2. Opis potworów
3. Dojście do Draconii + filmik
4. Mapy respawnu + filmik
5. Wyjście
6. Taktyki
7. Zysk
8. Najazdy
1. Draconia to wyspa położona niedaleko miasta Ab'Dendriel. Droga do niej jest długa i skomplikowana, dlatego też jest dosyć rzadko odwiedzanym miejscem. Niejednokrotnie głównym celem wizyty na tym odludziu jest Draconia Quest, w całości odbywający się w budowli położonej pośrodku wyspy. Ja jednak opiszę często niedoceniany i zapominany respawn smoków ;) Jest on dosyć niewielki, ale moim zdaniem całkowicie wystarczający dla jednej osoby polującej tam i przede wszystkim - rzadko odwiedzany. Może się więc okazać, że na tym małym respie będziemy zabijać więcej smoków, niż w innych dużych Dragon Lairach przepełnionych graczami.
2. Opis potworów
Dragon - najliczniejszy potwór występujący tym miejscu. Zazwyczaj występuje pojedynczo, dlatego nie powinien sprawiać trudności w zabiciu.
Dragon Lord - najsilniejszy smok na Draconii. Warty zabicia ze względu na bardzo wartościowy loot oraz niemały exp (równy trzem zwykłym smokom). Niestety w tym miejscu występuje tylko jeden jego respawn.
3. Dojście do Draconii
Filmik z dojściem do Draconii: klik. Film można odtworzyć za pomocą TibiaCam Tv.
Droga do Draconii jest dosyć żmudna i długa - być może dlatego tak bardzo odstrasza graczy.
Zaczyna się w mieście Ab'Dendriel, niedaleko depo. Na wstępie musimy jednak zaopatrzyć się w klucz 3012, można go kupić u npc Elathriel (zaznaczonego na mapie) za niemałą sumę 5000gp. Otwieramy nim drzwi (mapa numer 4) i wchodzimy do teleportu. Następnie kierujemy się do Hellgate, po drodze spotykając jedynie szkielety, ghoule i rotwormy. Przechodząc przez Hellgate prawdopodobnie będziemy musieli zabić kilka beholderów, ghouli i demon skeletonów. Szczególnie ostrożnym trzeba być przy mapie numer 15 - w tym miejscu pojawia się dużo skeletonów, ghouli i demon skeletonów. Wchodząc po schodach najlepiej od razu używamy liny (używamy ją na sobie, ponieważ pod stopami znajdzie się rope spot), by wejść wyżej (na mapie zaznaczone '2x do góry') - inaczej przebywające tam DSy i ghoule mogą narobić nam poważnych obrażeń. Odtąd jednak droga staje się spokojna - spotykamy po drodze same slimy i rotwormy.
Na mapie zaznaczyłem również 'grzybki' - więcej o nich w punkcie 5.

4. Mapy respawnu

Zwróćcie uwagę na wielkość liter - wszystko jest wyjaśnione w legendzie. Białymi kreskami pozaznaczałem przejścia między poziomami (schody i rope spoty).
Oprócz tych potworów na wyspie kręci się jeszcze kilka rotwormów. Zazwyczaj tylko pchają się pod nogi i przeszkadzają w chodzeniu między jaskiniami smoków ;)
Filmik z respawnem smoków: klik. Film można odtworzyć za pomocą TibiaCam Tv.
5. Wyjście
Nawet jeśli wydaje się to niemożliwe, to jednak wyjście z Draconii może okazać się jeszcze trudniejsze niż wejście ;)
Na szczęście sposobów na powrót do miasta jest kilka i czasami nie wymagają one ani trochę wysiłku.
a) Teleport (legalny)
Właściwie jest to główny przewidziany przez Cipsoft sposób na opuszczenie wyspy. Na mapie respawnu zaznaczyłem ten oto teleport:

Zostaje on uaktywniony dopiero po położeniu na ołtarzu odpowiedniego przedmiotu. Może nim być klucz 3012, jednak sądzę, że mało kto chce zapłacić 5k za bilet do domu ;)
Możemy więc użyć do tego innego przedmiotu - jest nim Dragonfetish. Przedmiot ten otrzymujemy od jedynego npc w tym miejscu:

Znajduje się on na samym szczycie wieży zaznaczonej na mapie. Cena za taki przedmiot jest mała - stary smok wymaga od nas jedynie grzybka (White Mushroom). Dlatego też idąc na Draconie warto wstąpić do małej jaskini po drodze (zaznaczonej na mapie dojścia jako 'grzybki'). Tam po pokonaniu kilku elfów znajdziemy w dwóch jaskiniach kilkadziesiąt grzybków. Ponadto znajduje się tam mało znany quest na grzybka - można go wyciągnąć z jednej z dziur, gdy inne grzyby zostały już pozbierane. Ta metoda wymaga jednak pokonania Dragon Lorda na wieży, a z tym nie każdy może dać sobie radę. Dlatego też zostają inne sposoby:
b) Teleport (nielegalny) - jedynym wymaganiem jest tutaj inny gracz i jeden rotworm. W wielu miejscach na wyspie możliwe jest zrobienie klasycznego teleportu prowadzącego do świątyni 'rodzinnego' miasta, na przykład tu:

c) Wykonanie Draconia Questu. Wymaga to jednak wielu kluczy, lub obecności co najmniej dwóch innych graczy (co się mija z celem, skoro możemy się teleportować). Możemy jednak liczyć na szczęście, ponieważ czasem drzwi w labiryntach prowadzących do teleportu są otwarte - wtedy wystarczy tylko pokonać hordy ghouli, demon skeletonów, mumii i skorpionów, by znowu cieszyć się zielenią Ab'Dendriel :)

