
Spis Treści:
1. Opis expowiska
2. Opis potworów
3. Mapa dojścia do expowiska
a) Normalne wejście
b) Tajne wejście
4. Mapa respawnu
5. Taktyki
a) Druid/Elder Druid
b) Sorcerer/Master Sorcerer
c) Paladin/Royal Paladyn
d) Knight/Elite Knight
6. Zysk
7. Inne
8. Film z expowiska
1. Opis expowiska
Większość z zatwardziałych Nomadów pustynnych jest serdecznymi i szczerymi ludźmi, jednak część z nich stała się zawzięta z powodu w jaki byli traktowani przez mieszkańców miasta. Grupa nomadów znalazła sobie kryjówkę w górach i przyjęli miano "synów pustynii". Ich ubiór pozwala im bardzo dobrze znosić palące słońce, które w Ankrahmun świeci niemal całą dobę. Trzeba uważać, ponieważ Nomadowie nie są zbyt mili, gdy jakiś intruz wtargnie do ich kryjówki. Koniecznie trzeba mieć zakupiony czar Antidote (exana pox), ponieważ w tym miejscu występują skorpiony, które bardzo mocno zatruwają.
2. Opis potworów
Rotworm

Scorpion

Carrion Worm

Nomad

3. Mapa dojścia do expowiska
Na Ankrahmun możemy dopłynąć statkiem z Edron, Venore, Port Hope i Darashii. Następnie wychodzimy przez północne mury miasta, a potem udajemy się za zieloną linią. Żeby się dostać do siedziby musimy mieć zaczęty Arito's Task Quest!
Po drodze możemy napotkać:
Zielona linia - droga do siedziby Nomadów.
Czerwona linia - tajne wejście (tylko jeżeli wykonaliśmy Arito's Task Questa, ale o tym później).
Załącznik 237961
a) Następnie, jeżeli poszliśmy do końca za zieloną linią to:
Załącznik 237960
I schodzimy schodami, które się pojawią, potem:
Załącznik 237963
I...
Załącznik 237964
b) Jeżeli już porozmawialiśmy z NPC Muhad, możemy przejść tajnym wejściem:
Załącznik 237965
4. Mapa respawnu
Tu miałem problem, ponieważ nigdzie nie znalazłem mapek tego miejsca, żeby zaznaczyć resp, więc musiałem sam zrobić. Przepraszam, że na niektórych może coś nie widać, ale grafikiem dobrym nie jestem. Ale wydaje mi się, że chyba dobrze widać zaznaczony na nich respawn potworów.Rotworm

HP 65
EXP 40
Wrażliwy na:
Odporny na:
Loot:
EXP 40
Wrażliwy na:
- nic
Odporny na:
- nic
Loot:
- Sword (Normalnie), Katana (Rzadko), Mace (Normalnie), Legion Helmet (Rzadko), Copper Shield (Rzadko), 0-2 Meat (Normalnie), 0-2 Ham (Normalnie), 0-5 Worm (Normalnie), Lump of Dirt (Normalnie), 0-17 gold

HP 45
EXP 45
Wrażliwy na:
Odporny na:
Loot:
EXP 45
Wrażliwy na:
- ogień (10%)
- lód (1%)
Odporny na:
- energia (20%)
- ziemia (100%)
Loot:
- Scorpion Tail (Normalnie),

HP 145
EXP 70
Wrażliwy na:
Odporny na:
Loot:
EXP 70
Wrażliwy na:
- ogień (5%)
- lód (5%)
Odporny na:
- energia (1%)
- ziemia (1%)
Loot:
- Sword (Normalnie), Katana (Normalnie), Mace (Normalnie), Plate Armor (Bardzo rzadko), Copper Shield (Normalnie), 0-2 Meat (Normalnie), Ham (Normalnie), 0-4 Worm (Normalnie), Carrion Worm Fang (Normalnie), 0-45 gp

HP 160
EXP 60
Wrażliwy na:
Odporny na:
Loot:
EXP 60
Wrażliwy na:
- lód (10%)
- fizyczne (10%)
- śmierć (1%)
Odporny na:
- ogień (20%)
- świętość (20%)
Loot:
- Mace (Normalnie), Axe (Normalnie), Brass Armor (Rzadko), Leather Legs (Normalnie), Chain Helmet (Normalnie), Iron Helmet (Bardzo rzadko), Brass Shield (Normalnie), Steel Shield (Bardzo rzadko), 0-3 Potatoe (Normalnie), Parchment (Deathlist) (Bardzo rzadko), Dirty Turban (Rzadko), Rope Belt (Normalnie), 0-39 gold
Na Ankrahmun możemy dopłynąć statkiem z Edron, Venore, Port Hope i Darashii. Następnie wychodzimy przez północne mury miasta, a potem udajemy się za zieloną linią. Żeby się dostać do siedziby musimy mieć zaczęty Arito's Task Quest!
Po drodze możemy napotkać:
Zielona linia - droga do siedziby Nomadów.
Czerwona linia - tajne wejście (tylko jeżeli wykonaliśmy Arito's Task Questa, ale o tym później).
Załącznik 237961
a) Następnie, jeżeli poszliśmy do końca za zieloną linią to:
Załącznik 237960
I schodzimy schodami, które się pojawią, potem:
Załącznik 237963
I...
Załącznik 237964
b) Jeżeli już porozmawialiśmy z NPC Muhad, możemy przejść tajnym wejściem:
Załącznik 237965
4. Mapa respawnu
Resp -1:
Załącznik 237957
Resp -2:
Załącznik 237958
Resp -3:
Załącznik 237959
5. Taktyki
Dla wszystkich profesji!
1. Konieczne jest zakupienie czaru Antidote (exana pox), ponieważ skorpiony, których jest sporo w siedzibie potrafią bardzo mocno zatruć.Załącznik 237957
Resp -2:
Załącznik 237958
Resp -3:
Załącznik 237959
5. Taktyki
Dla wszystkich profesji!
2. Zabieramy również parę health potionów i mana potionów.
3. Staramy się zabijać najpierw skorpiony.
a) Druid/Elder Druid
Możemy tu expić nawet od 13 lvla z Moonlight Rod'em, ale trzeba bardzo uważać na większe respy nomadów, ponieważ w grupie mogą zadać bardzo duże obrażenia (mój 32 druid od 5 nomadów na raz dostawał hity nawet za 40+). Jeżeli jesteśmy bogaci to możemy kupić mana potiony i bić dodatkowo z Ice Strike. Od 19 możemy biegać z Necrotic Rod'em, a od 22 z Northwind Rod'em. Trzeba uważać, bo jest tu mało miejsca na uciekanie, dlatego zalecam większe respy bić z Ice Wave albo Avalanche. Leczymy się exurą, na redzie exurą gran.
Eq to i różdżka:

