Pvp: Player vs. Player, czyli normalna rozgrywka gdzie po obu stronach są żywi gracze, nie boty. Można rozegrać trzy mapy:
a) 5v5, na Summoners Rift (najpopularniejsza, gra i zbalansowanie championów jest głównie pod tą mapę)
b) 3v3, na Twisted Treeline, to co wyżej, ale grana rzadziej, i nie ma po 5 osób a po 3, i są 2 linie, nie 3.
c) 5v5, Dominion, na Crystal Scar: 5 na 5 osób, z tymże celem nie jest zniszczenie nexusa przeciwnika, a zdobywanie punktów (takie capture the flag). Jeśli jedna z drużyn ma więcej punktów, to przeciwnikom spada życie Nexusa, gdy w jednej z drużyn spadnie do zera, gra kończy się wygraną tej drużyny, której nie spadło.
Player vs. AI: Dostępne jak wyżej, 5v5 oraz Dominion, bez 3v3, różni się tym, że po jednej stronie grają boty (gracze sterowani przez sztuczną inteligencję). Można nauczyć się podstaw, przed graniem PvP można ze 2-3 mecze rozegrać, żeby zaznajomić się z kilkoma postaciami i mechaniką gry.
Custom: Można zmieniać ustawienia gry, takie jak ilość graczy w drużynie, mapa, oraz tryb wyboru postaci (są 3, o tym później), raczej do gry 4fun, ew. do jakichś turniejów, rozgrywek 1v1, etc.
Tutoriale to chyba oczywiste, takie poradniki małe, dla nowych. Raz zrobić, żeby wiedzieć ocb., potem olać.
Do tego w rozgrywce PvP można wybrać jeszcze opcje "Normal: Blind Pick"(wszystkie tryby), "Normal: Draft Mode" (tylko 5v5) oraz "Ranked: Draft mode" (5v5 i 3v3 chyba).
Różnica polega na tym, że:
Blind pick: Championów wybierają wszyscy na raz, nie widzisz co wybrali przeciwnicy, dowiadujesz się o tym dopiero w grze. Championy po obu stronach mogą się powtarzać (u was i u przeciwników może być ten sam champion). Do 30 lvl grasz głównie w ten tryb.
Normal: Draft mode: Gry normalne, z tymże tu przed wybieraniem championów jest faza banowania (po 3 bany dla każdej drużyny) championów, banuje pierwsza osoba od góry. Potem zaś wybierane są postacie po 1 lub po dwie w każdej drużynie, tak że najpierw 1 niebiescy, potem 2 fioletowi, potem 2 niebiescy, potem 2 fioletowi, potem 2 niebiescy, potem 1 fioletowi. Championy nie mogą powtarzać się po obu stronach, widzisz co wybrali przeciwnicy. Do tego trybu trzeba mieć dostępnych minimum 16 postaci (czyli 6 kupionych, 10 jest zawsze w rotacji). Gra dla trochę bardziej zaawansowanych, trzeba mniej więcej umieć grać na każdej pozycji oraz wiedzieć co nieco o postaciach.
Ranked: Draft mode: Jak wyżej, tylko że jest on dostępny od 30 lvl, nie można grać postaciami z rotacji, poziom wyższy jak na normalach (mniej więcej), istnieje tam pewien ranking, czyli za każdą wygraną dostajesz elo (tak to się zwie), za przegraną tracisz. Dla każdego wyjściowe elo to 1200, przez pierwsze 10 gier nie pokazuje Ci ile masz elo, plus grasz na tzw. booście, czyli za wygraną/przegraną dostajesz/tracisz 50 elo, zamiast standardowych 10-12. Jak będziesz miał więcej jak 1500, to znaczy że umiesz w to grać, jak ponad 2000, to jesteś pro. Tak mniej więcej.
Plus na wyższym poziomie każda postać pełni określoną rolę, zwie się to metą, czyli na dziś:
Bruiser (pół pod zadawanie obrażeń, pół pod obronę (HP, armor, Mres) na top lane
AP Carry (Mag, obrażenia zadaje głównie swoimi umiejętnościami QWER, buduje się pod Ability Power) na Mid lane
Bruiser nr. 2 w jungle (biega pomiędzy liniami gankując i zabijając neutralne potwory w obozach), często postać dość wytrzymała i z efektami CC (stuny, slowy, etc.)
AD carry (obrażenia zadaje głównie z autoataków, buduje głównie Attack damage) na Bot lane
Support (stawia wardy (totemy odkrywające część mapy), pomaga AD carry przeżyć, często ma umiejętności wspomagające drużynę (heale, CC, buffy, debuffy na przeciwników) również na bot lane.
To tak na daleką przyszłość, jeśli po 5 dniach nie olejesz tej gry ;)
Zakładki