Andela napisał
wlasnie pytanie do Was, progressujac kogo najbardziej warto ubierac pierwszego z grupy? tanka>dpsa>heala?
Generalnie: tank(do momentu kiedy jest w stanie przeżyć)>healer(do momentu kiedy raid jest w stanie przeżyć)>dps>healer/tank (bo z reguł tank i heal gear'u nie dzielą, oprócz token'ów, ale tokeny ZAWSZE powinny iść do osób z nalepszymi p2/p4)
No i ogólnie wygląda to tak, że nic progress'u nie ułatwia jak dodatkowy dps, dużo ułatwia soft enrage, pozwala czasem niektórych faz uniknąć, albo po prostu pozwala push'nąć boss'a do następnej fazy zanim umiejętności X użyje (drugi siege mode Iron Juggernaut'a/Blood Rage Malkorok'a, albo 1 heal'owanie Siegecraftera HC żeby zabić go w okolicach ~5 conveyor belt'a). No i może też wpłynąc na decyzję czy 2 czy 3 healować.
Czyli można powiedzieć, że dps dyktuje ile obrażeń będzie trzeba leczyć i jak długo. Heal się powinien do tego dostosować, zaplanować jakąs rotacje CD, żeby ze dmg spikami sobie poradzić, no i ofc dps musi nie stać w gównie i aktywnie swoich defensywnych CD używać. No i jeszcze dochodzi tutaj używanie off heal'i typu Ancestral Guidanc'e/HotW Tranq etc. Przynajmniej dla nas HPS nigdy nie był problemem.
Tank to tank, nie skalują się z gear'em tak jak skalują się z vengeance, więc tu problemów nie ma (O ile wystarczająco hp mają). Jeśli jakieś problemy się pojawiają to trzeba o jakiejś rotacji CD myśleć, a nie dodatkowy itemach.
OFC można innych priorytet'ów używać. Ten który tutaj podałem jest prawdopodobnie najszybszy ale z najmniejszym marginesem błędu.
Healer/Tank>Dps, jest bezpieczniejszą opcją ale jest ryzyko hard enrage'ów i trudniejszych/dłuższych soft enrage'ów, i dodatkowych mechanik z jakimi sobie trzeba radzić.
Zakładki