Lub inne jak najlżejsze.

Lub inne jak najlżejsze.
b) Sorcerer/Master Sorcerer
Tu sprawa wygląda gorzej, ponieważ Nomadzi mają 20% odporności na ogień, więc zalecam tu expić od 19 z Wand of Decay. Można bić z Ice Strike. Na 26 poziomie doświadczenia (jeżeli na tym lvlu jeszcze będziemy tu expić) możemy kupić Wand of Cosmic Energy, które zadaje obrażenia od energii. Większe respy bijemy z Flame Wave albo run Avalanche. Leczymy się exurą, na redzie exurą gran.
Eq to i różdzka:

Lub inne jak najlżejsze.

Lub inne jak najlżejsze.
c) Paladin/Royal Paladin
Expienie tu nie bardzo jest dobre dla paladyna, ze względu na to, że potwory, które tu występują nie dropią spearów. Jeżeli jednak się zdecydujemy to biegać tu możemy spokojnie od 10 (czar Antidote) starając się uciekać od nich, ale nie wbiegając w inne pokoje (najlepiej biegać po korytarzach). Skille powinniśmy mieć coś koło 55/55, żeby zadawać jakieś porządne hity i w razie większego respu nie dostawać za dużych obrażeń. Leczymy się exurą.
Eq to i speary odpowiednie od lvla.

Lub inne jak najlżejsze.

Lub inne jak najlżejsze.
d) Knight/Elite Knight
Expić można tu również od 10 poziomu ze względu na czar Antidote. Tą profesją nie możemy uciekać więc musimy mieć dobrego Shielda i sheldinga. Skille koło 55+/55+ powinny wystarczyć. Do tego Nomadzi są wrażliwi na ataki fizyczne (10%). Leczymy się exurą.
Eq to i broń którą używamy (jak najlepsza):

Lub inne, ważne, żeby miało dużo arma.
6. Zysk
Jednym słowem PROFIT!... Kasa z nomadów sypie niesamowicie. Do tego parchment, który warty jest ~3k (podczas robienia zdjęć i opisu respu wylootowałem 2 parchmenty). Zbieramy z nomadów:
Lub inne, ważne, żeby miało dużo arma.
6. Zysk
0-51 sztuk
Parchment (deathlist) ~3k u ludzi
Rope Belt 66gp Irmana (Venore)
Dirty Turban 120 gp Irmana (Venore)
Jeżeli jesteśmy knightem i mamy sporo capa możemy zbierać do tego:
Brass Armor 150gp (Prawie wszyscy NPC skupujący zbroje)
Lootbag:
Teraz po wycofaniu dropu bagów z potworów należy wziąć ze sobą bag i parę backpacków na lota lub nawet kilkanaście. Do lootbaga zbieramy:
Steel Shield 80gp (Prawie wszyscy NPC skupujący zbroje)
Mace 30gp (Prawie wszyscy NPC skupujący broń)
Brass Armor 150gp (Prawie wszyscy NPC skupujący zbroje)
Chain Helmet 17gp (Prawie każdy NPC skupujący zbroje)
Iron Helmet 145gp (możemy zbierać, a potem sprzedać w Thais)
7. Inne
a) W siedzibie znajduje się tylko 1 NPC (NPC Muhad):Rozmawiając z nim podczas Arito's Task Questa możemy go wykreślić z ich Deathlisty. Automatycznie rozpoczynamy od razu Nomad's Land Questa.
Arito's Task Quest:
http://www.tibia-wiki.net/wiki/Arito..._Quest/Spoiler
Nomad's Land Quest:
http://www.tibia-wiki.net/wiki/Nomad..._Quest/Spoiler
Przy drugim polecam skorzystać z:
http://www.youtube.com/watch?v=c-W5gF4C8UQ
b) Tajne wyjście. Odblokowujemy je podczas Arito's Task Questa (link wyżej).
Opis zrobiłem sam. Zastrzegam sobie prawa do niego. Nie pozwalam na rozprzestrzenianie go bez mojej zgody. Dziękuję, opis będę edytował jak sobie coś przypomnę. Wszelkie uwagi proszę kierować na pw.
Pozdrawiam.
Zakładki