Wciąż brakuje nam tutaj Quake/II. Jutro czyt. dzisiaj dodam wpis jezeli nikt tego nie zrobi przez jakies 13~h bo ide spac. ; o
- Producent: id Software
- Wydawca: Activision
- Dystrybutor: LEM
- Kompozytor: Sonic Mayhem
- Silnik: id Tech 2
- Aktualna wersja: 3.20
- Data wydania: 7 grudnia 1997 (PC)
- Gatunek: FPS
- Tryb gry: singleplayer / multiplayer
- Kategorie wiekowe: ESRB: Mature (M)
- Platforma: Nintendo 64, PlayStation, PC (BeOS, Windows, Linux), Mac, Amiga, Xbox 360 jako egzemplarz promocyjny do gry Quake 4
- Nośniki: CD (1) DVD (1)
- Wymagania: Pentium 233 MHz, 32 MB RAM, CD-ROM x12, Windows 98/Me/2000/XP, Linux. Mac: PPC/Intel, Mac OS 9 (Classic), Mac OS X.Amiga: MC68060 lub dowolny procesor PowerPC, karta graficzna, 64 MB RAM, CD-ROM x4
Quake II – gra FPS autorstwa id Software, wydana 30 listopada 1997 roku przez Activison. Gra doczekała się dwóch dodatków Quake II: The Reckoning oraz Quake II: Ground Zero. Wbrew numeracji i temu samemu tytułowi, Quake II nie jest bezpośrednią kontynuacją wydanego rok wcześniej Quake I.
Akcja rozgrywa się w bliżej nieokreślonej przyszłości. Gracz, wcielając się w rolę jednego z obrońców Ziemi, bierze udział w desperackiej operacji Overlord, wymierzonej przeciwko Stroggom, mającej na celu nie dopuścić do ich ostatecznej inwazji na rodzimą planetę głównego bohatera. Ofensywa ziemian zostaje jednak szybko odparta, a wszyscy jej uczestnicy, z wyjątkiem gracza, giną lub dostają się do niewoli. Cudem ocalały z katastrofy marine, musi w pojedynkę wypełnić powierzoną mu misję — uratować Ziemię, przed atakiem Stroggów.
- w skrocie: zostalismy sami i mamy uratowac caly swiat przed obcymi ktorzy maja macki i sa blaaaaagrh
Kontynuacją linii fabularnej Quake II jest Quake IV.
Poza trybem dla pojedynczego gracza Quake II oferuje również możliwość rozgrywki wieloosobowej, która pozwala na prowadzenie pojedynków w najbardziej popularnych trybach, tj. FFA (Free For All; odpowiednik klasycznego Deathmatchu), TDM (Team Deathmatch) czy CTF (Capture the Flag).
- wiki


Sprostowanie do MP, można grać równierz co-op (sam tak przeszedłem tez gre, fajnie sie rozwalalo wszystko :3). Pozatym niewadno programisci Google przeportowali Q2 do przeglądarki używając:
- HTML5
- Google Web Toolkit
- WebGL
- WebSocket API
Są pewne niedociągnięcia, ale wystarczy poczekać.
Do mappingu polecam QuArKa, zreszta nie tylko do tej gry ale do gier na silniku hl czy source engine tez.
Zakładki