sworzeń między 50 a 70 robota to samo pewnie. xd
@edit
a faktycznie parami się wymienia pomyliło mi się z czym innym xd
Najlepsze są oczywiście Oryginalne ale zaraz po oryginalnych dobre są podobno z firmy Lemforder (niemiecki)
u mnie za wymiane sworznia chcieli 30zł, ale nie mogli tam czegoś zdjąć, wszystko było zapieczone i chyba staneło na 70zł -wymiana
jezeli jedziesz po nierownosciach i slyszysz takie pukanie to wlasnie moze byc sworzen, tuleja
Zuzyty sworzen można sprawdzić tak, że jak auto bys podniósł, to jak byś szarpał koło to ono nie byłoby sztywne, tylko by miało luzy (m.in.), jak auto stoi to też jak będziesz szarpał od góry to może da rade zobaczyć, czy to może byc sworzeń - czy są luzy
robi się dwie najlepiej bo wtedy z obu są nowe, a nie z jednej dobry, a z drugiej za chwile się dojedzie.
Pompa też to może być - początki. Mówisz, że jak szybko kółkiem kręcisz to też słychać dźwięk, więc to też może być pompa. Nie musisz odczuwać problemów z kierowaniem, jak się rozjebie to nie będzie po prostu wspomagania i tyle :D
czy ja wiem czy sie oplaca sworzen z 2 stron wymianiac od razu? To nie amortyzatory. Jak mu się zjebie drugi, to po prostu pojedzie znów na warsztat i mu zrobią - wymiana to jest w sumie 30 minut
True, macie racje, wydatek nie duży to i przydałoby się wymienić oba. Jeśli to oczywiście to. Jutro może zdążę sprawdzić i zobaczymy jak torgowi mechanicy się spisali diagnostycznie :D
Rezerwuję grinbaga bo jako pierwszy zdiagnozowałem sworzeń :DDDD
Btw jeżdżę z tym od listopada ale ostatnio często robię trasy 250km i zacząłem się tego bać XD
sworzeń to taki niby niby, a jak jebnie to laweta :DD
o nie znałem tego, fajne :DD
nazwa taka, że myślałem że to beka jakaś.
Gówno prawda, jeśli chodzi o sworznie to przednie zawieszenie jest niezależne.
To nie jest to. Sworzeń może skrzypieć przy zjazdach z np krawężnika i ew przy skrętach, w ostateczności może stukać ale to rzadkość jednak napewno nie będzie piszczał w czasie jazdy. Jak jesteś pewnie że to pisk to najprawdopodobniej są to zeszklone tarcze i/lub klocki. Zresztą z tego co napisałeś może to być jeszcze kilka innych rzeczy ale tak to sobie można do jutra gdybać.
o no dobra, znow ja
wymienilem tarcze i klocki z przodu, pisk ustal, ale teraz mam problem, odpowietrzylem na prawym kole, na lewym mam urwany odpowietrznik i co teraz kurde, zeby mocno zahamowac musze pedal az w podloge.. jezdzic i czekac az moze samo sie zrobi czy co.. nie widzi mi sie kupowac nowego zacisku za 200-300zl skoro samochod i tak w niedlugim czasie mam zamiar sprzedac a na szrocie tez moge na gowno trafic
Reanimować, wyjąć zacisk z auta i przy pomocy wykrętaka odkręcić odpowietrznik ja czasem podgrzewam miejsce w okół odpowietrznika dodatkowo, twoja jedyna opcja jeżeli nie uda się wykręcić to złomowisko przy czym jak dostaniesz w rękę zacisk to poproś abyś mógł spróbować odkręcić odpowietrznik na ich oczach bo inaczej nie będzie Ci on potrzebny, jak puści to płacisz i wracasz do domu montować :)