:D nie wiem czemu przychodzi mi na myśl by wprowadzić również elementy np z gry planszowej: Sabotażysta
http://www.rebel.pl/product.php/1,12...botazysta.html
potwory mogłyby wpływać na otoczenie, niszczyć je by utrudnić nam wędrówkę
Wersja do druku
:D nie wiem czemu przychodzi mi na myśl by wprowadzić również elementy np z gry planszowej: Sabotażysta
http://www.rebel.pl/product.php/1,12...botazysta.html
potwory mogłyby wpływać na otoczenie, niszczyć je by utrudnić nam wędrówkę
Jak najbardziej do zrobienia, ale tylko według konkretnego scenariusza. Potwory puszczone 'samopas' mogły by za bardzo narozrabiać i zwyczajnie uniemożliwić dalszą grę.
Przykładowa sytuacja: potwór w kopalni, jego AI każe mu poruszać się tylko w pewnej części długiego korytarza. Niechętnie goni graczy, walczy, broni się. Gdy jego HP spadnie bardzo nisko zaczyna uciekać (scenariusz nie pozwala go zabić), uciekając rzuca czar który zasypuje za nim przejście. Gracz musi znaleźć alternatywną drogę wyjścia.
Na szybko, dla ciekawskich: http://s28.postimg.org/is0g4kg71/3ddu51.png
'Początki' GUI - kto pamięta podobny okres w PGRze ten wie, jak bardzo lubię painta. Udało się też rozmyć brzegi cieni, nie są takie ostre (na video i tak tego nie było widać).
E no, wygląda całkiem nieźle.
Tak z ciekawości i poza tematem. Nie próbowałeś znaleźć roboty w jakiejś firmie produkującej gry? Chociażby Blizzard?
Mieszkam w Radomiu i jestem zbyt leniwy, żeby ruszyć swoje szanowne 4 litery z tej mieściny... Programuję wagi w firmie Radwag, nic ambitnego, ale spokojna praca. Może kiedyś....
To, za przeproszeniem, rusz dupę, bo widać, że chłopie sporo umiesz i możesz przeżyć coś zajebistego, przy okazji zarabiając ciekawe pieniądze.
Rodzina, przeprowadzka, tu spłacam mieszkanie... To nie jest tak, ze wsiadam w samochód/do pociągu i po prostu zmieniam miasto.
Nie no, tylko tak mówię, bo widzę, że ogarniasz się w temacie ;). Pamiętaj, że można pracować zdalnie.
Póki co, nie znalazłem firmy, która by takiego zdalnego pracownika szukała. A zerkam czasem na ogłoszenia.
W takim razie powodzenia ;).
Mały refresh. Doszło trochę nowych rzeczy, a że lubię się chwalić to zapraszam do oglądania:
http://warsztat.gd/screens/907f6dc6b...5002978cb4.jpg
http://warsztat.gd/screens/53253fd37...ca225faf96.jpg
http://warsztat.gd/screens/c7c3122e7...ed36588a48.png
http://warsztat.gd/screens/456683ce7...61b1a8a935.png
http://warsztat.gd/screens/acb51c3fd...c279246114.jpg
Wszystko wyglada bardzo fajnie, chociaz wydaje mi sie, ze to troszke nie ten "level" gry jak na dzisiejsze czasy.
Tak z ciekawosci zapytam, jak t owyglada od strony tworzenia takiej gry?
Tworzysz np. sciane w jakims programie graficznym a potem ja tylko kopiujesz i ustawiasz katy 90%, tak samo z podloga i reszta czy jakos inaczej to wyglada? :)
Anyway bardzo fajny projekt i zazdroszcze dazenia do celu i systematycznosci.
Żeby zrobić coś 'na dzisiejsze czasy' to niestety, ale trzeba by dysponowac silnikiem za ciężkie pieniądze. Tu nie chodzi o darmowe Unity, UDK czy inne silniki które w swoich podstawowych wersjach sa tylko frameworkami słuzącymi do tworzenia podobnych gier o okreslonej koncepcji. Zeby wyrwac się z takich założeń danego silnika to albo: spedzamy mase czasu na 'workaroundy' albo kupujemy full wersje ze źródłami (koszty!!!). Nie jest to moja opinia, ale dosłownie zaczerpnięta z pewnego forum dla ludzi, ktorzy w gamedevie siedza dużo dłuzej niz ja.
Wygląd... to co widzisz na ekranie to kwestia jakości modeli, tekstur i zaawansowania szadera. Wszystko da sie zrobć duzo lepiej, ale to kwestia wiedzy, czasu i skilla. Na pewno nie przebijemy profesjonalnych studiów gier, tam siedzą ludzie, armia ludzi, którzy za swoją robote dostają pieniądze, jest ich więcej niz nas. My to dłubiemy wieczorami. I, moim skromnym zdaniem i tak nam to nieźle wychodzi.
Tak, tego typu koncepcja świata gry pozwala na budowanie wszystkiego z klocków. Projektujemy model, teksturujemy go a nastepnie 'wklejamy' w odpowiednie miejsce, dzieje sie to już w samej grze. Podziemia to zestaw ścian, podłóg, sufitow i ozdobników. W innych grach np cała lokacja lub duzy fragment jaskini są tworzone jako całość w odpowiednim programie, jako jedna duża scena, którą potem programista importuje do gry.
To nasze najnowsze video. Oryginalna ścieżka dźwiękowa autorstwa zespołu Popiół Kurhanów.
https://www.youtube.com/watch?v=WqWpnF3wZGY
EDIT: Dodałem to video do postu na pierwszej stronie.