kupic skuter. moze byc uzywany, cena do 1500 zl. bo nowego za ta cene nie znajde raczej. ma byc calkowicie sprawny, nie zadne czesci, nie za duzo przejechanych km... no po prostu taki, ktory mozecie mi polecic. moze byc z niemiec , gdzies kolo granicy , bo moge wtedy podjechac . czekam na wasze pomysly! moze byc allegro !
skuter bedzie przeznaczony glownie do jazdy od szkoly do domu , moze nad morze / jezioro.
NIE ZNAM SIE, NIE WIEM CO DOBRE CO NIE , WIEC DLATEGO PROSZE WAS O POMOC
Witam, potrzebuję waszej pomocy ;). Nie znam się na motorach/motorowerach/skuterach , tyle co potrafię nimi jeździć. Na następny sezon tj marzec potrzebował bym jakiś pojazd dojazdowy do szkoły, który można zarejestrować jako motorower na kartę motorowerową. Do wydania około 1500zł, nie chcę by to był skuter, raczej wolał bym coś z biegami, i by w miarę fajnie wyglądało. Kiedyś gadałem z pewnym typem, to mówił, że można wyrwać takie motory z designem krosów??, o małej pojemności, które można zarejestrować jako motorower. Dzięki