Reklama
Strona 524 z 668 PierwszaPierwsza ... 24424474514522523524525526534574624 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 7,846 do 7,860 z 10020

Temat: [ARCHIWUM] Co w kole piszczy - luźne rozmowy na temat motoryzacji

  1. #7846
    Avatar udarr
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    32
    Posty
    9,350
    Siła reputacji
    24

    Domyślny

    Cytuj kuba452 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    taa wrzucicie sobie 6tke w dislu i miejcie 60. gaz w podloge efekt turbo dziury czy jakos tak to sie chyba zwie wtedy jest mul kiedys na top gear tak testowali
    Wystarczy mieć 1200-1400 obrotów na dowolnym biegu i nie trzeba tak kombinować żeby mieć muła, wtedy pedał w podłodgę a auto praktycznie nie reaguje, im wyższy bieg tym gorzej.
    Btw zastanawiam się czy wypasione ropniaki typu 3.0 i więcej w jakiś Infinity, Q7 i innych drogich samochodach też tak biednie działają?
    Jeszcze zauważyłem, że pośród fordowskiego 1.9tdci, renaultowskiego 1.9dci i niemieckiego 1.9tdi ten ostatni sprawuje się zdecydowanie najlepiej jeśli chodzi o turbodziury tzn ma ich najmniej.
    Teoria o nieskończonym rogu obfitości stanowi, iż nigdy nie zabraknie ci argumentów na poparcie tezy w którą z jakichkolwiek powodów chcesz wierzyć. /L.K.

  2. #7847
    Avatar cysio528
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Białystok
    Posty
    1,761
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    no ja mialem tylko porownanie 1.9 dci 120 km i 1.9 tdi 110 km i w tym drugim imo wieksza turbodziura. ten 1.9 dci renault to calkiem przyjemny silnik

  3. #7848

    Notoryczny Miotacz Postów Jaanek jest teraz offline
    Avatar Jaanek
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Siemianowcie Śląskie
    Wiek
    32
    Posty
    1,412
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj udarr napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Wystarczy mieć 1200-1400 obrotów na dowolnym biegu i nie trzeba tak kombinować żeby mieć muła, wtedy pedał w podłodgę a auto praktycznie nie reaguje, im wyższy bieg tym gorzej.
    Btw zastanawiam się czy wypasione ropniaki typu 3.0 i więcej w jakiś Infinity, Q7 i innych drogich samochodach też tak biednie działają?
    Jeszcze zauważyłem, że pośród fordowskiego 1.9tdci, renaultowskiego 1.9dci i niemieckiego 1.9tdi ten ostatni sprawuje się zdecydowanie najlepiej jeśli chodzi o turbodziury tzn ma ich najmniej.
    Duże ropniaki mają potężny moment obrotowy i to od bardzo niskiego zakresu dzięki czemu w mieście nie ma żadnych problemów, bo nigdy nie ma potrzeby wykorzystania pełnej mocy silnika.

    Jeździłem raz Mercedesem GL w silniku 3.0. Coś koło 250 koni, ale ogromna krowa. Tam jak ruszałem z miejsca i naciskałem pedał gazu to przez pierwszą sekundę nie działo się nic, w następnej pojawiał się odgłos silnika (widlasty więc fajnie brzmi. szkoda, że nie benzynka), a w 3 sekundzie moc zostawała przekazana na koła :D



    U mnie w aucie od 1.5k do 2k kręci się słabo, ale ciągnie jakoś, od 2 do 3 rozkręca się, a od 3 turbo śwista jak złe i zaczyna się zabawa. Później jeszcze przy 6 lekko gubi trakcję i zrywa asfalt, ale to od slików moich.
    Ostatnio zmieniony przez Jaanek : 13-06-2013, 10:44

