
Kilka słów wstępu:
1. Gra WYMAGA oryginalnej wersji Battlefield 2 (Dodatki NIE są wymagane) (Grę aktualnie można kupić za grosze, przykłady: LINK, LINK2. PIRAT NIE ZADZIAŁA)
2. MUSISZ! posiadać mikrofon, oraz z niego korzystać!
3. Gra jest trudna, momentami aż nadto. Więc jeżeli szukasz rozluźniającego shootera, wybierz coś innego.
4. TEAMPLAY / TEAMWORK - tym określeniem właściwie moglibyśmy zastąpić nazwę gry. Nie masz ochoty działać z teamem? Wybierz coś innego.
5. Podstawy języka angielskiego mówionego są WYMAGANE - nie oszukujmy się, chat "pisany" jest cholernie niewygodny i zbyt wolny. Po angielsku dogadamy się z każdym.
Jeżeli dotarłeś do tego punktu, ciesze się, że Cie zainteresowałem i zapraszam do szerszej lektury!
Project Reality to gra wojenna, której akcja rozgrywa się w czasach współczesnych. Gracz, jako żołnierz jednej z dwunastu stron: Armii Stanów Zjednoczonych, Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, Brytyjskich Sił Zbrojnych, Kanadyjskich Sił Zbrojnych, Bundeswehry, Sił Obronnych Izraela, Chińskiej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej, fikcyjnej Koalicji Środkowowschodniej (MEC), Hamasu, talibów, irackich powstańców, Rosyjskich Sił Zbrojnych lub partyzanckiej milicji, może walczyć na ponad dwudziestu mapach, zlokalizowanych na Bliskim i Dalekim Wschodzie oraz w rejonie Kaukazu. W opracowaniu są również: Australijskie Siły Samoobrony, Armia Francuska, Wojsko Polskie, Norweskie Siły Zbrojne, Holenderskie Siły Zbrojne, Blackwater Worldwide oraz afrykańscy partyzanci. Do frakcji tworzone są odpowiednio nowe mapy.
Podstawowym elementem gry jest piechota, jednak w grze dostępne są liczne pojazdy, m.in. transportery opancerzone, czołgi, śmigłowce czy samoloty.
Tryby gry
W grze występuje sześć trybów rozgrywki: Advance and Secure v2, Advance and Secure v3, Insurgency, Skirmish, Command and Control oraz Training.
Celem trybu Advance and Secure v2 (AAS v2, z ang. "Postępuj i zdobywaj") jest przejęcie kontroli nad wyznaczonymi punktami kontrolnymi znajdującymi się na mapie. Punkty te należy przejmować w określonej kolejności, co ma symulować przesuwanie się linii frontu. W trybie tym, zwycięża ta drużyna, która przejmie kontrolę nad wszystkimi lub większością punktów kontrolnych bądź spowoduje znaczne straty po stronie nieprzyjaciela.
Tryb Advance and Secure v3 jest zbliżony do trybu AAS v2, jednak punkty kontrolne są w nim losowo wybierane na początku rozgrywki, w przeciwieństwie do trybu AAS v2, gdzie punkty te są z góry określone.
Vehicle Warfare (z ang. "Działania zbrojne pojazdów") to tryb zbliżony do AAS, jednak skoncentrowany na działaniach wojsk pancernych, a nie jak w przypadku pozostałych trybów – piechocie. Związane z tym jest usunięcie niektóych aspektów gry (m.in. budowa posterunków frontowych) oraz pojawianie się na mapach bardzo dużej ilości pojazdów.
Tryb Insurgency (z ang. "Powstanie") symuluje walkę asymetryczną. W trybie tym wojska koalicji muszą odnaleźć i zniszczyć ukryte przez powstańców składy z bronią i amunicją. Koalicja uzyskuje informacje dotyczące przybliżonego położenia składów broni poprzez aresztowanie lub zabicie rebeliantów. Warunkiem zwycięstwa wojsk koalicji jest zniszczenie dziesięciu składów amunicji. Powstańcy zwyciężają, gdy uda im się zadać znaczne straty wojskom koalicji, zanim ta zniszczy ich składy broni.
