2. Opis potworów
Myślę, że nie trzeba tutaj opisywać stworów tak słabych jak wspomniane już węże i pająki(oprócz nich natkniemy się też na wilki, niedźwiedzie i minotaury). Każdy gracz, który opuścił Rookgard powinien sobie z nimi poradzić. Wspomnę natomiast o tych groźniejszych.
Minotaur Guard- potwór mający 185hp, dający 160expa. Mimo że jest najsilniejszym z Minotaurów, jest stosunkowo prosty do zabicia. Paladyni oraz postacie magiczne powinny tylko utrzymywać odpowiedni dystans, natomiast rycerze powinni mieć skille ok. 50/50 aby zabić go bez większych problemów.
Cyclops- potwór mający 260hp i dający nam 150expa. W swoim ataku bardzo podobny to Minotaur Guarda, toteż wymagania aby zabijać cyklopy są takie same.
Cyclops Smith- dosyć niebezpieczny potwór, który nawet wysokopoziomowym graczom może zadać spore obrażenia. Dodatkowo upija i dysponuje atakiem dystansowym(którego na szczęście rzadko używa) co utrudnia walkę z nim. Jeśli to możliwe to utrzymujemy nie, a jeśli jesteśmy knightem to nie walczym z tym potworem poniżej 50lev i skill 70/70.
Ghoul- niebezpieczny tylko dla niedoświadczonych graczy. Postacie atakujące z dystansu powinny utrzymywać dystans, rycerze poradzą sobie na 20lev ze skillami 40/40.
Demon Skeleton- jeden okaz możemy spotkać w podziemiach Whiteflower Temple. Jest to groźny potwór, bez problemów zabije niedoświadczonego gracza.
Stalker- potwór słaby lecz gdy niedoświadczony gracz natknie się na ich grupę to może nie ujść z życiem. Stalkery potrafią stać się niewidzialne, dlatego dobrze jest mieć przy sobie jakąś runę obszarową.
Banshee- najgroźniejszy potwór, na którego możemy natknąć się przemierzając te tereny. Żaden słaby gracz nie powinien szukać tego potwora- jednym ciosem potrafi zabrać nawet do 300hp!
3. Mapa

1) Latarnia morska
2) Przejście na Fibule
3) Jaskinia wilków
4) Spawn Tarantuli
5) Jaskinia waspów
6) Jaskinia Swamp Trolli
7) Whiteflower Temple
8) Jaskinia niedźwiedzi
9) Spawn Minotaurów
10) Jaskinia nietoperzy
11) Obóz cyklopów
12) Dziura ze stalkerami oraz zejście do Banshee
A) NPC Eclesius (więcej czytaj w Questach)
1)Latarnia morska jest to lokacja będąca ciekawostką, znajduje się tam prosty quest, w którym nagrodami są Dark Shield i Battle Hammer. Aby go wykonać potrzebujemy kogoś do pomocy w otwarciu teleportu. Nagród bronią zaledwie dwa cyklopy.


2)Wejście do tunelu, którym możemy dostać się na Fibule. Jest to jedyna droga na tą wyspę. Po drodze nie napotkamy nic groźniejszego niż szczury.


3)Jaskinia wilków- dobre miejsce do zbierania jedzenia. Oprócz zwykłych wilków(których jest 9 sztuk) respi się tutaj jeden War Wolf, który może być niebezpieczny dla nowych graczy.

Czerwona kropka to War Wolf


4)Na tym obszarze respi się kilka Spiderów oraz Poison Spiderów. Znajduję się tu też dwie dziury z pojedynczym i podwójnym spawnem Tarantuli.


5)Jaskinia Waspów- drugi co do wielkości spawn Waspów w grze. Miejsce świetnie nadaje się nie tylko do zbierania Honey Combów ale również do expiania na początku naszej przygody na Mainlandzie. Łącznie respi się tutaj 51 waspów (2 na powierzchni, 19 na -1 oraz 31 na -2)


6)Mały bagienny teren, na którym znajdziemy dziurę z trzema Swamp Trollami.
7)Whiteflower Temple- miejsce, w którym możemy znaleźć schronienie(protection zone) oraz kupić jedno z błogosławieństw. Świątynia posiada podziemia, do których wejście możemy odkopać za pomocą kilofu. Znajdziemy tam głównie niegroźne potwory(np. pająki i szkielety), jednak niedoświadczenie gracze muszą uważać na jednego Demon Skeletona respiącego się pod ziemią. Podziemia są połączone z pobliską jaskinią niedźwiedzi oraz z pokojem Banshee(wejście do niego jest poprzedzone bramką levelową).