  4. Reklama
  5. #7849
    Mexeminor

    Domyślny

    Cytuj Shooterq napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jeżdżę dieslem - poniżej 1,5k obrotów przyspieszenienie nie istnieje wiec nie gadaj ze wcale nie zamula, bo zamula i to bardzo. O przyspieszeniu mozna mowic przy 2k rpm
    no chyba nie XD jeśli dla Ciebie przyśpieszenie to wbijanie w fotel, to chyba nie powinniśmy kontynuować dyskusji.
    Poza tym mówiłem o jeździe na równej, prostej drodze, gdzie przyśpieszyć oznacza zwiększyć prędkość o 10km/h, a tutaj z 1300 obrotów da radę.
    Cytuj Ditral napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    ej bo ja tak czytam jak wy jeździcie i chyba wydaje mi się ,że jeżdżę jak pojebany przy was o_O, nikt w sumie nie żalił się na to ,że jeżdżę zbyt agresywnie czy coś ale w miejscach gdzie mogę depnąć i wiem ,że radaru nie ma a miśki dokładnie wiem gdzie mogą stać to depczę i się nie przejmuję ,że przy ograniczeniu 50km/h na 3 pasmówce jadę 100km/h czy coś koło tego. i mogę wam zagwarantować ,że nie stwarzam większego zagrożenia dla ruchu niż jakaś pizda jadąca 40km/h nieważne gdzie jest. moim zdaniem wystarczy znać dobrze rejony gdzie się jeździ do tego trochę wyobraźni i niema co się męczyć tymi ograniczeniami prędkości bo są one grubo zaniżone moim zdaniem, ale to pewnie przez to ,że znaki stoją cały czas a nie są dostosowywane do warunków atmosferycznych i pory roku - chociaż już się zdarza zauważyć te diodowe znaki co sterowane są przez jakiś nadzór ruchu.
    No co Ty nie powiesz? Przecież wiadomym jest, że czasem to każdy cisnie, ale np. ja nie jeżdżę tak na codzień, bo po prostu szkoda mi bryny, która tania nie jest.
    Wiadomo, że jak jest pusta dwupasmówka w mieście, gdzie jest ogr. do 50, to i się 120 jedzie, ale nigdy wtedy, gdy jest jakiś ruch (czytaj w ciągu dnia).
    Tak samo na jakichś 90tkach - jedzie się czasem dużo szybciej, ale zazwyczaj też tylko w godzinach wieczornych/wczesnoporannych, bo w innej porze dnia zazwyczaj jest spory ruch.

    I tak dalej, i tak dalej - ja pisałem o czyms zupełnie innym, a mianowicie o jeździe w porze dnia o średnim bądź dużym natężeniu ruchu, gdzie powyżej 70 w mieście jest po prostu niebezpiecznie, a na innych trasach jest podobnie.
    Cytuj trix napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    twoja sprawa, twoja jazda
    dostalem mandat w tamtym roku, zaplacilem to i spuscilem noge z gazu, ale jesli wiem, ze moge jechac szybciej, pozwalaja na to warunki to tak samo jak Ditral depne mocniej i tyle
    no łał x2
    Napisałem, że nigdy nie depczę?

    Wszystko wyjaśniłem już w odpowiedzi dla Ditrala, sobie poczytasz.
    Cytuj udarr napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Nie do końca jest z bezpieczeństwem tak jak mówisz. Póki rzeczywiście masz drogę 3 pasmową i czysty pas oraz brak dodatkowych czynników to jest bezpiecznie ale nie jesteś w stanie przewidzieć pewnych sytuacji, które przy większej prędkości mogą wyrządzić więcej złego niż powinny. To co piszesz to trochę krótkowzroczne patrzenie i mało dojrzałe moim zdaniem.
    dzisiaj 5 osób zabiło się na prostej, równej i pustej drodze o 100% widoczności.
    Co było powodem? Debilizm, to na pewno.
    Prędkość?
    Raczej na 100%.