Skirmish (z ang. "Potyczka") to uproszczony tryb AAS, przeznaczony dla mniejszej liczby graczy. W trybie tym nie występują pojazdy, a teren, na którym toczy się walka, jest znacznie zmniejszony.
Command and Control (CnC, z ang. "Dowódź i kontroluj") jest trybem najbardziej swobodnym. Celem obu stron jest wzniesienie i ufortyfikowanie czterech posterunków frontowych oraz jednoczesne zdobycie i zniszczenie nieprzyjacielskich posterunków frontowych. W trybie CnC zwycięża ta drużyna, której uda się przejąć kontrolę nad całym obszarem walki, poprzez wniesienie wszystkich czterech posterunków, oraz zdobycie wszystkich nieprzyjacielskich fortyfikacji, lub zada przeciwnikowi znaczne straty.
Ostatnim trybem gry jest Co-Operative (z ang. "Kooperacja"), w którym gracze walczą przeciwko sterowanym przez komputer przeciwnikom. Tryb przeznaczony jest głównie do zapoznania się ze sprzętem, bronią i pojazdami dostępnymi w grze oraz pozwala na grę jednoosobową. Na potrzeby tego trybu wprowadzono liczne uproszczenia, np. znacznie skrócono czas odradzania się graczy i pojazdów, a limity określające maksymalną liczbę graczy ze specjalistycznym uzbrojeniem (np. karabinem wyborowym) zniesiono.
Większość map w grze dostępna jest w kilku trybach rozgrywki.
Realizm
Główną zmianą względem oryginalnego Battlefielda 2 jest znacznie zwiększony realizm gry. Osiągnięto go, poprzez ograniczenie do minimum liczby informacji wyświetlanych na HUD, poprawę balistyki, zwiększenie zasięgu i siły rażenia broni, znaczne zwiększenie pola widzenia, wprowadzenie kilkuosobowej załogi do pojazdów, modyfikację systemu leczenia oraz szereg zmian mających na celu spowolnienie rozgrywki (np. wydłużenie czasu przeładowania broni, usunięcie możliwości odradzania się w punktach kontrolnych czy wprowadzenie map o dużej powierzchni 1 do 16 km²).
W praktyce jeden, dwa celne strzały kładą nas na ziemię. Może nas uratować jedynie medyk, a jeżeli nie, respawn na jednym z FOBów.
W kwestii systemu zniszczeń wprowadzono masę poprawek. Teraz pojazdy mogą zostać unieruchomione poprzez bezpośrednie trafienie w strategiczne miejsce jak chłodnica, koła czy gąsienice. W przypadku wozów terenowych istnieje możliwość zatrzymania pojazdu poprzez zastrzelenie kierowcy przez szybę.
Zabiłem was ściana tekstu, a więc kończę i przechodzę do konkretów:
Skąd pobrać?
LINK
PATCHE
Aby grać w PR, potrzebujecie gry w wersji 1.5
Można je znaleźć TUTAJ LINK (Uwaga! Jeżeli instalujesz grę "na świeżo" przed instalacją każdego z patchów włącz grę chociaż na chwilę, inaczej patche nie będą chciały się zainstalować, oraz uszkodzą zainstalowaną grę - trzeba będzie instalować od nowa).
RTFM(Read The Fucking Manual): Na prawdę - PRZECZYTAĆ!
Link bez tego po prostu zgubicie się w grze, nie będziecie kompletnie wiedzieć o co chodzi. A ciągłe pytanie na serwerze innych graczy mimo, że są bardzo pomocni - zaczyna już irytować i denerwować.
Szczególna uwagę przywiążcie do terminów: Radio communication, FOB, HAT, kit, Grid system, field dressing, construction, supply crates, helicopter warm up time, deviation.
PR MUMBLE!
