Np. karabinki mają mniejszy zasięg niż cannonki więc jeśli posiadamy tylko MG lepiej jest ustawić odległość celowania mniejszą i podlecieć bliżej.
Do tego odległość celowania jest brana pod uwagę tylko jeśli mamy karabinki/cannonki na skrzydłach (ta odległość oznacza po ilu metrach nasze strzały się krzyżują).
Najlepszym sposobem na pozbycie się ogona jest nie posiadanie go. Stale należy rozglądać się na boki (i górę, dół, oczywiście).
Nie ma sposobu, który zawsze będzie działał. Poza tym wszystko jest zależne od tego jakim samolotem lecisz oraz kto Cię goni.
Uniwersalnym sposobem jest ucieczka do teamu. Do tego dobrze jest chować się za jakąś górką, żeby kupić sobie trochę czasu potrzebnego np. na dolecenie teammatsów.
Jak już wspominałem, ważne jest znanie swojego samolotu oraz przeciwnika: np. będąc w Spitfire kiedy goni nas Bf'a 109 F4 należałoby zmusić go do walki kołowej, natomiast jeśli to my bylibyśmy Bf'ą, a gonił by nas Spitfire dobrze byłoby opuścić trochę nos i jak najmniej skręcać (lekko machać myszką, żeby nas nie trafił), po chwili powinnyśmy mu uciec. Jeśli nie odpuszcza to można zaprowadzić go do naszych albo zacząć się wznosić, dzięki czemu zbudujemy sobie zapas energi, a następnie zdivować na niego. Jeśli go nie zabijemy to nos w górę i powtarzamy sytuacjie. Bf'a bardzo dobrze zachowuję energie przez co po takim dive możemy wlecieć na podobną wysokość. Jeśli Spitfire nadal będzie się wspinał, żeby nas dogonić będzie dla nas łatwym celem ponieważ traci dużo energi przez co jest wolny, a jeśli zdecyduje się uciekać to teraz my jesteśmy na jego ogonie. Należy tylko pamiętać, żebyśmy my nie wchodzili teraz w walkę kołową.
Najlepszą radą jest poznanie samolotów ale to przychodzi z doświadczeniem.
Dobrze byłoby też poznać akrobacje powietrzne oraz techniki jakimi posługiwali się prawdziwi piloci. Jest dużo poradników z innych symulatorów lotniczych, z których można pożyczyć taktyki.
@edit
Co do targeting distance:
Tu macie grafiki ukradzione z wiki WarThundera

Oraz vertical targeting

Zakładki