    Zgadzam się w pełni, jeśli drastycznie przekraczasz ograniczenie prędkości (czyli przykładowo ciśniesz po mieście 120 "bo droga szeroka i pusta", albo poza miastem 150 "bo to samo") to ZAWSZE, ale to ZAWSZE stwarzasz zagrożenie - jeśli nie dla innych, to przynajmniej dla samego siebie.
    Ostatnio zmieniony przez Mexeminor : 13-06-2013, 16:30

  6. #7850
    Avatar Fanta
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Białystok
    Posty
    795
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj udarr napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Btw zastanawiam się czy wypasione ropniaki typu 3.0 i więcej w jakiś Infinity, Q7 i innych drogich samochodach też tak biednie działają?
    Nie wiem co rozumiesz pod słowem biednie... Chodzi Ci o turbo dziurę ? Może Q7 akurat ją posiada ale jest dużo lepszych dieslów które mają ją bardzo małą, dobrą sprawą jest comon rail - on w temacie turbo dziury trochę może zdziałać- choć też skrzynia biegów jest znacząca,w nowych dieslach jest dobrze to rozwiązane bo są automatyczne skrzynie i one są odpowiednio wysterowane co daje bardzo dużo w tym temacie... Tak czy siak jakiś niedosyt może być co moim zdaniem jest i tak na duży + wystarczy się przesiąść do zwykłej benzyny załóżmy 2.2 opla 150 koni w Vectrze C - na pierdolnięcie które mam w swoim samochodzie ( diesel ) muszę czekać i czekać... A to już 150 koni... Także osobiście jestem za momentem i za jakimkolwiek przyspieszeniem przy rozsądnym spalaniu...





    Cytuj Harios napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    a turbo wlacza sie chyba od 1,7k i wtedy juz ma buta
    Turbo działa od momentu odpalenia silnika. Wtedy już się włącza
    Ostatnio zmieniony przez Fanta : 13-06-2013, 16:50

  7. #7851
    Avatar farmer93
    Data rejestracji
    2011
    Posty
    1,115
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Cytuj Fanta napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    Turbo działa od momentu odpalenia silnika. Wtedy już się włącza
    Włącza tak, ale aktywuje się od ustawionych obrotów. W jednym się aktywuje tylko powyżej 2k obrotów, a w innym od 5k dopiero.



    @TOP
    Macie pomysł jak zrobić train horn? Nie mam pojęcia co wpisać w googlach żeby wyskoczył poradnik, a te na ebayu są w uj drogie(no i sama przesyłka z USA wyniesie z 200 dolarów).
    Mug, use acid.

  8. Reklama
  9. #7852

    Notoryczny Miotacz Postów Jaanek jest teraz offline
    Avatar Jaanek
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Siemianowcie Śląskie
    Wiek
    32
    Posty
    1,412
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj farmer93 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Włącza tak, ale aktywuje się od ustawionych obrotów. W jednym się aktywuje tylko powyżej 2k obrotów, a w innym od 5k dopiero.



    @TOP
    Macie pomysł jak zrobić train horn? Nie mam pojęcia co wpisać w googlach żeby wyskoczył poradnik, a te na ebayu są w uj drogie(no i sama przesyłka z USA wyniesie z 200 dolarów).

    Co ja czytam XD

    Chuj, ze sama koncepcja nie ma NIC wspólnego z elektroniką i jest to w pełni mechaniczny element, który producent chcąc, żeby łapało od 2k musiałby chyba patyk wsadzać, żeby blokować wirnik, albo wsadzić śmiło od helikoptera, żeby dopiero od mega ciśnienia spalin było w stanie rozruszać łopatki.

  10. #7853
    Avatar Fanta
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Białystok
    Posty
    795
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj farmer93 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Włącza tak, ale aktywuje się od ustawionych obrotów. W jednym się aktywuje tylko powyżej 2k obrotów, a w innym od 5k dopiero.
    Aktywuje i włącza się od włączenia zapłonu / załaczenia czujnika map :) Czujnik mafa im steruje to o co Ci chodzi, o czym mówisz to fizyka - twoje turbo dostaje więcej powietrza w przypadku turbo ze zmienną geometrią maf dostaje sygnał o dawce powietrza potem wysyła sygnał na zawór sterujący a on steruje zmienną geometrią przez co Ty odczuwasz przyspieszenie...