Coś po prostu niezwykłego, niespotykanego nigdzie indziej. PR korzysta ze zmodyfikowanej wersji PR MUMBLE (Zainstalować podczas instalacji moda! Bez tego dostaniecie bana na większości serwerów) Co nam to daje ? Oprócz komunikacji ze swoją drużyną, działa plugin pozycjonujący dźwięk. Czyli słyszymy głosy innych graczy tak jakby na prawdę byli obok nas. Dźwięk jest stereofoniczny, zmienia pozycję, głośność, w zależności od położenia Twojego i osoby mówiącej. Język angielski mówiony powtarzam jeszcze raz - jest wymagany!
Do przeczytania odnośnie mumble: klik
.
Punkbuster broni nas przed cheatami. Choć odrazu powiem, gram lekko ponad tydzień i nie spotkałem żadnego. Pozatym nawet jeżeli ktoś taki by się pojawił, zostałby momentalnie zbanowany i wpisany na listę banów, z której korzystają wszystkie serwery PR'a (Punkbuster również banuje na podstawie Hardware fingerprinta, czyli nawet jeżeli zmienimy IP, providera, i tak na obecnym komputerze nie zagramy już nigdy więcej).
Serwery Na początek polecam zagranie czegoś z botami, zeby mniejwięcej się oswoić z HUDem, recoilem i ogólnym poruszaniem się. Następnie na serwery treningowe (Walka z botami > Serwery online) gdzie mozemy poćwiczyć strzelanie np. z helikoptera razem z załogą czy jazdę czołgiem.
Na sam koniec zabieramy się za rozgrywkę online. Polecam początkującym serwery rosyjskie, panuje tam dość luźna atmosfera i gracze są bardzo słabi. Taki trening, tylko ze online z ludźmi jako przeciwnikami.
Później sami dowiecie się gdzie wam dobrze.
To, czego pewnie większość z was poszukiwać będzie :)
<- Klik
MEEEEEEEEEEDYYYYYK! <- Klik
Ale ja chcę dowodzić! Część 1 Część 2 Część 3 Część 4
Przeciez jestem świetnym pilotem! JEB - Link
Porady:
Nie "bawcie" się na serwerach nieoznaczonych wyraźnie jako treningowe. Dostaniecie dożywotniego bana bez możliwości powrotu, a że serwerów na których gra sporo ludzi i trzymają poziom jest niestety - niewiele.
Medic może leczyć całą załogę pojazdu, gdy wyjmie apteczkę.
Używać lornetki! To nie bajer. Jeżeli zobaczycie wroga macie szansę go ominąć, albo w odpowiedni sposób zabić.
Snajper w tej grze nie jest typowym snajperem, jak w większości gier. Jego główną rolą jest "laze'owanie" celów dla bojowych helikopterów, bombowców czy moździerzy. W ostateczności, gdy cel jest "nasz" na sto i jeden procent, oddajemy strzał i zmieniamy pozycję.
W grze dostajemy punkty za współpracę i wykonywanie celów misji. Fragi/Zabijanie daje ich nam NAJMNIEJ! Rzucenie paczki z amunicją daje więcej niż zabicie pięciu żołnierzy i czołgu...
Wideo:
Oznaczanie celów dla wsparcia powietrznego
APC w akcji
Strzelec w śmigłowcu:
Pilot małego śmigłowca bojowego:
Robota taksówkarza, czyli pilot śmigłowca transportowego
Pilot myśliwca F16 atakującego oznaczone przez drużynę cele
Dwa składy amerykańskiej piechoty zabite przez samochód-pułapkę talibów
POLECAM OBEJRZENIE WIĘKSZEJ ILOŚCI FILMIKÓW ! :)
To oczywiście nie oddaje nawet jednego procenta tej gry. To trzeba poczuć i się wczuć.
Według mnie gracze Project Reality po prostu stworzyli jakby inną mentalność na tych serwerach. NIGDY nie spotkałem się z jakimkolwiek szkodliwym trollingiem, wyzwiskami, cheatami. Wszyscy są mili i uczynni, służą pomocą i radą.
Mam nadzieję, że jakoś was zachęciłem. W razie pytań, proszę pisać!
Zakładki