Czerwona kropka- DS; Czarne kropki- Ghoule; Zielone kropki- Slime




8)Jaskinia niedźwiedzi- kolejne miejsce nadające się do zbierania jedzenia(respi się tutaj 5 miśków), dodatkowo jest połączone z podziemiami White Flower Temple.

9)W tym miejsce znajduje się spawn kilku Minotaurów oraz Minotaur Guarda. Te pierwsze nadają się jedynie do treningu, ponieważ jest ich tutaj zbyt mało aby expić.

Czarna kropki- minotaury; Biała kropka- Minotaur Guard
10)Jaskinia nietoperzy- miejsce nadaje się do zbierania Bat Wingów- respi się tutaj aż 19 nietoperzy.


11)Obóz cyklopów to jedyne prawdziwe expowisko w tym rejonie. Na powierzchni spotkamy raptem kilka sztuk zwykłych cyklopów, jednak w podziamiach natkniemy się na ich większe ilości. Dodatkowo możemy spotkać Cyclops Smitha, który jest niebezpiecznym potworem.



Niebieskie kropki- cyklopy; Czerwone kropki- Cyclops Smith
12)Wejście do podziemia, w których najpierw natrafimy na kilka Stalkerów, a później będziemy mieli możliwość zejścia do pokoju z Banshee(potrzebny kilof). Ta mała jaskinia jest połączona z podziemiami Whiteflower Temple.



4. Taktyki
Z racji, że jedynym miejscem, w którym warto tutaj expić jest obóz cyklopów to właśnie jego dotyczą przedstawione przeze mnie taktyki.
Knight- wystarczy nam już 35lev i skille ok. 50/50 + oczywiście jednoręczna broń, aby expić na samych cyklopach omijając Cyclops Smithy. Tych nie radzę ruszać przed osiągnięciem 50lev i skiśli 70/70.
Paladyn- tutaj sprawa wygląda bardzo prostu i już na 25lev ze skillem 50 distance fighting możemy biegać po całym obozie. Wystarczy żebyśmy trzymali się od potworów na dystans, a w wypadku Cyclops Smithów możemy pomóc sobie Dwarven Ringiem aby uniknąć upicia.
Sorcerer/Druid- sprawa wygląda podobnie jak w przypadku Paladyna- 25lev powinien w zupełności wystarczyć(oczywiście nie zapominamy o trzymaniu dystansu). Cyklopy są wrażliwe na ataki od żywiołu ziemi i śmierci, toteż powinniśmy uwzględnić to wybierając różdżkę do expienia na nich.
5. Questy
Na tym obszarze znajduje się kilka questów:
1)Thais Lighthouse Quest- nagrodami są Dark Shield i Battle Hammer, bronione przez dwa cyklopy. Aby ukończyć to zadanie będziemy potrzebowali łącznie dwóch osób.
2)The Scatterbrained Sorcerer Quest- quest składa się z kilku prostych zadań, które polegają głównie na zabiciu kilku potworów albo przyniesieniu jakiś rzeczy. Możemy wykonać go tylko poniżej 19lev.
6. Zysk
Jak już wcześniej wspominałem tereny na południe od Thais nadają się do zbierania różnych addon items- Wolf Paw, Bear Paw oraz Honeycomb. Wbrew pozorom nie jest to zła opcja, ponieważ każdy taki przedmiot możemy sprzedać za ok. 50gp innym graczom.
Jeśli chodzi o cyklopy to zostawiają one trochę wartościowego loota:
Halberd- 400gp (4,44gp/oz)
Battle Shield- 95gp (1,53gp/oz)
Cyclops Trophy- 150gp (30gp/oz)
Spiked Squelcher- 5000gp (73gp/oz)
Cyclops Toe- 55gp (50gp/oz)
Możemy pokusić się nawet na robienie lootbaga, dodatkowo zbierając Short Swordy i Dark Helmety. Niestety w okolicy nie ma skrzynki pocztowej, więc worek będziemy musieli nieść aż do miasta.
Natomiast jeśli z nudów przejdziemy się na Banshee to przy odrobinie szczęścia możemy zdobyć Stone Skin Amulet, Blue Robe czy Terra Mantle.
Zakładki