Miljon takich postów... Do 10k do Mazda 323f BG 1.8 w gazie, Mitsu Eclipse, wszelkie Daewoo, Ford Mondeo I albo II, też w gazie. Wszystko w gazie.
No chyba, że nie chce gazu ;)
Mondeo I to naprawdę jest niezła opcja w 1.8, nawet gaz nie jest konieczny, bo pali naprawdę rozsądnie a i mocy ma pod dostatkiem.
Fajne auto, gdyby jeszcze tylko nie rdzewiało w każdym możliwym miejscu, to zapewne jedna z najlepszych opcji do ~5 tysięcy (a na pewno najlepsza w kwestii sedana/liftbacka/kombi).
Jak to jest z przeglądem samochodu? Do 30 czerwca mam ważny przegląd, auto 3 letnie, 2gi właściciel. Patrzałem na cenniki to koszt takiego przeglądu to 100, 250, 600zł zależy jaki przebieg. Szczerze mówiąc to wolałbym zapłacić jak najmniej XD. Jak wygląda taki przegląd? Oni zmieniają mi olej, filtr oleju itd? czy to jest dodatkowa opcja, dodatkowo płatna?
Na przeglądzie sprawdzą Ci tylko samochód, jeśli jest to typowy przegląd z podbiciem w dowodzie to nie zrobią nic poza sprawdzeniem samochodu
W Gdańsku na stacji diagnostycznej Citroena zapłaciłbyś 100 zł, za auto z gazem 160, musisz mieć wszystkie papiery od gazu przy tym.
Wymiany oleju, filtrów najlepiej przeprowadzić we własnym zakresie co rok
Na forach danej marki jest mnóstwo poradników i można zaoszczędzić a nie jest to trudne.
obejrzyj dokladnie przod autka, juz na zdjeciach wyglada jak by bylo walone.
http://img9.imageshack.us/img9/4290/mondeo13x.jpg
Do tego martwi mnie to, ze umyli silnik, nie widac ewentualnych wyciekow itd itp. Wiadomo, z kurzu trzeba wytrzec, ale raczej nie myje sie silnikow, jezeli nie ma sie nic do ukrycia.
Tez nie wiem co macie do laguny. u mnie w rodzinie od 6 lat, jakies 100k zrobila, poszla turbina tylko, reszta to malo znaczace rzeczy o ktorych teraz nie pamietam. bita 4 razy, ale latwo ja poskladac i czesci w miare tani. komfort jazdy sporo wyzszy niz w pasku b5 czy skodzie oktavi, silnik dynamiczniejszy od VAGowskiego 110 km, a do tego oszczedniejszy ( w obu wczesniej wymienionych 1.9 tdi 110 km, a w lagunie mniej pali). jak sie leje dobre paliwo to jest ok z wtryskami, ogolnie nie ma co narzekac, do 10-15 k niezla propozycja
Czy może być winą niewyregulowanych zaworów to, że samochód po odpaleniu gaśnie (czasem raz, czasem dwa razy trzeba go odpalać) albo ledwo się utrzyma dusząc się i wracając na normalne obroty, do tego w czasie jazdy po wciśnięciu pedału gazu czuć, że chce przyspieszyć ale dławi się, a po chwili (cały czas wciśnięty pedał gazu) wyrywa do przodu (czasami na to pomaga przegazówka)? Do tego po agresywniejszej jeździe lub większym obciążeniu silnika obroty nie spadają na normalne, tylko utrzymują się mniej więcej na poziomie 1600obr/min. Spotkał się ktoś z czymś takim u siebie? Nie jest to problem z silnikiem krokowym ani układem zapłonowym i WN. Teraz moją uwagę przykuły zawory, pod które jednak będę mógł zajrzeć dopiero za tydzień.
Znawcy się odezwali. Autkiem jeździłem codziennie przez 4 lata, do szkoły i do pracy. Teraz w ciągu pół roku auto zrobiło tyle co ja przez te 4 lata i przez ten cały czas wkład własny to tylko przegląd, oleje i tuleje tylne. Żadne turbiny, wtryski, dwumasy i pierdoły. Auto tanie, dobrze wyposażone, bez awaryjne jak mogę takiego autka nie polecić do 10 tysięcy złotych, kiedy z własnego doświadczenia wiem, że było super ( i przynajmniej elektryczne szyby miała wszystkie nie tak jak w audi), ale bez porównywania która marka lepsza. Chodzi mi tylko o to, że jako 1 auto byłem bardzo zadowolony.
Aha i pozdrawiam wszystkich którzy ledwo po zdaniu prawka robią 50 tyś km rocznie.