twardy napisał
No wiesz, cieżko porównać bmw do kia;d Do paki według katalogu to ma 8,5 s
Dobra teraz test na znajomość bmw, dlaczego oznaczenie 523i? :D Wiem, banalne pytanie, ale wytłumaczyć oznaczenie każdej cyferki.
nie mam pojęcia, ale jak bylem glupi to myslalem ze tam siedzi silnik 2,3 ;d
Dudek napisał
jakie plusy i minusy ma naped na przednia oś i na tylną?
golfy wiem ze maja na przednia a bmw na tylna.
chyba szybciej idzie sie zakopac w sniegu takim golfem jak na przod ma?
tylny napęd ma lepsze przyspieszenie, bo jak przyspieszasz tył samochodu jest dociskany a przód jest podnoszony, przez co jest mniejsza przyczepność na przednich kołach i samochód wolniej przyśpiesza. mozliwość jazdy bokiem w tylnonapędówce. W napędzie na przód gdy boksujesz na śniegu albo śliskiej powierzchni to nie masz możliwości skręcania, i jedziesz prosto dopóki nie puścisz gazu. Więc gdy wpadniesz w poślizg na zakręcie i nie zdejmiesz nogi z gazu to pojedziesz prosto, ale jak zdejmiesz noge z gazu, to jest możliwość stracenia przyczepności na tylnej osi, ponieważ wtedy samochód zwalnia i masa "idzie do przodu" (to są moje domysły, nie wiem czy mam racje, ale to troche logiczne). Oczywiście minusem tylnego napędu jest fakt, że pod samochodem gdzieś musi być tunel ograniczający miejsce w samochodzie, bo przecież wał którędyś musi iść. W RWD zimą, jeżeli nie masz kontroli trakcji itp. możesz łatwiej wpaść w poślizg
Zakładki