    I tak samo działa przy obrotach 1300 jak i przy 1700 i 2500. To wszystko jest uzależnione od DAWKI POWIETRZA. To ona decyduje o wszystkim...
    Ostatnio zmieniony przez Fanta : 13-06-2013, 17:26

  11. #7854
    Avatar Shooterq
    Data rejestracji
    2008
    Wiek
    31
    Posty
    1,015
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Mexeminor napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    no chyba nie XD jeśli dla Ciebie przyśpieszenie to wbijanie w fotel, to chyba nie powinniśmy kontynuować dyskusji.
    Poza tym mówiłem o jeździe na równej, prostej drodze, gdzie przyśpieszyć oznacza zwiększyć prędkość o 10km/h, a tutaj z 1300 obrotów da radę.
    Wiesz co, z wieloma Twoimi wypowiedziami w tym temacie zgadzałem się w 100%, ale ta Twoja odpowiedź jest śmiechu warta. Najpierw piszesz ze diesel nie zamula na 1300 obrotów i da się bez problemu przyspieszyć, a potem na moją odpowiedź tłumaczysz się że przyspieszyć to zwiększyć prędkość o 10km/h - hmm, w jakim czasie? Jeśli zwiększę prędkość o 10km/h w ciągu godziny, to wg Ciebie będzie to też przyspieszenie tak? Wnioskuję, że tak, więc Twój post, że na 1300 obr da się przyspieszyć jest fałszywy gdyż da się to zrobić nawet na 900 obr. Przyspieszenie potrwa kilkanaście sekund (o ile silnik nie wyskoczy od tych drgań) ale się da ;).
    Jak dla mnie przyspieszenie (nie jako wielkość fizyczna, tylko jako termin używany w motoryzacji) to jest coś chociaż trochę dynamicznego, a zmiana prędkości o 10km/h przy 1,3k obr nie jest dynamiczna.
    Cytuj Max Paynne napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    uzywamy 100% mozgu ale i tak uzywane jest 8%~...
    oczywista oczywistość

  12. Reklama
  13. #7855
    Avatar Emptyhuman
    Data rejestracji
    2009
    Położenie
    łódź
    Wiek
    32
    Posty
    508
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Po wymianie sondy lambda ,filtrów od gazu i regulacji... auto muli... Czuję się jakbym jechał starym fiatem ,a nie subaru ..co do kurwy? Powiedzieli żebym za 200-300km jeszcze raz przyjechał na regulacje ..

  14. #7856
    Avatar twardy
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    2,273
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Zmień gaziarza, wejdz na forum bmw-sport.pl i szukaj kolesia Nikodem, on jest mistrzem od gazu, może ogarnie subaru.

  15. #7857
    Mexeminor

    Domyślny

    Cytuj Shooterq napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Wiesz co, z wieloma Twoimi wypowiedziami w tym temacie zgadzałem się w 100%, ale ta Twoja odpowiedź jest śmiechu warta. Najpierw piszesz ze diesel nie zamula na 1300 obrotów i da się bez problemu przyspieszyć, a potem na moją odpowiedź tłumaczysz się że przyspieszyć to zwiększyć prędkość o 10km/h - hmm, w jakim czasie? Jeśli zwiększę prędkość o 10km/h w ciągu godziny, to wg Ciebie będzie to też przyspieszenie tak? Wnioskuję, że tak, więc Twój post, że na 1300 obr da się przyspieszyć jest fałszywy gdyż da się to zrobić nawet na 900 obr. Przyspieszenie potrwa kilkanaście sekund (o ile silnik nie wyskoczy od tych drgań) ale się da ;).
    Jak dla mnie przyspieszenie (nie jako wielkość fizyczna, tylko jako termin używany w motoryzacji) to jest coś chociaż trochę dynamicznego, a zmiana prędkości o 10km/h przy 1,3k obr nie jest dynamiczna.
    ale powórzę Ci jeszcze raz - mówiłem o prostej drodze, a na takiej spokojnie można na tych obrotach powoli zwiększać prędkość na takich obrotach, aż dojdzies do wyższych, gdzie moment będzie o wiele większy itd.

    Pojął? No ja mam nadzieję.
    Cytuj Emptyhuman napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Po wymianie sondy lambda ,filtrów od gazu i regulacji... auto muli... Czuję się jakbym jechał starym fiatem ,a nie subaru
    panie, byś się zdziwił jakie stare fiaty potrafią być dynamiczne ;d ten Forrester to by mógł spaliny wdychać XD

    może nie jakieś tam 1.2, ale już taki coupe czy bravo HGT by dupą wciągnął nawet porządne Legacy.

