Zacznijmy od tego że w Volvo S/V 40 1.9 T4 nie ma ESP tylko DSA system ten odcina gaz gdy koła boksuja, owszem jest mozliwe boksowanie na trzecim biegu przu 100km/h ale to raczej mokro musi byc. Tak więc z wyłączeniem DSA mógł sobie jedynie boksować kołami a to że on wykonuje jakieś gwałtowne ruchy kierownicą podczas boksowania czy tam wchodzi boksując przednimi kołami w zakręt to pozdro dla niego.
System DSA nie pomaga w niczym innym jak tylko w dynamicznym starcie by ograniczyc boksowanie kół!
ESP przyznam fajna sprawa nie mam w Volvie ale mam w Mercedesie, zimą jadac po duuzym parkingu gdzie bylo slisko wykanalem gwaltowny ruch kierownica i momentalnie prostowało mi samochód dohamowywując każde koło z osobna by wyprostować autko. Czasem nawet jak szybko wchodze w zakręt 90 stopni (oczywiscie jak widze ze zadnych aut nie ma w okolicy i w nikogo sie niewpierdziele) to ESP tez fajnie samochod kontroluje, ogolnie jestem pod wrazeniem dzialania tego systemu.
Powiedz mi co moze mi sie zlego stac gdy jadę 200 km/h drogą gdzie są dwa pasy w jedną strone i srodek jezdni oddzielony jest słupkami, na prawym i lewym pasie nie ma żadnych samochodów? Wystarczy że trzymam pewnie kierownice i jadę prosto i nierobie gwałtownych ruchów. Wybiegnie mi sarna? trudno przyjebie w nią, pęknie mi opona? Hmm mam nadzieje że nie bo mam nowe Pirelki w cenie 550zł sztuka 16"
Zakładki