d) Powrót do Hellgate i wyjście stamtąd samodzielnie.
6. Taktyki
Paladin - bezpiecznym poziomem na zaczynanie polowań w tym miejscu jest 35. W skillach najważniejszy jest distance - tutaj proponowałbym co najmniej 70. Eq nie musi być szczególnie silne, lepiej żeby było lekkie (na przykład blue robe + blue legs), dzięki czemu będziemy w stanie wziąć więcej amunicji na wyspę oraz więcej łupu ze smoków.
Sprawa broni jest dosyć dowolna - sprawdzą się zarówno royal speary, jak i kusza z boltami. Sam zazwyczaj zabieram to i to: około 15 RSów na Dragon Lorda, a resztę plecaka wyładowuję boltami i nimi atakuję zwykłe smoki.
Pomimo małej powierzchni jaskiń, manewrowanie nie jest szczególnie ciężkie. Biegamy tu bowiem zazwyczaj na ubitej ziemi (poruszając się dosyć wolno), a ponad to w respie w wieży oraz w podwójnym spawnie smoka są przeszkody, wokół których można biegać:

Na respawnie Dragon Lorda nie ma już takiego luksusu - brakuje tam jakichkolwiek przeszkód, wokół których można by manewrować. Mimo wszystko, by otrzymywać mniejsze obrażenia fizyczne, warto po prostu biegać dookoła całej jaskini (przynajmniej dopóki smok nie rozsieje po niej fire fieldów). Ostatecznie można po prostu walczyć w miejscu:

Knight - zmuszony do bezpośredniego kontaktu ze smokami może mieć duży waste. Profesja ta ma jednak sporą ilość hp, dlatego ma najmniejsze szanse śmierci od combo. Pomimo tego, że knight już na ~30 levelu z dobrymi skillami jest w stanie bez problemu zabijać Dragony, to na takim poziomie hunt może okazać się zupełnie nieopłacalny. Mimo wszystko już od około 80 levela z soft bootsami można samemu wyciągać tu dobry profit. Podczas polowań leczymy się exurą, używając w krytycznych sytuacjach różnych health potionów. Jako, że na Draconii nie ma żadnych skrzynek pocztowych, loot trzeba ładować do plecaka. Rycerz ma tu dużą przewagę nad innymi profesjami, ponieważ jest w stanie wziąć ze sobą więcej łupu, by potem sprzedać go z zyskiem.
Sorcerer/Druid - postacie magiczne mogą na wstępie zrezygnować z jakichkolwiek summonów - przy takim ukształtowaniu terenu stają się one bezużyteczne. Polecałbym wybieranie się na Draconie dopiero od około 40 poziomu. Pamiętamy, że smoki są szczególnie wrażliwe na lód, dlatego też do ataku używamy przede wszystkim run typu icicle i avalanche oraz w razie możliwości czaru exori frigo. Nie należy też zapominać o wyborze odpowiedniej różdżki i tutaj w najlepszej sytuacji jest druid - może bowiem używać Hailstorm Roda, zadając w ten sposób dodatkowe obrażenia smokom. Magom pozostaje wybór Wand of Voodoo, ponieważ Wand of Inferno będzie zupełnie bezużyteczna w walce ze smokiem, a Wand of Starstorm będzie zadawać mniejsze obrażenia.
Profesje magiczne mogą znacznie zredukować obrażenia od ognia nosząc przedmioty z magma setu (Magma Coat, Magma Legs itd).
7. Zysk
Poniżej przedstawiam listę części lootu z Dragona i przeliczenie ceny/wagi. Pokazuje ona jaki (najpopularniejszy) loot ze smoka jest opłacalny do zabrania. Jest to dosyć ważne, ponieważ w okolicy nie występuje żadna skrzynka pocztowa, a przeniesienie lootbaga do miasta byłoby dosyć skomplikowane - musimy więc wszystko zabrać do plecaka, a udźwig jak wiadomo jest ograniczony. Oprócz przedmiotów z listy możemy oczywiście zdobyć bardziej wartościowe rzeczy (takie jak Wand of Inferno), które zabieramy do plecaka bez zastanowienia ;)
- Steel Helmet - 1oz.=6,37gp
- Crossbow - 1oz.=4gp.
- Double Axe - 1oz.=3,71gp
- Longsword - 1oz.=1,24gp
- Steel Shield - 1oz.=1,16gp
- Mace - 1oz.=0,79gp
- Short Sword - 1oz.=0,29gp
W takie miejsce warto również zabrać Obsidian Knife'a - dzięki niemu będziemy mogli uzyskać skóry ze smoków, a potem sprzedać za niemałą sumę.
Do Dragon Lorda nie robię żadnej listy - w jego przypadku (może oprócz Gemmed Booka i Green Mushrooma) każdy przedmiot jest warty zabrania.
8. Najazdy
O najazdach poinformował mnie użytkownik Gracjan Prastacki, jest również autorem poniższego zdjęcia.
Na Draconi sporadycznie pojawiają się najazdy Dragonów - jest to dodatkowy resp losowej ilości tych potworów na powierzchni (pewnie nie więcej niż 5). W tym wypadku pojawił się jeden dodatkowy smok ;)

____
Część artykułu skopiowana jest z innych moich opisów.
Zakładki