  16. Reklama
  17. #7858

    Notoryczny Miotacz Postów Jaanek jest teraz offline
    Avatar Jaanek
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Siemianowcie Śląskie
    Wiek
    32
    Posty
    1,412
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Mexeminor napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    panie, byś się zdziwił jakie stare fiaty potrafią być dynamiczne ;d ten Forrester to by mógł spaliny wdychać XD

    może nie jakieś tam 1.2, ale już taki coupe czy bravo HGT by dupą wciągnął nawet porządne Legacy.
    uno turbo by go zjadło :D

    Wczoraj na ćwiartkowych czwartkach w katowicach koleś przyjechał właśnie takim uno turbo. Opowiadał, że najpierw był zwykły silnik, potem wsadził ten 1.4t i trochę porobił. ok 150KM więc nie tak dużo, ale ma zwiększać ciśnienie na turbinie i ogólnie sporo planów więc z 250 KM powinien wyciagnać. Ale i tak powiedza, ze wiocha, bo koleś ma pasję.


    ------

    btw. kumpel kupił hyundaia velostera 1.6 GDI 140KM. Ktos cos moze powiedziec o tym silniku? Bo z moich obserwacji to jest guwno nie auto. Za chuj bym mojego golfa za to nie oddał. Turbiny nie ma więc dolny zakres to śmiech, a u góry wcale nie ma lepiej. Nie wiem jak oni te 140 KM policzyli. Do tego spalanie na kompie 11l przy 'dynamicznej jeździe' o ile da się takim czymś jeździć dynammicznie (nie mówie o odcinie na każdym biegu). Chcesz wjebać 55 tysięcy złoty? Kup velostera. Polecam.

  18. #7859
    Avatar udarr
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    32
    Posty
    9,350
    Siła reputacji
    24

    Domyślny

    Cytuj Jaanek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    btw. kumpel kupił hyundaia velostera 1.6 GDI 140KM. Ktos cos moze powiedziec o tym silniku? Bo z moich obserwacji to jest guwno nie auto. Za chuj bym mojego golfa za to nie oddał. Turbiny nie ma więc dolny zakres to śmiech, a u góry wcale nie ma lepiej. Nie wiem jak oni te 140 KM policzyli. Do tego spalanie na kompie 11l przy 'dynamicznej jeździe' o ile da się takim czymś jeździć dynammicznie (nie mówie o odcinie na każdym biegu). Chcesz wjebać 55 tysięcy złoty? Kup velostera. Polecam.
    pierwszy raz słyszę o tym aucie ale wiem jedno - cholernie brzydkie
    Teoria o nieskończonym rogu obfitości stanowi, iż nigdy nie zabraknie ci argumentów na poparcie tezy w którą z jakichkolwiek powodów chcesz wierzyć. /L.K.

  19. #7860
    Avatar Royal Malereusea
    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    23
    Posty
    587
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Co do uno, mam koleszke który z 1,4 wcisnął już absolutnie wszystko i właśnie udało mu się tam wsadzić dwu litrowa, uturbiona jednostkę od cromy :) nie mogę się doczekać aż wyleci na drogi he


    Celem wojny nie jest umrzeć za ojczyznę, tylko sprawić by tamci skurwiele zginęli za swoją.
    G. C. Patton

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Co w kole piszczy - luźne rozmowy na temat motoryzacji
    Przez MadridR w dziale Motoryzacja
    Odpowiedzi: 9973
    Ostatni post: 18-06-2025, 10:11
  2. Luźne rozmowy na siłce
    Przez jacket w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 9679
    Ostatni post: 15-06-2025, 14:49
  3. Odpowiedzi: 2508
    Ostatni post: 16-05-2025, 16:50
  4. Luźne rozmowy na tematy serwera
    Przez Crus w dziale Tibiantis Online
    Odpowiedzi: 2587
    Ostatni post: 28-04-2025, 21:09
  5. Luźne rozmowy na siłce - archiwum
    Przez chemik w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 39179
    Ostatni post: 09-06-2016, 11:14

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •