Logi to podstawa, nie tylko w grach, ale w każdym programie. Kiedy program działa pod debuggerem można zajrzeć w jego wnętrze, w jego bebechy, sprawdzić wartość każdej zmiennej, prześledzić każdy proces krok po kroku.
Serwer testowy jest odpalony poza debuggerem, tak samo uruchomiony będzie serwer bojowy. W takiej sytuacji są dwie możliwości na wypadek wystąpienia błędu: siedzieć i się zastanawiać w nieskończoność co mogło być przyczyną, lub sprawdzić w logach jakie 'wydarzenia' doprowadziły do takiej sytuacji. Ja oczywiście wybieram ta drugą opcję, głupi nie jestem;)
Logi, które widzę na konsoli bardzo dużo mi mówią, oprócz śledzenia błędów widzę też co dana osoba robi, co w niesamowity sposób pomogło mi w polepszeniu np. samouczka. Widziałem jak nowy gracz klika w losowe ikonki na ekranie, nie wie co zrobić. Dzięki temu mogłem też sprawdzić jak zmiany, które wprowadziłem przekładają się na zrozumienie przez gracza tego, co ma zrobić. Na podstawie logów widzę, czy rzecz, którą wprowadzam cieszy się popularnością, czy każdy to olewa, nikt nie używa.
Tak, obserwuję Was ;) Wielki Rolnik patrzy!
Zakładki